Gå til innhold

''Slankemat''


Gjest nm

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Man kan legge på seg av frukt dersom man spsier MYE! Grunnen til dette er så enkel som att frukt inneholder mye fruktose, altså sukker. Dette sukkeret er dog veldig mye bedre for kroppen enn vanlig sukker, da man blant ikke legger på seg like fort som mye annen glukose(vanlig sukker). Fruktosee er også mye bedre for blodsukkeret!:)

Så dersom du ikke spiser overspiser frukt,bare kos deg med god sammvittighet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Man kan legge på seg av frukt dersom man spsier MYE! Grunnen til dette er så enkel som att frukt inneholder mye fruktose, altså sukker.

Feil.

Man kan legge på seg av frukt, på lik linje som de fleste andre matvarer, pga. kaloriene. Ikke sukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Man kan legge på seg av frukt, på lik linje som de fleste andre matvarer, pga. kaloriene. Ikke sukkeret.

MEN, så fører jo det høye sukkerinnholdet i veldig mye frukt til at det blir mye kalorier. Man KAN jo legge på seg av å spise grønnsaker også, om man spiser så mye at kaloriinntaket blir større enn det en forbrenner, men det er jo likevel lettere å legge på seg av frukt, fordi sukkeret (fruktosen) sender kaloriinnholde til værs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herlighet..når en blir så opptatt av kalorier og vekt at en ikke kan spise frukt fordi en er redd for å legge på seg er det noe alvorlig galt. Frukt er kjempesunt og godt, og også kalorifattig (et eple har bare 50 kalorier, du skal spise VELDIG mange for at du legger på deg av dette). Slapp litt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente aldri å si at en skal la være å spise frukt da, frukt er sunt og godt og bra for en, jeg bare argumenterte litt mot "Det er ikke riktig. Du har feil"-holdninga di. Er en stor "tilhenger" av frukt, selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe, litt forvirrende når det er flere som kaller seg gjest. Jeg (som begynner mitt innlegg med herlighet over) er en ny gjest. Spiser masse frukt og elsker at det er både sunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_Mia_*
Er så enig her! :jepp: Verdens beste krydder og uten det i skapet så kan jeg bare la vær å lage meg mat, ingenting smaker uten...

Når det gjelder kanel, har jeg lest at noen forskere advarer mot å spise for mye kanel fordi det inneholder stoffer som kan være skadelig for levra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kanel, har jeg lest at noen forskere advarer mot å spise for mye kanel fordi det inneholder stoffer som kan være skadelig for levra

Stemmer det, men dette gjelder først og fremst en annen variant av kanel (cassia) som vanligvis ikke selges som vanlig kanel. Det skadelige stoffet heter coumarin, og finnes i langt større konsentrasjoner i cassia enn i vanlig kanel. Det frarådes å spise mye kanel, men hva "mye" defineres som kommer jo an på kaneltypen. Ut fra de kildene jeg har sett burde uansett ikke forbruket overstige en teskje pr. dag over lengre tid.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hvis du vil ha en god og sunn dessert så er heistad lavkalori gele kjempe godt! bare 60 kalorier for hele pakka så det kan du spise uten å tenke kalorier ivertfall...

hvis du vil være ekstremt "sunn" så kan du bytte ut vaniljesausen med vaniljekesam eller ENDA bedre.. kesam! ta mager kesam og bland med litt fun light og ta over geleen. kjempe godt, bedre enn vaniljesaus synes jeg, og kjempe sunt (masse proteiner) :)

veldig godt med jordbær eller bringebær oppi samtidig.. *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha en god og sunn dessert så er heistad lavkalori gele kjempe godt! bare 60 kalorier for hele pakka så det kan du spise uten å tenke kalorier ivertfall...

hvis du vil være ekstremt "sunn" så kan du bytte ut vaniljesausen med vaniljekesam eller ENDA bedre.. kesam! ta mager kesam og bland med litt fun light og ta over geleen. kjempe godt, bedre enn vaniljesaus synes jeg, og kjempe sunt (masse proteiner) :)

veldig godt med jordbær eller bringebær oppi samtidig.. *sikle*

Nå har jeg ikke forsøkt det selv, men tror Heistad også har en vaniljesaus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå har jeg ikke forsøkt det selv, men tror Heistad også har en vaniljesaus..

de har det også! jeg har ikke smakt den selv, men har hørt mange som sier den ikke er så god.. men det er mange som ikke liker geleen heller :P alle har jo forskjellig smak så ja, men jeg synes kesam med fun light funker kjempe bra :)

de har forresten sjokoladepudding også og den er ikke så ille den heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor selger de Heistad-produktene? :)

hm, du finner de på de litt større kjedene tror jeg.. coop, cc, meny og sånt :) ellers har de mange andre produkter også. ellers har confecta mye av det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...