Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #1 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei! Har lenge gått å hatt lyst til å ta utdannelse som hudpleier. Men siden jeg har tre år allmennfag og to år med høgskole bak meg så har jeg ikke lyst til å gå veien om videregående. Derfor har jeg endel spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på 1.De to skolene jeg står mellom er den franske kosmetologskolen og hudpleieakademiet. Er det noen av dere som har erfaring med disse? Hvilken er mest annerkjent? 2.Disse skolene er ganske dyre. Derfor lurer jeg på om jeg får lån til både å betale selve skoleåret og vanlig lån og stipend til å leve for? 3.Hvordan er jobb markedert for hudpleiere? Kan en hudpleier jobbe andre steder en i en hudpleiesalong? F.eks parfymeri? Veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #2 Del Skrevet 10. juli 2003 Svar på spørsmål nr to: Hør med Lånekassen, om disse skolene er godkjente for støtte fra Lånekasse og evt hvor mye. Jeg gikk på privat høyskole og fikk ca 10000 kr mer i lån i året enn andre som gikk på offentlige skoler. Ettersom skolen kostet ca 40000 i året, er det lett å regne ut at man taper økonomisk på å velge privatskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå