Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #21 Skrevet 4. april 2009 så det blir arr uansett hvor og hvordan føflekkene fjernes?
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2009 #22 Skrevet 4. april 2009 Jeg leste et kjærringråd om fjerning av føflekker: ta et omslag med honning og fest rundt området, omslaget må være på i 2 uker. Når omslaget taes av, så følger føflekken med. Om dette er sant, vet jeg ikke, MEN, jeg syns man skal ha sjekket at føflekkene ikke må sendes til analyse før man evnt gjør dette. I tillegg må man følge godt med på evnt infeksjoner osv. Tull, skal liksom honning greie å etse vekk huden? Og ikke bare huden, men akkurat den spesifikke huden med økt pigmentinnhold? Trodde ikke honning inneholdt så mye syrer eller noe slikt akkurat... En føflekk er tross alt en del av huden. Fint om man bruker litt vett før man poster slike kjerringråd, så ingen naive håpefulle sjeler ender opp med å gå rundt med bandasjer innsmurt med honning...
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2009 #23 Skrevet 4. april 2009 så det blir arr uansett hvor og hvordan føflekkene fjernes? Kort sagt: Ja. Men det er litt mer avansert enn så. Føflekker i ansiktet får mindre og penere arr enn resten av kroppen gjerne, fordi det er ikke så mye bevegelse i huden (med mindre det er på visse punktet på kinnene. Mine arr er i panna, og de er det kun jeg som greier å se). Det sier jo seg selv, at når man fjerner en del av huden, så må det gro frem ny hud. Og hva skjer om du skjærer av en liten del av huden på armen? Du får arr. Uansett om det er laser eller kirurgisk fjerning, så tar man bort huden, og da kommer det arrvev. Føflekker har gjerne "røtter" og går dypere ned i underhuden enn de fleste tror.
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #24 Skrevet 4. april 2009 Tull, skal liksom honning greie å etse vekk huden? Og ikke bare huden, men akkurat den spesifikke huden med økt pigmentinnhold? Trodde ikke honning inneholdt så mye syrer eller noe slikt akkurat... En føflekk er tross alt en del av huden. Fint om man bruker litt vett før man poster slike kjerringråd, så ingen naive håpefulle sjeler ender opp med å gå rundt med bandasjer innsmurt med honning... Ærlig talt Grafica, jeg delte noe jeg leste om for 2 uker siden hvor noen mente dette hadde fungert på dem. Jeg har da for pokker ikke gitt noen garanti for at dette fungerer, det var et kjærringråd som sagt. Bruk vett sjøl før du hogger huet av meg på et sånt grunnlag.
tytebrett Skrevet 4. april 2009 #25 Skrevet 4. april 2009 Jeg har også litt komplekser med fløflekker.. vil veldig gjerne ta vekk en i ansiktet, men er så redd for å få et stygt arr som gjør at jeg angrer. Men hvis det er sant at arret i ansiktet blir mindre og penere, så er det jo positivt:) Og jeg vil heller ta laser enn å bli skjært:) Min er rett under nesen og litt utstående, så det skulle vel ikke være noe problem.. Men hvem bør man gå til først, fastlege eller hudpleie? Hvis man går til fastlege, blir man henvist videre til en hudpleier de anbefaler?
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #26 Skrevet 4. april 2009 Jeg har også litt komplekser med fløflekker.. vil veldig gjerne ta vekk en i ansiktet, men er så redd for å få et stygt arr som gjør at jeg angrer. Men hvis det er sant at arret i ansiktet blir mindre og penere, så er det jo positivt:) Og jeg vil heller ta laser enn å bli skjært:) Min er rett under nesen og litt utstående, så det skulle vel ikke være noe problem.. Men hvem bør man gå til først, fastlege eller hudpleie? Hvis man går til fastlege, blir man henvist videre til en hudpleier de anbefaler? Du må gå til fastlegen, h*n henviser deg videre til hudlege hvis nødvendig (man må ha henvisning med mindre man ikke går til privat hudlege).
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #27 Skrevet 4. april 2009 blir arrene mindre og mer diskre med laserfjerning? hva bør man gjøre etter fjerning med laser for at det skal gro pent?
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2009 #28 Skrevet 4. april 2009 Ærlig talt Grafica, jeg delte noe jeg leste om for 2 uker siden hvor noen mente dette hadde fungert på dem. Jeg har da for pokker ikke gitt noen garanti for at dette fungerer, det var et kjærringråd som sagt. Bruk vett sjøl før du hogger huet av meg på et sånt grunnlag. Den viktige informasjonen tok du ikke med i første innlegget ditt.
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #29 Skrevet 4. april 2009 Den viktige informasjonen tok du ikke med i første innlegget ditt. Et kjerringråd er jo et resultat av noe noen allerede har testet ut.
Queen B Skrevet 5. april 2009 #30 Skrevet 5. april 2009 Jeg har nylig fjernet flere føflekker på brystet hos fastlegen. Jeg har et par i ansiktet som skal fjernes. Fastlegen sa han ikke påtar seg "operasjoner" i ansiktet, og refererte meg til en hudlege. Med begrunnelse at siden det er i ansiktet/godt synlig, er det logisk at en med stor ekspertise på det området fjerner det. Pga risiko for sjenerende arr etc.
lulle Skrevet 5. april 2009 #31 Skrevet 5. april 2009 heisann. Lure på om noen vet hvor det er mulig å fjerne mange( rundt 40) føflekker billig, samtidlig som resultatet blir greit? Har veldig komplekser for dem:( Du kan fryse dem vekk. Da tar de ca. 40 stk på en time. Koster ca. 12-1500 kr. Jeg har gjort det, og veldig bra resultat.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #32 Skrevet 5. april 2009 blir det minst arr med frysing eller laser?
lulle Skrevet 5. april 2009 #33 Skrevet 5. april 2009 blir det minst arr med frysing eller laser? Ingen arr etter mine som jeg frøs bort. Fjernet både i fjeset og på kroppen. Har fjernet en med laser. Da fikk jeg et hvitt merke. Har fjernet med kirurgi, da fikk jeg ganske store arr.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #34 Skrevet 5. april 2009 takk for svar virker det på flate føflekker, hevede føflekker eller begge deler? noe spesielt jeg bør gjøre etter fjerning?
tytebrett Skrevet 8. april 2009 #35 Skrevet 8. april 2009 Men hvordan gjør de det når de fryser dem vekk? Er det vondt? Vondere enn laser?
Gjest Gjest_Blabla_* Skrevet 9. april 2009 #36 Skrevet 9. april 2009 For alle del; ikke fjern føflekker hos fastlegen! Vil ikke si de er eksperter på det feltet. Har selv fjernet hos fastlege hvor føflekken ble skjært bort, og i dag er det stygge arr! Har også fjernet hos en hudlege, og der ble føflekken "dratt" ut med en pinsett, og kuttet rett over. Merkelig metode som førte til enda merkeligere arr. Har fjernet med laser hos Laserklinikken, men vil ikke si det er såå mye bedre. Noen kom tilbake, mens andre etterlot hvite merker. Har fjernet tre stk hos Føflekklinikken (foflekken.no), og en jeg fjernet under armen vises ikke i det hele tatt. Husker ikke om det var høyre eller venstre arm, og har ikke sjans til å se hvor flekken har vært! Det andre var oppå selve armen, og der ser jeg en bitteliten antydning til en hvit flekk. Man trenger ingen henvisning fra lege om man drar til private klinikker. Riktignok litt dyrere, men der er det ihvertfall folk som er eksperter innenfor sitt felt.
tytebrett Skrevet 14. april 2009 #37 Skrevet 14. april 2009 Går det an å skjule føflekkene med noe? Siden det går an å "skjule" munnsår med sånne munnsårplaster, så burde det vel gå an å bruke noe for å dekke over disse også..
Gjest Ida Skrevet 23. mai 2012 #38 Skrevet 23. mai 2012 hei jeg syns det er litt flaut når jeg skal gå i bikini på grunn av tre føflekker. jeg har egentlig ikke så mange, det er bare de tre som plager meg siden de er så store og mørke og syns på lang avstand. bare lurte på om noen hadde noen tips om hvordan jeg kan skjule dem. tenkete på plaster eller noe (litt stygt) så lurte jeg på om det går an å fryse bort føflekker hjemme? eller er det farlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå