Gjest jente89 Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 heisann. Lure på om noen vet hvor det er mulig å fjerne mange( rundt 40) føflekker billig, samtidlig som resultatet blir greit? Har veldig komplekser for dem:(
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Du må få henvisning til en hudlege og få de fjernet der. Jeg betalte rundt 400 kr for å fjernet èn føflekk, det er egenandel + bedøvelse + analyse av føflekken. Vet ikke om det er billigere hvis føflekken ikke trenger å bli sendt inn til analyse, men du må uansett ut med egenandel og bedøvelse (mener å huske egenandelen er drøyt 200 hos hudlege). Når det kommer til resultatet, føflekken jeg fjernet var stor, og jeg mener den dag i dag at hudlegen burde ha sydd. Det er nå 4 - 5 mnd siden jeg var der, og jeg har et gedigent arr jeg håper har tenkt å forsvinne. Endret 24. mars 2009 av Pjukset
Gjest :) Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Du må få henvisning til en hudlege og få de fjernet der. Jeg betalte rundt 400 kr for å fjernet èn føflekk, det er egenandel + bedøvelse + analyse av føflekken. Vet ikke om det er billigere hvis føflekken ikke trenger å bli sendt inn til analyse, men du må uansett ut med egenandel og bedøvelse (mener å huske egenandelen er drøyt 200 hos hudlege). Når det kommer til resultatet, føflekken jeg fjernet var stor, og jeg mener den dag i dag at hudlegen burde ha sydd. Det er nå 4 - 5 mnd siden jeg var der, og jeg har et gedigent arr jeg håper har tenkt å forsvinne. Jeg har aldri fjernet så mange som TS, men du trenger henvisning ja. Om dei fjerne 40 på en gang vet jeg ikke.. Men noen fastleger fjerner "løse/overfladiske" føflekker selv (husker ikke hva de heter, og er vansklig å forklare, men dei som ikke sitter skikkelig og bredt ned i huden:p) Pujsket: Jeg fjernet to, og hadde arr leeenge. Var først rødt, og så hvitt i lang tid, men nå ser jeg ikke antyding til arr lengre. Så det er håp:) (Tok dog tid, men er vekke nå:D)
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har aldri fjernet så mange som TS, men du trenger henvisning ja. Om dei fjerne 40 på en gang vet jeg ikke.. Men noen fastleger fjerner "løse/overfladiske" føflekker selv (husker ikke hva de heter, og er vansklig å forklare, men dei som ikke sitter skikkelig og bredt ned i huden:p) Pujsket: Jeg fjernet to, og hadde arr leeenge. Var først rødt, og så hvitt i lang tid, men nå ser jeg ikke antyding til arr lengre. Så det er håp:) (Tok dog tid, men er vekke nå:D) Jeg tviler på at de fjerner 40 på en gang? Mitt var et eneste stort rødt kjøttsår i over 1 mnd før det endelig ble antydning til litt skorpe. Nå er det bare veldig mørkt, litt blåsort. Jada, det er ikke verdens undergang uansett
Pingting Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Mitt var et eneste stort rødt kjøttsår i over 1 mnd før det endelig ble antydning til litt skorpe. Nå er det bare veldig mørkt, litt blåsort. Jada, det er ikke verdens undergang uansett Du tar det pent, det må jeg si! *imponert* Er det normalt at det tar så lang tid før det gror? Jeg har litt lyst til å fjerne en føflekk som er ved trusekanten. Men jeg vet ikke om jeg har lyst på et digert sår/arr i akkurat dét området...
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Du tar det pent, det må jeg si! *imponert* Er det normalt at det tar så lang tid før det gror? Jeg har litt lyst til å fjerne en føflekk som er ved trusekanten. Men jeg vet ikke om jeg har lyst på et digert sår/arr i akkurat dét området... Det avhenger nok helt av hvor stor føflekken er, og hvor på kroppen. De skjærer jo et godt stykke rundt føflekken, og det skjæres dypt. Men kanskje det er kun når flekkene skal inn til analyse, når det ikke er så voldsomt når det kun er en skjønnhetsgreie? Næsj, det er da bare et arr. Hvis noen spør kan jeg si at det er en gammel krigsskade Det går nok uansett bort
InaMina Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Jeg er sånn omtrent en eneste stor føflekk og har masse fregner bare for å forsterke det. Jeg har fjernet omlag 10 føflekker, og jeg er ikke ferdig på mitt lille prosjekt om å fjerne alle som jeg har ett lite problem med. Jeg har fjernet alle mine hos min fastlege, har betalt alt fra 50-450,- for dem, avhengig av om det skulle til analyse eller ikke. Det er litt forskjellige hvor stor arr man får, eller om man får noe mer enn bare merker. Jeg har fire arr som er *stygge* mens resten er relativt nøytrale. Ett som faktisk ikke vises engang. Det avhenger også om man syr etter man har fjernet dem, eller om man bare lar det gro sammen. Grotiden er alt fra 2 dager - 20 dager hos meg, men det er fordi jeg har særdeles dårlig grohud. Jeg er helle rikke så spesielt flink til å holde meg i ro, dersom det er på ett *bevegelig område*.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Jeg har også et problem med føflekker. Jeg har bare tenkt å fjerne de to største - på låret og på ryggen- i første omgang. Jeg hadde planlagt å nekte å skjære dem vekk hvis ikke de er ondsinnede - jeg har merkelig nok ikke noe problem med sprøyter, men jeg er livredd for å bli kuttet opp og jeg hater virkelig arr. Så jeg vurderte laser, men nå har jeg lest at mange har fått arr etter laserbehandling også. Skal så klart høre med lege om det er forsvarlig å fjerne dem først. Dere som har fjernet føflekker mer laser, fikk dere synlige arr etterpå?
Pjukset Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Grotiden er alt fra 2 dager - 20 dager hos meg, men det er fordi jeg har særdeles dårlig grohud. Jeg er helle rikke så spesielt flink til å holde meg i ro, dersom det er på ett *bevegelig område*. Grotid på 2 - 20 dager? DA har du vel heller særdeles god grohud, eller så har du fjernet miniatyr-flekker
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 heisann. Lure på om noen vet hvor det er mulig å fjerne mange( rundt 40) føflekker billig, samtidlig som resultatet blir greit? Har veldig komplekser for dem:( Jeg har hatt komplekser for det samme så lenge jeg kan huske. Jeg har fått fjernet endel med "vanlig" laser og det har etterlatt endel hvite flekker/arr. Har komplekser for de og.. Har nå funnet en metode som ikke gir arr. Tror det heter LPL-laser (noe i den duren). Har fått gjort det på drammensklinikken. Koster en drøy tusenlapp. Føflekkene falt av etter en uke og etterlot ikke arr. Virket ikke på alle føflekkene mine, men kanskje verdt å prøve for deg? Du må for all del IKKE fjerne de på vanlig måte. Jeg angrer!
Pjukset Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Jeg har hatt komplekser for det samme så lenge jeg kan huske. Jeg har fått fjernet endel med "vanlig" laser og det har etterlatt endel hvite flekker/arr. Har komplekser for de og.. Har nå funnet en metode som ikke gir arr. Tror det heter LPL-laser (noe i den duren). Har fått gjort det på drammensklinikken. Koster en drøy tusenlapp. Føflekkene falt av etter en uke og etterlot ikke arr. Virket ikke på alle føflekkene mine, men kanskje verdt å prøve for deg? Du må for all del IKKE fjerne de på vanlig måte. Jeg angrer! Hva er LPL-laser? Gjør det vondt? Ei venninne fortalte hun fjernet med vanlig laser og syns det var veldig vondt, men mulig hun har lav terskel. Hvis jeg kan fjerne føflekker på en skånsom måte uten arr, så vil jeg gjerne høre om mer om det
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 heisann. Lure på om noen vet hvor det er mulig å fjerne mange( rundt 40) føflekker billig, samtidlig som resultatet blir greit? Har veldig komplekser for dem:( Jeg har fjernet føflekke, 3 stk, på grunn av mistanke om kreft. Det var fastlegen som fjernet dem, og de ble erstattet med arr. 40 stk gir ganske mange arr, sånn at du vet det. Jeg måtte sy, og fikk mellom 2 og 3 sting. For meg kostet det rundt 200 kr å fjerne dem, til sammen 600 kr.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Dersom føflekkene fjernes for å undersøkes, tar de bare 2-3 om gangen. Jeg vet ikke hvordan det er når det er av skjønnhetsgrunner.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Dersom føflekkene fjernes for å undersøkes, tar de bare 2-3 om gangen. Jeg vet ikke hvordan det er når det er av skjønnhetsgrunner. Vil nå tro at det gjelder ellers også. Fastlegen har ikke så god tid til hver pasient, da dette tar litt tid. Husk, bedøvelsen skal virke før man begynner å skjære.
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 Hva er LPL-laser? Gjør det vondt? Ei venninne fortalte hun fjernet med vanlig laser og syns det var veldig vondt, men mulig hun har lav terskel. Hvis jeg kan fjerne føflekker på en skånsom måte uten arr, så vil jeg gjerne høre om mer om det Beklager, IPL.laser het det visst. Det er samme laser man bruker for å fjerne hyperpigmentering. Det gjør vondt ja, men er verdt det. Kommer litt an på hvor stor flekken er og hvor på kroppen den er. Kan egentlig ikke si så mye mer enn det jeg allerede har sagt. Skulle bare ønske jeg oppdaget dette tidligere Jeg gjorde det som sagt på drammensklinikken. De tilbyr IPL-laser ved mange hudpleiesalonger.
Gjest imli Skrevet 4. april 2009 #16 Skrevet 4. april 2009 Jeg har fjernet tre føflekker hos fastlegen. Han fjerner i alle fall føflekker som ikke sitter i ansiktet; da måtte jeg blitt henvist til hudlege. Jeg ville fjerne min fordi de tre var de største jeg har, og utstående, mens resten av føflekkene mine bare er små og flate. De jeg fjerna var plagsomme fordi det var lett å komme borti dem slik at de begynte å blø. Legen min syntes derfor det var greit å fjerne dem. Men jeg vet om mange som har blitt nekta å fjerne føflekker på så "tynt" grunnlag, mange leger vil ikke fjerne føflekker før det er fare for kreft...
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2009 #17 Skrevet 4. april 2009 Jeg har fått fjernet til sammen seks føflekker, to i ansiktet, to på brystet, en på sida (mellom magen og ryggen) og en på magen. Den på magen og sida ble tatt av min gamle fastlege, de fire andre hos en hudlege. I ansiktet har jeg ikke arr, eller det er jo arr der, men ingen andre enn jeg ser dem (men jeg måtte gå rundt med to plasterlapper i panna i ganske lang tid da ). Den på magen har fått et VELDIG stygt arr, pga at det gikk betennelse i såret og han måtte ta ut stingene en uke for tidlig. Den på sida er blitt ganske fin. De to på brystet (en midt mellompuppene og en litt oppå den ene puppen) har også gitt arr med endel størrelse på. Nå har jeg riktignok fått større pupper pga vektøkning og dette har jo strukket arrene litt, men likevel. Det går ikke ann å bare trylle bort føflekker. Du er omtrent garantert arr. Jeg har masse, massevis av føflekker over hele kroppen. Og jeg har kun fjernet de som har vært veldig store, uregelmessig i form eller veldig utstående. Har fortsatt noen på ryggen jeg vil ta. Men ikke ta føflekker kun av ofrfengelighetskyld. Føflekker er pent! Om de er veldig utstående eller hårete og på veldig synlige steder forstår jeg at det kan være ekkelt, men det er veldig få som tenker på det slik.
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #18 Skrevet 4. april 2009 Jeg leste et kjærringråd om fjerning av føflekker: ta et omslag med honning og fest rundt området, omslaget må være på i 2 uker. Når omslaget taes av, så følger føflekken med. Om dette er sant, vet jeg ikke, MEN, jeg syns man skal ha sjekket at føflekkene ikke må sendes til analyse før man evnt gjør dette. I tillegg må man følge godt med på evnt infeksjoner osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #19 Skrevet 4. april 2009 Jeg leste et kjærringråd om fjerning av føflekker: ta et omslag med honning og fest rundt området, omslaget må være på i 2 uker. Når omslaget taes av, så følger føflekken med. Om dette er sant, vet jeg ikke, Det høres i hvert fall svært lite sannsynlig ut...
Pjukset Skrevet 4. april 2009 #20 Skrevet 4. april 2009 Det høres i hvert fall svært lite sannsynlig ut... Det kan så være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå