Gå til innhold

Deres mens "rutiner"?:)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen spesielle rutiner. Det ble verre etter at jeg sluttet på p-pillene for over 2 år siden.

Er kvalm og uvel i 3 dager før. Har resept på Paralgin Forte da det er det eneste som hjelper mot smertene første dagen!

Bruker mooncup og er veldig glad i den, den gjør alt veldig lett. Slipper å tenke på bind og tamponger.

Ikke noe søtsug eller spesielle klær. Ikke så nøye på klær eller sånt, ikke noe behov for det. Lever som normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor i himmelens navn skulle du ta migrene medisin når du har mensen?

Sist jeg var hos legen fikk jeg faktisk resept på migrenemedisin for menssmerter. De samme pillene fikk jeg mot migrene for mange år siden, de funket ikke, men de hjelper litt mot menssmerter.

Jeg puster som en fødende kvinne når jeg har mensen har jeg funnet ut. Kjennes ut som om livmora er på vei ut, så jeg puster og kryper en del på gulvet når det er for vondt å gå, men jeg må på do F. eks. Utover dette lever jeg som normalt. Har ingen mens-klær eller blader jeg kjøper.

Skrevet

Jeg bruker mooncup, og mange sier at "da trenger man ikke tenke på bind" - men jeg blør så jeg tror jeg skal forblø de første par dagene, og må bruke nattbind i tillegg uansett.

Har voldsomme smerter, så sørger for å ha null planer, ligger på sofaen med lag på lag med ullplagg som er vide i livet - klarer ingenting som strammer, ei heller tyngde. MÅ ligge på ryggen, alt annet får meg til å spy av smerte. Peiser på med smertestillende - har en reseptpille som også er mot migrene faktisk. Og bruker opp alt varmtvannet - jeg ligger på håndklær i dusjen med vannet lett trommende på magen, så varmt at jeg nesten skoldes. Da er alt greit. Ringer alltid mamma og gråter i telefonen, for jeg tror hver gang at jeg skal dø. Blir løs i magen og forferdelig oppblåst, og dusjer flere ganger om dagen for jeg svetter voldsomt.

Forresten har menssmertene blitt langt mildere etter at jeg begynte med mooncup, og spesielt etter at jeg begynte å sette den inn FØR blødningen setter igang for fullt. Noen som kjenner seg igjen?

Gjest Gjest
Skrevet

Ca 80 % av gangene jeg har mens må jeg ta smertestillende, tar da ibux(to stk 200 mg).Disse tar smartene ganske bra. Plages med løs mage i tillegg. Første natta må jeg opp å skifte bind. Glad i å få orgasme under mensen, da er de ekstra sterke he he...

Skrevet

Akkurat nå ligger jeg på sofaen under et ullpledd, med varmeflaske. Har nettopp tatt to Naproxen, som forresten er det eneste som hjelper på meg. Jeg blør heldigvis ikke så mye, men smertene er på plass de to første dagene.

Skrevet (endret)

Ingen spesielle rutiner. Litt mer bestemorstruser enn vanlig, og litt mer søtsug, samt at jeg er litt lettere irritabel i perioder. Litt "ekkel" i magen, men ingen smerter, bare litt murring, så jeg regner meg som heldig.

Endret av Wind
Skrevet

jeg må alltid være kjapp nok til og ta 3-4 ibux 400 mg, om det går en stund uten at de blir tatt så hjelper de ikke like mye på, og da blir jeg liggende med varmeflaske på magen og svetter litt og blir utrolig sulten, og får litt løs mage.

de gangene jeg ikke har tabletter i det hele tatt er et helvette uten like! men det vet vell de fleste om :sjenert:

men uken før jeg får mensen er jeg hormonzilla :lur:

og sjokolade MÅ jeg ha!

så når jeg først får mensen er jeg glad for da er den pms`en over ihvertfall :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Oi, så mange som har forferdelige plager under mensen. :tristbla:

Jeg har følgende symptomer før mensen:

Sliten, sur, irritabel. Får kviser, fett hår og dårlig selvtillit. Føler meg anspent i kroppen. Har lett for å gråte, humørsvingninger (som er skumle ifølge samboer). Lite tiltakslyst, vil bare sløve på sofaen - men blir irritert over at jeg er så sløv også. :-P Verden er litt mørk og dyster. En dårlig tid å ha mye å gjøre på jobben eller ta eksamen. Har glepptak, står med noe i hånda og bare mister det på gulvet (penner o.l.). Veldig lite interessert i sex, vil helst ikke bli tatt på i det hele tatt. Litt mer inneslutta enn vanlig. Vil noen ganger ingenting.

Og følgende symptomer når jeg får mensen:

Dag 1: Litt murring i magen (kjenner liksom at noe løsner inni der), tar gjerne en eller to Naproxen så jeg slipper å bli så stram og anspent nederst i magen. Uten Naproxen blåser magen seg litt opp. Blir fort sliten i korsryggen, shoppingtur er ikke så lurt den første dagen med mens. Puppene blir store og runde og faste.

Dag 2/3: Blid og glad, letta i kroppen over at spenningene har løsnet. Varm, sover litt urolig, våkner lett. Veldig glad i samboeren min og livet generelt, stor tiltakslyst. Svette og ånde lukter vondere/sterkere enn ellers. Sjokoladesulten.

Dag 4 - 7: Kåt og leken, veldig blid, flørtete, sterk selvtillit. Kan klare alt i hele verden! Verden er lys og fin. Puppene blir gradvis mindre og mindre faste. Lukter bedre og svetter mindre etterhvert. Gleder meg til mensen er ferdig så vi kan ha vill og heftig sex. :sengekos: Er kjempefølsom i kroppen og veldig kilen. Vil masse, kan godt sette i gang med prosjekter; planlegge, handle, løfte, bære osv. :-)

Bind, tamponger o.l. har jeg alltid et helt lager av, fordi jeg stadig må kjøpe en pakke når jeg har glemt å ta med bind hjemmefra. :-P Magen skal liksom "tømme tanken", men jeg blir ikke løs i magen, bare veldig fin i avføringen...det går lett og kjapt å bli ferdig på do.

Da jeg gikk på p-piller fikk jeg menssmerter... Kramper så det kjentes ut som om noen holdt et godt tak rundt livmora mi og dro den rundt, og prøvde å dra den ut... :-P

Gjest Aeris
Skrevet

:) hehe, blir verken sur, irritabel eller får smerter jeg :)

Blir bare kåt til tider ;)

og i tillegg varer den bare 4 dager, og den fjerde dagen, er jeg så å si ferdig

PS: har aldri brukt tampong,.. synes det høres forferdelig ut X_X og tenk om man må pelle oppi der for å få tak i tråden, æsj og fysj! holder meg til bind.

Gjest Alabama
Skrevet
jeg må alltid være kjapp nok til og ta 3-4 ibux 400 mg, om det går en stund uten at de blir tatt så hjelper de ikke like mye på, og da blir jeg liggende med varmeflaske på magen og svetter litt og blir utrolig sulten, og får litt løs mage.

Håper ikke du tar 3-4 400mgs Ibux tabletter samtidig!!?

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

sss

Endret av Kirsebaer
Skrevet

hmm.. først tenker jeg:

- jess, ikke gravid denne måneden heller!

Men ellers, ikke så mye.. Burde kanskje få meg noen menstruser, fordi mange av de fine jeg har ser ikke lekre ut etter noen runder med mensen.

Eneste er at jeg går oftere på do og kan ha litt murringer den første dagen.

Men PMS er verst; da blir jeg helt irrasjonell!

Skrevet
:) hehe, blir verken sur, irritabel eller får smerter jeg :)

Blir bare kåt til tider ;)

og i tillegg varer den bare 4 dager, og den fjerde dagen, er jeg så å si ferdig

PS: har aldri brukt tampong,.. synes det høres forferdelig ut X_X og tenk om man må pelle oppi der for å få tak i tråden, æsj og fysj! holder meg til bind.

Du skal jo ikkje putte tråden inn i skjeden då.. det er jo ein grunn til at den er der.. for å få tampongen lett ut..

• 1 måned senere...
Skrevet

Denne tråden var ganske informativ:)

Bruker Divacup og ELSKER DEN!<3 Den har reddet livet mitt!

Nå merker jeg ikke at jeg har mensen i det hele tatt omtrent. Smertene har avtatt, slipper å stresse med bind/tamponger. Slipper å bli sår etter tamponger (fordi de skal skiftes oftere enn jeg blør de ut:S)

Tar nattlysolje hver dag da, for å prøve å holde kvisene i sjakk.. Men rundt den tiden får jeg utbrudd UANSETT hva jeg gjør.. Er ofte litt småkvalm, men utenom det bruker jeg normale klær/truser og lever normalt:)

Skrevet (endret)

Jeg er ofte litt irritabel rett før mensen, men når jeg først har fått den er jeg veldig glad fordi det varer "bare" 4-5 dager og det er en måned til neste gang:) Jeg, som mange andre her, sørger alltid for å ha nok tamponger og bind (har nesten alltid et stort lager...). Ellers har jeg egentlig ingen vaner. Har sjelden menssmerter, og hvis jeg først har det varer de bare noen timer den første dagen - føler meg heldig! Til gjengjeld blør jeg en del, men det kan jeg leve med :)

Endret av Purple Diamond
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fryser bestandig og føler meg som oftest uggen når Tante Rød setter inn støtet, så jeg liker meg best hjemme i ro, i løse varme klær, med pledd ;)

Jeg får "ballong-mage" når jeg har mensen (luft?) og takkler ikke stive og stramme klær. Jeg kjenner ikke hverken sult eller metthetsfølelse, er liksom bare rar i magen - men jeg spiser mye. Jeg må også tisse og bæsje ofte. Jeg blir løs i magen første 2 dagene, og må fjerte og små-lorte dagen lang. Blir forfeeeeeerdelig kåt mot slutten av mensen (etter å ha vært i tvangs-sølibat 4-5 dager :gjeiper: )

Har nesten bestandig fæle smerter første døgnet, og er avhengig av smertestillende med EN gang jeg kjenner tendensen til smerten. Hvis jeg blir for sein, slik at jeg kjenner smerten knyte seg i eggstokkene og korsryggen blir jeg styggkvalm, svetter og fryser om hverandre og somregel helt slått ut... Skjer dette er det godt å ligge i forsterstilling på kne, med en varmeflaske på magen og la en snill sambo stryke/massere/klø korsryggen med varme gode hender... :rødme: Ellers så legger(!) jeg meg i dusjen og spyler glovarmt vann på magen/korsryggen/underlivet, til smertestillende begynner å funke. (den følelsen når smertestillende da begynner å virke er helt ubeskrivelig deilig synes jeg...! Blir som et nytt menneske). Må også legge til at hvis jeg ikke får bæsjet tvert når jeg føler for det, kommer menssmertene. Det hjelper og få tømt seg helt hvis man har smerter synes jeg. Ellers i syklusen merker jeg ingenting.

Ibux, tamponger og truseinnlegg er somregel på plass.

Skrevet (endret)
Bruker Divacup og ELSKER DEN!<3 Den har reddet livet mitt!

Nå merker jeg ikke at jeg har mensen i det hele tatt omtrent. Smertene har avtatt, slipper å stresse med bind/tamponger. Slipper å bli sår etter tamponger (fordi de skal skiftes oftere enn jeg blør de ut:S)

Helt enig i dette. Jeg har aldri blødd veldig mye, og etter at jeg begynte med DivaCup husker jeg knapt på at jeg har mensen. Jeg tåler tamponer og bind dårlig, får lett soppinfeksjon av det, men etter at jeg begynte med koppen har jeg ikke hatt soppinfeksjon en eneste gang på ett år. :)

Har alltid vondt i magen første dagen, men aldri verre enn at jeg knekker smerten med noen smertestillende. Magen er alltid oppblåst i dagene rett før mensen, men ellers merker jeg lite til mensen. Blir nok ekstra sjokoladesugen også, men det tror jeg kanskje er bare psykisk. :ler:

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Jeg har faktisk mensen nå, så nå passer det fint å syte litt. :ler:

Jeg er et PMS-troll uten like, desverre. Flyr raskt i flint, blir sur og sutrete, veldig følelsesladet og gråter for den minste ting. F.eks at det blir vist en reklame på tv'n som jeg ikke hadde lyst å se, at jeg har fått enda en kvise eller at jeg ikke har mer sjokolade. :P Har PMS 4-5 dager før mensen og til jeg nesten er ferdig.

Får alltid menssmerter og må ha Naproxen liggende. Får aldri til å sovne om kvelden om jeg ikke tar Naproxen før jeg legger meg. Ligger som oftest på sofaen under tepper, med løse og behagelige klær - er så øm i magen at jeg får vondt at stramme klær. Fryser alltid ekstra mye og mister matlysten helt, men har ekstra lyst på sjokolade og Cola.

Samboeren er snill og handler butikken og går stort sett alle turene med bikkja, fordi jeg klarer nesten ikke gå pga magen og smerter.

Skrevet

Jeg blir sur og irritabel, får murrende vondt i korsryggen, og kramper nederst i magen. Føler meg som om jeg trenger størrelse XXXXL; blir veldig oppblåst. Jeg får faktisk mindre søtsug enn vanlig, har bare lyst på grønnsaker og frukt som magisk blir servert på fat- jeg vil helst ikke gjøre noen ting annet enn å sitte og furte og surmule. Føler meg øm nedentil (og klarer ikke å bruke tampong de første dagene), og verden er generelt et ganske ondt sted :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har omtrent ikke PMS. Min bedre halvdel har påmerket det også. Jeg tror han er glad for det. :ler:

Til gjengjeld har jeg skikkelig mensensmerter fra h*lvete den første dagen. Litt den andre dagen også. Jeg orker fint lite når det står på som verst. Når jeg har kommet meg gjennom disse dagene, så går det bedre. Jeg må alltid ha smertestillende tilgjengelig. Massasje er en god ting også.

Ellers pleier jeg å kjenne en trang til søtsaker. Alt mulig. Gimme, gimme, gimme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...