Gå til innhold

Deres mens "rutiner"?:)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg sitter nå her med menssmerter,varmeflaske på magen,og spiser fra en stor skål med Ben and Jerry`s cookie dough ice cream,å synes veldig synd på meg selv :roll:

Anyway,det jeg lurer på om dere har noen "faste rutiner" dere gjør når dere har mensen? Som f.eks at du MÅ ha en spesiell sjokolade liggende i skapet ol. Og hvordan er du egentligt under mensperioden? Er du gretten eller er du som alle andre dager?

Jeg passer på å ha to 2pk. med tamponger klar.

Jeg tar alltid frem gamle hullete kosebukser,og de meste slitte trusene jeg har(er ikke noe vits i å bruke de fineste nå :sjenert: ).

Passer på at jeg har en eske med paracet liggende.

Lar alltid sambo få vite hvor UTROLIG vondt jeg har det,å gjør det ekstra dramatisk slik at han synes synd på meg( Stakkars sambo :yvonne: )

Sender sambo ut for å handle snop og kjekke jenteblader.

Jeg har egentlig ikke noe spesielt jeg har lyst på når jeg har mensen,men liker å ha noe godt liggende i tilfelle :)

Jeg merker heller ikke så mye på humøret,bare at jeg blir sliten og sover litt dårlig.

Håper dere vil dele hvordan dere har det med meg :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bli noe irritabel, men det er nok mer at jeg blir mer folsoem og har lettere for aa la meg irritere.

Har ingen spesielle rutiner utenom at jeg bruker komfortable, store truser (ikke veldig sexy, nei...) og gaar i mest mulig komfortable klaer. Og jeg passer paa aa ha noe 'medisin' (sjokolade) i naerheten siden jeg har merket meg at det hjelper mot menssmerter (muligens placebo, men funker det saa funker det).

Gjest strykebrett
Skrevet

Har ikke noen spesielle rutiner, med unntak av de ufattelig stygge mensentrusene jeg har. Mister nesten all matlysten og spiser alt for lite.

Blir heldigvis ikke sur og irritert, men til gjengjeld blir jeg kvisete :(

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg har varmeflaske til det formålet. Spiser ikke noe spesielt, men har masse tamponger og resept-piller da smertene mine er utenomjordiske fæle.

Går med joggebukse hjemme og bomullstruser :fnise:

Passer også på å ha tatt en omgang med huden min før smertene slår inn, da er jeg sofaliggende (og veldig neddopet i to dager).

Jeg blir alltid ekstra sulten. Altså, jeg blir skrubbsulten igjen en halv time etter middagen, også må jeg tisse to ganger i timen. Flere som har det sånn?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har varmeflaske til det formålet. Spiser ikke noe spesielt, men har masse tamponger og resept-piller da smertene mine er utenomjordiske fæle.

Går med joggebukse hjemme og bomullstruser :fnise:

Passer også på å ha tatt en omgang med huden min før smertene slår inn, da er jeg sofaliggende (og veldig neddopet i to dager).

Jeg blir alltid ekstra sulten. Altså, jeg blir skrubbsulten igjen en halv time etter middagen, også må jeg tisse to ganger i timen. Flere som har det sånn?

Det er som å lese om meg selv!

Store smerter så jeg har reseptbelagte piller. Og den ekstreme sultfølelsen, helt utrolig rart. Jeg også tisser ofte, det er stort sett de to første dagene (noen ganger tre) det er sånn.

Skrevet

Er stort sett så glad og lettet hver gang jeg får mensen, at jeg bare er glad. Ferdig med noen forferdelige dager med pms. Synest nesten mer synd i familen min, en meg selv :fnise: De er veldig greie som holder ut med meg de dagene før mensen.

Liker ikke å gå i gamle utvaskede truser når jeg har mensen, føler meg bedre når jeg har gode, pene truser, som sitter bra. Samme med bukser. Føler meg bedre om jeg vet jeg ser (forholdsvis) bra ut. Putter i meg paracet, paralgin forte og migrene medisin.

Siden det gjentar seg hver mnd føler jeg ikke så stort behov for å gjøre så mye ekstra ut av det.

Ellers ser det ut til at jeg veldig ofte tror at jeg er ferdig med mensen for alltid, glemmer ofte å kjøpe både bind og tamponger.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg gjør egentlig ikke noe spesielt. Passer bare på at jeg har nok bind. Merker ikke noe spesielt med humøret, ei heller med sukkersug.

Men merker ofte at jeg blir litt dårlig i magen, får ofte løs avføring. Andre som gjør det?

Gjest Gjest
Skrevet

Har alltid et lager av Paracet, kamomillete eller sånn alpe-urte-te, jerntilskudd og bananer.

Tar på kosebuksa og legger meg på sofaen med et pledd og laptop til det verste har gitt seg. Blir også løs i magen ja :(

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg gjør egentlig ikke noe spesielt. Passer bare på at jeg har nok bind. Merker ikke noe spesielt med humøret, ei heller med sukkersug.

Men merker ofte at jeg blir litt dårlig i magen, får ofte løs avføring. Andre som gjør det?

Ja, nå som du sier det, så blir jeg det innimellom =(

Gjest Charming
Skrevet

Jeg pleier å handle inn jenteblader, sørge for jeg har maaasse tamponger. Ellers er det ikke så mye :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir ikke løs i magen, men er ofte på do, akkurat som om alt må ut. Det varer som regel en dag før og samme dagen som mensen begynner.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg spiser bare paracet :D

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Skrevet

Eg har eit lager med Ibux 400 mg, til grusomme menssmerter, sjokolade og bind. Sitter ofte med pledd og varmeflaske. Men liker å kle meg fint, ja.. må liksom ha noke som veier opp. Og blir ofte litt løs i magen dei første par dagane.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg vet jeg ser (forholdsvis) bra ut. Putter i meg paracet, paralgin forte og migrene medisin.

Siden det gjentar seg hver mnd føler jeg ikke så stort behov for å gjøre så mye ekstra ut av det.

Hvorfor i himmelens navn skulle du ta migrene medisin når du har mensen?

Skrevet

Det er ikke helt uvanlig å få migrene når man har mens, jeg har gjør det hver gang. Flaks for meg at jeg har mensen bare et par ganger i halvåret.. :ler:

Gjest Naria
Skrevet

Ingen rutiner. Blir ikke sur og får heller ikke noe mer søtsug enn jeg har til vanlig. (Men nå spiser jeg mye godterier hele tiden egentlig)

Ellers har jeg i det siste hatt såpass sterke smerter at jeg føler jeg trenger smertestillende, så det blir vel en rutine å handle inn det etterhvert.

Skrevet

Jeg har heller ingen rutiner men jeg er sulten hele tiden, spesielt på søtsaker.

Gjest dalieo
Skrevet

Har ingen rutiner, bortsett fra at jeg spiser hele tiden. Har spist jevnt i hele dag og blir ikke mett, har bare lyst på sjokoladeis og kvikk lunsj og aaaaah...

Skrevet
Hvorfor i himmelens navn skulle du ta migrene medisin når du har mensen?

For å ha det litt mer morsomt...

Ellers så hjelper migrenemedisin mye mot smertene jeg får når jeg får migreneanfall. Noe jeg alltid får når jeg har mensen.

Skrevet

Jeg er en av de velsignet heldige som ikke har noe særlig problemer med smerte, får noe i korsryggen, og kald (!) mage med litt kramper, men med en varmeflaske blir alt så fint igjen.

Jeg blir ikke sugen på søtt, men salt derimot, og da særskilt potetgull eller pommes frites, og litt kort lunte i uken før.

Glemmer ofte å ha bind/tamponger tilgjenngelig, så det blir full husransakelse før jeg innser at joda, selv om det er -10 grader og snør _oppover_, så må jeg på butikken. Hei hvor det går :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...