Vær76 Skrevet 23. mars 2009 #1 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg er utrolig dårlig til å pakke, ender alltid opp med å ta med alt for mye, for så å oppdage at jeg ikke har pakket det jeg burde tatt med... Så nå trenger jeg hjelp! Skal på storbyferie i slutten av april, og planen er shopping, museer, fin middag en kveld, og ut på pub/bar/nattklubb neste kveld. Må innrømme at jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg, hverken på dagtid eller kveld. (Har vel det man kan kalle en klassisk, kjedelig hverdagsstil. Syns ofte andre har veldig fine klær/antrekk, men finner aldri noe selv.) Er det noen snille sjeler som kan tipse meg om antrekk, og hva jeg bør/må pakke med meg? På forhånd tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. mars 2009 #2 Del Skrevet 24. mars 2009 Been there, done that... Jeg har mange ganger gjort som deg, pakket for mye og kastet bort utrolig mye plass på det, men etterhvert har jeg funnet frem til et pakkesystem som funker for meg. Det kommer selvsagt an på hvor lenge du skal være borte og hva slags klima det er der, men jeg pleier å tenke som så at jeg kan bruke en bukse i 2-3 dager og overdeler 1, maks 2 dager, og så regner jeg ut fra det. I tillegg tar jeg med et antrekk som kan brukes på finere restauranter. Dessuten prøver jeg å klare meg med to par sko til storbyferie; et par litt nette sorte "joggesko" til sightseeing/shopping og et par penere sko med hæler til kveldsbruk (regner jeg med at det kan bli varmt har jeg i tillegg med et par sandaler). Som et eksempel skal vi være tre netter / fire dager i London i april, og da har jeg tenkt å ta med følgende: - svart bukse og en enkel v-genser til å reise i (hadde jeg likt jeans, hadde jeg nok reist i det) - svart bukse med smale hvite striper - hvit skjorte - nok en v-genser - pen topp til restaurantbruk, brukes sammen med skjørt (om jeg gidder drasse på det) eller en av de nevnte buksene - joggesko + høyhælte - undertøy og sokker/strømper nok (har gjerne med et par ekstra skift) Dette tar ikke mye plass, men er faktisk nok i massevis til en sånn ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Del Skrevet 24. mars 2009 Virker deilig å ha sånn orden og oversikt! Jeg finner alltid ut at jeg "har ikke noe å ha på meg" når jeg skal på tur :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #4 Del Skrevet 24. mars 2009 Det viktigste er å ha med gode sko å gå i! Hjelpeseg som jeg sleit meg langs gatene i Praha med de stakkars føttene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå