Jinx Skrevet 9. juli 2003 #1 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg er på jakt etter den perfekte dåpsgave til en liten prinsesse Vil ikke kjøpe vanlig sølvtøy, som blir stuet bort - men noe spesielt... Sitter å tenker litt på selv hva jeg var mest fornøyd med ang dåpsgaver mine døttre fikk, og det må være smykkene.. De er blitt veldig glad i dem, og vet hvilket de fikk fra hvem osv.. Men jeg har lyst til å kjøpe noe annet.. Hun kommer til å få masse fine smykker... Tenkte tanken på å kjøpe barne bestikk.. F.eks Admiral fra Hardanger Bestikk.. For da kunne jeg fortsette å kjøpe til det i senere år.. Men så kan det jo tenkes at foreldrene ville ha foretrukket et annet type bestikk el.. Hva syns dere ?? Hva var dere mest fornøyd med ang dåpsgavene ?? Eller kjøp dere har gjort ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 9. juli 2003 #2 Del Skrevet 9. juli 2003 Syns det er veldig vanskelig å finne den perfekte gaven. Men bestikk hørtes veldig greit ut. Når du kjøper sånt bestikk, får du jo med byttelapp, og dermes kan foreldrene bytte merke om de heller vil ha et annet. Såpass frimodige må vel folk være? Jeg hadde likt en slik gave, både som forelder og senere voksent dåpsbarn. Dersom du tror de ikke kommer til å bytte bestikket, kan du jo få gravert inn f.eks navn og dato. Og du TRENGER jo ikke å fortsette å kjøpe bestikk i samme serie om de ikke ønsker seg det. Mange har kanskje bare det bestikket fra dåpen? Lykke til! Klem, Nilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindis Skrevet 9. juli 2003 #3 Del Skrevet 9. juli 2003 Synes det var en god ide med bestikket jeg, og som sagt over her; de kan alltids bytte det. Men da blir jo litt av poenget også borte da, med den spesielle gaven. Det er egentlig bare fantasien, penger og tidsaspektet som setter grenser her. Mulighetene er mange, og jeg skal prøve meg på en liten brainstorming her, så får du se om det er noe som faller i smak : *lage, sy, strikke, hekle, kjøpe et spesielt teppe/duk/veggteppe e.l med hennes navn, fødselsdato, vekt etc. på. *kjøpe en stjerne eller lignende i hennes navn( har hørt at det lar seg gjøre, og det er jo kjempeartig ) *kjøpe et vakkert smykke og en skjønn bamse med hennes navn etc inngravert. *kjøpe en sølvramme med vekt, høyde etc inngravert *få et dekormalerverksted, eventuelt en annen som er flink til å male lage til en lekekasse (eller lignende) i tre med flott dekor på..f.eks barnets ansikt Ja, der tok kreativiteten kjapt slutt,gitt Men fant en side på internett hvor du kan finne en spennende gave, eller få ide til en annen http://www.mamut.com/contento/prodlist.htm Håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 9. juli 2003 #4 Del Skrevet 9. juli 2003 Hva med en sangbok, eventyrbok. Dette er en kjempe fin dåpsgave, som sikkert vil blir brukt. En vanlig gave er jo bestikk, eller kopper i sølv. men disse ender gjerne opp innerts i skapet. Ihvertfall hos de jeg kjenner. Det kan man jo også godt forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 10. juli 2003 #5 Del Skrevet 10. juli 2003 Da vår niese ble døpt, var vi veldig usikre på hva vi skulle gi henne. Dermed endte jeg opp med å brodere en klokkestreng til henne. Dett er noe jeg selv fikk da jeg ble døpt, og det er kjempekoselig å ha! Hun fikk derfor en selvbrodert klokkestreng, noe jeg håper hun setter pris på når hun blir stor også. Kanskje en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #6 Del Skrevet 10. juli 2003 Alle pikebarn skal ha et gullhjerte de kan bite i stykker. Jeg gir alltid det til dåpspiker. Hadde et sånt selv, og det var stor stas. Da jeg ble større og skjønte jeg hadde bitt for mye i det, ble det selvsagt trist, men jeg hadde stor glede av det i mange år. Og jeg har det enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 10. juli 2003 Tusen takk for mange flotte tips.... Har fått mange nye ide'er nå gitt Har enda en måned på meg.. Men blir det gravering er det vel best å få det gjort i god tid.. Jepp.. Gullhjerte har du rett i Tusenfryd.. Min yngste bet sitt i stykker hun også.. Det ligger i skrinet hennes.. Men jeg har kjøpt en nytt da som henger på kjede Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 10. juli 2003 #8 Del Skrevet 10. juli 2003 Det kjæreste jeg fikk til min sønn var et brodert bilde med alle aktuelle tall og datoer på. Liker ikke sølvbestikk eller nysølv duppeditter... (som blir fort stygge...) Ellers: * smykkeskrin * smykke med stjernetegn som anheng, hjerte, bamse el... (faller selv for hjerte til jente...) Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 10. juli 2003 #9 Del Skrevet 10. juli 2003 hei hei vi har nettopp hatt barnedåp nå, og jeg ønsket at sønnen våres skulle få sånn et rør i børstet sølv som man bruker til dåpsattesten. De er kjempe fine, og de som ga gaven hadde gravert inn navnet på sønnen min og datoen på dåpsdagen. Jeg synes det er en veldig fin gave for den gir jo litt nytte av seg også da veit vi jo hvor dåpsattesten er. Ellers fikk han rammer, sparebøsse, gullkjede, penger, eggeglass m skje, barnebestikk i sølv, sølvkopp ( det er noe jeg ikke anbefaler og kjøpe vi har aldri brukt den min sønn fikk da han ble døpt for to år siden), grøtbolle i tinn (den var kjempe fin!!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 10. juli 2003 Smykkeskrin ja.. :D Et skikkelig pent og flott et... Skal sjekke gullsmeder imorgen... (da tenker jeg ikke på slike små sølv skrin nei..) Det var lurt.... Takk Maya :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 10. juli 2003 hei hei vi har nettopp hatt barnedåp nå' date=' og jeg ønsket at sønnen våres skulle få sånn et rør i børstet sølv som man bruker til dåpsattesten. De er kjempe fine, og de som ga gaven hadde gravert inn navnet på sønnen min og datoen på dåpsdagen. Jeg synes det er en veldig fin gave for den gir jo litt nytte av seg også da veit vi jo hvor dåpsattesten er.[/quote'] Har en slik en selv, men syns den bare er i veien.. Å den må selvsagt pusses jevnlig.. Har heller ikke dåpsattesten der Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 10. juli 2003 #12 Del Skrevet 10. juli 2003 hei hei jinx sønnen min fikk ikke den som man på pusse men den som er børstet. Jeg er ikke den typen som ønsker og sitte og pusse sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 10. juli 2003 #13 Del Skrevet 10. juli 2003 hei hei jinx sønnen min fikk ikke den som man på pusse men den som er børstet. Jeg er ikke den typen som ønsker og sitte og pusse sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 11. juli 2003 hei hei jinx sønnen min fikk ikke den som man på pusse men den som er børstet. Jeg er ikke den typen som ønsker og sitte og pusse sølv. Sikkert mindre pes med den som er børstet ja.. Flott at du setter pris på slike gaver da Jeg syns bare de tar plass, og barna har egentlig fint lite nytte av slikt.. Blir vel liggende i et skap til tidenes morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå