Gjest ts Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Er sliten. Sover greit og sånt, men er likevel sliten. Har mye tankekjør og blir utslitt av det. Er i jobb, og har derfor fulle dager med det, føler dessverre ikke at jeg får hentet meg inn i helgene. Sliter også med et drikkeproblem, men har holdt meg unna alkoholen en stund. Tankene kretser likevel rundt alkoholen og jeg har fryktelig lyst til å drikke. Men enn så lengen har jeg holdt meg unna, forsøkt å tenke positivt, tenke på jobben og at jeg ikke kan være borte fra den. Merker nå at de siste ukene har det blitt verre. Lurer faktisk på om jeg har en depresjon. Tankekjør, sliten og enkelte tanker om selvmord. Føler derfor for å få gjort noe med dette. Har en fastlege, men føler ikke at det er en som jeg vil prate med om dette. Han vet om mine problemer, men virker som om han ignorerer disse når jeg tar det opp med han. Har tidligere gått til psykolog, men flyttet for fire mnd siden, og fikk derfor en henvisning. Der er det så lang ventetid at jeg fremdeles venter på ny behandler. Vet ikke helt om jeg spør om noe her, men fikk nå skrevet ned noen tanker. Kanskje noen som har noen gode tips? Enten det er i forhold til lege, eller det å få bort noe av tankekjøret..
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Du har ikke mulighet til å gå til en annen lege? Fastlegen min er veldig grei å snakke med om sånt. Hun forstår godt og bryr seg, så jeg føler jeg blir litt bedre bare av det Det er jo lettere å komme igang med å finne bedre måter å takle verden på, når man føler at man blir tatt alvorlig, og får noen kloke innspill. Har du råd til å gå til en prvatpraktiserende terapeut inntil du får plass hos psykolog, vil det kanskje være en løsning også? Når det gjelder alkoholproblemet finnes det jo endel organisasjoner som har ulike tilbud og støttetelefoner, kanskje det kan være til hjelp? De har ofte annonser i avisene blant annet, eller du finner dem sikkert på Gule sider.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg sliter selv en del med depresjoner. Syns virkelig du skal kontakte fastlegen din og fortelle om tankene dine om selvmord. DEt vil kunne få fortgang i prossesen for og få deg inn hos en psykolog. Jeg har sluppet ventelister noen ganger fordi tankene mine har vært såpass mørke. Ellers så er det også ting du kan gjøre selv får og bedre sittuasjonen. Fysisk aktivitet er faktisk en veldig god medisin får kropp og sjel. Når kroppen er i aktivitet ( slik at du svetter ) slipper den ut et stoff ( lurer på om det heter endorfiner, men ikke sikker) Som gjør deg gladere. Itillegg vil trening gjøre deg sliten sånn at du sover bedre om natten. Søvn er utrolig viktig når man er mentalt sliten. Riktig mat er også viktig, får man ikke i seg nok mat blir man fort tiltaksløs, og energiløs. Start dagen med en god frokost. frokost er dagens viktigste måltid. Et annet tips er og ta solarium. Sol gir deg d vitaminer, mangel på d vitaminer gjør at man blir deprimert. Så solarium kan faktisk hjelpe. Ellers aå kan du kjøpe sånn lampe med solenergi som du skal sitte forran en halvtime hver dag. DEt kan faktisk hjelpe med nedstemthet Har du noen nære venner eller familie som du kan snakke om tankene dine med? Aldri godt å sitte med sånne tanker alene... En annen ting som er lurt og gjøre er å få seg en hobby på kveldstid.. Det vil få tankene dine over på noe annet et alkohol suget ditt.. Ønsker deg alt lykke til og håper ting ordner seg for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå