Gå til innhold

Lille-venn... når kommer du til oss?

Luna-jenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, så sitter jeg her igjen da.. Er fortsatt litt lite vant med å skrive inn det jeg tenker og føler her, men det kommer seg helt sikkert etterhvert :rødme:

Nå er det gått 3 dager siden jeg sluttet med p-pillene, har ikke fått den helt store reaksjonene på det selv merker jeg iom jeg fremdeles er i "syklusen" liksom. Har hatt en usedvanlig regelmessig "syklus" i de årene jeg har gått på p-piller (omtrent på timen kunne forutse når mensen kommer) :ler:

Jeg har fått mange koselige velkomsthilsener, det er kjempe hyggelig :helen: Gleder meg til "å være her" i tiden som kommer!

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så sitter jeg her igjen da.. Er fortsatt litt lite vant med å skrive inn det jeg tenker og føler her, men det kommer seg helt sikkert etterhvert :rødme:

Nå er det gått 3 dager siden jeg sluttet med p-pillene, har ikke fått den helt store reaksjonene på det selv merker jeg iom jeg fremdeles er i "syklusen" liksom. Har hatt en usedvanlig regelmessig "syklus" i de årene jeg har gått på p-piller (omtrent på timen kunne forutse når mensen kommer) :ler:

Jeg har fått mange koselige velkomsthilsener, det er kjempe hyggelig :helen: Gleder meg til "å være her" i tiden som kommer!

:bolledeig:

For min del tok det 28 dager før det skjedde noe.. gikk murringer hele januar.. holdt på bli gal.. trodde jeg hadde fått tantebesøk HELE tida... før det slutt skjedde noe.. men jeg gikk på minipille da. vet ikke om det har noe å si.. den stoppet EL helt på meg, så tror det vil gå for det samme som om det hadde vært kombipille.. Den blødningen som kommer med kombipiller er jo bare provosert kjemisk blødning... er jo ikke kroppens egne signaler.. så tror ikke det har noe å si om en har hatt blødninger eller ikke under pillebruket..

Får håpe det kommer i gang på en normal syklus fort for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den der, jeg følte meg rett og slett sjenert i begynnelsen.. :rødme: Var litt uvant å utlevere tanker og følelser, men nå har jeg blitt litt mer varm i trøya. ;)

Ønsker deg en god helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den der, jeg følte meg rett og slett sjenert i begynnelsen.. :rødme: Var litt uvant å utlevere tanker og følelser, men nå har jeg blitt litt mer varm i trøya. ;)

Ønsker deg en god helg!

Ja, er rett og slett sjenert jeg føler meg.. Er ikke vant til å "snakke" om slike private ting med så mange, så det blir en liten sperre når jeg skal uttrykke meg :flau:

Meen, det kommer seg nok etterhvert som prosjektet kommer ordentlig i gang.

I dag har jeg operert litt, fjernet fø-flekker. Pyse som jeg er så er det rett og slett ømt og ganske vondt. Har vondt for å sitte, bøye meg og slappe av :sjenert: Generelt kjennes det ut som jeg har fått litt juling.

Er super-deilig med helg nå.. Elsker fredagene, de kommer like kjærkomment hver uke!

God helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det søndag.. igjen.... helga går altfor fort, og spesielt denne som vi i tillegg skulle stille klokka. Jeg har vært på Ikea med mamman min i går og ryddet på plass det jeg kjøpte, vasket over og gått en lang tur sammen med voffsene og samboern i dag :klemmer: Fiin dag i herlig vår-vær.

Siste dagen med TR i dag, nå begynner livet uten p-piller, jeg gleder meg:)

Blir som sagt super-spennende å se hvor kjapt syklusen min kommer seg i normal rytme.. Føler på meg at det kan ta et par mnd, men vi får se. Har det ikke travelt :fnise:

Nå skal jeg spise deilig hjemmelaget pizza og slappe av resten av dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Høres ut som om du har hatt en flott dag vertfall!! Har vært supert vær her hos meg også, selv om jeg ikke var like flink som deg til å utnytte meg av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Da var tirsdagskvelden her.. Vi har spist, gått tur med voffsene og benket oss i god-stolene våre :sjenert: Har to relativt aktive hunder, så vi må pent ta de med på tur når eftaen/kvelden kommer. Det er egentlig veldig greit, vi har innmari godt av å komme oss ut selv også :flau:

Tenker litt mer en jeg burde på tiden vi er inne i nå.. Syns det er så artig og samtidig skummelt at jeg ikke bruker p-piller lenger. Nå har vi jo riktignok ikke noe mål om å prøve å bli gravid nå før juni-juli (så vi kommer til å bruke annen prevensjon frem til da).. men alikevel.. det er så spennende :hoppe:

Sambo tenker nok ikke like mye på det, han er mer opptatt av å kikke på bil (stasjonsvogn) Han har egentlig aldri vært særlig opptatt av barn, så jeg forventer liksom ikke at han skal ta helt av nå heller. Men blir artig og dele denne tiden i sammen, tror vi kommer til å lære mye om hverandre.

Jeg var på shopping sammen med mamma i helgen, hadde så lyst til å røpe hva vi var i gang med, men turte ikke. Hun kommer til å steile og ta helt av og jeg VET at hun kommer til å plapre og forsnakke seg i fleng :kaklehone:

SÅ... jeg klarte å la være.. er ikke noe drømmesituasjon at alle i nærmeste familien vår vet hva vi holder på med heller (i tilfelle vi skulle få problemer i prosjektet våres)..

Ellers er det mye jobb for tiden, er egentlig greit for da går tiden frem mot mai-juni-juli fortere.. Har forsåvidt mye som skal gjøres før den tid også (feks maling... både huset og diverse rom) så tiden skal nok løpe av sted skal du se..

Artig å kikke i bøkene deres jenter, jeg kommer nok sterkere tilbake når det hele blir litt mer realistisk for meg. Merker at det er fremmed og litt rart enda..

Ha en fin kveld videre alle sammen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg har også utrolig lyst å fortelle alt til mamma, men det går jo ikke ;) Så vi får heller ha hverandre her inne :)

Ha en fin tirsdagskveld - masse kjekt på TV :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god påske

Da er det 14 dager siden jeg inn tok min siste p-pille.. Dersom jeg har "normal" syklus (14 dager) er det nå til onsdag/ torsdag EL finner sted.. I og med vi ikke har startet prøvingen enda er jeg ikke helt gira på å teste den slags enda, men merker at jeg "kjenner veldig etter" symptomer på EL.

Håper jo at syklusen min skal normalisere seg i tiden jeg nå er uten p-piller, målet er å prøve for fullt i juni-juli (som jeg har skrevet i dagboka fra før). Meeen jeg kjenner at våren kan bli veeeeeldig lang om vi skal vente helt til juli, så vi får se..

Tanken med å vente er:

1. Jeg har prøvetid på jobben tom 01.08.09

2. Jeg kunne ideelt sett ønske meg barn i mars/april.. (pga utetemp og permisjon)

Nå vet jeg at man ikke kan planlegge den slags, men... heller barn i mai enn i januar liksom...

Jeg merker stadig mer og mer fokus på "prosjektet" våres. Sambo sier ikke så mye, men han ser nok på meg hva jeg tenker innimellom.. Jeg surfer på babyutstyr-nettsider, han later som han ikke ser det men :rødme: Gleder meg sykt masse til vi kan begynne å kikke på utstyr (en gang utpå høsten, forhåpentligvis :klø: )

Vel vel, nå får jeg kose litt :hund: før helgen er over.. Enda godt det bare er et par arbeidsdager før det er ferie :kaklehone:

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!

Endret av Luna-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg også en good påske!!

Håper ventetiden ikke blir alt for lang for deg!! Jeg har tenkt litt på det at om det klaffer nå, kan det gjerne bli vanskelig å holde det skjult så lenge jeg vil... sommeren er jo både tiden for lite klær og for drikking i sola ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg også en good påske!!

Håper ventetiden ikke blir alt for lang for deg!! Jeg har tenkt litt på det at om det klaffer nå, kan det gjerne bli vanskelig å holde det skjult så lenge jeg vil... sommeren er jo både tiden for lite klær og for drikking i sola ;)

Hei! :hoppe:

Jeg håper også at tiden går fort. Jeg har forsøkt å "telle" meg frem til når det blir aktuelt å starte.. Sånn det ser ut nå så blir det fra begynnelsen av juni, 2.6 og utover(mht EL).

Er jo ikke sikker på at jeg har hatt det nå, men det kjennes sånn ut (etter det jeg har lest vedr symptomer osv). Blir spennende å se om TR kommer nå hun egentlig skal..

Vi var på fest i går, sammen med alle vennene våre. Koselig! Litt gøy å tenke på at det er en av de siste gangene jeg drikker før jeg forhåpentligvis er gravid. :rødme:

Da blir det som du sier vanskelig å skjule.. Hverfall når vi forhåpentligvis står midt oppi det i juni/juli. Huff, den tid den sorg.. Jeg er så dårlig på kroppsspråk, så alle ser på meg om jeg ikke er i slag :sjenert: Men.. Får heller la være å møte opp om vi ikke vil fortelle.

Håper du har en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei og hopp!! :hoppe:

Her skjer det ikke mye.. vi veeeenter! :sjenert:

Jeg har begynt så smått og vente TR. Etter normal prosedyre skal hun komme til torsdagen, den 23.4. Men jeg har mine antakelser om at kroppen ikke er helt på track etter p-pilleslutt. Blir spennende og se, jeg skal ikke vente fanatisk.. Må prøve å slappe av og la kroppen styre (i stedenfor at hodet mitt skal ta all energi).

Tenker mer og mer på prosjektet, har fått bøkene jeg bestilte av Gro Nylander og småkikket litt i dem. Har lest en del i den første boken allerede, syns den virker veldig bra:) Gleder meg sykt til tiden som kommer nå fremover, lykke til alle medprøvere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Ikke lett dette her med pilleslutt :frustrert: Men det er veldig koselig å titte i bøkene til Gro Nylander da :) Har to selv og har lest et stykke i På vei - det er litt gøy å være forberedt synes jeg ;) Og forhåpentligvis er det ikke lenge til vi er på vei :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hei :hoppe:

Da har jeg fått tantebesøk :strix: Endel happy!!

Det betyr at syklusen i første periode etter pilleslutt er på 27 dager.

Da kan det hende kroppen min er i rute :hoppe:

Dette ble en bra dag, nå kan jeg legge meg med et stort smil om munnen! :strix:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fredag :hoppe:

Dette har jammen vært ei kjei uke, hadde aldri trodd det skulle gå ann å ha såå vondt av TR. Og den mengden :sjenert:

Ble glad da hun kom når hun skulle, men gleder meg jammen til det er over og:) Glemmer helt hvordan det egentlig var etter 10 år på p-piller..

Jaja, det var nok klaging for i dag.. Deilig med fredag og deilig vår-vær :hoppe:

God helg alle sammen!!

Endret av Luna-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :goodbye:

Herregud så artig det er å finne så mange som slutter på p pillene nesten samtidig som meg...

Blir spennende å følge med i dagbøkene framover - å se hvordan denne prøveperioden arter seg for oss..

Hittil tror jeg at jeg er den yngste av oss som satser på 2010 baby - dere er vel et par år eldre enn meg..men men - alder har ikke så mye å si på nett :fnise:

Så nå får jeg deg inn på mine innlegg - og gleder meg til å titte innom her seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :goodbye:

Herregud så artig det er å finne så mange som slutter på p pillene nesten samtidig som meg...

Blir spennende å følge med i dagbøkene framover - å se hvordan denne prøveperioden arter seg for oss..

Hittil tror jeg at jeg er den yngste av oss som satser på 2010 baby - dere er vel et par år eldre enn meg..men men - alder har ikke så mye å si på nett :fnise:

Så nå får jeg deg inn på mine innlegg - og gleder meg til å titte innom her seinere :)

Hallo!

Ja, det er kjempe artig å "treffe" flere i samme situasjon :) Jeg "sliter" litt med at vi har dette prosjektet helt hemmelig for venner og familie, siden jeg er veldig åpen og pratsom av meg holder jeg stadig på å pluppe ut med ett eller annet :gjeiper:

Jeg er 26 (blir 27 i år), føler meg nå klar for baby, men har ikke vært slik før ved juletider egentlig.. Vi "avtalte" for et par år siden at vi ville prøve på 2010-baby. Så jeg håper virkelig at vi kan få til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: hei hei ;)

Når man slutter på p piller så kan damiana eller don quai være til hjelp med å få igang en stabil el og økt el slim :) Mensen kommer å da den skal med denne urten :hoppe:

Jeg bruker det selv og er svært fornøyd :nigo:

Ellers er det noen artige planer for uka? eller langhelgen blir det jo snart :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...