Gjest frivillig barnløs Skrevet 22. mars 2009 #41 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har alltid trodd at jeg ønsket meg barn. Det har på en måte vært en selvfølge at når jeg bare fant mannen å få barn sammen med, så ville jeg også ønske meg barn. Jeg fant ikke mannen før jeg var 32, og han hadde da to barn fra før av. Vi holdt muligheten åpen for barn ganske lenge, men fordi hans barn krever veldig mye har jeg funnet ut at jeg ikke orker et barn til. Jeg er nå 36 og det finnes ikke en eneste liten celle i kroppen min som ønsker seg barn. For meg er det viktigere at de to barna som allerede er her får det de trenger, enn det er at _jeg_ skal få oppleve å bli mamma. Det har også vist seg at jeg ikke trives veldig godt i rollen som foresatt. Jeg gleder meg veldig til disse barna ikke trenger meg så intenst lenger og teller dager til de bli 18. Da kan jeg kanske få litt tid til meg igjen, kan ikke nekte for at jeg gleder meg veldig til det.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #42 Skrevet 22. mars 2009 Spørsmål: Dere som ikke ønsker egene barn, føler dere at dere ofte må forsvare valget deres, eller blir sett ned på på en måte av oss som har barn. Har hørt mange som ikke ønsker barn føler seg stemplet som egoistiske, bare derfor jeg lurer. Ja, det synes jeg. Det er mye av "bare vent, du kommer til å ombestemme deg etterhvert"*blunk, blunk*. Det er også flere som har sagt at de synes jeg er iskald når jeg forteller at jeg har sterilisert meg. Det er liksom opplest og vedtatt i samfunnet i dag at du skal ha villa, volvo og 2,4 barn.
Gjest hopeful Skrevet 22. mars 2009 #43 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har egentlig hatt en fin oppvekst, men ett trøblete forhold til min far. men takk, det har jo gått utover oppveksten også, selv om bortsett fra pappa har jeg hatt det fint. Beklager, jeg misforsto deg litt. Godt høre at du har hatt det bra ellers! Naa er det ikke ofte jeg blir spurt om jeg skal ha barn saa fra venner og familie opplever jeg ikke mye press og mas. Men her paa forumet og i media faar man jo ofte foelelsen av at som kvinne maa du ha lyst paa barn. Man er liksom ikke hel uten. Og som barnloes forventes man gjerne aa skulle jobbe mer enn moedre, og man har ingen god grunn til aa vaere sliten. Det vet man jo ingenting om naar man ikke har barn ... Men alt dette er ting jeg hoerer eller leser, og ikke noe jeg selv har faatt foele paa kroppen enda. Enig med deg i at folk forventer at man ikke skal være sliten, og at man skal jobbe mer. Huset skal være plettfritt. For man har jo BARE seg selv å tenke på. Sånn skal jeg huske å ikke bli, hvis jeg får barn en dag
Gjest Glør Skrevet 22. mars 2009 #44 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg er rett og slett ikke spesielt glad i små barn, og har vel kommet fram til at jeg ikke er villig til å gjøre alle de endringene i livet mitt som må til for å kunne oppdra barn på en god måte. Samme her, i tillegg til at også økonomi og psykisk helse er for dårlig til å få barn nå. At alle vennene mine driver og får barn er egentlig bare med på å bekrefte det at jeg ikke vil ha. Jeg er ikke så begeistret for andres barn, og hver gang vi setter oss i bilen etter å ha vært på besøk hos venner med barn tenker jeg bare "takk og lov at det ikke er mine barn". I forhold til å ombestemme seg er jeg åpen for at det kan skje, siden jeg ikke har bestemt meg enda, men heller veldig sterkt mot ett nei. Men iom at jeg bare har 5-10 år igjen maks, så ser jeg at det fort kan bli ett endelig nei. Endret 22. mars 2009 av Glør
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. mars 2009 #45 Skrevet 23. mars 2009 Samme her, i tillegg til at også økonomi og psykisk helse er for dårlig til å få barn nå. At alle vennene mine driver og får barn er egentlig bare med på å bekrefte det at jeg ikke vil ha. Jeg er ikke så begeistret for andres barn, og hver gang vi setter oss i bilen etter å ha vært på besøk hos venner med barn tenker jeg bare "takk og lov at det ikke er mine barn". I forhold til å ombestemme seg er jeg åpen for at det kan skje, siden jeg ikke har bestemt meg enda, men heller veldig sterkt mot ett nei. Men iom at jeg bare har 5-10 år igjen maks, så ser jeg at det fort kan bli ett endelig nei. Hvorfor jeg ikke syns det er no morro å få barn eller virker attraktivt for meg ... graviditet - æsj , ekkelt at kroppen vokser uten kontroll eller mulighet å stoppe det når en syns nok er nok ..skummelt ! Strekkmerker , løsskinn og stygg kvapsete kropp etter graviditet - er for glad i og stolt av kroppen min til å utsette den for graviditet - kommer til å ødelegge kroppen er jeg sikker på ... må i såfall bli når jeg er blitt gammel og stygg at jeg orker eller vil takle forandringene fysisk .Vil helst beholde selvtilfredsheten med min egen kropp i mange år til .Greit å ikke se ut som en uformelig tønne i unge år og ha et slappt underliv med div . plager ! Nattevåk , skrikende mangel på søvn og energi - frister ikke ! Tap av all fritid de neste 10 år - orker ikke rett og slett ! Et liv som kunn handler om å passe barn , hjelpe til med lekser og husarbeid - herregud så kjedelig og trist liv .Livet går for fort og er for kort til å få tid til å LEVE SELV også da og dekke egne behov ! Kjedelig å leve kunn for å ta vare på andre .Og ikke få tid til seg selv og egne intresser . - Negativ innvirkning på parforholdet - helt sikkert tror jeg ! - mannen min er ikke voksen og ansvarsfull nok syns jeg - hjelper også utrolig lite til med husarbeid og annet ansvar for hus og hjem generelt . Han blir neppe bedre om vi får barn .... Jeg blir nok bare mer sliten og får enda mer arbeid og ansvar enn jeg allerede har i dag - om vi får barn ! Hadde mannen vært mer hjelp i - i hverdagen - mulig jeg hadde sett lysere på det å få barn .Men slik som han oppfører seg i dag - føler jeg jo at jeg er mor hans faktisk .Og det er slitsomt nok ... he he Jeg vil og ha råd til å bruke litt penger på meg selv og egne intresser .Et barn ville tatt for mye resurser av vår økonomi - helt sikkert ! I stede for å betale barnehage og div - kan jeg sette tusenvis av kroner heller på sparekonto ! Mer fornuftig .Er jo finanskrise også nå vet dere .Ingen god periode å øke utgiftene akkurat .Er mer enn nok utgifter som det er allerede for å ha tak over hodet og mat på bordet . Ja er 1000 GODE grunner for å ikke få barn ? Hvor mange riktig gode grunner er det FOR å få barn ? Rams opp den som kan : )
Zzyzx Skrevet 23. mars 2009 #46 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er rett og slett ikke spesielt glad i små barn, og har vel kommet fram til at jeg ikke er villig til å gjøre alle de endringene i livet mitt som må til for å kunne oppdra barn på en god måte. Som jeg skulle sagt det selv.
Gjest Gjest_Mimosa_* Skrevet 23. mars 2009 #47 Skrevet 23. mars 2009 Hvor mange riktig gode grunner er det FOR å få barn ? Rams opp den som kan : ) Ja, er det noen som kan?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå