Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #1 Del Skrevet 9. juli 2003 Har hørt at man må fylle på med over 5 hundre kroner for at telefonen skal virke med kontantkort. I dag sa noen at en ny regel sier at den virker med kontantkort selv om du ikke fyller på for over 500. Noen som vet hva som er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. juli 2003 #2 Del Skrevet 9. juli 2003 Det er ulikt fra operatør til operatør. Stjelenor har minimum 500 på telefonen for å ringe fra utlandet, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 9. juli 2003 #3 Del Skrevet 9. juli 2003 Har også hørt at STJELEnor har over 500 på telefonen for utenlandsoppringing.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #4 Del Skrevet 9. juli 2003 har netcom jeg. tror dere det samme gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. juli 2003 #5 Del Skrevet 9. juli 2003 Det var nylig noe i avisen om dette, men jeg husker ikke hvordan det var med netcom. Hvorfor ikke gå inn på hjemmesidene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #6 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg mener du ikke trenger å ha fylt opp med 500 kr for å bruke den i utlandet om du har netcom. De er ikke riktig like sleipe sånn sett. Bare husk å registrere deg før du drar til utlandet. Ettersom jeg har skjønt, så må man det om man er kontantkunde og skal over grensa? Hvis jeg ikke husker helt feil her da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. juli 2003 #7 Del Skrevet 9. juli 2003 Se http://www.netcom.no/default.asp?Identific...&DocumentId=304 for bruk av netcom kontant i utlandet. (trykk på linken "bruk i utlandet) Jeg siterer: Du behøver ingen minimumssaldo på ringekontoen, men kan ringe for hver eneste krone. Det er m.a.o ikke et krav at du har minimum 500 kroner på ringekontoen din. Det du trenger er det du skal ringe for. Du behøver ikke å registrere deg for tjenesten. Ta med telefonen, skru på og ring! Du har full kontroll over utgiftene. Beløpet du ringer for blir trukket direkte fra ringekontoen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 13. juli 2003 #8 Del Skrevet 13. juli 2003 Før du bestiller djuice/telenor kontant i utlandet må det stå mer enn 500 kroner på din ringekonto. I utlandet regnes 500 kroner som null. Det betyr at hvis du ønsker å ringe for 700 kroner mens du er utenlands, må du lade opp kontoen din slik at saldoen er 1.200 kroner. Ringer du opp hele beløpet på 700 kroner, vil du ikke kunne ringe mer i utlandet. Når du returnerer til Norge, kan du naturligvis ringe for det gjenstående beløpet. Dersom saldoen går under 500 kroner mens du er i utlandet, blir djuice kontant-abonnementet sperret. For å lade opp kontoen før abonnementet sperres eller gjenåpne et sperret abonnementet, må du få noen i Norge til å hjelpe deg. Måten de hjemme kan lade opp din konto på er via minibank eller via MobilHandel. Dette fant jeg på telenormobil sine hjemmesider. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 13. juli 2003 #9 Del Skrevet 13. juli 2003 -Høres ganske innviklet og komplisert ut slik Stjelenor har lagt det opp- glad jeg har Net.com når jeg skal til utlandet. -Men lurer på hva som er "haken" der.... ? Det høres nesten litt for lett ut at man bare kan fortsette å ringe som før....bare at det blir dyrere,sjølsagt. Lurer litt på dette jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 14. juli 2003 #10 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er riktig som angeleyes sier - det er ikke nok å fylle opp med nye kontantkort - du må huske å registrere telefonen i tillegg. Ellers er du like langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. juli 2003 #11 Del Skrevet 14. juli 2003 Hilde: hvorfor sier da Netcom (hun har netcom, ikke telenor) på sine hjemmesider at du ikke trenger gjøre en eneste ting, bare fortsette å ringe som om du var i Norge, ingen registrering, ingen minimumsbeløp.... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 14. juli 2003 #12 Del Skrevet 14. juli 2003 Åja - sorry Fredagsbarn - det så ikke jeg før nå ... Det er to år siden jeg opplevde at telefonen min ikke virket i utlandet pga at jeg ikke hadde registrert den for bruk i utlandet. Det dreide seg da om Telenor - jeg vet ikke hvordan er det med Netcom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. juli 2003 #13 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har sitert NetCom sin hjemmeside over her, så med NetCom skal det, ifølge NetCom selv, bare være å reise og ringe, ikke noe mer stress enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 14. juli 2003 #14 Del Skrevet 14. juli 2003 jeg har netcom kontantkort, uregistrert, og det funker som bare det i utlandet! bare skru på og ring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #15 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvor lenge har det vært mulig å ringe med netcom kontant i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 16. juli 2003 #16 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg var på Island i juni. Med 1000 kr. på kortet, reg. hos NetCom. Jeg kunne ikke ringe. Kun dersom jeg kjøpte meg et ladekort og ringetid hos en islandsk operatør. Aner ikke om det var fordi Netcom ikke har avtale med Island. Det er jo mulig. Var der i så kort tid at jeg ikke gadd å stresse med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå