mamut75 Skrevet 28. mars 2009 #41 Skrevet 28. mars 2009 Jeg må si jeg er veldig imponert over faren sitt bidrag og det er faktisk mer enn jeg forventet , før fødselen . Det er jeg som fikk mesteparten av permisjonen her , men allikevel så er det sambo som står opp med datteren vår om morgenen og som legger henne om kvelden ( i ukedagene ) . Han leverer henne til meg , ferdig skiftet , stelt og matet , klokka 0800 og så er det han som overtar igjen når han kommer hjem fra jobb klokka 1700 . I helga gjør vi det motsatt og det er han som har henne hele dagen , mens jeg tar henne opp og legger henne . Vet ikke .. tror jeg har vært heldig ... men jeg gjør mer av husarbeidet nå enn før , men så jobber jo tross alt han fulltid , mens jeg har hatt permisjon .
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #42 Skrevet 29. mars 2009 Vet ikke .. tror jeg har vært heldig ... men jeg gjør mer av husarbeidet nå enn før , men så jobber jo tross alt han fulltid , mens jeg har hatt permisjon . Hvordan kan du akseptere at du må gjøre mer husarbeid enn han?? Du arbeider jo med barnet når han er på jobb. Har du forøvrig kontrollert at han gjør alt med barnet på rett måte? Er din fornøydhet kun en følge av at du ikke har sjekket at alt er gjort perfekt?
Gjest ts Skrevet 29. mars 2009 #43 Skrevet 29. mars 2009 Hvordan kan du akseptere at du må gjøre mer husarbeid enn han?? Du arbeider jo med barnet når han er på jobb. Har du forøvrig kontrollert at han gjør alt med barnet på rett måte? Er din fornøydhet kun en følge av at du ikke har sjekket at alt er gjort perfekt? Du gjest kan spare deg for slike kommentarer. Man skal ikke begynne å sette opp kamera for å se hvordan ting blir gjort slik du har skrevet tidlgere. Det er ingen som tar deg seriøst så kan like gjerne la være å skrive..
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #44 Skrevet 29. mars 2009 Du gjest kan spare deg for slike kommentarer. Man skal ikke begynne å sette opp kamera for å se hvordan ting blir gjort slik du har skrevet tidlgere. Det er ingen som tar deg seriøst så kan like gjerne la være å skrive.. Og du bør innse at en ikke skal godta hva som helst fra barnefar bare fordi han tilsynelatende bryr seg og vil ta hånd om ungen. Hva er galt ved å kontrollere med kamera? Skal en bare lukke øynene og ta sjansen på at alt går bra? Hva med hensynet til barnet??
mamut75 Skrevet 29. mars 2009 #45 Skrevet 29. mars 2009 Hvordan kan du akseptere at du må gjøre mer husarbeid enn han?? Du arbeider jo med barnet når han er på jobb. Har du forøvrig kontrollert at han gjør alt med barnet på rett måte? Er din fornøydhet kun en følge av at du ikke har sjekket at alt er gjort perfekt? Ja , du har kanskje et poeng ... vi burde nok innføre cand mag eksamen i barnestell , både for kvinner og menn , men hvem skal kontrollere og hva slags standarder bør vi ha , mener du gjest? Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om barnpass , men 1 barn umuliggjør ikke at man kan gjøre endel i huset , i løpet av dagen . De fleste barn sover jo en 2-3 timer i løpet av dagen og da får man jo gjordt litt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #46 Skrevet 29. mars 2009 Ja , du har kanskje et poeng ... vi burde nok innføre cand mag eksamen i barnestell , både for kvinner og menn , men hvem skal kontrollere og hva slags standarder bør vi ha , mener du gjest? Barnefaren bør i det minste utføre oppgavene slik at barnemoren er tilfreds med standarden på det som er gjort.
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2009 #47 Skrevet 29. mars 2009 Og du bør innse at en ikke skal godta hva som helst fra barnefar bare fordi han tilsynelatende bryr seg og vil ta hånd om ungen. Hva er galt ved å kontrollere med kamera? Skal en bare lukke øynene og ta sjansen på at alt går bra? Hva med hensynet til barnet?? Det er en ting som heter tillit, og det bør man ha til den personen man tenker å få barn med. Og tillit betyr faktisk at man stoler nok på personen til å la være å kontrollere alt han eller hun gjør. Hvorfor har i dine øyne mor flere fasitsvar når det gjelder stell og pass av barn enn far? At han gjør ting annerledes, betyr ikke automatisk at han gjør noe feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå