Gjest 68sg Skrevet 24. mars 2009 #21 Skrevet 24. mars 2009 Flertallet av de som skriver i denne tråden, har opplevd at fedrene ikke oppfyller de forventningene moren hadde til innsats i forhold til barn og hjem. Slike menn egner seg ikke til å ha barn og bør kastes på dør!!! Mødrene som lever i slike forhold, klarer seg som regel bedre alene med barnet.
Gjest gurimalla Skrevet 24. mars 2009 #22 Skrevet 24. mars 2009 Vi deler på det meste, så sånn sett kan du si at han har innfridd. Han er like flink til å stå opp om natten som meg, han er like flink til å levere og hente i bhg, han er like flink til å legge og bade. Han bruker like mye tid på barna som jeg og det gjør at jeg bare blir mer glad i han
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #23 Skrevet 25. mars 2009 Min innfridde ikke........eller innfrir!!! Vi er jo fremdeles sammen.. Var faktisk hans ide å få barn, og jeg var gledlig med på den. Men da vi fikk vår første sønn, så gjorde han ingenting! I dag har vi 2 barn,og 1 hund(som han maste seg til), eldste barn er 4. På disse 4 årene har gubben kun skiftet/matet når jeg var på jobb og han i perm, eller jeg ikke har vært hjemme(noe som kun skjer 1 gang i året kanskje...). Han har ALDRI badet dem. Han har aldri skiftet eller kledd minsten på 1 år. (han har matet 2 ganger da!!!!) Han har stått opp med unga 2 ganger. Skal han ut å holde på med noe kan han ikke ha noen med seg, for da mener han at han ikke får gjort ting. Når han kommer fra jobb orker han ikke engasjere seg for mye, han er jo sliten stakkar... (han jobber skift,dag,kveld,natt) Ja,stort sett så er han er crapy pappa!!!!!!men innimellom klarer han seg bra. Altså, han kan være flink til å leke og sånne ting, han henter også ofte unga i barnehagen om det lar seg gjøre pga jobben.. Og bikkja(som egentlig er hans), den hadde aldri fått mosjon om det ikke var for meg!!!! Joda, han jobber mye, og joda, han får penger i kassa, og joda..det er penger vi alle har nytte av. Men faen, er penger alt?????
tingeling Skrevet 25. mars 2009 #24 Skrevet 25. mars 2009 Jepp, han har til og med overgått alle mine forventninger og er en helt fantastisk pappa til våre 2 barn og mann for meg :rødme: Vi gjør like mye ift barn og hjem. Jeg står for planleggingen og organiserngen av "AS familien", men det er helt ok.
la Flaca Skrevet 25. mars 2009 #26 Skrevet 25. mars 2009 Mannen min er også en super pappa, jeg er så heldig! Nå er ungene 3 og 4, og han snakker litt om at han kunne tenkt seg en til. Og det er kjempekoselig, selv om jeg absolutt føler at vi har kommet i mål med barneproduksjonen.
MellonCollie Skrevet 25. mars 2009 #27 Skrevet 25. mars 2009 Han har overgått alle forventninger. Jeg visste han kom til å bli en bra pappa, han har aldri lagt skjul på at han er et familiemenneske, og har nok ønsket seg barn lenger enn hva jeg har. Men altså, han kommer hjem fra jobb stort sett rundt 16 hver dag. Og da tar han omtrent Lillegutt ut av mine armer, og har ham stort sett frem til leggetid Jeg bruker å gi kveldsgrøten, men det er alltid pappaen som tar nattstell / bader ham. Så er det jeg som legger ham da, siden det innebærer kveldspupp. Det er jeg som tar størstedel av husarbeidet. Men det synes jeg også er riktig, siden jeg er hjemme. Det samme kommer jeg til å forvente av ham når han har permisjon.
Gjest veldig fornøyd Skrevet 25. mars 2009 #28 Skrevet 25. mars 2009 Mannen min utfører papparollen glimrende. Mye de gikk glipp av dersom han ikke hadde vært en del av deres daglige liv, både fysisk og psykisk. Syns han er en fin rollemodell for hvordan en pappa skal være. Tror nok det vil ha betydning den dagen de velger partner eller blir foreldre selv.
Solskinnsbolla Skrevet 25. mars 2009 #29 Skrevet 25. mars 2009 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg synes din tilnærming til dette virker ganske horribel, veldig umoden, og ikke akkurat inviterer til et godt samarbeid mellom en fersk mor og en fersk far. Høres ut som om han har vært på jobbintervju og fått jobben, og nå skal han vurderes, nå skal han få karakter... Innfri betyr: 2 oppfylle i- våre krav! / i- et løfte / forventningene ble ikke i-dd / de norske jentene i-dde på gårsdagens 10-km oppfylte forventningene Forventning betyr: forven'tning f1 el. m1 håp, formodning / 2 venta utvikling, førehandstru, utsikt Å bruke ordet forventninger når man skal snakke om foreldrerollen; både sin egen og den andres, er bra-særlig hvis man kan snakke om forventningene sine på forhånd...og særlig om man er ærlig på hva slag feks far man tror man blir. Selv hadde jeg ganske klare forventninger til hva slags far min mann skulle bli, og jeg kan ikke si at han helt har innfridd. Han har noen rare greier for seg noen ganger som gjør at jeg ikke stoler 100% på han og derfor synes det er vanskelig å la han være alene med babyen over lengre tid eller flere timer. Jeg hadde forventet at han skulle være mer moden, men han virker veldig keitete og litt lite tilstedeværende mange ganger. Ikke helt som jeg hadde forventa, jeg hadde inntrykk av på bakgrunn av det han sa, at han var en tålmodig og varm far...Han er ikke helt der enda...
Gjest sgt5 Skrevet 25. mars 2009 #30 Skrevet 25. mars 2009 Selv hadde jeg ganske klare forventninger til hva slags far min mann skulle bli, og jeg kan ikke si at han helt har innfridd. Han har noen rare greier for seg noen ganger som gjør at jeg ikke stoler 100% på han og derfor synes det er vanskelig å la han være alene med babyen over lengre tid eller flere timer. Jeg hadde forventet at han skulle være mer moden, men han virker veldig keitete og litt lite tilstedeværende mange ganger. Ikke helt som jeg hadde forventa, jeg hadde inntrykk av på bakgrunn av det han sa, at han var en tålmodig og varm far...Han er ikke helt der enda... Så lenge du har mistanke om at han ikke innfrir forventningene i samvær med babyen, bør du vel ikke tillate at de er alene sammen uten mulighet for kontroll. En løsning kunne være å installere skjult kameraovervåking, så kunne du få visshet om alt var i orden eller ei, samtidig som du fikk bevis for det dersom han ikke fungerte prikkfritt i rollen som far. Slik filming kunne også hjelpe ham til å innse sine mangler og feil i farsrollen.
Inazone Skrevet 25. mars 2009 #32 Skrevet 25. mars 2009 Faren til min datter har forsåvidt innfridd forventningene jeg hadde til han. Men de innebar at han ikke kom til å stille opp eller ønske å ha noe med datteren sin å gjøre. Det tok han 4.5 år å få tatt en blodprøve for å bekrefte farskapet, han nektet så godt han kunne enda jeg ikke var i tvil... Nå er han litt unskyldt for å ikke stille opp siden han bor så langt borte, men han kunne godt vist litt interesse! Men jeg forventet aldri det.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #33 Skrevet 25. mars 2009 Her er det bare jeg som legger,bader,skifter bleie og mater barnet våres på 19 måneder.Han leker med barnet vårt,koser og tuller men "arbeidet" mener han er min jobb siden han jobber og ikke jeg.Vi er også litt uenige om oppdragelse.Så jeg er ikke helt "fornøyd" med det.
Gjest ts Skrevet 26. mars 2009 #34 Skrevet 26. mars 2009 Her er det bare jeg som legger,bader,skifter bleie og mater barnet våres på 19 måneder.Han leker med barnet vårt,koser og tuller men "arbeidet" mener han er min jobb siden han jobber og ikke jeg.Vi er også litt uenige om oppdragelse.Så jeg er ikke helt "fornøyd" med det. Men er dette du skriver over arbeid? Klart det er noe man må gjøre, men man knytter jo bånd til barnet når man mater, bader og skifter på det?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #35 Skrevet 27. mars 2009 Jepp, pappan til datteren min er en veldig god pappa, og greier den oppgaven med glans. Dette er min eks, og vi har henne annenhver uke. Tror vi er flinke begge to jeg
Gjest Gjest_pølsa_* Skrevet 28. mars 2009 #36 Skrevet 28. mars 2009 Man har vel ingen garanti for at moren og/eller faren innfrir... det er vel ingen som veit før barnet kommer...
Gjest Gjest_Karen_* Skrevet 28. mars 2009 #37 Skrevet 28. mars 2009 Innfridd og innfridd .. har merket at vi er veldig uenige når det gjelder grenser og oppdragelse - noe som har skapt litt dårlig stemning i hjemmet til tider. Men stort sett har det gått fint og nå når ungene nådde tenåringsalder så har han vært en uvurdelig støtte og sparringspartner.
Solskinnsbolla Skrevet 28. mars 2009 #38 Skrevet 28. mars 2009 Så lenge du har mistanke om at han ikke innfrir forventningene i samvær med babyen, bør du vel ikke tillate at de er alene sammen uten mulighet for kontroll. En løsning kunne være å installere skjult kameraovervåking, så kunne du få visshet om alt var i orden eller ei, samtidig som du fikk bevis for det dersom han ikke fungerte prikkfritt i rollen som far. Slik filming kunne også hjelpe ham til å innse sine mangler og feil i farsrollen. ok,jeg tror du filmatiserte noen veldig dramatiske greier oppi hodet ditt da du leste innlegget mitt-det er ikke snakk om misbruk eller mishandling-bare mangel på erfaring; å tyde babyens gråt, se de små signalene på at han er trøtt og ikke "bare sur" gi riktig mengde mat-slik at babyen ikke er stappmett hvis jeg kommer hjem igjen etter flere timer med sprengte bryster, at han må rape etter et måltid, huske å skifte bleie...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #39 Skrevet 28. mars 2009 ok,jeg tror du filmatiserte noen veldig dramatiske greier oppi hodet ditt da du leste innlegget mitt-det er ikke snakk om misbruk eller mishandling-bare mangel på erfaring; å tyde babyens gråt, se de små signalene på at han er trøtt og ikke "bare sur" gi riktig mengde mat-slik at babyen ikke er stappmett hvis jeg kommer hjem igjen etter flere timer med sprengte bryster, at han må rape etter et måltid, huske å skifte bleie... Jeg tenkte ikke først og fremst på mishandling da jeg leste innlegget ditt. Jeg tenkte mest på slike feil som du nevner her. Dersom du får filmet at han gir feil mengde mat, feiltolker barnets signaler eller ikke stimulerer barnet med lek på riktig måte, er dette alvorlig svikt fra hans side, noe som ikke kan tolereres. Filmopptak kan gjøre deg i stand til å oppdage de feil som gjøres, og du kan få ham til å innse at du har rett dersom det kommer til uenighet.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #40 Skrevet 28. mars 2009 Man har vel ingen garanti for at moren og/eller faren innfrir... det er vel ingen som veit før barnet kommer... Dette er helt sant! Mannen (og damen for den saks skyld) kan ha all verdens forventninger til hvordan det blir å få barn. Men ingen kan vite hvordan det er, dermed kan en mann som har sagt han skal stille opp og gjøre ditt og datt faktisk ende opp med å være en elendig far fordi man ikke veit hva man går til! Og det samme gjelder selvsagt damen, selv om dette er mindre vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå