Gå til innhold

Hva er det med tyske menn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nordmenn også å regne som germanske? Trodde vi stod langt unna tyskere i opphav.

Nordmenn er også germanere, ja. Store norske leksikon Hvem andre er vi like, om ikke tyskerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Germanske (nordmenn og tyskere) stammer fra bondesamfunnet og kan ikke behandle kvinner på en sensitiv måte, det er hardhet for alle penga. Kjipt.

Ingen andre samfunn er bondesamfunn, ettersom det bare er germanerne som faktisk trenger mat. De romanske folkeslagene ernærer seg på luft. Det er derfor de er så gode til å gi luftslott til sine kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre samfunn er bondesamfunn, ettersom det bare er germanerne som faktisk trenger mat. De romanske folkeslagene ernærer seg på luft. Det er derfor de er så gode til å gi luftslott til sine kvinner.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan fransmenn, grekere og italienere kunsten med å flørte og sjarmere damer mens tyske menn ikke kan det?

Hva er det egentlig med mennene i dette landet? Er de rett og slett så høflig oppdratt at de aldri tør å slå seg løs, eller har de et spesielt kvinnesyn?

Tyskerne er ikke opptatte av å legge ann på turister, i motsetning til fek. grekere. Dette henger sammen med at blant annet Helles er et ganske tungt religiøst belastet land, hvor det ikke bare er til å få seg en ONS med en hvilken som helst innfødt kvinne, og dette fører til at skandinaviske kvinner blir overmåte interessante for dem, dog utelukkende for sex. Tyskerne har ikke det problemet, da de ikke er mer religiøse enn oss, og har holdninger som er identiske med våre, hvilket fører til at tyske menn ikke holder på å dåne når de ser en skandinavisk kvinne.

Tyskerne har et helt normalt kvinnesyn som er identisk med andre vestlige lands kvinnesyn, for øvrig.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gi meg heller en franskmann

Forstår absolutt ikke ts attraksjon til tyske menn. Har vært mye i Tyskland (Frankfurt) og arbeidet med og "festet" med de innfødte (de er nok litt stive på det området stakkars). Mesteparten var greie, høflige og hjelpsomme, men levde opp til stereotypen som humørløse og initativfattige (ikke at jeg prøvde meg på noen eller var interessert i noen). Forøvrig virker det som det er strenge kjønnsrollemønstre og at tyskere er svært tradisjonelle (de fleste lot til å være gift lenge før de kom i midten av 20 årene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig virker det som det er strenge kjønnsrollemønstre og at tyskere er svært tradisjonelle (de fleste lot til å være gift lenge før de kom i midten av 20 årene)

He rer det en ekstremt stor forskjell på øst og vest-Tyskland. Ikke det, de aller fleste kvinner i vest går også i jobb pr. dags dato, men det er en mye større grad av konservative holdninger til roller i hjemmet. I øst fikk kvinnene likestilling allerede i 1945, og da Muren falt, var nesten 100% av kvinnene i yrekesaktiv alder i øst i jobb, mens bare 50% av kvinnene i vest hadde lønnet arbeid. Dette henger fortsatt i, og øst-tyske kvinner er langt mer likestilte enn vest-tyske den dag i dag. Antakelig vil det ta lang tid før vest kommer opp på øst sitt nivå her, da det tar tid å endre folks holdninger.

Giftealderen er for øvrig ikke vesentlig annerledes enn den er her til lands, så vidt jeg vet, så de fleste av dem som gifter seg er nok over 25 år.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
He rer det en ekstremt stor forskjell på øst og vest-Tyskland. Ikke det, de aller fleste kvinner i vest går også i jobb pr. dags dato, men det er en mye større grad av konservative holdninger til roller i hjemmet. I øst fikk kvinnene likestilling allerede i 1945, og da Muren falt, var nesten 100% av kvinnene i yrekesaktiv alder i øst i jobb, mens bare 50% av kvinnene i vest hadde lønnet arbeid. Dette henger fortsatt i, og øst-tyske kvinner er langt mer likestilte enn vest-tyske den dag i dag. Antakelig vil det ta lang tid før vest kommer opp på øst sitt nivå her, da det tar tid å endre folks holdninger.

Giftealderen er for øvrig ikke vesentlig annerledes enn den er her til lands, så vidt jeg vet, så de fleste av dem som gifter seg er nok over 25 år.

Skille mellom øst og vest altså.Ok. Jeg har alltid trodd at skillet gikk mellom nord og sør..At det var verst i Bayern. Det har jo ofte blitt trukket fram som et litt spesielt område..Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skille mellom øst og vest altså.Ok. Jeg har alltid trodd at skillet gikk mellom nord og sør..At det var verst i Bayern. Det har jo ofte blitt trukket fram som et litt spesielt område..Eller tar jeg helt feil?

Tja, Bayern er jo det mest konservative området i Tyskalnd, så det du sier kan ikke kalles feil, men det store skillet går mellom tidligere DDR og det øvrige Tyskland, ettersom holdninger til kvinner og likestilling er helt annerledes i øst enn vest, og det henger som sagt tilbake fra tiden før gjenforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Mange tyskere har veldig mye penger. Så de tenker liksom at de har stor sikkerhet i livet sitt gjennom det, og at de som personer liksom er "verdt en formue" for en eventuell partner.

Samtidig er de forferdelig flaue og sjenerte også. Pga ting som har med andre verdenskrig å gjøre. Det blir fort for mye vanskelige følelser for dem hvis ting skulle bli intimt. Det blir veldig sårt. Det blir ikke til å holde ut, liksom. Så de gjemmer seg bak en kald og firkantet fasade. Det er min teori i hvert fall. Så kan det hende at jeg tar feil. 

Anonymkode: b4d95...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange tyskere har veldig mye penger. Så de tenker liksom at de har stor sikkerhet i livet sitt gjennom det, og at de som personer liksom er "verdt en formue" for en eventuell partner.

Samtidig er de forferdelig flaue og sjenerte også. Pga ting som har med andre verdenskrig å gjøre. Det blir fort for mye vanskelige følelser for dem hvis ting skulle bli intimt. Det blir veldig sårt. Det blir ikke til å holde ut, liksom. Så de gjemmer seg bak en kald og firkantet fasade. Det er min teori i hvert fall. Så kan det hende at jeg tar feil. 

Anonymkode: b4d95...e6a

Dra opp en tråd fra 10 år siden .😯.

Anonymkode: 4519e...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2009 den 15.23, Monica1968 skrev:

 

Tja, Bayern er jo det mest konservative området i Tyskalnd, så det du sier kan ikke kalles feil, men det store skillet går mellom tidligere DDR og det øvrige Tyskland, ettersom holdninger til kvinner og likestilling er helt annerledes i øst enn vest, og det henger som sagt tilbake fra tiden før gjenforeningen.

Har ingenting med det å gjøre, skillet går mellom Nord/Sør. Sør-Tyskere (Bayern f.ex.), er mye mer løsslupne pg impulsive selv om de er katolske og verdikonservative. Begynner å ligne mer på Middelhavslandene.  De ser på Nord-Tyskere som "kjedelige og Nordiske".

Bare gøy å ta oppigjen gamle tråder, å gi dem "ny giv".

Anonymkode: ef60b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting med det å gjøre, skillet går mellom Nord/Sør. Sør-Tyskere (Bayern f.ex.), er mye mer løsslupne pg impulsive selv om de er katolske og verdikonservative. Begynner å ligne mer på Middelhavslandene.  De ser på Nord-Tyskere som "kjedelige og Nordiske".

Bare gøy å ta oppigjen gamle tråder, å gi dem "ny giv".

Anonymkode: ef60b...67b

Jeg synes bayerne er minst like kipe som alle andre tyskere. De liker liksom å si at de ikke er tyskere, men bayere. Bare tull. De skulle gjerne sluppet å være tyskere, ja. Men de er ikke desto mindre tyskere. 

Forøvrig er de øst-tyske faktisk mer moderne i huet. De synes det er normalt at kvinner og menn er likestilte. 

Anonymkode: b4d95...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bayerne er minst like kipe som alle andre tyskere. De liker liksom å si at de ikke er tyskere, men bayere. Bare tull. De skulle gjerne sluppet å være tyskere, ja. Men de er ikke desto mindre tyskere. 

Forøvrig er de øst-tyske faktisk mer moderne i huet. De synes det er normalt at kvinner og menn er likestilte. 

Anonymkode: b4d95...e6a

Totalt uenig med deg, som å sammenligne en "tam og from" tørrpinne fra SørVestlandet med en råtass fra Finnmark.

Anonymkode: ef60b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt uenig med deg, som å sammenligne en "tam og from" tørrpinne fra SørVestlandet med en råtass fra Finnmark.

Anonymkode: ef60b...67b

Finnes ikke råtasser i Finnmark, de finner man Trøndelag. Er ellers helt enig med den du svarer. Tyskere er seg selv like, ekstremt trauste. 

Anonymkode: c2eb9...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke råtasser i Finnmark, de finner man Trøndelag. Er ellers helt enig med den du svarer. Tyskere er seg selv like, ekstremt trauste. 

Anonymkode: c2eb9...ab8

Hehe.... Ok, da får vi være enig om å være uenige. Ha en fortryllende aften  😉

Anonymkode: ef60b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.6.2009 den 6.44, Gjest gjestdeluxe skrev:

Tyske menn? De er litt rare...ikke min smak.

hva er budskapet siden du har fått en mening om det?

Anonymkode: e0f72...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Totalt uenig med deg, som å sammenligne en "tam og from" tørrpinne fra SørVestlandet med en råtass fra Finnmark.

Anonymkode: ef60b...67b

Har ingen erfaring med finnmark i det hele tatt, så jeg skal ikke uttale meg om det. Men du har rett og slett rulla og bænga med noen bayere. (Og du synes forøvrig de kan sammenlignes med finnmarkinger.) Høres ut som du har kost deg. Hyggelig det! 

Anonymkode: b4d95...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...