Gå til innhold

Hva er det med tyske menn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvorfor kan fransmenn, grekere og italienere kunsten med å flørte og sjarmere damer mens tyske menn ikke kan det?

Hva er det egentlig med mennene i dette landet? Er de rett og slett så høflig oppdratt at de aldri tør å slå seg løs, eller har de et spesielt kvinnesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke norske menn er noe spesielt flinke til å flørte heller, jeg... Tyskere er generelt sett veldig kontrollerte og lite løsslupne, og det blir det lit flørt ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emmeline_*

Jeg har bodd i Tyskland noen år, og vil si at det faktisk er langt vanskeligere å oppnå kontakt med tyske gutter enn med norske. De tar som regel ikke hint, og hvis du smiler til dem stirrer de bare tilbake... :trist: Og ja, jeg har alltid fått høre at jeg er pen så det har ikke noe med det å gjøre. Flere av mine tyske studievenninner sier akkurat det samme.. Det er veldig vanskelig å få respons fra tyske gutter. Kanskje det er en slags genfeil her :fnise: .. Frankrike og Italia er jo ikke så langt unna, geografisk sett. Men der er jo situasjonen en ganske annen :romeo: Rart at det er så stor forskjell mellom landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luana

Nå har ikke jeg bodd fast i Tyskland, det blir sikkert litt annerledes da, men jeg liker tyske menn veldig godt. Det virker hvertfall som om tyske menn er veldig glad i meg, de flørter kanskje ikke på samme måte som de sydeuropeiske mennene, men jeg syntes de er flinkere enn nordmenn. De jeg har møtt har vært høfflige men også vist tydelig interesse. Men for at det skal bli noe action må jeg ta første steget, men det syntes jeg er helt greit. Tror kanskje ikke hint fungerer like bra på dem, vært tydelig ;) Det eneste jeg merker som negativt er at de kanskje ikke ser på meg som en seriøs partner, mer ute etter å kun ha meg som elsker. Hadde en episode hvor han jeg så plutselig forklarte at han hadde kjæreste uten at han forstod hvorfor det skulle være et problem for meg, vi skandinavere er jo så liberale. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Nå har ikke jeg bodd fast i Tyskland, det blir sikkert litt annerledes da, men jeg liker tyske menn veldig godt. Det virker hvertfall som om tyske menn er veldig glad i meg, de flørter kanskje ikke på samme måte som de sydeuropeiske mennene, men jeg syntes de er flinkere enn nordmenn. De jeg har møtt har vært høfflige men også vist tydelig interesse. Men for at det skal bli noe action må jeg ta første steget, men det syntes jeg er helt greit. Tror kanskje ikke hint fungerer like bra på dem, vært tydelig ;) Det eneste jeg merker som negativt er at de kanskje ikke ser på meg som en seriøs partner, mer ute etter å kun ha meg som elsker. Hadde en episode hvor han jeg så plutselig forklarte at han hadde kjæreste uten at han forstod hvorfor det skulle være et problem for meg, vi skandinavere er jo så liberale. :snurt:

Trodde denne tankegangen var mest utbredt i middelhavslandene...det er jo kanskje heller ikke så rart, slik mange oppfører seg på ferie. Men slik tenker altså tyskere også om oss skandinavere? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luana

Jeg oppfører meg pent jeg altså :) Men virker som det er litt slike holdninger i tyskland også, men kanskje ikke på den "ons" måten det er sør. Vanskelig å si egentlig. Men kan hende det har noe med utseende og si også, jeg ser ekstremt skandinavisk ut og bland det med litt Barbie så har du meg (ikke at jeg er bimbo eller noe, jeg bare ser veldig "dukkete" ut). Så generelt tar ikke menn meg spesielt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Trine_*

Hmmm..jeg synes ikke dette stemmer ts. Tyske menn er hyggelige og sjarmerende, men de forventer alltid noe tilbake.

Den tyske kulturen er ganske patriarkisk, og nesten alle tyske menn har vært hos prostituerte. Derfor er det ofte vanskelig for tyske menn å vite om en jente er interessert i dem slik de er, eller om det er pga.pengene. Siden de er så vant til å kjøpe sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor kan fransmenn, grekere og italienere kunsten med å flørte og sjarmere damer mens tyske menn ikke kan det?

Hva er det egentlig med mennene i dette landet? Er de rett og slett så høflig oppdratt at de aldri tør å slå seg løs, eller har de et spesielt kvinnesyn?

De Germanske (nordmenn og tyskere) stammer fra bondesamfunnet og kan ikke behandle kvinner på en sensitiv måte, det er hardhet for alle penga. Kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De Germanske (nordmenn og tyskere) stammer fra bondesamfunnet og kan ikke behandle kvinner på en sensitiv måte, det er hardhet for alle penga. Kjipt.

Er nordmenn også å regne som germanske? Trodde vi stod langt unna tyskere i opphav.

Jeg synes tyske menn er sensitive jeg da. Og ihvertfall myyye mer gentlemen enn de norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norsk mann

Flørter vi er det feil.

Flørter vi ikke. så er det også feil.

Hva om dere analyserer dere selv?

Er norske damer flinke til å flørte?

Nei, de aller fleste norske damer hadde ikke klart å flørte edru om det så gjaldt livet.

De klarer til nød å flørte litt når de er fulle. Ellers forventer de at mennene skal gjøre absolutt alt.

Synd, men veldig sant,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Utifra min kunnskap om tyskere så er nordtyskerene reserverte og kan minne om oss nordmenn. Mens i sør-Tyskland er de mer åpne og kanskje også mer flørtende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Flørter vi er det feil.

Flørter vi ikke. så er det også feil.

Hva om dere analyserer dere selv?

Er norske damer flinke til å flørte?

Nei, de aller fleste norske damer hadde ikke klart å flørte edru om det så gjaldt livet.

De klarer til nød å flørte litt når de er fulle. Ellers forventer de at mennene skal gjøre absolutt alt.

Synd, men veldig sant,

Jeg er faktisk enig med deg..enda jeg ikke er mann..:-)

Snakk om generalisering.."tyske menn har mye penger, og alle tyske menn har kjøpt prostituerte" ? eh.....

Jeg er samboer med en tysk mann, og han er ikke steinrik . Han er gentelman ut til fingerspissene, og elsker å overraske..men sånn er enkelte norske menn også. Her spiller det som står i passet veldig liten rolle.

Vi nordmenn derimot blir sett på som rike og trauste av mange mennesker av forskjellige nasjonaliteter.

Min samboer sier han blir sjokkert over hvordan jenter i norge oppfører seg på byen osv.. han mener derimot at norske jenter flørter mye, men at de ikke tåler avvisning, og at de blir hevngjerrige og ondskapsfulle når de ikke får napp hos ham de ser seg ut på byen.

Jeg på den annen side,liker ikke menn som oppfører seg som parringssyke hunder og som kommer med tusenvis av komplimenter om hvor ditt og datt jeg er etter å ha kjent meg i fem minutter.

Virker så på klistret og tilgjort..nei..takke meg til menn som er litt subtile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Min samboer sier han blir sjokkert over hvordan jenter i norge oppfører seg på byen osv.. han mener derimot at norske jenter flørter mye, men at de ikke tåler avvisning, og at de blir hevngjerrige og ondskapsfulle når de ikke får napp hos ham de ser seg ut på byen.

Jøss det har jeg aldri vært borti før. Kan ikke akkuratt si at jeg har hørt om jenter som blir hevngjerrige når de ikke får napp på byen. At norske jenter avviser masse gutter på byen og synes det blir litt mye pågående gutter er en annen sak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De Germanske (nordmenn og tyskere) stammer fra bondesamfunnet og kan ikke behandle kvinner på en sensitiv måte, det er hardhet for alle penga. Kjipt.

Riktig. Og germanske kvinner er ikke damer, men plumpe bondekjerringer som ikke fortjener å bli behandlet med sensitivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm..jeg synes ikke dette stemmer ts. Tyske menn er hyggelige og sjarmerende, men de forventer alltid noe tilbake.

Den tyske kulturen er ganske patriarkisk, og nesten alle tyske menn har vært hos prostituerte. Derfor er det ofte vanskelig for tyske menn å vite om en jente er interessert i dem slik de er, eller om det er pga.pengene. Siden de er så vant til å kjøpe sex.

:ler:

Det er bra vi befinner oss på Skråblikk og generaliseringsforumet! Det der var vel en svært grov generalisering av et land med over 80 millioner innbyggere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tysk men aldri bodd der så jeg kan ikke hjelpe dere men jeg har alltid tenkt at jeg godt kunne tenke meg å møte en tysker. Men etter å ha lest litt her så er jeg ikke helt sikker lengre. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*

Jeg simpelthen elsker tyske menn! :rødme:

Dette er en sterkt undervurdert gruppe menn som jeg håper flere norske kvinner nå får øynene opp for!

Ja, de er gjerne litt reserverte og lite pågående i startfasen, men guuud så mye mer tiltrekkende det er enn diverse andre nasjonaliteter, som er innpåslitne og innbilske eller drikker seg dritings.

Dessuten er tyske menn utrolig høflige og kommer alltid presis til avtaler :) .

Og sist men ikke minst gode i :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_patsy_*

-Siden vi er på Skråblikk og Generaliseringer, så kan jeg jo fortelle om den ene tyskeren jeg har møtt, hehe.

Ble kjent med en tysker på nettet. Han reiste jevnlig til Norge og holdt til ikke langt fra der jeg bor. Mye felles med andre ord. :fnise:

Han påstod at han var verdensmester i å sage ned trær, og siden jeg hadde to trær som skulle ned, så tok han med seg motorsaga første gang vi møttes.

Jeg gledet meg veldig til denne hjelpsomme og spennende mannen skulle komme.

Men det var såvidt han greidde gå 20 m fra bilen og til huset mitt, fordi han hadde nok spist for mange feite pølser i livet sitt. Kanskje litt for mye øl også.

Og han greidde bare med nød og neppe å få ned det ene treet. Måtte ha flere røykepauser.

Det ble ikke den store matchen for å si det slik. Nå er ikke jeg noen maratonløper heller, men vi befant oss omtrent i hver vår ende av skalaen.

Så for meg har ordet pølsetysker fått et nytt innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...