Gjest Gjest-i-dag Skrevet 9. juli 2003 #1 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei!!! Vi vil leie et sted i Frankrike til bryllupet vårt, ta med alle gjestene ned (ca50 stk), og bli i en uke... Har funnet ut at det ikke blir særlig dyrt... Så...er det noen av dere som vet om et nydelig, romantisk sted??? Ser liksom for meg middagen ute på terrassen, med masse god vin, ferskt brød og gode oster, med markblomster på bordet og levende lys... Stiller ikke store krav til at det skal være så stilig, gjør ikke noe om det blir litt diverse servise og glass, forskjellige stoler etc... Vet at vi kommer til å feire bryllupet vårt på denne måten uansett, må bare finne stedet først... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 9. juli 2003 #2 Del Skrevet 9. juli 2003 Kommer med en små-sur totalt upassende kommentar. Absolutt ikke det du vil ha, og jeg ber så mye om unnskyldning. Men jeg kan altså ikke dy meg: Du skriver at det ikke blir så fryktelig dyrt. For hvem? For dere? Skal dere betale for alle gjestene, eller må de putte alle feriepengene sine inn i prosjektet deres? Beklager nok en gang. Bakgrunnen min er at jeg var invitert i et bryllup i utlandet, og det kostet oss adskillig tusen for reise og overnatting, penger som vi faktisk ikke hadde på det tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 9. juli 2003 #3 Del Skrevet 9. juli 2003 Her har du en link til franske slott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. juli 2003 #4 Del Skrevet 9. juli 2003 Hva med Versailles? Speilsalen der er dritlekker........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. juli 2003 #5 Del Skrevet 10. juli 2003 Får man leie Versailles til selskap??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 10. juli 2003 #6 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg tror Tex var ironisk her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 10. juli 2003 #7 Del Skrevet 10. juli 2003 -Det er sikkert romantisk å feire bryllup på et slott i Frankrike, men at det ikke blir dyrt, tror jeg neppe.- Kjekt å drømme, men av og til må man være realistisk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-i-dag Skrevet 12. juli 2003 #8 Del Skrevet 12. juli 2003 Hmmm... Trodde flere ville synes det var en god ide, jeg... :-? Vi har pratet med de fleste av (Og vi er ikke en spes. "rik" familie..) Vi skal prøve å leie en herregård av et eller annet slag.. Prisen på de vi har sett hittil, med plass til ca 50 overnattingsgjester, ender på 1000 kroner pr pers for en uke... Synes ikke det er så dyrt, jeg.... :oops: hadde blitt med på det hvis jeg ble invitert... De fleste av gjestene våre måtte ha reis langt innen Norge uansett, og betalt bortimot det samme for hotell-overnatting en natt eller to... :o Vi skal spandere et par festmiddager i løpet av uken, resten blir såkalt "self-catering"...og mat må man jo ha hjemme også... Vi lurer dessuten på å sette opp buss ned dit... Men kanskje det er masse utgifter vi ikke har tenkt på?????? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #9 Del Skrevet 12. juli 2003 Hva med Steninge i Sverige? Ta en tur på smart Club og se etter Linn, kanskje hun sier ja.... *Tex er som vanlig særdeles spydig, og i dårlig humør idag. Unnskyld* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-i-dag Skrevet 12. juli 2003 #10 Del Skrevet 12. juli 2003 Hmmm....misunnelse?? 8) Synes faktisk det er rart at ikke flere gjør sånt, synes virkelig ikke det blir så dyrt for gjestene våre!!! Vi vil heller at de kommer enn at de gir oss gave, for å si det sånn!!! Vi trodde det skulle bli kjempedyrt å leie et så stort sted, og få ha det for oss selv i en hel uke, med svømmebasseng etc... Men når det kommer på en snau tusen-lapp pr pers!!!??? Nei...ærlig talt! Ta dere sammen, jenter... Hvis gjestene ikke vil komme til den prisen...kjipt for dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #11 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvis gjestene ikke vil komme til den prisen...kjipt for dem! Du mener vel ikke at gjestene dine skal betale det selv....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #12 Del Skrevet 12. juli 2003 Synes dette opplegget høres temmelig uplanlagt og skrullete ut. Mener du at gjestene må betale både reisen, oppholdet og deler av maten selv? Hva slags bryllup er du egentlig legger opp til? Jeg synes det virker som ett godt eksempel på å leve over evne. La gjestene ta en del av regningen slik at vi kan skryte av å ha feiret bryllup på ett slott i Frankrike. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 12. juli 2003 #13 Del Skrevet 12. juli 2003 Hmm.. dette er en spøk vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #14 Del Skrevet 12. juli 2003 Hmm.. dette er en spøk vel? Jeg tror nok det! Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. juli 2003 #15 Del Skrevet 12. juli 2003 Tja, dette behøver da ikke nødvendigvis være en spøk? Har selv venner som har hatt bryllupene sine i utlandet og hvor vi gjester har kombinert festen med en ferieuke. Har også vært på slike tre-dager-til-ende bryllup i Norge med overnatting og full pakke. Hvorfor ikke ha noe slikt i utlandet? Hvorvidt du skal ha et "slott", et litt større hus /gård, eller om dere alle skal leie dere inn på et koselig pensjonat er litt avhengig av hvordan du planlegger uken. Skal dere alle være sammen til alle måltider? (Kanskje litt dumt ettersom enkelte gjerne vil reise litt rundt) Hvordan er aldersfordelingen til gjestene? Hvor mye comfort er nødvendig? etc. etc. Tenk også igjennom den mest praktiske måten å reise dit på. Både når det gjelder pris og hvor lang tid det tar. Deretter må dere finne ut hvor mye dere skal spandere av oppholdet og hvor mye den enkelte gjest skal betale selv. Det er faktisk ikke uvanlig at gjestene betaler forholdsvis mye selv når det kombineres med et ferieopphold. Du finner masse informasjon om ferier og hus/slott til leie på webben. Bruk google og masse vil dukke opp. Ønsker deg et flott bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #16 Del Skrevet 12. juli 2003 Litago- det høres useriøst ut pga. måten hun skriver på. Det virker lite gjennomtenkt og det virker også som om hun ikke har tenkt over en rekke praktiske hensyn. Selve ideen er absolutt gjennomførbar- men det vil koste. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. juli 2003 #17 Del Skrevet 12. juli 2003 Synes det er dumt å ødelegge tråder med diskusjon om hvor seriøs den som spør om råd er. Hvis man ikke tror personen er seriøs, så overse innlegget og la vær å svar. Da vil tråden "dø hen" av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #18 Del Skrevet 12. juli 2003 Tror ikke det er noen god ide å dra så mange nedover. Tanken er god dersom det var bare de aller nærmeste, men jeg tror ikke du skal ha store forhåpninger om at så mange vil bruke en hel ferieuke på deres bryllup. Dessuten er det mye dyrere med fly til Frankrike sammenlignet med innenriks, og som seminararrangør i Frankrike vet jeg at dere ALDRI vil kunne få overnatting til så lav pris på et sted som tar så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toflus Skrevet 12. juli 2003 #19 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg må si at det er sjokkerende så barnslige mange her inne kan være mange ganger! Kan dere ikke bare svare på spørsmålet da? Så er det vel personen selv som avgjør om det blir for dyrt eller ikke? det er jo helt på trynet at dere skal bestemme at det er for dyrt!!!! :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. juli 2003 #20 Del Skrevet 13. juli 2003 Her er en side med informasjon om franske slott: http://www.chateaux-france.com/ Lykke til! Det kommer til å bli et kjempeflott bryllup - dyrt eller ikke. Og er dette drømmebryllupet deres så håper jeg dere klarer å ordne det slik at dere får det til. Ellers vet jeg at flybilletter tur/retur Frankrike ikke behøver være så dyrt. Har bodd der nede en stund og betalte ca 2.500 tur/retur med KLM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå