Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2003 #1 Del Skrevet 9. juli 2003 Skal pusse opp badet i nå i ferien. Og har lyst på panelte vegger. Noen som har erfaring med det? Noen fallguver vi bør styre unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juli 2003 #2 Del Skrevet 9. juli 2003 Faren min har hatt det på badet tidligere og har lagd det igjen. Ingen fallgruver utenom det helt åpenbare nemlig at du må lakke godt - også på endeveden med vannfast lakk og at du må sørge for at veggen i størst mulig grad er skjermet mot direkte vannsprut. Skal du ikke ha dusjkabinett bør du ha f.eks fliser på veggen der det blir vannsprut. Du kan jo selvfølgelig ha malt panel også... ikke bare trehvitt som var det første jeg tenkte på Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2003 #3 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi slkal ha dusjkabinett og evt, malt panel. Hater furulooken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juli 2003 #4 Del Skrevet 9. juli 2003 Da er det ikke noe problem. Bare sørg for at veggene er godt malt så det er "tett" og ikke blir råte. Kjempestilig med panel på bad! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2003 #5 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi skal ha en fukt sperre bak, membran tror jeg de kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 9. juli 2003 #6 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei Vi bygger hus nå, og skal også ha malt panel på det ene lille badet vårt! Synes det er så stilig, og det er endel som bruker dette i dag Sjekk denne linken for gode tips: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Fa...panelpaabad.htm Hilsen Texas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. juli 2003 #7 Del Skrevet 9. juli 2003 Og mal med maling som er laget for bruk i våtrom. Det finnes også spesiell grunning o.l. til våtrom. Spør om råd der du kjøper malingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 9. juli 2003 #8 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi har panel på badet. Har fliser på gulv + en rad opp + rundt badekaret. Smalt, stående panel på resten. Dusjkabinett. Kvistlakk først, grunning og maling. Alt før panelet settes opp, så unngår du "krympestriper". Lyst og trivelig. Vi har uprofilerte eikelister til og det gir en fin maritim stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 9. juli 2003 #9 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi har malt panel på badet. Der hvor vi har badekaret/dusjen er det våtromstapet med membran bak. Og så har vi fliser på gulvet. Badet var nesten helt nyoppussa når vi kjøpte huset ifjor og vi er veldig fornøyd med stilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #10 Del Skrevet 14. juli 2003 Vi har et lite bad som har hvitmalt panel i taket. Hver måned må vi vaske med salmiakk for da er det helt gult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 14. juli 2003 #11 Del Skrevet 14. juli 2003 Vi har et lite bad som har hvitmalt panel i taket. Hver måned må vi vaske med salmiakk for da er det helt gult! Røyker dere på badet, eller???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. juli 2003 #12 Del Skrevet 14. juli 2003 Det kan også være dårlig ventilasjon som gjør taker gult. Og hvite tak-plater blir like fort gule som panel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #13 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har brystpanel på badet, det er malt med en spesiell maling og lakket over flere ganger. Det gir badet ett veldig fint og rustikk preg (synes jeg)-kombinert med moderne ting som dusj i glassbyggersten mm. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatum Skrevet 15. juli 2003 #14 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg var et sted hvor de hadde panel på veggene på badet. I våtsonen ved badekaret og et stykke oppover var det satt opp plexiglass i stedet for fliser. Plexiglass høres kanskje litt stygt ut, men jeg synes det var kuult. Det ga en litt spesiell effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå