Gjest Rhoda Skrevet 19. mars 2009 #1 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja overskriften sier vel sitt. Hvordan få de rene? Vasket de i vaskemaskinen men da ble bare stoffet rent. Hva med den hvite kanten rundt og oppå tåa? Noen som vet hva jeg kan bruke eller gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 19. mars 2009 #2 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei, Jeg er litt sånn hekta på å ha rent fottøy uansett hva det måtte være, men Converse sko har jeg egentlig aldri hatt til behandling Nå er vel den hvite randen pluss det feltet på tåspissen av gummi, og da tror jeg du kan komme langt med en litt hard børste og Zalo i varmt vann. Du kan i alle fall forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Del Skrevet 19. mars 2009 Da jeg gikk på ungdomsskolen var hvite sko populært ganske lenge (type Adidas, Nike). Da kjøpte vi en slags hvit skokrem bare at det var på en flaske med svamp nederst, som vi brukte til å 'farge' skoene hvite igjen, altså på gummien. Funket kjempebra, og burde gå på Converse også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 19. mars 2009 #4 Del Skrevet 19. mars 2009 Poenget med All Star er jo at de skal se skitne og slitne ut, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. mars 2009 #5 Del Skrevet 19. mars 2009 Du må jo ikke vaske converse!!!!! :helligbrødesmiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 19. mars 2009 #6 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Du må jo ikke vaske converse!!!!! :helligbrødesmiley: Liker rene sko jeg også, men har vært føre var nok til å kjøpe koksgrå Converse. Etter et par vask i maskin fordi jeg tråkket i gjørme, vasker jeg nå kun det hvite om det virkelig er behov for det. Bruker Jif og skuresvamp, og så skyller jeg av med rent vann. Lissene bytter jeg også ved behov, da ser de nesten nye ut igjen. Endret 19. mars 2009 av EmmaW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 19. mars 2009 #7 Del Skrevet 19. mars 2009 Liker rene sko jeg også, men har vært føre var nok til å kjøpe koksgrå Converse. Etter et par vask i maskin fordi jeg tråkket i gjørme, vasker jeg nå kun det hvite om det virkelig er behov for det. Bruker Jif og skuresvamp, og så skyller jeg av med rent vann. Lissene bytter jeg også ved behov, da ser de nesten nye ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 20. mars 2009 #8 Del Skrevet 20. mars 2009 SKal de se skitne og slitne ut? Det spørs vel hva slags stil man har ellers det da? Det er ikke bare rocka ungdom som bruker converse. Jeg er 30 år og liker å bruke converse til trange olabukser og lang hvit skjorte f.eks. Har på det i dag sammen med dongrifargede converse. Jeg synes ikke det er pent at de er skitne rundt den hvite kanten eller gummien på tåa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 20. mars 2009 #9 Del Skrevet 20. mars 2009 SKal de se skitne og slitne ut? Ja, det skal de. Det spørs vel hva slags stil man har ellers det da? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Madonna_* Skrevet 20. mars 2009 #10 Del Skrevet 20. mars 2009 Ja, det skal de. Nei. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 20. mars 2009 #11 Del Skrevet 20. mars 2009 SKal de se skitne og slitne ut? Det spørs vel hva slags stil man har ellers det da? Det er ikke bare rocka ungdom som bruker converse. Jeg er 30 år og liker å bruke converse til trange olabukser og lang hvit skjorte f.eks. Har på det i dag sammen med dongrifargede converse. Jeg synes ikke det er pent at de er skitne rundt den hvite kanten eller gummien på tåa. ...og jeg er 35, og er av typen som steller alle skoene mine med omhu. Jeg synes de færreste nordmenn er flinke til å ta vare på skotøyet sitt. Nå ser mine Coverse ikke nye ut, men jeg hadde ikke orket å bare la dem forfalle, da hadde jeg raskt følt meg som en subb. Jeg liker den litt "lived-in"-looken, men å ikke gjøre NOE med dem i det hele tatt er kanskje litt drøyt, med tanke på hvor mye de skoene faktisk tåler... Så jeg spør også; Hvorfor? Jeg er gammel og uhipp - enlighten me, please. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #12 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg har brukt Converse i årevis, og hater når de er nyinnkjøpte og ser helt rene ut! Da gjelder det å dra på festival med en gang og gi dem den herja looken. Converse ble vel trendy da Ramones og diverse andre fattige musikere gjorde dem til en del av uniformen. Litt av greia er at det er billige sko, punkerne hadde ikke råd til å kjøpe dyre og heller ikke råd til å kjøpe nye. De er også ganske laid back, signaliserer en "jeg bryr meg ikke"-holdning. De er motsatt av sossestilen, så når folk går med skinnende hvite converse til et pent antrekk så ser det helt feil ut. Det skal være RØFT! Mange old skool converse-brukere irriterer seg litt over når det ble mote, og mener man kan skille de "ekte kredible" brukerne fra trendhorene ved at sistnevnte har på seg flunkende nye. Hvis man har en stil som ikke passer til skitne converse, så har man en stil som ikke passer converse i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanna Maria Skrevet 1. oktober 2009 #13 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du velger selv om du vil ha møkkete eller rene converse. Men det er som regel de normale conversene (svarte og hvite) som skal være slitte, sammen med de røde. Det henger sammen med stilen. Ikke hvite eller beige. de skal vaskes. Putt de i vaskemaskinen og skrubb med såpe eller zalo. Men ikke vask de mer enn 2 ganger. Da blir de øddelagte, etter min egen erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skoansatt Skrevet 3. oktober 2009 #14 Del Skrevet 3. oktober 2009 man skal ikke vaske converse i vaskemaskinen. du risikerer at sålen løsner fra stoffet og at limen drar seg opp i stoffet (gulaktig og ikke særlig fint!). jeg vet mange folk gjør det, og mange er heldig, men mange er også uheldig! og dette er ikke reklamasjon i butikk.. på gummien kan du spraye på impregnering og gnikke med et papir! funker kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TipsyTopsy Skrevet 3. oktober 2009 #15 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvis du skal vaske dem, så håndvask dem i allefall. Har funket med mine som er hvite. Husk vanish. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 3. oktober 2009 #16 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) SKal de se skitne og slitne ut? Det spørs vel hva slags stil man har ellers det da? Det er ikke bare rocka ungdom som bruker converse. Jeg er 30 år og liker å bruke converse til trange olabukser og lang hvit skjorte f.eks. Har på det i dag sammen med dongrifargede converse. Jeg synes ikke det er pent at de er skitne rundt den hvite kanten eller gummien på tåa. Hvis du snakker om Chuck Taylor sin standard dongeri-modell har den svart tupp og kant, så det at den blir "skitten" er ikke noe problem med mindre du går i gjørme. I så fall er en fuktig klut nok til å ta det. Edit: Mine converse bruker jeg uten å gjøre noe særlig dill med (bytter ikke lisser eller sånt) til de er utgått. Med utgått mener jeg altså at de er så hullete at lissene omtrent binder restene av sålene fast til bena mine mer enn det kan kalles "sko". Endret 3. oktober 2009 av Eplefe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå