Gå til innhold

Han dater meg og en til...

Gjest trønderen

Anbefalte innlegg

Gjest trønderen

En merkelig situasjon.

1. Han ble kjent med henne først, avtalte med henne om å date.

2. Han ble kjent med meg etterpå, - ville date med meg også, for å se om vi har kjemi.

3. Vi datet først, - Vellykket, - og 2 ganger, likevel datet han henne.

Hvordan ville dere ha reagert? Om han virkelig liker meg, - ville han ha droppet henne? Eller er det normalt å prøve ut begge? Eller holder han meg på gress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg synes IKKE det er ok å dobbeldate!! Kanskje noen føler seg komfortabel med det, men da er jeg ikke interessert i å date dem! Tror at det er best å holde seg til en date om gangen ellers er det vel lett å bli forvirra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at det er en kommende mann?

Jeg synes ikke det er så graverende; man har tross alt ingen kjæresteforpliktelser etter å ha møttes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvem sier at det er en kommende mann?

Jeg synes ikke det er så graverende; man har tross alt ingen kjæresteforpliktelser etter å ha møttes en gang.

jeg gidder ikke å bruke tid på menn som dater andre samtidig og som jeg ikke kan se en fremtid med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke om jeg har en fremtid med en mann jeg bare har møtt en eller to ganger uansett, så hadde jeg tilfeldigvis hatt to menn som begge virket interessante, og jeg ikke egentlig kjente noen av dem godt nok til å vite om vi var aktuelle som noe mer, så hadde jeg ikke hatt problemer med å date to menn på en gang.

Helt i starten, så lenge det bare dreier seg om ett par dater, før man får litt mer innblikk i om det kan utvikle seg til noe seriøst eller ikke.

Derfor hadde jeg heller ikke hatt noen problemer med en mann som gjorde det samme, så lenge han ikke lot meg tro at vi er ekslusive, og han forteller åpent om det, så ser jeg ikke noe problem med det.

tanken om "alt eller ingenting" sånn fra dag en, blir for meg litt for krevende, men så er jeg ikke skrekkelig søkende heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gidder ikke å bruke tid på menn som dater andre samtidig og som jeg ikke kan se en fremtid med

Men ser du en fremtid med en mann etter én date? Blir han forelsket sier det seg selv hva som skjer. Og det bør vel strengt tatt være den eneste forutsetningen for "en man skal dele livet med", ikke trusler om å gå dersom han drikker kaffe med en annen jente etter å ha møttes én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men ser du en fremtid med en mann etter én date? Blir han forelsket sier det seg selv hva som skjer. Og det bør vel strengt tatt være den eneste forutsetningen for "en man skal dele livet med", ikke trusler om å gå dersom han drikker kaffe med en annen jente etter å ha møttes én gang.

har hatt lange forhold tidligere, startet med at vi møttes ute og ble betatt fort..ingen av dem som møtte andre ( forhold som varte minst 3 år ).., trenger han andre damer å drikke kaffe med når han har møtt meg så får det bare være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt lange forhold tidligere, startet med at vi møttes ute og ble betatt fort..ingen av dem som møtte andre ( forhold som varte minst 3 år ).., trenger han andre damer å drikke kaffe med når han har møtt meg så får det bare være

Javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger han andre damer å drikke kaffe med når han har møtt meg så får det bare være

det har vel ikke så mye med å trenge å drikke kaffe med andre, men heller med at mange av oss ikke nødvendigvis VET etter ett enkelt møte (eller to for den sakens skyld,) at den man har møtt, er den rette.

mange av oss som dater i voksen alder, har erfaringer som tilsier at man trenger litt tid før man vet om det engang er aktuellt å gå fra førstegangs-dating, til eksklusive datere.

jeg har sjelden møtt menn som jeg VET etter ett eller to treff, at jeg ønsker å være eksklusiv med. Er vel derfor jeg fremdeles er singel, fordi jeg ikke har møtt den helt spesielle som gjør at jeg bare vet.

Så ikke alle er vant med å vite etter første treff, det trenger ikke være noe tegn på dårlig kvalitet hos mannen, og det trenger ikke bety at du ikke er den rette, man må bare bli kjent først, før man finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke alle er vant med å vite etter første treff, det trenger ikke være noe tegn på dårlig kvalitet hos mannen, og det trenger ikke bety at du ikke er den rette, man må bare bli kjent først, før man finner det ut.

Jeg tror heller ikke gjest nødvendigvis vet; hun bare krever at mannen skal det. Litt ironisk (siden dette kanskje er det som skremmer bort potensielle følelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
det har vel ikke så mye med å trenge å drikke kaffe med andre, men heller med at mange av oss ikke nødvendigvis VET etter ett enkelt møte (eller to for den sakens skyld,) at den man har møtt, er den rette.

mange av oss som dater i voksen alder, har erfaringer som tilsier at man trenger litt tid før man vet om det engang er aktuellt å gå fra førstegangs-dating, til eksklusive datere.

jeg har sjelden møtt menn som jeg VET etter ett eller to treff, at jeg ønsker å være eksklusiv med. Er vel derfor jeg fremdeles er singel, fordi jeg ikke har møtt den helt spesielle som gjør at jeg bare vet.

mm,, slik har verden blitt "eksklusive datere", vanlig å date andre..er ikke rart at folk ikke finner kjæligheten i dagens samfunn, alle de jeg vet er i forhold og som det går bra med har faktisk visst dette GANSKE kjappt, de er også gift en del av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jenter dobbeldater da minst like mye.

Det er snakk om å doble sjansene sine, få seg en kjæreste litt raskere enn det kanskje ellers normalt ville ha gjort. Men i det øyeblikket jeg hadde innbilt meg selv at det kunne bli noe (mer), så hadde jeg droppa alt annet. Det sier seg selv. Andre kan ha grenser ved klining eller sex f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mm,, slik har verden blitt "eksklusive datere", vanlig å date andre..er ikke rart at folk ikke finner kjæligheten i dagens samfunn, alle de jeg vet er i forhold og som det går bra med har faktisk visst dette GANSKE kjappt, de er også gift en del av dem

Jaja. Så ser man forskjellig på det, da. Poenget er vel at det er liten vits i å ikke møte en man liker igjen fordi han har overholdt en date-avtale med en annen. Slikt blir det i alle fall ikke kjærlighet av. Liker han henne, er det bare henne han vil møte. Om ikke er det ganske fånyttes å nekte en fyr man har møtt én gang bevegelsesfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Jeg er helt enig.

Det har ikke noe med at hun ikke skal treffe andre menn senere. Men det har noe med hva man er innstilt på å gi der og da, hvilket fokus man har, hvilken respekt man har for en person man forstår er betatt av en.

Damer som velger å date mange overfladiske er rett og slett ikke min type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
En merkelig situasjon.

1. Han ble kjent med henne først, avtalte med henne om å date.

2. Han ble kjent med meg etterpå, - ville date med meg også, for å se om vi har kjemi.

3. Vi datet først, - Vellykket, - og 2 ganger, likevel datet han henne.

Hvordan ville dere ha reagert? Om han virkelig liker meg, - ville han ha droppet henne? Eller er det normalt å prøve ut begge? Eller holder han meg på gress?

Jeg hadde ikke hatt noe i mot det i og med at man vanligvis ikke utvikler følelser for en person etter bare to møter, men jeg hadde heller ikke tatt han så seriøst, og funnet meg flere å date selv.

Og en som etter å ha datet meg ikke hadde vist større interesse og engasjement for meg enn at han etterpå gikk og datet flere samtidig hadde jeg ikke egentlig vurdert som kjærestemateriale.

Men hvorfor ikke bare ha det gøy? Jeg liker å bli kjent med nye mennesker og å date og ha det gøy uten å forvente noe dønn seriøst alltid (dvs, om jeg hadde vært single), men da investerer jeg ikke følelser i det heller :)

Noe jeg levde etter inntil drømmeprinsen dukket opp blant disse froskene ;) Om det hadde vært han du hadde møtt nå, så hadde du ikke vært i en slik tvil og skrevet her..

Endret av miss~Audrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig.

Det har ikke noe med at hun ikke skal treffe andre menn senere. Men det har noe med hva man er innstilt på å gi der og da, hvilket fokus man har, hvilken respekt man har for en person man forstår er betatt av en.

Damer som velger å date mange overfladiske er rett og slett ikke min type.

I dette tilfellet ville dette da bety at mannen ikke møtte TS i utgangspunktet, grunnet respekt til henne han hadde lagd en avtale med først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
I dette tilfellet ville dette da bety at mannen ikke møtte TS i utgangspunktet, grunnet respekt til henne han hadde lagd en avtale med først.

Riktig.

Men samtididg må man prøve å avslutte en dating-relasjon på best mulig måte. Da kan det oppstå konflikter som gjør at det enkleste er å dobbeldate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig.

Men samtididg må man prøve å avslutte en dating-relasjon på best mulig måte. Da kan det oppstå konflikter som gjør at det enkleste er å dobbeldate.

Altså, han hadde gjort en avtale med en annen først. Så treffer han TS (det kan da umulig være kriminelt). Deretter opprettholder han avtalen med den andre. Jeg ville ikke sett på det som kritisk i det hele tatt; heller et sympatisk trekk! Det kommer fort frem om han blir forelsket, og da tror jeg forpliktelsene og lystene gir seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...