Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Del Skrevet 18. mars 2009 Skal prøve å selge min 6 år gamle bil nå privat. Etter at jeg har annonsert og det forhåpningsvis kommer noen som vil prøvekjøre.... Er det noe jeg bør tenke på, før jeg sender de av gårde i bilen min? Vet jo aldri hva slags folk dette er. Bør jeg forlange å bli med selv? Andre ting jeg bør passe på? Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #2 Del Skrevet 18. mars 2009 Du har vel ingen kopimaskin i nærheten? Da kan du jo ta kopi av førerkortet deres. Du bør nok være med på prøvekjøringen slik at de ikke stikker av med bilen. Lykke til med salget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MB Skrevet 18. mars 2009 #3 Del Skrevet 18. mars 2009 Du har vel ingen kopimaskin i nærheten? Da kan du jo ta kopi av førerkortet deres. Du bør nok være med på prøvekjøringen slik at de ikke stikker av med bilen. Lykke til med salget! Men om de kjører til stedet selv for å prøvekjøre bilen, så lar de jo sin egen bil stå igjen mens de kjører h*ns bil. Tror ikke de tar bilen mens den gamle står igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buster Skrevet 19. mars 2009 #4 Del Skrevet 19. mars 2009 Uansett BØR du følge med under prøvekjøring, dette for å vite litt hva bilen din blir utsatt for under en eventuell prøvekjøring. Det finnes så mye forskjellige mennesker og det finnes like mange måter å behandle en bil på....., sørg for at du sitter på under kjøringen så du slipper kjedelige saker i ettertid. Skulle du være redd for å være med noen som skulle komme å kjøre bilen din så ber du en kompis ta seg av salget for deg, betal han heller noen hundrelapper eller lov vedkommende en middag eventuelt som takk for hjelpen. Nå sier jeg ikke at alle kvinner burde føle seg utsatt ved salg av bil, men det er en kjent sak at når kvinner selger bil privat så prøver ofte kjøpere (menn) seg på pruting for ting som faktisk ikke engang er normalt å ta med. Vet dette av erfaring da jeg har en venninne som skulle selge bilen sin, da dukket det opp tre utlendinger som gikk langt i uttalelser for å få bilen med seg for en billig penge. Ofte er jo det slik at kvinner ikke vet like mye om bil som menn da de rett og slett ikke har interessen for det, og da er det kjedelig å skulle tape mange tusen fordi man er blitt (prøvd) lurt! Lykke til med salget og håper du finner en måte å selge/vise bilen på som fungerer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå