Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

det med at ansatte forsyner seg før alle andre, det burde meldes til kjeden og sjefen!

Anonym poster: 793e3a63832b7e1fe690251c1e49d5ed

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det med at ansatte forsyner seg før alle andre, det burde meldes til kjeden og sjefen!

Så lenge ikke varene på salg er ekstremt begrenset, så kan ansatte også benytte seg av tilbud. Er enig i tilfellet der det var snakk om den elektrobutikken hvor det var 1 - 2 eksemplarer av et produkt som var på supertilbud, men i de aller fleste tilfellene vil jeg si at det ikke er noe galt i at ansatte også benytter seg av tilbud. Er selvsagt litt variasjoner her også da, om det er 500 flasker sjampo på tilbud og de ansatte totalt kjøper opp halvparten, så skjønner jeg. Men om det er 500 flasker og 10 ansatte kjøper 1 - 2 hver, så ser jeg ingenting galt i det.

Bare sånn for at folk ikke skal tro at det alltid er galt at ansatte kjøper ting på tilbud der de jobber...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fortalte at hun hadde vært ute og spist med en venninnegjeng + ektemenn, og alle hadde lagt penger og tips på bordet da regningen kom. Da tok ei av damene alle pengene i lommeboken sin og tok hele regningen på kortet sitt, men hun la ikke til noe tips. Tjener litt penger da, når 15 stk. har lagt på godt med tips. :sjokkert:

Anonym poster: 6aa1b6a2e22e36a32473712cebfe3936

Dette er faktisk veldig vanlig... men like frekt uansett.

Jeg opplevde dette ofte da jeg jobbet som servitør på en litt finere resturant for endel år tilbake.

Det var ganske så mye tips som gikk i lomma på han med kortet, ja...

Er ikke sikker på om de som drar kortet alltid gjør dette for egen vinning eller om de rett og slett ikke tenker over at de andre har gitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk veldig vanlig... men like frekt uansett.

Jeg opplevde dette ofte da jeg jobbet som servitør på en litt finere resturant for endel år tilbake.

Det var ganske så mye tips som gikk i lomma på han med kortet, ja...

Er ikke sikker på om de som drar kortet alltid gjør dette for egen vinning eller om de rett og slett ikke tenker over at de andre har gitt tips.

Dette har jeg og opplevd et par ganger med større vennegjenger på tur. Da har jeg konsekvent sagt i fra for det aksepterer jeg bare ikke.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemmer aldri denne gjerrige jenta her. Første året på ungdomsskolen vi var 6 jenter som skulle kjøpe julegave til hverandre. Siste skoledag før juleferien ga alle untatt en jente ut julegavene til hverandre. Neida du skjønner hun skulle kjøpe noe fra hjemlandet sitt (i juleferien), men det kunne henne det knuste på vei hjem. Så da måtte hun kjøpe noe her. Etter juleferien gikk vi rett opp til henne og spurte rett ut om når vi får våre julegaver. "Jeg må bare kjøpe noe først,, fant ikke noe i (hjemlandet)". Vi spurte enn 3 ganger til, men det var mest for å irritere, for vi vet at hun er ekstremt gjerrig.

Er det virkelig noen som spør og etterlyser og maser om å få julegavene sine?

Anonym poster: ada34610312a1f93fa3ecf4aecb07b4e

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på med et studentprosjekt i vinter, der vi var en gruppe på 5 studenter som jobbet sammen om en eksamensoppgave. Ingen på gruppa kjente hverandre fra før og jeg vil ikke si vi rakk å bli ordentlig venner i løpet av prosjektet, selv om det var en veldig trivelig gjeng, Den ene på gruppen var aleneforelder og hadde litt trang økonomi. En dag spør hun ganske random ut om ikke det er en av oss som har lyst til å spandere lunch på henne i kantinen. Ingen av de andre svarte engang, og selv ble jeg ganske paff av at spørsmålet kom slik ( at hun ikke spurte om å låne penger til lunch.) Uansett, så tenkte jeg(som er student med to barn, og som kun lever på mannens inntekt) at en som spør om noe sånt sikkert er veldig sulten, men med ingen mulighet til å betale, så jeg sa av en eller annen grunn sa jeg ja. Tenkte at hun kom til å velge seg noe litt billig, og drikke vann til. Suppen koster f eks bare 15 kr. Hoho, dama tok roastbiff-smørbrød med cola og frukt til. Skal si jeg ble lang i maska da hun kom med varene og takket for at jeg ville betale. Regningen kom på nesten 100 kr!! Skal like å se den studenten som tar seg råd til det på skolen hver dag. Selv hadde jeg kjøpt meg en banan og et knekkebrød. Ble vel 10 kr eller noe.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg holdt på med et studentprosjekt i vinter, der vi var en gruppe på 5 studenter som jobbet sammen om en eksamensoppgave. Ingen på gruppa kjente hverandre fra før og jeg vil ikke si vi rakk å bli ordentlig venner i løpet av prosjektet, selv om det var en veldig trivelig gjeng, Den ene på gruppen var aleneforelder og hadde litt trang økonomi. En dag spør hun ganske random ut om ikke det er en av oss som har lyst til å spandere lunch på henne i kantinen. Ingen av de andre svarte engang, og selv ble jeg ganske paff av at spørsmålet kom slik ( at hun ikke spurte om å låne penger til lunch.) Uansett, så tenkte jeg(som er student med to barn, og som kun lever på mannens inntekt) at en som spør om noe sånt sikkert er veldig sulten, men med ingen mulighet til å betale, så jeg sa av en eller annen grunn sa jeg ja. Tenkte at hun kom til å velge seg noe litt billig, og drikke vann til. Suppen koster f eks bare 15 kr. Hoho, dama tok roastbiff-smørbrød med cola og frukt til. Skal si jeg ble lang i maska da hun kom med varene og takket for at jeg ville betale. Regningen kom på nesten 100 kr!! Skal like å se den studenten som tar seg råd til det på skolen hver dag. Selv hadde jeg kjøpt meg en banan og et knekkebrød. Ble vel 10 kr eller noe.

Oi, snakk om å være ydmyk liksom.

:ironi:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DevilAngel

Er det virkelig noen som spør og etterlyser og maser om å få julegavene sine?

Anonym poster: ada34610312a1f93fa3ecf4aecb07b4e

nei, vi gjorde det bare for å plage. For vi vet at hun ikke liker å gi, men er veldig glad i å få. Vi syntes det var litt morsomt å høre hva hun fånt opp hver gang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde nektet henne noe som var så dyrt, og bedt henne finne seg noe langt billigere...

Anonym poster: ab6950d4aae2ccf9aa44deed9d3b866e

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke på arbeidsplassen min dette men er morsom historie likevel. Dro innom europris da de åpnet en dag for å kjøpe meg disse palmolive dusjsåpene. De hadde tilbud på de store flaskene til 10kr eller noe. Da jeg kom var det kun en igjen, selvom salget startet denne dagen. Jeg gikk til kassen for å betale også spør jeg: har det vært et populært tilbud eller? Kassadamen: herreminn, det er såååå billig at jeg har faktisk kjøpt to esker til meg selv. Her har vi ansatte hamstret altså.

Er det virkelig ikke noe regel på hvor mye ansatte kan kjøpe når de annonserer for disse tilbudene???

Anonym poster: a1ec43ff6db86a2923b015a463ac6ee6

jobber jeg på europris. vi får ikke lov å handle når vi jobber.kun før eller etter jobb.

men har ikke hørt om noe grense hvor mye vi kan handle for. i helga feks har vi tilbud på 10 kr for spylevæske. er flere ansatte som har kjøpt noe av det men ikke mer enn andre kunder. så anser ikke det som et problem akkurat. vi har da like mye rett å handle som andre.

Anonym poster: d5ba614c89281e26105f65fc09817935

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ikke gjerrig, men definitivt grådig. Når varene kommer en gang i måneden så ofrer man ikke en tanke på at andre ikke for noe som helst av disse produktene. Og når de samme kundene sier "Ja, men dere er jo alltid utsolgt så like greit å hamstre inn" Hvor langt tenker man da? Mulig jeg er sær, men å tenke litt og ikke være fullt så egoistisk trodde jeg det var å forvente av andre, men det er jo alltid "meg, meg og atter meg" i samfunnet ellers så hvorfor skal man forvente annet.

Anonym poster: deca54de3ba8bbcd7bf4d4434d0793dc

Nå er det ytterst sjelden jeg hamstrer noe som helst, men generelt tenker jeg ikke over butikkens lagerbeholdning eller innkjøpsrutiner når jeg er ute og handler. Unntaket er der butikken eksplisitt opplyser om begrensninger pr. kunde.

Om jeg nå skulle ta med for eksempel de siste litrene med rømme en lørdagsettermiddag bruker jeg faktisk ikke tid på å filosofere over om jeg nå har ødelagt middagsselskapet til noen av de andre kundene. Jeg filosoferer heller ikke over hva butikken eventuelt måtte ha på lageret, eller hvor ofte butikken får inn varer. Dette er rett og slett informasjon som er uinteressant for meg - og heller ikke informasjon jeg etterspør. Jeg kjøper det jeg trenger og drar videre. Slik tror jeg faktisk det er for de fleste - uten at jeg syns dette er spesielt egoistisk...

Om butikken opplever å stadig bli utsolgt for visse varer må den tilpasse sine rutiner. For meg virker det helt merkelig at butikken skal beklage seg over kundene for at varene blir utsolgt. Det er jo kundene butikken lever av. Fortsetter butikken å være utsolgt for varer kundene etterspør vil kundene fort finne seg et annet sted å handle...

Anonym poster: d7a8ec6d2470e14bbce1b0c4647ca058

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å handle vanlig det man trenger uten å tenke nevneverdig på andres behov og å hamstre inn alle 40 pakkene butikken har fått inn av en eller annen tilbudsvare.. det første er normalt, det andre er grådig (synes jeg).

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forskjell på å handle vanlig det man trenger uten å tenke nevneverdig på andres behov og å hamstre inn alle 40 pakkene butikken har fått inn av en eller annen tilbudsvare.. det første er normalt, det andre er grådig (synes jeg).

Joda - i et tilfelle der kunden kjenner til antall varer kan man saktens se på dette som litt grådig. Likevel forventer jeg at butikken opplyser om eventuelle begrensninger. I den opprinnelige problemstillingen dreide det seg vel heller ikke om spesialtilbud, men helt vanlig kyllingfilet. Om butikken ikke klarer å fremskaffe kyllingfilet nok til å holde tritt med etterspørselen er det den som har et stort problem. Vi lever ikke i rasjoneringstida heller, og norske bønder produserer slakteferdige kyllinger i hopetall. At butikken har dårlige avtaler for å få fatt på denne kyllingen er i siste instans deres eget problem.

Jeg som kunde aner som regel ikke om butikken har inne 40 eller 400 pakker av det produktet jeg ønsker å kjøpe - spesialtilbud eller ikke. Og som tidligere sagt kan ikke en kunde med loven i hånd kreve å få kjøpe butikkens hele lagerbeholdning eller få vite hvor mye som befinner seg der. En kunde vil under normale forhold likevel kunne forvente å få kjøpe det som faktisk står framme i hyllene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barista

Joda - i et tilfelle der kunden kjenner til antall varer kan man saktens se på dette som litt grådig. Likevel forventer jeg at butikken opplyser om eventuelle begrensninger. I den opprinnelige problemstillingen dreide det seg vel heller ikke om spesialtilbud, men helt vanlig kyllingfilet. Om butikken ikke klarer å fremskaffe kyllingfilet nok til å holde tritt med etterspørselen er det den som har et stort problem. Vi lever ikke i rasjoneringstida heller, og norske bønder produserer slakteferdige kyllinger i hopetall. At butikken har dårlige avtaler for å få fatt på denne kyllingen er i siste instans deres eget problem.

Jeg som kunde aner som regel ikke om butikken har inne 40 eller 400 pakker av det produktet jeg ønsker å kjøpe - spesialtilbud eller ikke. Og som tidligere sagt kan ikke en kunde med loven i hånd kreve å få kjøpe butikkens hele lagerbeholdning eller få vite hvor mye som befinner seg der. En kunde vil under normale forhold likevel kunne forvente å få kjøpe det som faktisk står framme i hyllene.

Du har helt rett i at du som kunde kan, og har lov til å hamstre dette.

Men det er en helt annen ting hvorvidt det er grådig og faktisk litt kjipt av deg. Og det er nettopp dette denne tråden handler om, gjerrighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__

Du har helt rett i at du som kunde kan, og har lov til å hamstre dette.

Men det er en helt annen ting hvorvidt det er grådig og faktisk litt kjipt av deg. Og det er nettopp dette denne tråden handler om, gjerrighet.

Å være "om seg" vil ikke si det samme som å være gjerrig. Bakgrunnen for at visse mennesker hamstrer så mye vet man jo heller ikke. For noen kan det være grådighet for andre ikke.

Man må forvente, synes jeg , at når butikken reklamerer, at de tar høyde for at enkelte hamstrer mye. Kjedelig komme samme dag og det er tomt.

Sett programmet hamstrer på Tlc (i Amerika) De har skjønt dette med hamstrere de og forberedt seg, tatt inn NOK varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen som har noen flere artige historier da? Er jo bare diskusjon om hamstring her nå... :grine:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Pinlig opplevelse i en bursdag som var runddag.Familien kom,og leverte pakken.

Hele familien hadde spleiset på en genser. En genser til 100 kr.

Nå er det ok å få genser,men det var da en stor rund dag. Og jeg vet at jubilanten alltid har gitt det de har ønsket seg, hver enkelt av de.

Jubilanten var "storfornøyd" Nevnte det aldri igjen

Anonym poster: 69c1c00c17c7a966dd9a7167faea09f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på fjellet i helgen hele vennegjengen, kjørte min bil, brukte min engangsgrill, la mitt kjøtt på grillen osv. Alle de andre i gjengen betalte meg en liten slump for bensin, for mat, osv.

Hun ene jenta hadde med seg noen grillpølser, jeg hadde visst tatt en, på slutten av kjøreturen hjem sa hun "du tok noe mat fra meg, så da regner jeg med vi er skulls".

Jeg kommenterte ikke en gang.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på fjellet i helgen hele vennegjengen, kjørte min bil, brukte min engangsgrill, la mitt kjøtt på grillen osv. Alle de andre i gjengen betalte meg en liten slump for bensin, for mat, osv.

Hun ene jenta hadde med seg noen grillpølser, jeg hadde visst tatt en, på slutten av kjøreturen hjem sa hun "du tok noe mat fra meg, så da regner jeg med vi er skulls".

Jeg kommenterte ikke en gang.

Nei, det er vi ikke.

Anonym poster: 71056ea4cc7eab14aa8ca45a84ec7973

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser folk klager på pant på fester. Vi holder ofte fester her hjemme, da stiller vi med snaks og ofte blandevann. De andre lar da panten stå igjen som oftes, og sier at da får vi igjen for godteriet og det vi har her felles. De foreslår også å betale eller ta med seg ting, trudde det var normalt jeg..

Anonym poster: 8eb6cf8458ad7a5ced9f6c2b26de11b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...