Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pålogget

Wow, bare wow.. Hvor lavmåls kan man egentlig være?! :/

Hestefolk er de gjerrigste jeg kjenner, så sikkert ikke så rart om det er akkurat hestefolk som har stjelt gulrøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hestefolk er de gjerrigste jeg kjenner, så sikkert ikke så rart om det er akkurat hestefolk som har stjelt gulrøttene.

Rart, jeg kjenner veldig mye hestefolk, og hverken jeg eller de er gjerrige. Hadde aldri kommet på ideen å stjele ta andre dyr i allefall, herregud så flaut.......

Anonym poster: 12e39c279b6ac9fab76982e847bbf8c0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pålogget

Rart, jeg kjenner veldig mye hestefolk, og hverken jeg eller de er gjerrige. Hadde aldri kommet på ideen å stjele ta andre dyr i allefall, herregud så flaut.......

Anonym poster: 12e39c279b6ac9fab76982e847bbf8c0

Gjør jeg også, er selv ikke gjerrig men har hittil bare opplevd dem både vanskelige å gjerrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ei vennine som ikke har bil eller lappen, Jeg har forresten flere venninner uten lappen men denne her skiller seg helt ut i mengden....og IKKE på den positive måten.

Hvis vi skulle ut og gå tur måtte jeg alltid innom og hente henne før vi kunne dra til bestemmelsestedet. Vel og greit hvis hun bare hadde tilbydd seg å spleise på bensinen. Så skjer imidlertidig aldri.

På hjemveien er det ALLTID: "å kan du ikke bare svinge innom den og den butikken,jeg skulle bare hatt det og det og det og det....

Jeg har kjørt hagemøbler, blomsterpotter, flyttelass, ungene hennes(voksne nå da) vennene hennes,masse lort og dritt uten at hun har tilbudt seg å betale en øre for det. Meeen hun takket jo veldig da og ønsket å spandere middag på meg som takk. Hun har en lynrask logistikk hva alt som gjelder gratistjenester og tilbudsvarer angår og passet på å passe meg opp da for da kunne jeg liksom bare svippe innom.

Da middagsdagen kom var det nesten så jeg ikke trodde mine egne ører da hun spurte om vi kunne dele en nachostallerken ala str lunchtallerken i to. Jeg trodde hun spøkte før hun faktisk uttalte ordene, "dele" til kafedamen.

Jeg har ikke kjørt hundre ganger på henne men sikkert tusen men nå er det stopp fra min side.

Sist hun ringte og spurte om å gå tur, hentet jeg fram mine innerste kraft og sa med den største naturlighet at: "joda, det kan vi,MEN vi må dele på bensinen. Skal si hun måpte gitt! "Hvor har det blitt av den snille venninnen min som alltid sier ja",liksom

Så nå , ja det er faktisk en smule komisk,har det uviklet seg et spill, at hun viser forskrekkelse overfor felles bekjente at jeg ikke ringer henne så ofte lenger. Hva har skjedd med meg liksom, kan det være at en fyr beslaglegger all min tid osv osv. De vet om alt og bare jatter med henne når hun er i det lunet. Siste historie var at hun trodde en fyr holdt på meg og nektet meg å treffe henne. Rett og slett latterlig lite selvinnsikt har hun.

Jeg tar aldri intiativ lenger for da blir det på en måte min ide og da kan jeg ikke avkreve henne bensinpenger liksom blir det uutalte oss imellom. Får ikke så ofte melding lenger, kanskje en gang i måneden eller sånn og det er faktisk helt greit.

Da skriver hun:"vi må snart finne på noe" "skal vi ikke snart finne på noe" "lenge siden nå osv..."

Da svarer jeg med hyggeligste stemme"jada det må vi" "det er bare å pipe på vet du" men det gjør hun aldri en konkret dag for da vet hun at hun får høre meg si"joda det kan vi men da må vi dele på regningen, alt er jo blitt så dyrt nå!"

Jeg kjenner på at det er veldig godt å slippe henne over en lang tidsperiode nå. Men en lang periode var jeg så langt inne i gamet hennes at jeg faktisk ikke der og da skjønte at hun utnyttet meg så mye som hun faktisk gjorde. Jeg måtte ha avstand for å se klart.

Kanskje du også er for snill og kan vinne en bedre selvfølelse på å hente fram din indre bestemte stemme?

Anonym poster: 0b30d3076a0660c2368cbc22617f3d3f

• Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

La merke idag på jobb at det lå type 20 poser i enden av kassa og en kunde som holdt på å pakke ned varene, tok like gjerne med seg hele bunken (Jeg hadde jo akkurat ekspedert han, betalt for bare 2 poser) Ut av døra gikk han og jeg satt i rushet og kunne ikke gå fra kassa å kjefte på han heller xD

Men er litt sånn "posene koster, så når jeg har sjangsen så tar jeg med i bøtte og spann" Om posene var gratis ville det vært en annen sak /facepalm -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

eller 2013 kalenderene :fnise:

Jeg hadde akkurat lagt frem ca 100 kalendere, 1 time og alle kalenderene var borte o.o

jeg skjønte ingenting fordi vi bare hadde hatt rundt 5-6 kunder på den timen :fnise:

Eller handlelister, samme greia der også " Er de gratis?" Meg:Ja, de er det. kunde "Så flott!"*røsker med seg 20 handlelister -.-

Hva med Go Helg produktene vårs, vet at noen butikker har max 5/6 stk pr kunde. Vi har ikke det, så folk tar jo seriøst å hamstrer opp "Alle skal få, riiiight ikke når 1 kunde kjøper 50 stk -.-Vi må jo ha det liggende i frysern, er jo såååå billig!" xD samme gjelder first price kylling filet de 2kg posene, hadde en kunde som spurte hvor mange vi hadde igjen, og jeg bare "tror vi har en del jeg, 6-7 esker med 6pakker i hver.." Kunde :"Så bra!Jeg tar alle jeg!" o.o (Spurte ala "Sååå mange? o.O" og kunden bare :Ja det er jo fint å ha det liggende!og dere er jo alltid utsolgt for dem uansett) Huff nei..

Igjen "Alle skal fååååååååå!!!" xD

Skjønner ikke at de ikke får dårlig samvittighet o.ogreit om det bare var 2 pakker igjen, men når de kjøper opp alt vi fikk den dagen bare for å ha det liggende...isj usj nei xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått hva en butikk er.. Kunder skal da ikke ha dårlig samvittighet fodri de kjøper inn mye. Bestill mer da, problem solved

Anonym poster: fe2a58a5494381d838c476b9594f0678

Virker som dette er en vanlig missoppfattning blant butikkansatte... Jeg vet om flere som har fått beskjed om at de må si i fra når de skal storhandle (én ukes forbruk av varer for en vanlig familie på 4).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke at de ikke får dårlig samvittighet o.ogreit om det bare var 2 pakker igjen, men når de kjøper opp alt vi fikk den dagen bare for å ha det liggende...isj usj nei xD

Jeg kommer aldri i mitt liv til å ha dårlig samvittighet for å handle mye i en butikk. De skal heller takke meg og bestille opp mer varer. Nå hamstrer jeg aldri selv, men hvis jeg spiser kylling hver dag og det plutselig er mye kylling tilgjengelig, ofrer jeg ikke et sekunds tanke til Fru Hansen og hvorvidt hun skal ha kylling eller fisk til middag i morgen. Dette er ingen gjerrigknarkhistorie.

Anonym poster: 1c55e257a796c26a9cbe69f6433ba7b9

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en alt for spennende historie, men jeg hadde ei venninne på vgs som hele tiden lånte penger av meg (manglet 50 kr her og 20 kr der). Hvis jeg nevnte å få de tilbake, ble hun sur og sa at "det jevner seg jo ut over tid!". Hvis jeg lånte 11 kroner av henne i kantina, skulle hun ha den tilbake på krona så fort som mulig! (Jevner seg ut, my ass!)

Samme venninna ringte ofte meg for å bli kjørt hit og dit, men med en gang jeg ringte for å høre om hun kunne kjøre meg hadde hun enten ikke "tid" eller så kunne hun kjøre så fram jeg betalte bensinpenger!

Og NOK en gang, samme venninne: På fest brukte vi å røyke, og jeg kjøpte som regel en pakke å ha med. Hun bomma av meg HVER gang, tror jeg fikk bomme av henne én gang til sammen!

Det beste er at hun var den som faktisk hadde penger! For å si det sånn; jeg slutta å låne henne penger, hadde ikke lenger "tid" til å kjøre og hadde visst bare "en røyk igjen" etter hvert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ms_kwang

Virker som dette er en vanlig missoppfattning blant butikkansatte... Jeg vet om flere som har fått beskjed om at de må si i fra når de skal storhandle (én ukes forbruk av varer for en vanlig familie på 4).

Vel vi er en liten butikk da..

En type butikk som ligger i ett bolig område :)

Neste bestilling vi hadde på de kom ikke før 1 måned senere, vi har bare den typen 1 gang i måned å da får vi 15esker (type 6x2kg pr eske) så når en luring kjøper inn over halvparten av de, så får vi svi dagene etterpå "Hvorfor kjøper dere ikke inn mer?" "jooo det er kanskje fordi det er alt vi får og vi ikke får noe mer før neste måned" (Believe me we tried!!:DD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Dette er ingen gjerrigknarkhistorie.

Anonym poster: 1c55e257a796c26a9cbe69f6433ba7b9

Vel JEG synes at det er det, om ikke du gjør det så greit nok, men jeg synes iallefall det...Mye av det som er skrevet på denne tråden synes ikke jeg er "gjerrig" men det er min mening, ikke din x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel JEG synes at det er det, om ikke du gjør det så greit nok, men jeg synes iallefall det...Mye av det som er skrevet på denne tråden synes ikke jeg er "gjerrig" men det er min mening, ikke din x)

Tror du må slå opp betydningen av gjerrig. Når ble det gjerrig å handle mye kyllingfilet? Du er på bærtur.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ms_kwang

Tror du må slå opp betydningen av gjerrig. Når ble det gjerrig å handle mye kyllingfilet? Du er på bærtur.

Vel du trenger jo ikke å være enig i alt jeg sier heller da.... -.-

Er jo mer synd på oss som får de 50 neste kundene som spør etter den varen.. VI får ikke bestilt inn mer, dette er en automatisk vare, den går automatisk, men vi får den bare inn 1 gang i mnd'en, så når det er tomt så er det tomt. (Vi hadde faktisk satt opp slike max xxx per kunde, men alle plakatene ble revet vekk, og sjefen ga opp med å skrive å henge opp nye, derfor har vi det ikke..og får oss er det bare å glemme å krangle med de kundene i tillegg "jammen det henger jo ikke noe plakat der borte" *merkelig det gjorde jo det for 1 time siden, går bort å ser, men ingen plakat der, da er den sporløst forsvunnet* JEG synes de kundene er gjerrige. De handler opp ALT av go helg produktene våre, det er type de 4 som handler opp alt av tilbudsvarene, så får vi 50 andre "hvorfor er dere utsolgt, må bestille mer" -vi kan faktisk ikke bestille mer, fordi det er ALT vi får...-.-

At ikke dere sier dere enig er greit nok det, men hvorfor krangle med meg å si at jeg er på bærtur?

Jeg synes at det er gjerrig og grådig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ms_kwang jeg. En ting er å storhandle, noe annet er å røske med seg alt i enorme mengder når de vet det er det eneste som er igjen. Litt som de i extreme couponing.

Jeg har ei venninne som var ganske gjerrig, hun har skjerpet seg nå da heldigvis :)

Hun var av typen som alltid kom til alle i vennegjengen, hang der hele dagen og fikk middag og oppvartning. Bidro aldri med ei krone eller hjelp og krevde penger igjen når hun handlet med en manglende ingrediens på butikken. Hun "glemte" ofte sine runder på byen, og om vi delte ei flaske vin var hun rånøye på at ingen fikk en dråpe mer enn henne (at hun fikk mye mer hadde ikke noe å si)

Delte vi pizza på peppes eller noe slikt så var det ofte jeg som betalte og "jeg skulle få igjen pengene siden" noe jeg selvsagt ikke så noe til.

Det som var mest komisk var da hun fortalte at hun hadde spurt om nye, dyre vintersko fra foreldrene. Hun giddet ikke bruke så mye penger på fornuftige sko, så om hun ikke fikk det av de så ble det bare billige sko som ikke varmet nok (hennes utsagn). Da bodde hun billig, fikk pengestøtte fra foreldre allerede, hadde fullt studielån og jobb på si. Totalt satt hun igjen med minimum 10000 pr måned hun kunne bruke som hun ville.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er enig med ms_kwang jeg. En ting er å storhandle, noe annet er å røske med seg alt i enorme mengder når de vet det er det eneste som er igjen. Litt som de i extreme couponing.

Jeg har ei venninne som var ganske gjerrig, hun har skjerpet seg nå da heldigvis :)

Hun var av typen som alltid kom til alle i vennegjengen, hang der hele dagen og fikk middag og oppvartning. Bidro aldri med ei krone eller hjelp og krevde penger igjen når hun handlet med en manglende ingrediens på butikken. Hun "glemte" ofte sine runder på byen, og om vi delte ei flaske vin var hun rånøye på at ingen fikk en dråpe mer enn henne (at hun fikk mye mer hadde ikke noe å si)

Delte vi pizza på peppes eller noe slikt så var det ofte jeg som betalte og "jeg skulle få igjen pengene siden" noe jeg selvsagt ikke så noe til.

Det som var mest komisk var da hun fortalte at hun hadde spurt om nye, dyre vintersko fra foreldrene. Hun giddet ikke bruke så mye penger på fornuftige sko, så om hun ikke fikk det av de så ble det bare billige sko som ikke varmet nok (hennes utsagn). Da bodde hun billig, fikk pengestøtte fra foreldre allerede, hadde fullt studielån og jobb på si. Totalt satt hun igjen med minimum 10000 pr måned hun kunne bruke som hun ville.

Hva brukte hun pengene sine på da?

Anonym poster: 79e000331b2102645ffca8179bd9b88f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte hun pengene sine på da?

Anonym poster: 79e000331b2102645ffca8179bd9b88f

Seg selv, generelt forbruk. Hun hadde ikke noe i mot å kjøpe seg kjoler og vesker og "billige" sko, og betale for seg selv når hun skulle ha noe. Men å riskikere å sitte med regningen for alle (enda alle allerede hadde betalt for henne både samme kveld og før) det ville hun ikke. Og angående skoene, det var ikke det at hun ikke hadde råd, men å bruke 3000 på de skoene hun ville ha, det ville medført at hun måtte roe ned forbruket ellers et par hakk i en uke eller to. Merkelige prioriteringer med andre ord.

Hun har skjerpet seg nå da, og er tilnærmet normal :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...