Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ble anbefalt å legge igjen "historien" min her inne:p

vet fra før at min svigerinne er klin gal, ikke vet jeg hvordan broren min endte opp med henne. men nå har hun sendt julegaver til oss hvor vi måtte ned på postkontoret og betale frakta på den fordi hun sendte pakka i postoppkrav. vet ikke om jeg skal le eller grine jeg.

er vel vanlig at avsender betaler frakten når man sender julegaver???

Anonym poster: ccd5980cd8c340e127528a1cb1cb9282

Haha, skulle ikke vært mulig. Da hadde jeg rett og slett ikke hentet de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde i bofellesskap for noen år siden, og en av de som bodde der skulle flytte ut. Hun drev og ryddet i kjøkkenskapet og hadde bl.a. en pakke med firkorn. Hun visste at jeg spiste frokostblanding nå og da og spurte om jeg ville ha den. Firkorn var ikke favoritten, men sa ja, så slapp hun å kaste den, og den kom til nytte. "11,50!" sa hun.... Hoho, hun skulle ha 11,50 for den. Jeg ble så sjokka at jeg ble helt stum og fant frem pengene:-)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt interessant med disse som kjøper bare en liiiten ting hos oss, og så forsyner seg med metervis av papiret i pakkedisken. For all del, det kan godt hende at de har handlet noe hos oss før som de skal pakke inn og slikt, men enkelte står liksom og kikker seg litt over skulderen også for å se om vi følger med.

Jadda... Da har dere vel fint papir, da?! Ser ikke noe galt i dette, jeg, sånn egentlig... Men litt pinlig er det vel muligens. Men dette sier også veldig mye om hvor mye butikkansatte faktisk får med seg. Viktig å ikke tenke for mye på hva andre tenker om en, da kan man bli sprø! :jolie:

Anonym poster: 01d91606b6816e4b61a7dd39a2ba0950

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt jeg kunne finne på å gjort når jeg var ny på det med spleiselag. For å ikke la det være igjen rester og rot til den jeg var hos.. Blir jo fort stående ubrukbart mye igjen til vertskapet hvis alle skal sette igjen sitt. Husker jeg ville hjelpe til å rydde vekk tomflasker, askebeger, søl osv etter fester også, enten før jeg reiste hjem eller tidlig dagen etter:p

Nå er jeg mer avslappet, man tar seg av ting hver sin gang.

Anonym poster: d1febcd81295d3f62b01127d13eea5e3

Slik tenkte jeg også før! Det var jo ikke meningen å være gjerrig eller noe! Men så forsto jeg etterhvert at det ble feil i forhold til de sosiale normene, og ikke så mye annet enn det, egentlig... :jolie:Var glad jeg fant ut av det, da, var fornøyd med meg selv da... Og håpet at det ikke hadde skjedd atlfor mange ganger at jeg hadde tatt med rester hjem, huff :fnise:

Hvem vet, kanskje "skikk og bruk" på dette med rester etter spleiselag er annerledes i andre land? :jolie:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julen føler jeg meg ekstra "selektivt gjerrig", jeg tjener veldig lite, men bruker gjerne 2000-3000 kr på julegave til kjæresten min (vi har vært sammen i mange år), mens familie får gaver for 100-150 kr hver. Må si at jeg absolutt ikke har noe nært forhold til familie da, og ser dem maks 1-2 ganger i året, hadde vi hatt et bedre forhold så hadde de kanskje "fortjent" bedre gaver.... ;)

Anonym poster: a2d7e04342aaf6debfe5695fb5bc23b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn (7 år sånn ca.) var jeg på besøk hos en venninne. Det var sommer, og vi skulle bade i et sånt oppblåsbart lite basseng. Vi fylte på i bassenget med vann. Men fikk ikke lov av moren hennes å fylle i varmt vann, for varmtvann koster penger! :P

Moren hennes var også så gjerrig at hun kjøpte sko til datteren sin som var flere størrelser for store, og datteren måtte gå med papir i skoene så de ikke skulle falle av.

Skal sies at moren er langt fra fattig.

Anonym poster: 2f2ba34a531a08e467b6f428273e56f3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker da mamma og pappa sleit med fire barn og dyrt huslån. De var ikke akkurat gjerrige for de hadde ikke råd, men da var det ofte utvannet juice til maten. Det sitter nok igjen enda, for pappa handler kun Shampoo og tannkrem til 10 kr.

Jeg vanner også ut jusen, sånn at den ikke er så sterk, tåler så dårlig sånn syrlige syresaker, ser du. :rodme:

Anonym poster: bf0ba700a4901b5c2daeadae581caf86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til: har en inngiftet gammel onkel i slekta som er veeldig gjerrig. Et par eksempler:

- Han inviterte til 70årslag med middag på et fint gjestegiveri. Et par dager før feiringen fikk han sønnen til å ringe rundt å si at alle gjestene måtte betale for seg selv...

- Da kona hans døde, arrangerte han kort tid etter auksjon der han solgte alle tingene hennes. I stedet for å la barna eller slekta arve det...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Da kona hans døde, arrangerte han kort tid etter auksjon der han solgte alle tingene hennes. I stedet for å la barna eller slekta arve det...

Er vel ikke noe galt i å selge sine egne ting?

Anonym poster: ada34610312a1f93fa3ecf4aecb07b4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe galt i å selge sine egne ting?

Arver ikke barna 2/3, da?

Anonym poster: 50db264da8fa7c32a1be0ae390d48fd6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ene fyren i kollektivet mitt er ganske gjerrig. Tydeligvis synes han at oppvaskmiddel er bortkastede penger, så han skyller bare all oppvasken sin i veldig varmt vann. Muligjeg er prippen, men jeg synes det er ekkelt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vanner også ut jusen, sånn at den ikke er så sterk, tåler så dårlig sånn syrlige syresaker, ser du. :rodme:

Anonym poster: bf0ba700a4901b5c2daeadae581caf86

Det har jeg også gjort i blant. Liker ikke sterk syre.

Forresten har jeg en følelse av at den allerede er vannet ut og deretter tilsatt syre for å virke som ekte. Hvis "industrisyre" er billigere enn ekte juice så faller nok mange produsenter for fristelsen.

Jo, jeg tror produsenter gjør mange lyssky ting for å tjene mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda... Da har dere vel fint papir, da?! Ser ikke noe galt i dette, jeg, sånn egentlig... Men litt pinlig er det vel muligens. Men dette sier også veldig mye om hvor mye butikkansatte faktisk får med seg. Viktig å ikke tenke for mye på hva andre tenker om en, da kan man bli sprø! :jolie:

Jeg forsyner meg aldri grådig av gavepapir (hater gavepapir...).

Men at enkelte forsyner seg litt utover normalen må butikkene regne med siden de helst ikke vil betale lønn til folk som skal pakke inn. Det får holde med en som kan slå inn på kassa og grafse inn penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser grådighet ganske ofte (som er noe litt annet en gjerrighet, en viktig distinksjon her). Hvis det står en skål med noe gratis på jobben vår, f.eks kjærlighet på pinne, så er det alltid en VOKSEN som grabber med seg en håndfull, selv om det naturlige ville være å ta en, toppen to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arver ikke barna 2/3, da?

Anonym poster: 50db264da8fa7c32a1be0ae390d48fd6

Ikke før arven har falt og det har den ikke så lenge faren sitter i uskifte.

Anonym poster: 71056ea4cc7eab14aa8ca45a84ec7973

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren til typen og jeg snakket litt om løst og fast ved jula, osv..

Jeg nevner at jeg har gjort noen kupp på finn.no i det siste.

Hun ser hardt på meg og sier "best for dere at dere ikke har kjøpt meg og ungene mine gaver på finn.no, jeg har investert minst 400pr gave, og forventer noe like fint tilbake".

Da kvakk jeg til litt og visste ikke helt hva jeg skulle si............. Gavene er ikke kjøpt på finn, nei, men holdningen hennes gjorde meg blek. Og hun tullet ikke heller. Vet ikke om det går under gjerrig, kanskje mer kravstor og grådig.

Anonym poster: 793e3a63832b7e1fe690251c1e49d5ed

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ene fyren i kollektivet mitt er ganske gjerrig. Tydeligvis synes han at oppvaskmiddel er bortkastede penger, så han skyller bare all oppvasken sin i veldig varmt vann. Muligjeg er prippen, men jeg synes det er ekkelt.

Det er ikke alltid såpe er nødvendig for at det skal bli rent. Det er i all hovedsak det varme vannet som dreper bakteriene, ikke såpen. Såpen er for det meste til å fjerne størknet matrester.

På Heimkunnskapen (heter det det fortsatt?) lærte vi at vi skulle koke bestikket. Ble aldri brukt såpe på det. Hvis jeg skal vaske noe jeg nettopp har brukt pleier jeg bare å bruke varmt (varmt!) vann, det holder faktisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en til! En felles kompis av meg og noen venner hadde vært på besøk hos noen hos sin far som bodde i en annen by. Han var vel ca. 20 på den tiden. Han gikk på allmenn påbygning med noen av vennene våre, og de merka at han...ja, lukta litt etter den turen. Siden vi var ganske åpne med hverandre, sa de til ham at han luktet litt rart, og lurte på om han ikke burde ta seg en dusj. :P Forklaringen var at han hadde glemt deoen sin hos sin far, og at det var sløsing å kjøpe en ny når faren bare kunne sende den i posten!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En forhenværende venninne av meg er en fryktelig snylter. Dette var på vgs, og hun fikk fullt stipend selv om hun egentlig fikk alt hun trengte hjemme. Hun brukte alle pengene sine på klær (for eksempel en genser til 2500) og klaget på at hun var blakk og derfor måtte bli spandert på når vi var ute.

- Hun bestilte ingenting på restauranter, men spiste av vår mat

- Hver gang hun var hjemme hos meg gikk hun rett til kjøleskapet, men skiver var ikke godt nok og begynte å åpne kjøttdeigpakker eller karbonadepakker og egg for å lage egen middag

- Hver gang på fest plasserte hun alkoholen sin på toppen av kjøleskapet slik at ingen så den, for så å drikke andre sitt uten lov, tigge om alkohol osv

- På siste eksamen skulle gjengen ut og kjøpe is, men da hun fikk høre at en fikk bedre karakter enn henne sa hun: "Da kan du spandere da".

- Hun kjøpte aldri med seg noe godt på jentekvelder, selv om vi hadde avtale om at alle skulle ta med

- Hun overnattet hos en felles venn av oss, som spanderte all chips, snop, brus, middag og hadde kjøpt inn baguetter til frokost. Da verten ringte og spurte om venninnen kunne kjøpe med seg en pakke fårepølse, nektet hun. Hun sendte likevel verten ut for å kjøpe fårepølse selv neste dag

- Hun låner hele tiden penger (slik som 500 kr på byen, 300 til alkohol, middag for 150 osv) som ALDRI blir betalt tilbake uansett hvor mye det blir purret. Hun er jo så blakk hele tiden.

- Hun har selv sagt at hun ikke har følelser for kjæresten sin, men da han annonserte at han ville ta henne med på tur til Paris, skulle hun plutselig ikke slå opp likevel. Kjæresten sine foreldre betaler leilighet, ferieturer osv. Mens hun lever gratis.

- Hun sendte konstant "ring meg" meldinger i stedet for å ringe selv

Hun var rett og slett frekk som fy. Ikke rart jeg kuttet fullstendig kontakten med henne til slutt...

:hakeslepp:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...