Glitnir Skrevet 4. desember 2012 #1041 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har en ordentlig gjerrigknark i familien. Jeg bor i Oslo, denne slektningen med familie bor 50 mil unna. For en tid tilbake fikk jeg telefon om jeg ikke kunne komme og "besøke" dem helga et par uker etterpå. Han og kona var invitert på et arrangement som varte fra lørdag formiddag til søndag ettermiddag. Imidlertid ville det bli dyrt med barnevakt så lenge (700 kroner skulle nabojenta ha må vite), så kunne ikke jeg heller ta turen...? Hører med til historien at dette ikke var første gang i sitt slag, og familien har rikelig med penger. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 4. desember 2012 #1042 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har en ordentlig gjerrigknark i familien. Jeg bor i Oslo, denne slektningen med familie bor 50 mil unna. For en tid tilbake fikk jeg telefon om jeg ikke kunne komme og "besøke" dem helga et par uker etterpå. Han og kona var invitert på et arrangement som varte fra lørdag formiddag til søndag ettermiddag. Imidlertid ville det bli dyrt med barnevakt så lenge (700 kroner skulle nabojenta ha må vite), så kunne ikke jeg heller ta turen...? Hører med til historien at dette ikke var første gang i sitt slag, og familien har rikelig med penger. Haha, for det koster ikke langt mer å fly 50 mil tur/retur . Men de regna vel med at du stod for billettene selv ^^ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1043 Del Skrevet 4. desember 2012 Ikke akkurat gjerrigknarkhistorie, men kjører på likevel. Et år hadde meg og en kompis bestemt oss for å kjøpe julegaver til hverandre. Jeg kjøpte en gave som var lagt mye tanke i. Sokker - fordi han lånte min far sine når han var på besøk, reisetannkost, så han kunne ha med til damene han overnattet hos osv. Av han fikk jeg en vin. I og for seg greit nok Jeg jobbet stort sett hele romjula, og 2. juledag kom han og ringte på hjemme hos oss og lurte på om han kunne få låne den vinen jeg hadde fått av ham til jul. For han skulle nemlig ut ikveld! Har ikke sett snurten av den vinen siden Anonym poster: 0da60d19dbdb247789c053182caa53f4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1044 Del Skrevet 4. desember 2012 Ikke akkurat gjerrigknarkhistorie, men kjører på likevel. Et år hadde meg og en kompis bestemt oss for å kjøpe julegaver til hverandre. Jeg kjøpte en gave som var lagt mye tanke i. Sokker - fordi han lånte min far sine når han var på besøk, reisetannkost, så han kunne ha med til damene han overnattet hos osv. Av han fikk jeg en vin. I og for seg greit nok Jeg jobbet stort sett hele romjula, og 2. juledag kom han og ringte på hjemme hos oss og lurte på om han kunne få låne den vinen jeg hadde fått av ham til jul. For han skulle nemlig ut ikveld! Har ikke sett snurten av den vinen siden Anonym poster: 0da60d19dbdb247789c053182caa53f4 Kom på enda en! Et år hadde vi bestemt oss for å ta med et vennepar på en av storkonsertene i byen. Vi hadde kjøpt dyre golden circle billetter og gledet oss. Tre-fire dager før konserten bestemmer dama seg for å dra til syden med ei venninne. Vi tenkte at da får vi finne en annen som vil være med. Så presterer hun å sende en melding hvor hun spør om hun ikke kan få selge billetten, for hun trenger litt lommepenger til sydenturen (!!!) Anonym poster: 0da60d19dbdb247789c053182caa53f4 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1045 Del Skrevet 5. desember 2012 Har en svigerfar som er så gjerrig at han fortsatt går rundt i en grilldress-jakke fra 1960-tallet. Han gidder heller ikke ta seg råd til tannlege, alle tennene hans er brune, både på selve tennene og masse i mellomrommene. Også masse av maten hjemme er samlet opp på salg for åresvis siden, da snakker vi type at ting gikk ut for 7 år siden, men fortsatt serveres. Han gidder ikke bruke penger på å kjøpe aviser, eller på å betale for internettavgift. Derfor besøkes biblioteket hver dag, og avisene leses der. Anonym poster: 736b59c7ffcd91523aac71433e70d04d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBlue Skrevet 5. desember 2012 #1046 Del Skrevet 5. desember 2012 Har en herlig en av min mor, selv om det riktig nok heller skyldtes ubetenksomhet enn gjerrighet. Jeg hadde kjøpt meg valp, og jeg hadde tatt den med på besøk til ho mor. Jeg kommer fra en kattefamilie, så valp er ikke hverdagskost, og mamma syntes det var stas å bli "bestemor". Det var ikke grenser for hennes dulling og pludring, og rett som det var snek mamma til valpen noe godt. Hun hadde vært på butikken og handla for helgen, og mamma tok frem ulike sorter tyggebein og griseører, spurte så pent om å få lov til å gi det til valpen. Det var i orden for meg, det var jo hyggelig av mamma, det. Jeg hadde dog ikke ventet å få "det blir kr 62,50!" ropt etter meg da jeg skulle dra hjem! Hun kom på bedre tanker da jeg knakk sammen av latter, og jeg bare sier det, mamma skjemmes aldri! Men denne historien liker hun best usagt, 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1047 Del Skrevet 5. desember 2012 Eksen min brukte å stoppe, og da ofte bråstoppe på uoversiktelige svingete veier fordi det lå en muligens pantbar ølboks eller flaske i veikanten. Det hadde ikke vært så ille om det ikke ofte skjedde i svinger hvor trailere i 80sona kunne most oss rett som det var. Anonym poster: 12e39c279b6ac9fab76982e847bbf8c0 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. desember 2012 #1048 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg synes det er litt interessant med disse som kjøper bare en liiiten ting hos oss, og så forsyner seg med metervis av papiret i pakkedisken. For all del, det kan godt hende at de har handlet noe hos oss før som de skal pakke inn og slikt, men enkelte står liksom og kikker seg litt over skulderen også for å se om vi følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pålogget Skrevet 5. desember 2012 #1049 Del Skrevet 5. desember 2012 Har en nabo familie vi har kjørt hele livet, pappa har ofte tatt bryet med å kjøre nabo kona på jobb med godt humør, kjørt med barna i butikken, dem har alltid sittet på hjem etter skolen. Men med engang naboen en sjelden gang kjører oss er han sur, å kommer med ubehagelige kommentarer, engang spurte han meg direkte med en spydig tone om han skulle kjøre meg helt til døra våres eller? noe alle og en hver skjønner er helt unødvendig siden vi er såpass nære naboer. hadde også en knien venninne og nabo som drev på med de samme fritidsaktivitetene som jeg, så pappa brukte ALLTID å hente oss, engang var jeg tom for strøm så måtte låne hennes tlf til å ringe pappa for å komme og hente oss, det nektet hun plent selv med penger på tlf, så vi måtte gå til det nærmeste huset å låne hus tlf pappa er foresten også veldig knien på visse ting, f.eks han drar aldri på ferie, selv med psoriasis og lege anbefaling, ei kjøper han noe til huset eller noe han selv interesserer seg for. Huset våres har alltid vært enormt gammeldags med gamle slitne møbler og fattigmanns tapet.. helt til nylig når mamma ble lei av å bli sjefet rundt av pappa, så hun renoverte hele huset av sin egen lommebok, malte alt å kjøpte alt nytt, så kjøpte hun en båt med motor til pappa så han kunne få glede ut av noe....eneste han kjøper er mat, men det er ofte kun fisk og knekkebrød, det han selv spiser, så mamma tar seg for maten også. Dessuten er pappa så knien at han ikke flusher toalettet å mener at vi skal pisse oppå hverandres piss for å spare vannet, og han har kjøpt sånne lyspærer som ikke lyser opp rommet før etter 5 min for å spare på strømmen, så når man skal hente noe fra rommene, så er man allerede ferdig der før man ser ordentlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 5. desember 2012 #1050 Del Skrevet 5. desember 2012 Gnien! Med G! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pålogget Skrevet 5. desember 2012 #1051 Del Skrevet 5. desember 2012 Gnien! Med G! Sorry for mega skriveleif. Skrev litt for fort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 13. desember 2012 #1052 Del Skrevet 13. desember 2012 Haha, sto knien tre ganger... Så morsom du er 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pålogget Skrevet 13. desember 2012 #1053 Del Skrevet 13. desember 2012 Haha, sto knien tre ganger... Så morsom du er Hahaha...ok så tenkte jeg ikke over det og trudde at det ble skrevet sånn da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1054 Del Skrevet 16. desember 2012 Flere? Hehe Anonym poster: 7528869877bd547f7f3d97bf263a6758 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1055 Del Skrevet 17. desember 2012 Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 "Nei jeg vil ikke ha sex i kveld, jeg fikk ikke tørket meg skikkelig etter sist dobesøk forstår du." Det løser nok det problemet ganske effektivt. Anonym poster: 0343ba6efe0f4ad5bbb219cd0b975c50 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1056 Del Skrevet 17. desember 2012 "Nei jeg vil ikke ha sex i kveld, jeg fikk ikke tørket meg skikkelig etter sist dobesøk forstår du." Det løser nok det problemet ganske effektivt. Anonym poster: 0343ba6efe0f4ad5bbb219cd0b975c50 Forresten, til den som skrev innlegget du siterte; hvordan kan han vite om du tar mer enn 3 ark pr tørk? Er det ikke bare å nekte for at du har gjort det? Anonym poster: 0da60d19dbdb247789c053182caa53f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1057 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg har mange nye, og alle omhandler vår fellesvenn som er så gjerrig at det er pinlig. Mannen tjener ca 40 000kr i måneden, har ingen utlegg i mat siden han spiser og bor på brakkerigg 4 dager i uka, og de siste 3 dagene er han i huset han eier selv. Merk at i stua så har han en tykk glasskrukke, gjennomsiktig, som flyter over av pengesedler, alt fra 50lapper til 500lapper, så denne mannen flyter ikke i gjeld, han bare elsker pengene sine. Han går heller 10km til butikken enn å starte bilen fordi den "bruker så mye bensin nå i vinterkulda". Når vi har samles sammen og alle har tatt med noe digg, så har han også tatt med noe. En dag tok han med en pose chips, på slutten av besøket så tok han chipsbollen, tømte resten opp igjen i posen, og tok med hjem. Ingen ble lei seg for at chipsen forsvant, men vi lo lenge av den. De 3 dagene han er hjemme så inviterer han seg ofte på middag til både meg og våre felles venner, og foreldrene sine, så noen uker spiser han helt gratis. En gang er vi ute og han blar i lommeboka, han har ca 5-7000kr i tusenlapper. Når det er hans runde til å spandere sier han "shit, jeg har bare tusenlapper, tror ikke de i baren kan veksle, så jeg får ta min runde en annen gang.". ... Og her er kanskje den aller, aller verste som gjør at vi ikke er så mye med ham mer. Han invitert oss vennegjengen, 5 stykker, på resturant for å feire et eller annet, da vi ankom resturanten fikk vi menyer og han sa "skal vi dele på alt eller betale det vi selv spiser?". Ene kompisen vår sa da "du har jo sagt du skal spandere, har du glemt det? ". Litt sure miner og nja og tja ble til "bestill noe da..". Må rett og slett si at hele måltidet ble bare kleint og ubehagelig, han satt der og nistirret på hva alle hadde bestilt. I forrige uke kjøpte han seg ny bil, skrøt av at han tok fra sparekontoen, for han hadde så mye penger til overs. Ny BMW til over 400.000kroner. jaja.. Anonym poster: 793e3a63832b7e1fe690251c1e49d5ed 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1058 Del Skrevet 17. desember 2012 Når vi har samles sammen og alle har tatt med noe digg, så har han også tatt med noe. En dag tok han med en pose chips, på slutten av besøket så tok han chipsbollen, tømte resten opp igjen i posen, og tok med hjem. Det er sånt jeg kunne finne på å gjort når jeg var ny på det med spleiselag. For å ikke la det være igjen rester og rot til den jeg var hos.. Blir jo fort stående ubrukbart mye igjen til vertskapet hvis alle skal sette igjen sitt. Husker jeg ville hjelpe til å rydde vekk tomflasker, askebeger, søl osv etter fester også, enten før jeg reiste hjem eller tidlig dagen etter:p Nå er jeg mer avslappet, man tar seg av ting hver sin gang. En gjerrighistorie jeg kom til å tenke på: Jeg pleier ikke å avtale pris på julegaver, men finner noe jeg synes passer til mottaker. Men en venninne ville at vi skulle kjøpe for omtrent 100kr til hverandre. Det var greit for meg. Jeg kjøpte noe til henne for 100kr. Ble litt overrasket da jeg åpnet min gave fra henne. Det var en 200g sjokoladeplate og noe billig nips hun selv hadde fått i bursdagsgave en måned tidligere og ikke likte. :o Anonym poster: d1febcd81295d3f62b01127d13eea5e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1059 Del Skrevet 18. desember 2012 ble anbefalt å legge igjen "historien" min her inne:p vet fra før at min svigerinne er klin gal, ikke vet jeg hvordan broren min endte opp med henne. men nå har hun sendt julegaver til oss hvor vi måtte ned på postkontoret og betale frakta på den fordi hun sendte pakka i postoppkrav. vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. er vel vanlig at avsender betaler frakten når man sender julegaver??? Anonym poster: ccd5980cd8c340e127528a1cb1cb9282 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 18. desember 2012 #1060 Del Skrevet 18. desember 2012 Postoppkrav?? Tror seriøst jeg hadde gjort det samme tilbake neste gang 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå