Gjest barista Skrevet 11. november 2012 #1021 Del Skrevet 11. november 2012 Skulle utveksle julegaver for noen år siden, og vi la prisgrensen på ca. 300 kr. (familie). Personen fikk en sesong av CSI, jeg fikk en parfyme. Var egentlig ganske fornøyd, frem til jeg fant parfymen på nille til 24,90 ,-. Da følte jeg meg snytt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1022 Del Skrevet 11. november 2012 Skulle utveksle julegaver for noen år siden, og vi la prisgrensen på ca. 300 kr. (familie). Personen fikk en sesong av CSI, jeg fikk en parfyme. Var egentlig ganske fornøyd, frem til jeg fant parfymen på nille til 24,90 ,-. Da følte jeg meg snytt. Omg! Da hadde jeg hatt vanskelig for ikke å kommentert noe altså! Å bruke under 30 kr på en julegave, og så få en så dyr julegave igjen blir for dumt! Ville faktisk fått frem at jeg hadde kommet over samme parfyme på nille, slik at vedkommende iallfall fikk vite at hun / han ble tatt på det. Så er det opp til vedkommende å fortsette som før, eller å bli flau. Og neste gang hadde jeg kjøpt en sokkepar fra nille/lindex til vedkommende for å vise at skal det være billig fra han/hennes side, så blir det samme fra deg og. Evt kjøpt 4 tyggispakker. Noe for å illustrere. Anonym poster: 736b59c7ffcd91523aac71433e70d04d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1023 Del Skrevet 12. november 2012 En gang fikk jeg låne 1 kr av ei venninne for det var kun det jeg mangla til å kunne kjøpe en yoghurt i kantina. Tenkte egentlig ikke noe særlig over denne krona siden hun flere ganger hadde lånt 1 kr, 5 kroner og noen ganger mer, men aldri krevd tilbake. Noen måneder senere kommer venninna bort til meg med ei notatblokk og sier: du, den datoen så lånte du 1 kr av meg i kantina, når får jeg den tilbake? Du kan tro jeg ble paff! Anonym poster: aa07fd0b6f07115532d7ed169ee3ab53 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1024 Del Skrevet 12. november 2012 Skulle utveksle julegaver for noen år siden, og vi la prisgrensen på ca. 300 kr. (familie). Personen fikk en sesong av CSI, jeg fikk en parfyme. Var egentlig ganske fornøyd, frem til jeg fant parfymen på nille til 24,90 ,-. Da følte jeg meg snytt. Tja, 24,90 var jo under prisgrensen. Eller var 300 kroner en nedre grense? Hvis man i utgangspunktet er fornøyd med gaven, skjønner jeg ikke greia med å bli misfornøyd når man får vite prisen. Hva om du hadde fått den CSI-sesongen av noen andre, og ga den videre ubrukt. Skulle de da blitt sure fordi den ikke kostet noe (selv om de ellers var fornøyd med gaven)? Anonym poster: ada34610312a1f93fa3ecf4aecb07b4e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 12. november 2012 #1025 Del Skrevet 12. november 2012 Tja, 24,90 var jo under prisgrensen. Eller var 300 kroner en nedre grense? Hvis man i utgangspunktet er fornøyd med gaven, skjønner jeg ikke greia med å bli misfornøyd når man får vite prisen. Hva om du hadde fått den CSI-sesongen av noen andre, og ga den videre ubrukt. Skulle de da blitt sure fordi den ikke kostet noe (selv om de ellers var fornøyd med gaven)? Anonym poster: ada34610312a1f93fa3ecf4aecb07b4e Nei, vi var 13, og foreldrene våre avtalte at vi søskenbarn skulle gi hverandre gaver på 300 kr. Dessuten, om vi hadde avtalt en øvre grense på 300 ,- så er det passelig tosk av noen å gi noe til fem og tyve kr. En ting hadde vært å gitt noe til 200 ,- men å gi noe til 25 ,- er gjerrig og sleipt. Spesielt når det ble pratet om prisnivå på forhånd. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 14. november 2012 #1026 Del Skrevet 14. november 2012 Hadde en kamerat som hadde det tøft økonomisk en periode, han ble arbeidsledig og ble deretter utsatt for en ulykke så han var midlertidig ufør. Derfor var vi i vennegjengen greie med ham og spanderte på ham fra tid til annen så han fortsatt kunne være med ut og spise og på byen. Det var jo hyggelig at han ikke ble helt utenfor selv om økonomien var skral. De gangene vi spanderte var det avtalt på forhånd og han ga uttrykk for at han satte pris på det i begynnelsen. Vi er en gjeng med folk i 30-åra, de fleste av oss har ganske romslig økonomi og alle har råd til å spandere en drink eller tre eller et måltid mat på hverandre fra tid til annen. Etter en stund begynnte han å utnytte generøsiteten, spesielt til enkelte. Han begynnte å 'glemme' lommeboka eller kortet sitt, eller han fant på en annen unnskyldning for å ikke betale. Dette ble etterhvert et irritasjonsmoment, noe han også fikk klar beskjed om. Han ba om unnskyldning og ting ble bedre. Etter en stund valgte han å selge huset sitt og han satt igjen med svært pent overskudd. Samme dagen som han fikk oppgjøret inn på konto var hele gjengen ute å spiste og han satt å skrøt av overskuddet og hvor mye penger han hadde på konto det meste av måltidet. De fleste tok det som en selvfølge at han kom til å spandere som en takk for alt vi hadde spandert på ham gjennom de siste par årene. Neida, da regningen kom la han på penger for sin del og ikke noe mer. Dette har vært konsekvent, han har knapt nok spandert en pils eller en drink på noen. Det er ingen som forventer at han skal tilbake betale alt vi har spandert, men det hadde jo vært hyggelig om han hadde spandert litt på gjengen når han nå har mulighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Summers Skrevet 14. november 2012 #1027 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Skulle utveksle julegaver for noen år siden, og vi la prisgrensen på ca. 300 kr. (familie). Personen fikk en sesong av CSI, jeg fikk en parfyme. Var egentlig ganske fornøyd, frem til jeg fant parfymen på nille til 24,90 ,-. Da følte jeg meg snytt. Hadde gaver på rundt 200. Jeg fikk yatzyblokk, bare blokken uten terninger. Etter en stund valgte han å selge huset sitt og han satt igjen med svært pent overskudd. Samme dagen som han fikk oppgjøret inn på konto var hele gjengen ute å spiste og han satt å skrøt av overskuddet og hvor mye penger han hadde på konto det meste av måltidet. Han måtte selge boligen pga dårlig økonomi! Endret 14. november 2012 av Summers 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 14. november 2012 #1028 Del Skrevet 14. november 2012 Han måtte selge boligen pga dårlig økonomi! Jeg synes fortsatt det var unødvedig å sitte å skryte av hvor mye penger han hadde tjent på boligsalget og hvor mye han hadde på konto under den middagen. Ikke lenge etter brukte han dessuten en ganske stor sum på ny bil, til tross for at han hadde en helt grei bil. Han hadde hatt råd til den restaurantregninga på 2.500 kr! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. november 2012 #1029 Del Skrevet 14. november 2012 En gang fikk jeg låne 1 kr av ei venninne for det var kun det jeg mangla til å kunne kjøpe en yoghurt i kantina. Tenkte egentlig ikke noe særlig over denne krona siden hun flere ganger hadde lånt 1 kr, 5 kroner og noen ganger mer, men aldri krevd tilbake. Noen måneder senere kommer venninna bort til meg med ei notatblokk og sier: du, den datoen så lånte du 1 kr av meg i kantina, når får jeg den tilbake? Du kan tro jeg ble paff! Anonym poster: aa07fd0b6f07115532d7ed169ee3ab53 Det du burde ha svart var: "Ja, det husker jeg. Vi kan trekke den fra det du skylder meg. Så blir det en krone mindre på gjelden din. Hva synes du om det?" 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valthair Skrevet 14. november 2012 #1030 Del Skrevet 14. november 2012 En gang fikk jeg låne 1 kr av ei venninne for det var kun det jeg mangla til å kunne kjøpe en yoghurt i kantina. Tenkte egentlig ikke noe særlig over denne krona siden hun flere ganger hadde lånt 1 kr, 5 kroner og noen ganger mer, men aldri krevd tilbake. Noen måneder senere kommer venninna bort til meg med ei notatblokk og sier: du, den datoen så lånte du 1 kr av meg i kantina, når får jeg den tilbake? Du kan tro jeg ble paff! Anonym poster: aa07fd0b6f07115532d7ed169ee3ab53 Det er vel bare rett og rimelig at du skal betale tilbake det du har lånt. Så får du heller mase om å få tilbake dine penger igjen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 14. november 2012 #1031 Del Skrevet 14. november 2012 Det er vel bare rett og rimelig at du skal betale tilbake det du har lånt. Så får du heller mase om å få tilbake dine penger igjen også. Motregning er vanlig ulovfestet rett i Norge, så lenge visse vilkår er oppfyllet, og det må det sies å være i den situasjonen ^^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1032 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg har (dessverre) flere gjerrige mennesker i slekta (er gjerrighet et arvelig trekk?). Uansett, en av de enslige tantene mine gikk og klaget rundt i en evighet om at hun hadde så lite penger, at hun kun levde på havregrøt og brødskiver osv. En av de stakkars venninnene hennes (som i tillegg var alenemor for 3 unger) ga henne en 1000-lapp for å være snill, selv om dette gikk ut over henne selv. Et par uker senere hadde tanten min kjøpt seg ny bil (KONTANT). Hva sier man til slikt ?? Anonym poster: 736b59c7ffcd91523aac71433e70d04d 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1033 Del Skrevet 23. november 2012 Vi har gratis brød i kantinen på jobb, og jeg jobber i et høytlønnet yrke. En av mine kollegaer, med inntekt på over 800 000 i året, forsyner seg med 7-8 skiver hver lunsj, pakker halvparten ned i en pose, og tar med hjem... For "da slipper han å kjøpe brød, det er jo sååå praktisk å ha ferskt og ferdigoppskåret brød til kvelds"... Anonym poster: cd8b2f9ad7bf98cf278b17468f298672 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1034 Del Skrevet 23. november 2012 Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 24. november 2012 #1035 Del Skrevet 24. november 2012 Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 Helt enig med ham. Heller bæsj i buksa enn å bruke unødvendig mye dopapir bare for å fjerne litt bæsj liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. november 2012 #1036 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 Jeg hadde ei sånn venninne. Da bursdagen hennes kom, sa jeg at jeg hadde brukt ekstra mye penger på gave til henne, kom inn med en gave jeg måtte ha hjelp til å bare inn. Inne i den pakka var det doruller til 700kr til sammen. Tenkte hun trengte dopapir Hun ble sur, men jeg lo hele den kvelden. Var verdt det . Neida, summen var ikke så høy, men dopapir ga jeg henne Endret 24. november 2012 av Evilposelos 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #1037 Del Skrevet 24. november 2012 Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 Huff, høres ut som eksen min. Han krevde alltid at jeg skulle handle inn mat de få gangene jeg var hos ham, men når han var hos meg i lange perioder, levde han selvfølgelig på meg og mitt. Ei helg ble han fri for dopapir, og da ble det ikke handlet inn mer dopapir mens jeg var der - takk og pris for Kleenex og våtservietter... Haha, tragikomisk! Anonym poster: 9402ca2606c73ae6c9f6abbb0ade88c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1038 Del Skrevet 25. november 2012 Da vi studerte, så var det en i gjengen som bodde i en ganske stor leilighet (vi andre hadde knøttsmå studenthybler). Derfor maste vi oss til om vi ikke kunne feste hos han en lørdag. Det ble så utrolig mange restriksjoner at jeg nesten bare må le av det nå i ettertid. For det første var han bekymret for at det kom til å gå så mye dopapir når så mange (8 stk) skulle være hos han en hel kveld og bruke toalettet. Dette måtte vi derfor ta med oss selv. Han passet også på å nevne flere ganger både på SMS og når vi møtte han på skolen, at alle måtte stå for egen snacks. Han ville ikke kjøpe masse poser potetgull måtte vi tro. I tillegg hadde han masse håndklær utover sofaen da vi kom, slik at vi ikke skulle søle på den. En av oss klarte å søle på et av håndklærne, og da ville han ha 10 kroner, for å måtte vaske håndkleet i vaskemaskinen og bruke av vaskemiddelet sitt. Det ble første og siste fest hos han for å si det sånn Anonym poster: 736b59c7ffcd91523aac71433e70d04d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina87 Skrevet 4. desember 2012 #1039 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har faktisk lest alle historiene mange morsomme historier!! må ha denne på mine innlegg i tilfelle det kommer flere! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1040 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har hørt om noen som ikke kunne være med på grilling fordi det ikke var tilbud på grillpølser på butikken... Og pølser var for dyrt! Jeg har ei venninne som ikke kunne være med på svømming. (er i ei bygd, svømmehallen er på skolen på et samfunnshus) Svømming 1 gang i uka, 20kr var for dyrt mente hu! Anonym poster: ace6fe1523bc35afdb787951740d03ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå