Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er veldig lenge siden - da jeg og ei venninne gikk på barneskolen. Så kan vel egentlig ikke telle som "gjerrig" fra hennes side, men hun baserte vel utsagnet på noe hu hadde fått kommentert fra sin mor eventuelt;) Uansett. Vi var ute og lekte - og da jeg sa jeg måtte på do, og spurte om å låne deres toalett, så måtte jeg punge ut med informasjon om hvor mange tørk av toalettrullen jeg brukte dersom jeg gikk nr 1 og nr 2. Dette var relevant informasjon for hennes vurdering av om jeg fikk bruke toalettet eller ikke;)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt med dette, da. Det er den mest irriterende postingen i denne tråden, fordi dette kan man selv forhindre. Man kan derimot ikke forhindre å møte på kjerringer som synes håndsåpe kun er for søndager!

Anonym poster: 1c55e257a796c26a9cbe69f6433ba7b9

Joda jeg kan jo slutte med det, men jeg skal jo ha mat jeg og, så uansett så spiser jo hun på meg.... Jeg har jo tatt det opp hundre ganger....

Anonym poster: c097e0efa7eff8fd5e2c27f13a2c021c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jobben min var på en junkfood take-away sjappe

hvor sjefen var like shabby som stedet.

Han ville ikke kjøpe kaffekanner/termokanner

og vi kunne ikke helle ut gammel kaffe,

Så kaffen kunne stå i 12 timer...

Trakter kaffe - som står og surner i flere timer = smaker asfalt og skosåle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ta denne som anonym siden det handler om et familiemedlem:P

Jeg hadde en bestefar(RIP<3), og han hadde jo selvsagt sine gode sider, men hans desidert verste var at han var gjerrig. Og da broren min hadde 20-årsdag, stor-dag altså, så gav bestefar ham en plastpose med småmynt. SVENSKE småmynt. Han kunne vel få noen slanter om han vekslet dem om til norske.

Tror det er en av få ganger jeg har sett broren min ikke klare å holde maska av høflighet og måtte gå på dassen for å le:P

Anonym poster: 51b458d0ce05470893b4cd31e9b70545

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti mye rart i serveringsbransjen ; et sted ble vi bedt om å vaske muggen av geleen og smelte den opp og bruke den til ny gele ( noe vi IKKE gjorde , vi kasta den OG fikk kjeft! )

En annen ville at vi skulle vaske pappbegerene det hadde vært pommes frites i og bruke dem pånytt :O Noe som heller ikke ble gjort da ..

Men det viser bare hvor langt grådigheten kan gå..

Anonym poster: 7a3e70b0847411fbc480a6b398d7dc61

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller legge pølsene som ligger i pølsekokeren, de som ikke ble solgt, i kjøleskapet over natten, for så å bruke de til pølsebiter og pommefrites dagen etter.

Se opp for skrukkete pølser på kafé!

Anonym poster: 1b7dd71c886506fdf3ffe23ab0ec0c72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk innrømme at jeg synes samboeren min er gjerrig, men han har forbedret seg :fnise: I begynnelsen av forholdet, hvis vi spleiset på noe, f.eks. på matbutikken og hans "del" tilfeldigvis kom på 10 kr.mer enn min "del", så skulle han ha fem kr.tilbake. Helst skulle det settes inn på kontoen...

Anonym poster: f1011feef8511887496f48f9b19781d3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang dro jeg og noen få andre på hyttetur til familiehytta til en venninne. Vedkommende har stor leilighet på beste vestkant, dyre designerklær/-sko (ikke et eneste H&M-plagg å finne i graderobeskapet der, nei), nedverdiger seg ikke til å kjøpe billig mat, og har dyre hobbyer. Vi delte på utgifter til mat, kjøring osv.

Da vi kom fram til hytta fikk vi streng beskjed om å kun bruke den lille knappen på doen (liten knapp = lite vann, stor knapp = mer vann) når vi skulle trekke opp i do - "for vann er så dyrt her ute på landet" :lur:

Anonym poster: 461a837a6dce807f5ed34f9c29cb4316

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte julegave til min bestevenn i fjor, og det tror jeg ærlig talt blir siste gang! jeg er student, men tar meg råd til å gi litt ordentlige gaver. han har fast jobb, og bor gratis hjemme. jeg kjøpte en flaske jägermaister og en dvd med yndlingsserien hans, pakket det pent inn og avleverte det. i retur fikk jeg en handlepose fra nille med en gul tekopp oppi, med prislappen på... 19,90 ,-kr . gjerrig? neeei :P

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang dro jeg og noen få andre på hyttetur til familiehytta til en venninne. Vedkommende har stor leilighet på beste vestkant, dyre designerklær/-sko (ikke et eneste H&M-plagg å finne i graderobeskapet der, nei), nedverdiger seg ikke til å kjøpe billig mat, og har dyre hobbyer. Vi delte på utgifter til mat, kjøring osv.

Da vi kom fram til hytta fikk vi streng beskjed om å kun bruke den lille knappen på doen (liten knapp = lite vann, stor knapp = mer vann) når vi skulle trekke opp i do - "for vann er så dyrt her ute på landet" :lur:

Jeg håper dere trykket på den store knappen på pur faen!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til eksen min bad meg blande ut melken med vann. Hun er en skikkelig velstående kvinne med godt over flere millioner som hun kan sløse som hun vil. Hun kjøper en helt vanlig, hvit singler i prisklassen tusen og oppover - da kan dere tenke dere budsjettet. Viktig å spare inn på melken..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis, eller helst en bekjent, bodde oss oss et par måneder. Levde på oss og tilbød seg ikke en eneste gang å kjøpe inn litt mat. Men øl, DET kunne han kjøpe seg. Men bare om vi ikke hadde for da drakk han jo av vårt.

Vi skulle pusse opp og måtte flytte av i huset imens, han hadde fått leid seg hybel mens vi skulle bo hos foreldre. Da presterer han å spørre om han kunne få maten istedenfor at vi skulle kaste den. HALLO! vi skulle bare flytte noen kvartaler, ikke dra på jordomseiling.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninne som er veldig gjerrig. Hun påstår selv at hun kun er gjerrig ovenfor seg selv (spiser ikke ordentlig middag, kjøper kun ting på salg, har kun ett pålegg i gangen), men at hun ikke er gjerrig ovenfor andre. Er i helt enig i den jeg.

Vi er en stabil vennegjeng som har kjent hverandre i mange år. Bruker å veksle litt på å invitere til middag/vorspiel osv. Hos alle oss andre er middagen ordentlig mat, med vin til for de som ønsker det, og gjerne dessert. Den ene gangen hun har invitert ble det spleiselag! Vi andre pleier som regel også å ha med noe til verten, enten en flaske vin om det er middag, eller snacks til vorspielet. Hennes bidrag er som regel saltstenger for 7 kr på rema.

Er ikke så store ting som egentlig gjør noe, men det blir litt slitsomt over tid. Hun kan sitte her på middag og legge ut om hvor lenge det er siden hun har spist kjøtt, for det tar hun seg ikke råd til, også er hun den som forsyner seg grådigst. Begynner virkelig å irritere meg nå, og har bestemt meg for at jeg skal slutte å bidra når hun inviterer til ting. Orker ikke mer av den snyltingen.

Anonym poster: d12e58a7f4d79a2e6f2a8a6e781b0a7b

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og vi var på hytta til morfar om sommeren hendte det seg at vi ikke fikk lov til å trekke ned i do når vi bare hadde tissa. Det hadde ingenting med at vann var dyrt, men at hytta hadde egen brønn som det ofte var lite vann i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipsen ligger innbakt i regningen i Norge. Det betyr at kundene betaler høyere pris for det de kjøper, og restauranten videreformidler pengene til servitørene via god fastlønn. Man tjener ok som servitør, er ikke avhengig av tips. Motsatt system er tipsbasert lønn som i USA f.eks. Der har servitørene minimal fastlønn, rundt 5 dollar timen. Mesteparten av deres lønn kommer fra tips, mens her er tips en bitteliten påskjønnelse. Jeg tipser alltid i USA, og sjelden i Norge, fordi jeg kjenner til lønnssystemene ;) Synes norske servitører som forventer tips fra alle er tåpelige. Og hvorfor skal servitøren belønnes for at mat og vin er god? Sjelden de deler med kokken.. Ja, har jobbet som servitør da jeg studerte.

På den gmle jobben min hadde vi lavere pris på maten nettopp fordi tipsen ikke var med i regninga så der tar du nok feil ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den gmle jobben min hadde vi lavere pris på maten nettopp fordi tipsen ikke var med i regninga så der tar du nok feil ;)

Men de fekk vel tarifflønn? I såfall fekk de jo den lønna de skulle ja, og evt tips var bonus? I USA er store delar av beregna lønn tips, altså veit alle amerikanarar at dei skal tipse minst 15% uansett, og meir om dei er spesielt nøgde. Her legg vi stort sett att vekslepengene på mindre fancy plassar

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som tar feil. Sjefen din har nok forklart deg hvordan dette fungerer med en "vri" til sin fordel.

Men de fekk vel tarifflønn? I såfall fekk de jo den lønna de skulle ja, og evt tips var bonus? I USA er store delar av beregna lønn tips, altså veit alle amerikanarar at dei skal tipse minst 15% uansett, og meir om dei er spesielt nøgde. Her legg vi stort sett att vekslepengene på mindre fancy plassar

Nettopp.

Anonym poster: 79e000331b2102645ffca8179bd9b88f

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opp med denne!! Ei venninne er så gjerrig at hun gir bort hva som helst til jul. Feks i fjor fikk hun en parfyme, til meg ga hun tursokker for herre i str 45, jeg er dame og har skostr 37, vår felles venninne fikk doruller og luftfrisker.... Og dette er ei som ikke akkurat har dårlig råd.

Anonym poster: 12e39c279b6ac9fab76982e847bbf8c0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...