Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Med ujevne mellomrom inviterer jeg de jeg kjenner på middagselskap. Da stiller jeg med masse mat, velkomstdrink, likører/conac til kaffen og noe vin til maten (pluss alkoholfrie alternativer). Jeg er ingen rik kvinne, og disse festene som koster meg noen tusen i mat/drikke gjør innhugg i lommeboka. Jeg bruker også mye tid på å lage maten, da jeg har som mål å servere noe eksotisk og alt skal være laget fra bunnen av (så godt det lar seg gjøre).

Selv om jeg har noe alkohol, ber jeg folk ta med selv det de helst vil drikke (jeg har stått for all alkoholen selv en gang, og da kostet selskapet meg 10 000). Jeg har en kamerat, som kommer på hver eneste fest med én ølflaske.

Han drikker på meg/andre gjester hele kvelden, og tar med seg ølflaska si hjem igjen dagen derpå.

En annen historie:

Jeg og samboeren min var på middagsbesøk hos et vennepar. Vi fikk mye vin, likør, conac og masse mat.

Et annet par som var der, hadde tatt med seg en flaske med noe kaffelikør som kun de to drakk av. Da vi skulle legge oss, tok madammen i forholdet det halvfulle glasset fra mannen og helte innholdet tilbake i flaska. Så tok de med seg en kvartfull flaske med seg hjem.

Jeg syntes det var noget spesielt. Det var ikke en bygdefest, det var en god middag med flere viner og annet som var på vertskapets regning.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg har noe alkohol, ber jeg folk ta med selv det de helst vil drikke (jeg har stått for all alkoholen selv en gang, og da kostet selskapet meg 10 000). Jeg har en kamerat, som kommer på hver eneste fest med én ølflaske.

Han drikker på meg/andre gjester hele kvelden, og tar med seg ølflaska si hjem igjen dagen derpå.

En annen historie:

Jeg og samboeren min var på middagsbesøk hos et vennepar. Vi fikk mye vin, likør, conac og masse mat.

Et annet par som var der, hadde tatt med seg en flaske med noe kaffelikør som kun de to drakk av. Da vi skulle legge oss, tok madammen i forholdet det halvfulle glasset fra mannen og helte innholdet tilbake i flaska. Så tok de med seg en kvartfull flaske med seg hjem.

Jeg syntes det var noget spesielt. Det var ikke en bygdefest, det var en god middag med flere viner og annet som var på vertskapets regning.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det å ta med egen drikke kan være gjerrig?

Anonym poster: 8811abfd980e80144dccff35e2a76b6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis hadde de drukket på vertskapet tidligere på kvelden, å de kunne jo i det minste spandert tilbake på dem av flasken de hadde med.

Ar de i tillegg tømte et halvdrukket glass tilbake på flasken og tok det med hjem... (Egentlig bra de ikke spanderte av flasken.. )

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis hadde de drukket på vertskapet tidligere på kvelden, å de kunne jo i det minste spandert tilbake på dem av flasken de hadde med.

Ar de i tillegg tømte et halvdrukket glass tilbake på flasken og tok det med hjem... (Egentlig bra de ikke spanderte av flasken.. )

Hadde det vært mindre gjerrig å tilby det halvdrukne glasset til noen andre? :smilorange:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mindre gjerrig å tilby det halvdrukne glasset til noen andre? :smilorange:

Nei det var derfor jeg skrev til slutt at det var like greit de ikke spanderte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde drukket på vertskapet hele kvelden (velkomstdrink, vin til middag, conac og likører til kaffe, samt masse dyr mat)

Det å ta vare på én centiliter med kaffelikør som det er drukket av ved å helle den tilbake i flaska, syntes jeg er gjerrig. I mitt hode burde de ha kastet restene i glasset og latt kvartflaska med likør bli stående til vertskapet.

Selv anser jeg det jeg tar med på selskap som tapt. Om jeg tar med en flaske/kartong med noe på et slikt selskap, så er det vertskapet sitt fra jeg slutter å drikke.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hedgepig

Hehe, kom på en fra min ungdom.

En gjerrig kompis som f.eks. alltid bommet røyk, han presterte å si til en venn av meg at;

- Du skylder meg 15 kr i pant for flaskene jeg satte igjen i går...

Makan, akkurat som at det er en fordel for den som har forspill at det står igjen en haug med flasker som må ryddes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Storebroren til en jeg gikk i klasse med tok betalt fra kamerater når de drakk brus hos han. Det var foreldrene som hadde handlet inn brusen, og de var ikke gjerrige.

Endret av _Blomsten_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebroren til en jeg gikk i klasse med tok betalt fra kamerater når de drakk brus hos han. Det var foreldrene som hadde handlet inn brusen, og de var ikke gjerrige.

Det minner meg om ei venninne av meg, da vi var små, gikk på barneskolen eller noe der ca, så var jeg med familien hennes på marked. Faren kjøpte en is til hver av oss, og dagen etter ville hun ha igjen penger for den. Tror neppe det var foreldrene som krevde de pengene. Ofte når hun var på besøk hos meg så serverte min mor småkaker og skoleboller og den slags, hun hadde alltid med penger for å betale det de kostet i butikken, noe min mor nektet å ta imot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kanskje det burde være en tråd for de som er anti-gjerrige, men heller mangler litt grenser andre veien? Jeg blir gal av mannen iblandt. En gang skulle vi på nachspiel til kompis av kompis til han, en gjeng hvor vi kjente noen få. Ingen heller ikke vert hadde alkohol, så mannen hadde tilbydd seg å dra hjem til oss med taxi for å hente. Jeg tenkte da han ville hente en flaske vodka eller noe og det var et bra bidrag til festen fra oss. Neida, løken kom med fire flasker sprit. Han tenkte det er greit med litt å velge i, vodka, whisky, rom, noe annet. Og dette er sprit som jeg har drasset med hjem fra taxfree på jobbreiser. Han skulle blåse 1200-1500 kr i sprit på en haug mennesker. Han hadde ikke tenkt på at det man tar med til nachspiel forsvinner i sin helhet...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på butikk for øyeblikket, og vi har en gammel dame som fast kunde, og er egentlig litt søt der hun knapt ser over kanten på kassen^^,

Men denne damen har alltid med seg noen, vet ikke om det er datteren eller hva. Men uansett; en gang hun var inne skulle datteren(eller hvem det nå er) ta poser. Og vi tar jo hele 90 øre for posene våre. Den gamle damen hyler hysterisk når hun oppdager at datteren har tatt TO poser fremfor EN. De koster jo NITTTI øre!

Måtte slå retur på en pose jeg.

Men når alt kom til alt ble det ikke plass og hun måtte ha to poser likevel:P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakegirl

HAHAHA dette er gøy :popcorn:

-Folk som ofte spiser middag hos deg, men aldri inviterer tilbake

-Jeg vet om en som hadde en statoilkopp i bilen og flere andre plastkopper. Når familien var på tur, sprang alle inn med statoilkoppen og fylte i vei og delte ut til de andre i bilen. Syns det er skamteit jeg, når en statoilkopp er så billig uansett...

-En medstudent som hadde som mål at en stor zaloflaske skulle holde til oppvasker i løpet av studiet (4 år). Noen ganger ble det vasket opp kun i vann for å drøye flaska...

-De som mener en vare i en butikk er 10 kr dyrere enn i en annen, og kjører noen mil for å kjøpe på det billigere stedet. Akkurat som om ikke bensin koster...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg sov en natt hos en venninne i helga. Hun er en ganske ny venninne og jeg har aldri sovet der før. På morgenen mens hun sto i dusjen, måtte jeg veldig tisse og klarte ikke å holde meg til hun var ferdig. Men fikk lov å gå på do mens hun sto i dusjen. Vasken er rett ved siden av dusjen, og da jeg sto og vasket hendene, stikker hun hodet ut av dusjen og ser nesten helt sjokkert på meg. "Bruker du SÅPE når du bare har tissa?! Kjøper du ny såpe hjemme hver dag, du da?!"

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare på det... Det var en first price såpe, som ikke kan ha kosta mange kronene. Resten av dagen fulgte hun nøye med på meg hver gang jeg tok noe av hennes, som krydder på maten min og tørkepapir for å tørke kjøkkenbenken. Hun hadde visst fått det for seg at jeg var en storsløser. Og før jeg dro fikk jeg beskjed om å ta med egen håndsåpe neste gang :fnise:

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bruker du SÅPE når du bare har tissa?! Kjøper du ny såpe hjemme hver dag, du da?!"

:hakeslepp: Æsj!

Jeg håper du ser på henne som den skitne, ekle grisen hun er de neste gangene du ser henne.

Anonym poster: 71056ea4cc7eab14aa8ca45a84ec7973

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Æsj!

Jeg håper du ser på henne som den skitne, ekle grisen hun er de neste gangene du ser henne.

Anonym poster: 71056ea4cc7eab14aa8ca45a84ec7973

Jeg må innrømme at jeg så litt annerledes på henne etter det, ja. Og jeg blir nok fint nødt til å ta med egen håndsåpe neste gang, for jeg slutter IKKE å vaske hendene selv om noen tydeligvis synes det er økonomisk ruinering...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov en natt hos en venninne i helga. Hun er en ganske ny venninne og jeg har aldri sovet der før. På morgenen mens hun sto i dusjen, måtte jeg veldig tisse og klarte ikke å holde meg til hun var ferdig. Men fikk lov å gå på do mens hun sto i dusjen. Vasken er rett ved siden av dusjen, og da jeg sto og vasket hendene, stikker hun hodet ut av dusjen og ser nesten helt sjokkert på meg. "Bruker du SÅPE når du bare har tissa?! Kjøper du ny såpe hjemme hver dag, du da?!"

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare på det... Det var en first price såpe, som ikke kan ha kosta mange kronene. Resten av dagen fulgte hun nøye med på meg hver gang jeg tok noe av hennes, som krydder på maten min og tørkepapir for å tørke kjøkkenbenken. Hun hadde visst fått det for seg at jeg var en storsløser. Og før jeg dro fikk jeg beskjed om å ta med egen håndsåpe neste gang :fnise:

hahahaha kødder du? snakk om å være gjerrig... :fnise: Jeg vil personlig syntes det var EKKELT om noen ikke vasket hendene etter de hadde vært på do, uansett hva de har gjort der :fnise:

Jeg har en venninne som er ekstremt gjerrig i forhold tl meg, jeg er veldig gavmild og generøs. Mens hun er mer snylteren. Hun er av den typen at hvis man er på butikken, og handler digg f.eks. snop, chips osv så skal hun ALDRI ha det om vi er på butikken. Så jeg må betale for JEG vil jo ha det.... Så ender det med at hu spiser halvparten når vi kommer hjem, da ville hun ha likevel.

Eller visst i leier film så må alltids jeg betale.

Og når vi kjøper take away så legger jeg som regel alltid ut men hun betaler aldri tilbake, hun har "glemt" kortet.

Men gud forby at hun kjøper noe å legger ut ti kr DA får du høre det lenge om du ikke betaler fort tilbake :fnise:

Anonym poster: c097e0efa7eff8fd5e2c27f13a2c021c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi kjøper take away så legger jeg som regel alltid ut men hun betaler aldri tilbake, hun har "glemt" kortet.

Så slutt med dette, da. Det er den mest irriterende postingen i denne tråden, fordi dette kan man selv forhindre. Man kan derimot ikke forhindre å møte på kjerringer som synes håndsåpe kun er for søndager!

Anonym poster: 1c55e257a796c26a9cbe69f6433ba7b9

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...