Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dagens story, den over her!

Anonym poster: 48aee5d14680b527f3f6b72b192234d8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt han spiste var kalvegodt?

Anonym poster: 6364610ae543eddbb5f02c4596142af2

JA han påsto at han kun spiste kalvegodt kjøpt i 50 kg sekk på Felleskjøpet.. Det ble en slags velling av det smekkfullt med vitaminer og proteiner. Det er laget en bok etter dette radioprogrammet den er ganske tynn og heter noe med GJERRIGKNARKEN .. og SPAREBOK.. husker ikke mer, men har sett den på biblioteket.

Leste i boka etter radioprogrammet om SPARERÅD at en dame sydde sine egne skosåler. Hun tok aviser tror jeg eller var det ullstoff ??. Uansett ho sydde på kryss å tvers og klippet skosåler. Sparte vel 10 kroner på det. Oppfinnsomt, men snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at gjerrighet kan være medfødt?? :klo:

Dvs, jeg har jo ikke noe vitenskaplig bevis på det, men jeg har sett noe som virkelig har fått meg til å lure.

Altså. Jeg har en venninne med to barn, en gutt og en jente...

...

Hadde dette vært min sønn hadde jeg tatt han med til en barnepsykolog eller lignende.. Ikke bra!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som jeg har spandert ganske mye på da jeg var i jobb. Den gang var det greit da jeg hadde best råd, men nå som jeg har værti permisjon og hatt dårlig råd tar hun fortsatt ikke til motet og lar seg spandere. Tror fortsatt at jeg har super god råd selv om jeg har sagt at det motsatt. Det som irriterer meg er at hun spør aldri om hun skal spandere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi hadde gledet oss til å få besøk av et vennepar med baby på besøk.

For å tekkes damen i forholde hadde vi vasket tak og golv for at den vesle babyen. Vi hadde handlet inn mat for endel kroner, og middager. Før dette hadde vi spurt om det var noe spesielt de ville ha til mat, men fikk da som svar nei.

De kom på besøk og mente maten vi hadde kjøpt inn ikke var bra nok.

De måtte på butikken og kjøpe noe mer. Javel tenkte jeg, hvis ikke roastbeef til hverdagskjipe pålegget de har å tilby når vi kommer på besøk er bra nok for damen i forholdet der. Mens gubben satt og gomlet opp roastbeefen på ene skiva si uten at vi fikk noe på våres brødskiver. Når vi er på besøk der sitter de og teller hvor mange brødskiver vi spiser og kommenterer hvor mye/lite vi tar på brødet.

Når det kom til middagen vi hadde sett ut var heller ikke dette bra nok, hun dro på butikken og kjøpte inn fjorland mat. Vel, det er siste gang jeg gidder og kjøpe inn indrefilet og biff til de. Til middag får vi taco, ikke noe galt med det, men det er slår ikke feil.

Og når de snakker om hvor dyrt boliglån og hvor dårlig råd de har så må jeg nesten le. Vi har dobbelt så stort boliglån og har mindre inntekt og vi klarer oss og har mat på bordet.

Anonym poster: e824b1d32bc7aee357f1d686e7351e4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha, dette må være i utlandet? Ser for meg at de taper litt på 10kroners med tilbehør.

Nei dette skjedde nok ikke i utlandet, men her. Vitsen med loppemarked er at ting og tang pluss mat skal være billige. Det er jo derfor det bl.a kryr at utlendinger og andre som ønsker å leve billigere. Synest 10 kr er en helt ok pris for pølse med brød der. Mener at 20 pølser koster ca 20 kr på rema 1000. Pølsebrød 20 stk pris?? husker ikke, men under 20 kr vel. Bra fortjeneste det. Hvis det var dyrt ville ingen kjøpe mat på loppemarked fordi mange er der for å spare penger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame jeg alltid treffer på det lokale loppemarked er også i nærbutikkene når det er vareprøver og gratis mat demonstrasjon. Da spiser hun i ett, men passer alltid på å snu seg bort fra folk når hun gomler i seg. Etterpå tømmer hun dvs drar ut brødskjæreren og skuffer brødskalkene oppi pose. Hun snur seg å roper til folk TIL DUENE, men alle vet at hun drar hjem og lager seg en velling med brødskalker og vann. Pluss mange fingeravtrykk vil jeg tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og eksen gjorde det slutt sendte han meg en regning, en giro han hadde fått på posten, fyllte den ut som en regning og oppga antall middager og frokoster jeg hadde spist hos ham den tiden vi var sammen.

Da satte jeg meg ned ved dataen og laget en konkret regning på alle kinoene, turene, bilturene, overnattingene, og pengene jeg hadde gitt ham hos meg.

Hørte merkelig nok ikke noe fra ham, gjerrige faen.

Anonym poster: b5368680668de68fea642a0717b229a0

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame jeg alltid treffer på det lokale loppemarked er også i nærbutikkene når det er vareprøver og gratis mat demonstrasjon. Da spiser hun i ett, men passer alltid på å snu seg bort fra folk når hun gomler i seg. Etterpå tømmer hun dvs drar ut brødskjæreren og skuffer brødskalkene oppi pose. Hun snur seg å roper til folk TIL DUENE, men alle vet at hun drar hjem og lager seg en velling med brødskalker og vann. Pluss mange fingeravtrykk vil jeg tro.

Jeg har faktisk mindre problemer med slikt enn folk som er flau-gjerrige mot sine kjære. Dette virker mer som en sykdom. Det er noe helt annet enn folk som sitter og deler ut halve vaffelhjerter i sine egne bursdagsselskap. Hun 'skader' ingen personlige relasjoner ved å være en raring som spiser brødskalkvelling. Det er trist og sprøtt, men ikke gjerrig på den måten jeg føler man snakker om i tråden.

Anonym poster: 61265e0deac46a601efb90673736358d

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener er altså at hvis gjerrigheten går utover andre blir det galt.Ellers er gjerrighet helt ok ?? Er igrunnen litt enig med deg. To av de mest gjerrige personene jeg kjenner har en ting felles ettersom de har fortalt om fattig barndom der de manglet de meste unntatt nok mat til å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg har skrevet denne før, men gjør det en gang til.

Min beste venninne og jeg mistet all kontakt etter vgs. Noen år etter bestemmer vi oss for å ta opp kontakten. Jeg ber henne hjem til meg. Steker opp et helt brett med belgiske vafler, setter fram hele boksen min med te og kaffe slik at vi han velge det vi vil drikke selv. Hun spiste og koste seg, og drakk flere typer te og kaffe.

Så kom turen hun ba meg hjem til henne. Hadde aldri vært der før, så hun ga meg en omvisning. På kj.benken lå det flere brett med nystekte boller. Vi setter oss i stua og hun dekker på. Så kommer hun frem med et glass vann til meg, og et fat med 4 små boller. Vi tok en hver, så gikk jeg på do. Da jeg kommer ut igjen er begge bollene borte, og hun sitter i sofaen med munnen full av boller. Hun måtte gå på kjøkkenet for å svelge det hun hadde stappet innpå. Tenkte hun da kom tilbake med flere boller til meg, men neida. Likeetterpå sa hun at hun måtte gå å legge bollene i fryseren, for var så kjekte å ha noe der i tilfelle besøk... Hun er ikke fattig, så jeg føler neg ikke slem som skriver dette. Hun liker bare ikke å gi bort ting...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Jeg har en venninne som jeg anså tidligere som en av mine nærmeste, har fortalt om henne tidligere i tråden. Men iallefall, jeg pleide å invitere henne over på middag ukentlig og da kjøpte jeg inn alt som trengtes og lagde maten. Og når jeg ble invitert over til henne de få gangene i året til middag, så møttes vi alltid i butikken, slik at jeg skulle betale for ting også. Det er jo som regel snakk om få kroner, for vi spiste som regel fiskekaker med poteter eller hjemmelaget pizza hos henne. Så det var jo kanskje snakk om 30-40 kr på maten, også tok jeg jo som regel med meg en plate sjokolade for kosens skyld. Det er lite penger ja, men fort gjort å irritere seg over det.

Merker jo nå hvor lite jeg ser til henne nå som jeg ikke inviterer henne over på middag ukentlig lenger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min vant 10 millioner i lotto og inviterte alle ut på Pizzaresturant for å feire.

Så kommer regningen og hun sier "sånn, hvem har spist hva så vi finner ut hvem som skal betale hva? :)"

Oooookay.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min vant 10 millioner i lotto og inviterte alle ut på Pizzaresturant for å feire.

Så kommer regningen og hun sier "sånn, hvem har spist hva så vi finner ut hvem som skal betale hva? :)"

Oooookay.

:overrasket:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

jeg har en venninne som er gjerrig, eller jeg anser som gjerrig.

hun er 19 år, har to biler i 150k klassen( begge to) ikke lån på noen av de, eier en leilighet i en stor by i norge på rundt 40 kvadrat. det er ikke lån på denne uten om felles gjeld som er på under 4000kr i måneden, da inkludert alt, varme, internett, tv og vann. Eneste hun betaler er strøm. Hun sitter med en inntekt på 20k i månenden. Hun fortalte meg at hun vurderte å flytte hjem til foreldrene mine og leie ut leiligheten sin så hun kunne tjene litt penger i tillegg til det hun jobber svart i månenden.

Men hun fant en løsningn på det, ei annen venninne av henne flytta inn sammen med henne i to romsen og bor på sofaen og betaler 5000kr i måenden som leie

Jeg anser det som gjerrig hvertfall...

Hvordan er dette gjerrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette gjerrig?

Jeg vil heller anse henne som grådig hvis jeg forstår det riktig at venninnen betaler 5 000 kr i måneden for å bo på en sofa. Skjønt, nå vet jeg ikke hva denne leien innkluderer.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg vil heller anse henne som grådig hvis jeg forstår det riktig at venninnen betaler 5 000 kr i måneden for å bo på en sofa. Skjønt, nå vet jeg ikke hva denne leien innkluderer.

Grådig er i så fall et bedre ord enn gjerrig. Jeg regner med at venninnen har gått med på avtalen om å betale 5000 kroner i måneden, og som du påpeker, vi vet jo ikke omstendighetene rundt dette. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor alle opplysningene om bilene hennes, og hva hun tjener har med saken å gjøre. Det er en privatsak og det gjør henne ikke gjerrig at hun tjener 20k i måneden liksom. Jeg syns at Vegglampe høres noe sjalu ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...