Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Cessie

Jeg har begynt å pante en og en flaske til 2,50, da får jeg 3 kr pr stk. En dag hadde jeg tre flasker og pantet dem i tre ulike butikker. :fnise::popcorn:

Anonym poster: 8811abfd980e80144dccff35e2a76b6b

Du er ikke alene om å gjøre det... I går hadde jeg en kunde som gav meg en og en pantelapp og skulle ha hver lapp utbetalt separat...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spurte en venninne om jeg kunne låne shampo siden jeg skulle dusje hos henne før vi skulle ut, etter vi hadde sola oss. Grunnen til at jeg spurte var fordi min shampoflaske er sånn stooor frisør-pumpeflaske.. slik at jeg skulle slippe å drasse med den.

"Nei det har jeg ikke råd til......joda, det går sikkert greit"

Da vi var på butikken og betalte hver for oss kjøpte hun pose, så putta vi alt i den. Senere på dagen da vi var på butikken la hun posen på min side slik at jeg skulle betale.. Absolutt helt greit, men skjønner ikke en gang at hun tenker over de 50 ørene

Hennes innntekt er det dobbelte av min og hun klager allltid på dårlig råd...

Anonym poster: 2510f94656a2c50594b3e6059618c2db

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å gjøre det... I går hadde jeg en kunde som gav meg en og en pantelapp og skulle ha hver lapp utbetalt separat...

Du får si at det er helt greitt. "Her er pengene for pantelappen din. Skal du ha noe mer (pante flere lapper), får du stille deg bakerst i køen igjen."

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går dere med på det, eller må kunden bakerst i køen igjen som en annen nevner? Dere kan vel legge sammen alle lappene hvis han kommer med alle på en gang. Hvis man skal være virkelig gjerrig bør man vel nå hamstre flasker, og ikke pante flere før panten settes opp til 3 kroner. Det ligger jo litt i kortene at det vil skje. Men er grenser hvor mange flasker man har plass til å oppbevare hjemme da. :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cessie

Går dere med på det, eller må kunden bakerst i køen igjen som en annen nevner? Dere kan vel legge sammen alle lappene hvis han kommer med alle på en gang. Hvis man skal være virkelig gjerrig bør man vel nå hamstre flasker, og ikke pante flere før panten settes opp til 3 kroner. Det ligger jo litt i kortene at det vil skje. Men er grenser hvor mange flasker man har plass til å oppbevare hjemme da. :sjenert:

Akkurat den kunden gidder jeg ikke diskutere med, det er nemlig en av mine "favorittkunder" ( :ironi: ) som helst skal ha varene gratis. Kjøper kun tilbudsvarer og varer som er priset ned pga dato.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat den kunden gidder jeg ikke diskutere med, det er nemlig en av mine "favorittkunder" ( :ironi: ) som helst skal ha varene gratis. Kjøper kun tilbudsvarer og varer som er priset ned pga dato.

Bra at noen gjør det også, så får dere penger for varer som ellers måtte kastes. Kanskje verdt det å gi han pantekronene da ;)

En gang hørte jeg to kassadamer snakke litt nedsettende om folk som handler på tilbud. "Det er jo dårlige varer", sa de. Det spesielle var at de sa dette til hverandre mens de ekspederte meg og en annen kunde som begge hadde kjøpt masse tilbudsvarer. Ikke akkurat fødte salgsemner. :sjenert:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker alltid etter kjøtt som er ut på dato, mørere og billigere;) syrna melkeprodukter og ost kjøper eg og gjerne i halvpris hylla. Men gjerrig er eg ikkje;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat selvopplevd, men jeg syns denne var fin. :)

Jeez :klaske: , at jeg ikke har tenkt på det! Kiwi er min dagligvarbutikk og på torsdagen var det flust av nærmest råtne jordbær ved kassa. Merkelig, var mange folk i butikken og mange ansatte - at ingen noterte seg det!

Skal jeg huske på neste gang :Hehe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets. Personlig har jeg sett kolleger stjele bind fra jobben (jeg er sykepleier), og annet som f.eks håndkrem. De synes at det er naturlig at de kan ta med fuktighetskrem hjem, siden jobben medfører stor slitasje på håndhud.

Et tv program var om en dame fra England som var sykelig gjerrig. Hun brukte dopapiret mange ganger..... æsj , men så fikk hun blærekatarr som gikk over til nyrebekken betennelse etter at millioner av bakterier gassa seg.... hun strøyk vel med etter hvert hun og.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tv program var om en dame fra England som var sykelig gjerrig. Hun brukte dopapiret mange ganger..... æsj , men så fikk hun blærekatarr som gikk over til nyrebekken betennelse etter at millioner av bakterier gassa seg.... hun strøyk vel med etter hvert hun og.....

For noen år siden var det et radioprogram om sparing. En mann ringte inn å fortalte at han hadde kjøpt kalvegodt dvs melkevelling som nyfødte kalver fikk på Felleskjøpet. Dette fordi kalver er født uten immunforsvar og får alt den trenger gjennom den varme melken. Han regnet ut at han spiste for 25 øre dagen. Alt gikk greitt inntil en dag han fortalte at beina svikta under han og ble kjørt med ambulanse til sykehuset . Der fikk han mat og kom seg. Hele kroppen var i ubalanse og feilernært.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen år siden var det et radioprogram om sparing. En mann ringte inn å fortalte at han hadde kjøpt kalvegodt dvs melkevelling som nyfødte kalver fikk på Felleskjøpet. Dette fordi kalver er født uten immunforsvar og får alt den trenger gjennom den varme melken. Han regnet ut at han spiste for 25 øre dagen. Alt gikk greitt inntil en dag han fortalte at beina svikta under han og ble kjørt med ambulanse til sykehuset . Der fikk han mat og kom seg. Hele kroppen var i ubalanse og feilernært.

alt han spiste var kalvegodt?

Anonym poster: 6364610ae543eddbb5f02c4596142af2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Min mor pleier å spare på alle røykstumpene sine, + eventuelt stumpende fra folk som er på besøk. Hver kveld åpner hun alle røykstumpene og tar ut tobakken som er igjen og samler på det til å lage nye røyk med dagen etter.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Jeg er 30 år, og innrømmer at jeg er ekstremt "selektivt gjerrig".

Har universitetsutdanning, men en ganske lav inntekt, jobber frivillig deltid og tjener under 150 000 i året. Har en kjæreste som tjener litt bedre enn meg, vi har vært sammen i mange år, men bor hver for oss grunnet jobb/pendling. Vi har hver vår konto.

Kan innrømme rett ut at når jeg gjelder to ting; utseendet mitt og kjæresten min så elsker jeg å sløse med penger. Men jeg hater å bruke penger på ALT annet. Inkludert mat (bruker maks 300-400 kr uken) ferier (reiser litt i jobben, men hater å feriere fordi det er så dyrt og kun varer i 1-2 uker vil da heller ha en dyr veske som varer i 1-2 år :lur: ). Bruker minst mulig på en liten men koselig bolig, ønsker meg ikke bil eller lappen fordi det er et pengesluk, kjøper julegaver til venner og søsken for ca 200-300 kr, men 3000 til kjæresten min. ;-) Jeg har studert fashion på Universitetet, elsker mote, og kan jeg gjerne bruke 30 000 på en Chanel eller Dior veske. Jeg har ekstremt mye klær og sko som dekker hele leiligheten... Føler meg ofte litt rar når jeg står i kø på Ryanair med klær for 10 000 på kroppen og en billett for 200 kr i hånden... Men, men, jeg gjør i alle fall det som JEG liker, jeg elsker mote, og det er mine penger! :)

Tror det er en slags egoisme dette, men også gleden ved å spare, syns det er morsomt å bruke kjempelite penger på mat rett og slett. Det hender jeg står i kø i kassen og smiler innvendig at de som handler for 1500 kr til helgekosen mens jeg selv handler for 150 kr til helgen og sikkert koser meg like mye som dem og holder meg slank og sparer penger. :jepp: Samtidig er jeg ikke 100% egoist, da jeg jo elsker å spandere på kjæresten min selv om vi har vært sammen i mange år, samt spanderer også på stebarn i nå og da (de bor ikke hos meg fast). Hadde vi hatt barn eller ønsket oss barn måtte vi ha lagt om prioriteringene så klart. Men vi ønsker oss ikke barn og mote-livstilen min betyr mye for meg; orker ikke tanken på å bruke 70% av inntekten min på stor bolig, bil og mat slik som "A4 nordmannen" gjør. Vil faktisk heller leie en minileilighet resten av livet, og leve ut alle mine motedrømmer og feire kjærligheten ved å kjøpe en dyr klokke til kjæresten min når det passer meg.

Flere som er som meg..."selektivt gjerrig"...? :rodme:

Anonym poster: 1cc902b5a93834389095e49c9371e3c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 30 år, og innrømmer at jeg er ekstremt "selektivt gjerrig".

Har universitetsutdanning, men en ganske lav inntekt, jobber frivillig deltid og tjener under 150 000 i året. Har en kjæreste som tjener litt bedre enn meg, vi har vært sammen i mange år, men bor hver for oss grunnet jobb/pendling. Vi har hver vår konto.

Kan innrømme rett ut at når jeg gjelder to ting; utseendet mitt og kjæresten min så elsker jeg å sløse med penger. Men jeg hater å bruke penger på ALT annet. Inkludert mat (bruker maks 300-400 kr uken) ferier (reiser litt i jobben, men hater å feriere fordi det er så dyrt og kun varer i 1-2 uker vil da heller ha en dyr veske som varer i 1-2 år :lur: ). Bruker minst mulig på en liten men koselig bolig, ønsker meg ikke bil eller lappen fordi det er et pengesluk, kjøper julegaver til venner og søsken for ca 200-300 kr, men 3000 til kjæresten min. ;-) Jeg har studert fashion på Universitetet, elsker mote, og kan jeg gjerne bruke 30 000 på en Chanel eller Dior veske. Jeg har ekstremt mye klær og sko som dekker hele leiligheten... Føler meg ofte litt rar når jeg står i kø på Ryanair med klær for 10 000 på kroppen og en billett for 200 kr i hånden... Men, men, jeg gjør i alle fall det som JEG liker, jeg elsker mote, og det er mine penger! :)

Tror det er en slags egoisme dette, men også gleden ved å spare, syns det er morsomt å bruke kjempelite penger på mat rett og slett. Det hender jeg står i kø i kassen og smiler innvendig at de som handler for 1500 kr til helgekosen mens jeg selv handler for 150 kr til helgen og sikkert koser meg like mye som dem og holder meg slank og sparer penger. :jepp: Samtidig er jeg ikke 100% egoist, da jeg jo elsker å spandere på kjæresten min selv om vi har vært sammen i mange år, samt spanderer også på stebarn i nå og da (de bor ikke hos meg fast). Hadde vi hatt barn eller ønsket oss barn måtte vi ha lagt om prioriteringene så klart. Men vi ønsker oss ikke barn og mote-livstilen min betyr mye for meg; orker ikke tanken på å bruke 70% av inntekten min på stor bolig, bil og mat slik som "A4 nordmannen" gjør. Vil faktisk heller leie en minileilighet resten av livet, og leve ut alle mine motedrømmer og feire kjærligheten ved å kjøpe en dyr klokke til kjæresten min når det passer meg.

Flere som er som meg..."selektivt gjerrig"...? :rodme:

Anonym poster: 1cc902b5a93834389095e49c9371e3c0

Kan jeg spørre hvor du har studert "Fashion" på universitetet? For det er vel ikke akkurat et universitetsfag i norge :fnise:

Anonym poster: 785834399130b0c6f23ef840b9ea9f61

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en her. Som også er et slags spørsmål til dere. Om dette er normalt?

Saken er den at jeg er invitert til et bryllup. Greit nok den.

Men det som sjokkerte meg var at i invitasjonen stod det at alle som takket ja og ville være med på dette også måtte bli med på et spleiselag fordi det var endel kostnader knyttet til en bryllupsfest. At man må sette 400,- inn på en konto som da skal være med å dekke kostnadene.

Dette er for meg helt vilt, og veldig kjipt. Er dette vanlig? Aldri hørt om dette før. Noen inviterer deg til en såpass privat begivenhet som et bryllup og forventer at man som gjest skal være med å dekke kostnadene for dette??

I tillegg til dette så forventer selvfølgelig brudeparet at man skal gi dem en bryllupsgave. Jeg synes dette virker helt sært og nesten flaut.

Anonym poster: 1fe7581dc55638eb931c463a6d1d48e7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...