AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #841 Del Skrevet 24. april 2012 Min tidligere arbeidsgiver var gnien så det holdt! Jeg synes nesten synd på han som er så utrolig dårlig sjef (ikke synd på ham som person, da!). Det skal ikke mange undersøkelser til for å bevise at ansatte jobber mer effektivt og står litt ekstra på hvis de har en grei arbeidshverdag. Jeg jobber i en liten familiebedrift som ikke går så mye i overskudd, men sjefen behandler oss som døtre og kjøper inn pepperkaker og klementiner i jula, gratis kaffe (utrolig liten utgift i det store og det hele) og vi kan bruke kontorutstyret til private ting (utskrift, heftebinding etc.). Det motiverer oss til å ta ekstravakter og vi koser oss på jobb, mens jeg aldri i livet hadde strukket meg en eneste millimeter over det nødvendige på din tidligere jobb! Det er jo en typisk bedrift der terskelen for egenmeldinger sikkert ikke er så veldig høy. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowLeopard Skrevet 24. april 2012 #842 Del Skrevet 24. april 2012 Altså, en ny kollega på jobben min tar med seg dasspapir fra jobben til hjemmebruk!!! Hallo, liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #843 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg er gnien, og ikke redd for å være ærlig om det. Dette handler mest om en trang økonomisk tilværelse i barndommen, som gjør at jeg hater å bruke penger, og elsker å spare dem.. Jeg bruker bilen så lite som mulig, og slår av tenningen en liten stund før jeg kommer hjem. (Siste delen er i neddoverbakke) Jeg forsyner meg av batterier, papir, penner, post it lapper og slikt fra jobben i privat bruk. Jeg gjennbruker posesnusen om den ikke renner. Jeg bor gratis og spiser gratis hjemme siden jeg er lærling, noe jeg er fornøyd med. Jeg bruker hele tiden å handle det billigste på butikken. Jeg prøver å spare mesteparten av lønna mi fordi jeg liker å spare. Jeg betaler forbrukslånet mitt med studielånet fra lånekassen. Jeg gjør sikker mange småting som jeg ikke legger merke til, fordi jeg er så vant til det. :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 2. mai 2012 #844 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Ei venninne lurte på hvorfor jeg ikke hadde betalt tilbake den 50øringen jeg skyldte henne. Kan ikke huske hendelsen..................... Ei dame i køen skulle ha pant for 1 krone. Da kassadama fniste litt, kjeftet damen i køen henne huden full. Fordi hun skulle ikke gi bort en krone. Jeg tror talen hennes varte 15 min. Jeg sto bak henne og ventet. Endret 2. mai 2012 av Nuppdupp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 2. mai 2012 #845 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hi hi Endret 2. mai 2012 av Nuppdupp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #846 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg forsyner meg av batterier, papir, penner, post it lapper og slikt fra jobben i privat bruk. Bare pass deg om hvem du er ærlig med! Kan være at arbeidsgiveren din ikke blir så glad for at du stjeler fra dem. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. mai 2012 #847 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg er gnien, og ikke redd for å være ærlig om det. Dette handler mest om en trang økonomisk tilværelse i barndommen, som gjør at jeg hater å bruke penger, og elsker å spare dem.. Jeg bruker bilen så lite som mulig, og slår av tenningen en liten stund før jeg kommer hjem. (Siste delen er i neddoverbakke) Jeg forsyner meg av batterier, papir, penner, post it lapper og slikt fra jobben i privat bruk. Jeg gjennbruker posesnusen om den ikke renner. Jeg bor gratis og spiser gratis hjemme siden jeg er lærling, noe jeg er fornøyd med. Jeg bruker hele tiden å handle det billigste på butikken. Jeg prøver å spare mesteparten av lønna mi fordi jeg liker å spare. Jeg betaler forbrukslånet mitt med studielånet fra lånekassen. Jeg gjør sikker mange småting som jeg ikke legger merke til, fordi jeg er så vant til det. :-) Blir du tatt i å stjele fra jobben kan det føre til oppsigelse og politianmeldelse. Da har du ikke lærlingeplass og dårlige jobbutsikter senere. Er det verdt det for en lusen post-it blokk som koster 20 kroner på butikken? Hva hvis alle skulle forsynt seg med det de ville på jobben? Det ville ført til ruin for de fleste bedrifter. Men det er greit at du gjør det fordi du vil spare?? Endret 2. mai 2012 av Liquorice 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #848 Del Skrevet 2. mai 2012 Med det syntes jeg det er bra at noen gidder, for det er miljøvennlig:) Tvilsomt at det er miljøvennlig. Om man bare skyller posen med litt lunket vann har man fort brukt mer energi enn det ville blitt brukt på å resirkulere den. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #849 Del Skrevet 2. mai 2012 Tar denne som anonym.. Min far har flott kolonihage, med masse blomster og grønt. Jeg var innom nå nettopp en dag, og i samtalen sier jeg at jeg skal prøve meg på floks i mitt bed i år. Han viser meg da nytt anlagt bed med floks. De hadde vokst seg store og han hadde delt dem, og hadde nå dobbelt så mange. 10 store tuer på en rekke, den ellevte var større, og han fortalte at han hadde ikke delt den, fordi det var ikke plass til flere i rekka i bedet. Men den kan du dele så kan jeg få halve da sier jeg, så får jeg floks, og du får symetri i bedet ditt sier jeg. Jeg trekker i han og, for jeg vet jo at jeg ikke får. Som alltid, så vrir han seg i stolen, og sier "du skulle jo kjøpe floks du, skulle du ikke?"! Jeg trekker videre i han å sier, finn spada, så kan jeg dele planten jeg! Men neida, jeg går derfra uten floks. Har aldri fått så mye som en stikling av han. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #850 Del Skrevet 2. mai 2012 Kanskje bare gjerrig i mine øyne da:P vi har jo kanaler og mangler egentlig bare discovery som mannen min elsker. Kameraten vet jo dette og når man er gode venner og uansett har 3(!) Ekstra kort liggende syntes jeg det er litt gjerrig og ikke låne det bort. Men fint for meg egentlig;) Synes bare han var hjelpsom, jeg. Som tilbød dere å få det til lavere pris enn dere måtte ha betalt om dere ikke gikk gjennom ham. Vi har også delt på kanalkort med andre, men da også delt regninga. Synes DERE var skikkelig gjerrige, jeg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #851 Del Skrevet 2. mai 2012 Ei venninne lurte på hvorfor jeg ikke hadde betalt tilbake den 50øringen jeg skyldte henne. Kan ikke huske hendelsen..................... Ei dame i køen skulle ha pant for 1 krone. Da kassadama fniste litt, kjeftet damen i køen henne huden full. Fordi hun skulle ikke gi bort en krone. Jeg tror talen hennes varte 15 min. Jeg sto bak henne og ventet. Enig i at det er sykt, men det er uansett aldri rett å fnise av en kunde. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia82 Skrevet 2. mai 2012 #852 Del Skrevet 2. mai 2012 Ei dame foran meg ved kassa på matbutikken i forrige uke ble sur fordi butikken ikke hadde satt frem en skål med mynter for å veksle inn 50-øringer siden de ble tatt ut av drift i går. Hun fikk veksle inn de 50-øringene hun hadde med seg i kassa uten at dama i kassa nølte, hele SYV kroner. Og hun måtte jo kritisere dama i kassa i 10 min pga den manglende skålen (noe jeg ikke har sett i noen butikker jeg har vært innom), fordi hun ville ikke bli sittende igjen med alle 50-øringene. Det var 7 kr!! Jadda... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #853 Del Skrevet 2. mai 2012 Vi er noen kolleger som deler en kaffetrakter på jobb, og meningen er at vi skal ta med kaffe en gang hver. En kollega "glemmer" stadig at hun skal ta med kaffe, og da hun mange kaffeposer senere innrømte at hun aldri hadde tatt med kaffe, tok hun med en pose. Etter det har hun igjen passet på å glemme det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Longgone Skrevet 2. mai 2012 #854 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Vi har en veldig "luftig" bedrift der det begynner mange nye som slutter veldig fort. I slutten av måneden er som oftest kontoen ganske skrapt, og ene kollegaen min syntes det bare var tull å bruke penger på snus da. Det h*n gjorde istedet var å gå på rundgang på disse nye stakkarene og bomme snus av de, hver sin dag. H*n tok gjerne 3-4 stk om gangen. Hyggelig! Endret 2. mai 2012 av Longgone 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 2. mai 2012 #855 Del Skrevet 2. mai 2012 Enig i at det er sykt, men det er uansett aldri rett å fnise av en kunde. Vi lever i et fritt land. Om man vil fnise, så gjør man det. Du kan jo tenke deg selv hvordan de nok snakker om det på firmafester. Kunder som oppfører seg som idioter. Nå hørte ikke jeg hele samtalen, men kan hende det var oppførselen til kunden som fikk henne til å fnise. For jeg selv hadde hatt vanskeligheter med å fnise av akkurat den krona. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 2. mai 2012 #856 Del Skrevet 2. mai 2012 Venninna mi lager eget popcorn før vi drar på kino. I tillegg kjøper hun brus på 1,5-litersflasker og heller den over i brukte 0,5-flasker. Det er jo økonomisk, men det virker utrolig gnient. I tillegg forsvinner jo all kullsyren når hun gjør det. Og popcornet er kaldt lenge før filmen starter.. Dette er forresten den samme venninna som jeg skrev om på side 40. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #857 Del Skrevet 2. mai 2012 Vi lever i et fritt land. Om man vil fnise, så gjør man det. Du kan jo tenke deg selv hvordan de nok snakker om det på firmafester. Kunder som oppfører seg som idioter. Nå hørte ikke jeg hele samtalen, men kan hende det var oppførselen til kunden som fikk henne til å fnise. For jeg selv hadde hatt vanskeligheter med å fnise av akkurat den krona. Jeg er klar over at vi lever i et fritt land, men det betyr ikke at du kan gå og gjøre hva du vil på jobb. Med jobben kommer ansvar, og du skal ikke le av en kunde om vedkommende vil ha pant for 1.- kr, fordi du selv syns det er teit. Slik som det ble fremstilt lo personen i kassen av at hun ville ha pant for 1 kr,- og ble skjelt ut etter dette. Uansett har det ingenting å si hvilken rekkefølge det kommer i, man må bare bite tennene sammen. Jobber i et serviceyrke selv, hvor jeg møter maaange rare kunder, og det er selvølgelig greit å snakke om det med kollegaer på jobbfester etc. Men man gjør det ikke foran kunden, da holder man bare masken og sier seg enig i det vedkommende sier (evt beklager), for da ser både du og butikken best ut utad. Forøvrig syns jeg det er bekymringsverdig at du sammenligner sinnsstemning på jobb med sinnsstemning på JOBBFESTER. Men neste gang jeg jobber i butikk og noen kjøper brunost, så skal jeg lage dette ansiktet her; http://image56.webshots.com/56/9/32/97/450493297QesGav_fs.jpg Fordi vi lever i et fritt land, og jeg hater brunost 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #858 Del Skrevet 2. mai 2012 Venninna mi lager eget popcorn før vi drar på kino. I tillegg kjøper hun brus på 1,5-litersflasker og heller den over i brukte 0,5-flasker. Det er jo økonomisk, men det virker utrolig gnient. I tillegg forsvinner jo all kullsyren når hun gjør det. Og popcornet er kaldt lenge før filmen starter.. Dette er forresten den samme venninna som jeg skrev om på side 40. Det med brusen er jo en skikkelig god ide da. En 0,5liter cola er vel MYE dyrere enn 1,5liter cola, men den sistnevnte er jo tyngre å drasse rundt på. Skal huske den ideen, og det ikke fordi jeg er gnien, men fordi det er kjekt å spare penger da 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #859 Del Skrevet 2. mai 2012 Venninna mi lager eget popcorn før vi drar på kino. I tillegg kjøper hun brus på 1,5-litersflasker og heller den over i brukte 0,5-flasker. Det er jo økonomisk, men det virker utrolig gnient. I tillegg forsvinner jo all kullsyren når hun gjør det. Og popcornet er kaldt lenge før filmen starter.. Dette er forresten den samme venninna som jeg skrev om på side 40. Det er jo bare en fin måte å spare penger på. Når man bare er gnien mot seg selv er det jo ikke noe problem, det er jo når man er så gnien at man snylter på andre for å spare penger at det blir for ille. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 2. mai 2012 #860 Del Skrevet 2. mai 2012 Det med brusen er jo en skikkelig god ide da. En 0,5liter cola er vel MYE dyrere enn 1,5liter cola, men den sistnevnte er jo tyngre å drasse rundt på. Skal huske den ideen, og det ikke fordi jeg er gnien, men fordi det er kjekt å spare penger da God ide om man ikke er kresen på brusen ja. Men mye av futtet i brusen forsvinner når man gjør dette, så for min del er det langt fra verd det. Og det virker faktisk litt negativt på omgivelsene om det blir så ille at man popper eget popcorn og sitter og drikker cola ut av soloflaske på kino. Det blir lagt merke til, og det er faktisk litt flaut å sitte ved siden av henne til tider når kjentfolk kommer bort og ser det. Men for all del, værsågod for tipset om dere føler det var lurt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå