AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #781 Del Skrevet 7. mars 2012 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #782 Del Skrevet 14. mars 2012 Opp! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 14. mars 2012 #783 Del Skrevet 14. mars 2012 Da mamma og pappa var på ferie i Egypt (før de fikk meg og da de fortsatt var unge) skulle de på utflukt i sahara for å se på pyramider. De ble fort tom for drikke, utenfor pyramidene (eller en eller annen annen plass) fortalte de at det ble solgt brus. Mamma ville gjerne ha cola, men pappa syns det ble ALT for dyrt siden han så at prisene der var høyere enn i Kairo, så han nektet henne å kjøpe seg en cola. Når de kom tilbake til hotellet begynte pappa å regne på det, hvor stor prisforskjell det var i norske kr.. Da fant han ut at det var ca 50 øre.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønnblomst Skrevet 14. mars 2012 #784 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Jeg var hjemme hos en tidligere kjæreste for mange år siden. Jeg sov litt lenge den dagen, og plutselig vekte han meg og sa at kompisene kom på besøk og at jeg måtte gå og spise frokost. Jeg gjorde så, og når jeg kom ned igjen så hadde kompisene kommet med pizza (noe typen min visste). Siden jeg da var god og mett, var det mer pizza til bl.a. typen min Har også opplevd kompis som var med ut og spiste. Og når alle hadde lagt på sitt beløp + evt. tips, så telte han opp totalen, og la ned mellomlegget. All tipsen gikk dermed til han, og ikke restauranten! Så har vi de som tar med seg snacks-restene når de forlater festen :O Og kommer en måned etter festen og skal hente de 3 ølene de ikke drakk opp sist. At de fikk drinker av vertene, og ikke var med å rydde opp, er glemt. Har også en veninne som alltid skal låne penger, og aldri har penger. Jeg vet hvordan hun er, og gir aldri etter. Reiser jeg inn til sentrum for å treffe henne, må jeg spise godt på forhånd. Jeg må nemlig late som jeg ikke har penger annet enn til bussen hjem, for hun har jo ikke et rødt øre, og er jo så sulten stakkar (selv om hun er på byn hver helg, og skal på byn senere samme kveld). Skjønner deg godt Kjenner jeg blir irritert av slik oppførsel Endret 14. mars 2012 av Grønnblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønnblomst Skrevet 14. mars 2012 #785 Del Skrevet 14. mars 2012 AB over: Farmors beste sparetips: legg aldri ut servietter på tallerkene når du har folk over på middag, sett heller frem 2-3 servietter i en holder, da vil folk vegre seg mot å sløse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #786 Del Skrevet 14. mars 2012 Da mamma og pappa var på ferie i Egypt (før de fikk meg og da de fortsatt var unge) skulle de på utflukt i sahara for å se på pyramider. De ble fort tom for drikke, utenfor pyramidene (eller en eller annen annen plass) fortalte de at det ble solgt brus. Mamma ville gjerne ha cola, men pappa syns det ble ALT for dyrt siden han så at prisene der var høyere enn i Kairo, så han nektet henne å kjøpe seg en cola. Når de kom tilbake til hotellet begynte pappa å regne på det, hvor stor prisforskjell det var i norske kr.. Da fant han ut at det var ca 50 øre.. Dette må vel heller være dumskap enn gjerrighet. Egyptiske pund har tilnærmet lik kurs som norske kroner, så det er ikke snakk om superforvirrende currency. Han har altså sett en brus som koster 10,50 utenfor pyramidene, men vil ikke kjøpe den fordi den koster 10 i Kairo? Det er ikke å være gjerrig, det er å være turist uten å ha det minste grep om lokal valuta. Om så dette var britiske pund hadde ikke en vanlig smågjerrig person reagert på de ekstra 50 pence. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 14. mars 2012 #787 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Må si jeg kjenner meg litt igjen i det å være gjerrig på tipsen Uansett: jeg hadde en eks som var ganske gjerrig. Jeg arvet litt penger av besteforeldrene mine, som jeg fikk da jeg ble 18. Eksen min så det som det mest naturlige i verden at de pengene skulle jeg bruke til å finansiere hans mat og alkohol. Skulle bare mangle at jeg kunne bruke 200 kr på han i uka på mat, jeg som hadde penger på bok. Han var jo så fattig student, stakkars. Han kunne aldri være med på fest, for det hadde han ikke penger til. Så da ble det til at jeg kjøpte en sixpack øl til han sånn at han skulle være litt sosial. Vi dro ALDRI på date i løpet av det halve året vi var sammen. Å bruke 90 kr på kino var for dyrt. Forelska som jeg var der og da gikk jeg med på det, og jeg trodde på han når han sa at han var SÅ fattig. Nå, to år senere, er jeg selv student og vet hvordan det er å leve på 6800 kr i mnd. Kan ikke fatte hvordan han var så fattig, han som kun hadde utgifter til husleie og mat til seg selv. Mobilregning betalte mamma, bil hadde han ikke, og heller ikke kollektivtransport-kort. Dersom vi skulle finne på noe måtte jeg komme til han, for jeg hadde bil, og det skulle bare mangle at jeg kunne kjøre han steder. Edit; forøvrig fikk jeg en gang en presang av han. Det var en CD som han hadde kjøpt i utlandet, til 2,50 Euro. Endret 14. mars 2012 av Ethereal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2012 #788 Del Skrevet 14. mars 2012 Dette må vel heller være dumskap enn gjerrighet. Egyptiske pund har tilnærmet lik kurs som norske kroner, så det er ikke snakk om superforvirrende currency. Han har altså sett en brus som koster 10,50 utenfor pyramidene, men vil ikke kjøpe den fordi den koster 10 i Kairo? Det er ikke å være gjerrig, det er å være turist uten å ha det minste grep om lokal valuta. Om så dette var britiske pund hadde ikke en vanlig smågjerrig person reagert på de ekstra 50 pence. Skyt meg om jeg tar feil, men endret ikke de på valuaten sin for 5-7 år siden? Hun skriver jo "før jeg ble født" og mens de var unge. Kan glatt være over 20 år siden, dét. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 15. mars 2012 #789 Del Skrevet 15. mars 2012 Skyt meg om jeg tar feil, men endret ikke de på valuaten sin for 5-7 år siden? Hun skriver jo "før jeg ble født" og mens de var unge. Kan glatt være over 20 år siden, dét. Var 30 år siden eller noe slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 15. mars 2012 #790 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Dette må vel heller være dumskap enn gjerrighet. Egyptiske pund har tilnærmet lik kurs som norske kroner, så det er ikke snakk om superforvirrende currency. Han har altså sett en brus som koster 10,50 utenfor pyramidene, men vil ikke kjøpe den fordi den koster 10 i Kairo? Det er ikke å være gjerrig, det er å være turist uten å ha det minste grep om lokal valuta. Om så dette var britiske pund hadde ikke en vanlig smågjerrig person reagert på de ekstra 50 pence. Han hadde sakt nei av mer av PRINSIPP, ikke fordi det egentlig var ¨for dyrt¨ (trodde dette var selvforklarendes?), men han liker ikke at ting koster mer ¨bare¨ fordi det er uti f.eks ørkenen.. Men fint at du er anonym når du prøver å slenge med leppa om at det var mer dumskap enn gjerrighet.. Og som sakt, det er 30 år siden ca, var annen valutta da.. Selv om jeg skrev at han mente det var ¨for dyrt¨ så skrev jeg fortsatt at det var fordi han så at det var billigere ellers, ikke at det var sånn ¨for dyrt¨som i at han trodde at de ikke hadde råd til det eller at det ville blakke dem helt, jeg skrev kanskje ikke direktet at det var et prinsipp han hadde, men det gikk jeg faktisk ut ifra at de fleste skjønner.. Men enkelte MÅ vel ha inn ting med teskje.. Og en annen ting, de var egentlig på ferie på Cypros da, men der fikk de bestilt en 2/3 dagers tur til Egypt.. Så kanskje derfor de ikke hadde studert valuttaen så veldig.. Endret 15. mars 2012 av mammamora90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 15. mars 2012 #791 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg og en venninne fant en sommer ut at vi skulle kjøre fra Bergen og til Lofoten. Som overnatting på veien hadde vi leid en hytte første natten ikke langt fra der en felles studivenninne kom fra. Hun ringte oss og sa at foreldrene innviterte på middag om kvelden, og at vi var hjertelig velkommen. Vi ble selvfølgelig glade for å slippe å styre med å lage mat etter en hel dag med kjøring, og takket ja. En time før vi er fremme ringer venninnen vår og sier at de står i butikken for å handle. Faren hennes har bestemt at det blir grilling og lurer på om de skal kjøpe kotletter til oss også, så slipper vi å gå innom butikken og handle, og kan heller betale ham tilbake etterpå! Jeg ble utrolig paff, vi var da virkelig innvitert som gjester, og så må vi handle inn vår egen mat! Sa bare ja i telefonen, og lurte på hva vi kunne forvente oss da vi kom frem. Grillingen bestod i en kotlett til hver, men kun familien som fikk potetsalat og pastasalat, for det hadde vi ikke sagt i telefonen at de skulle kjøpe for oss. Utrolig sær opplevelse. Etter at vi hadde spist kom regningen på bodet, og vi måtte betale nøyaktig det våre to kotletter kostet... Sær opplevelse. Opplevde å bli invitert på 17mai middag en gang å jeg måtte og selv betale for middagen,er det normalt? Men min gjerrighistorie er fra ei venninne som hadde en rik bestefar som de arva en del av etter han døde.De hadde dyr seilbåt osv og sportsbil for å nevne noe. På bursdagen hennes var vi kanskje 8 jenter som fikk 1 grandiosa og 5 eplemost på deling. Noen av oss var tørste ettersom vi ikke fikk hver sin eplemost en gang! ikke nok med det så når venninna mi spurte om noen var mer sultne var det ingen som turte å si noe selvom alle var sultne,da jeg sa at jeg gjerne kunne ta en bit til sukket hun da måtte hun gå heeeelt bort til ovnen å sette den inn... Samme venninna påmindte meg på at jeg måtte kjøpe en nuddelpakke til henne siden hun hadde kjøpt en dagen før til meg på den STORE summen av 3 kr.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2012 #792 Del Skrevet 15. mars 2012 Utrolig hva en del finner seg i av oppførsel fra andre folk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 15. mars 2012 #793 Del Skrevet 15. mars 2012 Har en kompis som er litt gnien. Han tjener bra men nekter å bruke penger med mindre han må. Han har ingen bilder på veggen i leiligheten for det koster penger. Han tar aldri taxi for man kan jo gå.. selv om man er på Holmenkollen og skal til Grünerløkka.. jada! Han sier han vil investere i aksjer så han får en god pensjon. Og han er 28 år.. Ute på byen så drikker han vann, men drikker gjerne opp ølen til kamerater og sånt. Slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønnblomst Skrevet 21. mars 2012 #794 Del Skrevet 21. mars 2012 Ei lærerinne fortalte meg en gang om ei dame som var veldig gjerrig. Hun skulle ha middagsselskap, også visste hun at naboen hadde en død grevling, så den spurte hun om hun kunne få. Naboen var selvfølgelig bare glad for å bli kvitt den :gjeiper: Da de hadde spist middagen, ba hun gjestene gjette hva de hadde spist, og de gjettet alt som var vanlig. Til slutt sa hun det, og da måtte alle ut og spy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #795 Del Skrevet 21. mars 2012 Mer mer mer mer mer mer mer mer :popcorn: :popcorn: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #796 Del Skrevet 29. mars 2012 Hadde en kjæreste i min ungdomstid, som var student og jeg jobbet. Han syns det var like greitt å spise middag hos meg hver dag, var mye billigere. Så skulle vi på ferie, sørlandet rundt fra Oslo og jeg insisterte på at vi skulle ha en "pott" likt med penger. MEN da vi startet reisen hadde han ikke fått penger inn på konto, det kom om et par dager. Etter at vi hadde passert Stavanger og jeg sto for alt av utgifter i 10 dager, så fant han ut at vi kunne ta inn hos noen gamle tanter han kjente der. Han brukte ikke 5 øre på hele ferien. Så reiste han hjem til mor og jeg hørte han si, se her hvor mye jeg har spart de siste månedene, og studielånet og arven fra faren var ikke rørt... (der var det penger) samme når han reiste i militæret, skulle han på besøk til meg måtte jeg betale flybilletten, for ellers kom han ikke. det forholdet der ble ikke langvarig... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 29. mars 2012 #797 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg skulle på fotballkamp sammen med venninna og kjæresten hennes. Jeg har sesongkort, så jeg forklarte hvilke billetter de skulle kjøpe og at det var fint om de kunne bruke billettservice så vi slapp å stå så lenge i kø. Da vi kom til stadion og jeg skulle gå bort til inngangen, så stoppet de meg og sa at de måtte kjøpe billetter først. Billettservice skulle nemlig ha 30 kroner eller noe i avgift, og det ble for dyrt! Vi måtte stå i kø i 20 minutter i regnet, og mistet de første minuttene av kampen. Hele kampen satt vi gjennomvåte og skalv, men de sparte 30 kroner da, så det var verd det 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #798 Del Skrevet 29. mars 2012 Mer mer mer!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #799 Del Skrevet 29. mars 2012 jeg og min eks samboer pleide å betale annen hver gang når vi hadde stor handel. pleide å bli på ca samme sum og.men hver gang han betalte så sa han til meg etter på at jeg måtte overføre halvparten av summen på hans konto.det var jo bare rett og rimelig . men vi var sammen kjøpte han selvfølgelig gaver til meg.etter det ble slutt får jeg jevnlig meldinger om pengene jeg skylder han for gaver.fikk spesielt en fin en : Hei god jul,når kan jeg få tilbake pengene for bursdags gaven din? vi er jo ikke sammen nå lengre. han tjente godt over dobbelt så mye som meg og fikk fine bursdags gaver osv men jeg må betale tilbake penger av gaver han har gitt meg,nei vettu hva! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 29. mars 2012 #800 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Jeg vet ikke om jeg har postet det før.... er noen år siden Ei venninne ba meg ut på middag. Da vi skulle spise sier hun at hun ikke har penger til mat, men at hun kan spise av min mat :gjeiper: så jeg kjøpte mat til henne :gjeiper: sånn holdt hun på hver gang :gjeiper: jeg vet hun egentlig hadde penger Endret 29. mars 2012 av Nuppdupp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå