Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Haha, mange bra historier. Jeg har en liten en om en venninne som er kjempe gnien. :P

Vi bodde sammen et år, og da delte vi opp kjøleskapet slik at vi hadde et par hyller hver. Og alltid så tok hun enten et par skinkeskiver av meg, "lånte" ost konstant, ketchup, kjøpte aldri dopapir eller vaskemidler.

Hun kunne fint sitte og si at hun hadde dårlig råd og endte da opp med å spise ris med ketchup eller pasta med ketchup, og da syntes jeg jo ganske synd på henne så hun fikk da mat av meg..

Jeg hadde skjønt det om hun hadde dårlig råd, men vi jobbet jo på samme sted og hadde så og si nesten likt utbetalt lønn..

Nå som vi bor fra hverandre og jeg har blitt student så ser jeg lite til henne. Jeg liker å be folk over på middag, og da står jeg jo for alle utgiftene. Men nå som jeg har blitt student og har dårlig råd, så ser jeg nesten aldri til henne lenger, for når vi fant på noe sammen så inviterte jeg henne over til meg, eller at hun inviterte seg selv.. Og da fikk hun jo gratis middag, dessert og snop.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha!

Morsom tråd.

Jeg husker jeg jobbet i en butikk som skulle legges ned. Da var det "konkurs salg". Vi hadde noen hårspenner/hårnåler som egentlig kostet 3,5 kroner stk. De var fra før av på halv pris, så de kostet 1,75 kr stk. På grunn av opphørssalget var det 70% avslag på ALT i butikken. En hårnål kostet ca. 50 øre.

Jeg hadde seriøst en diskusjon på ca. en halvtime med en dame som ville ha 3 hårnåler for 1 krone. Tilslutt tok jeg vett til meg, tok fram lommeboken og betalte den ekstra 50 øra selv. Følte meg rimelig dum som ikke gjorde det tidligere, men ble så utrolig irritert! hehehe :gjeiper:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en brukt brylluppsgave..! En av de nærmeste kameratene til min mann hadde nok bare tatt en titt i foreldrenes skap og sett at en ting hadde original embalasje (veldig slitt!) uten å sjekke at innholdet var ok.. for det var det absolutt ikke!

Ble lei meg på vegne av mannen min..

Min mann kjenner han jo, og alle "knepene" hans.. så det er ikke ofte han blir lurt til å spandere noe. Han legger klok av skade heller aldri ut for han når de bestiller kinobilletter.

Klassiker:

Når de står i kø på mcdonalds og kameraten plutselig husker at han har glemt lommeboka.. så har min mann med seg mer enn 200kr i lommeboka, eventuelt så bruker han "har ikke mer penger på kortet" unnskyldningen.. ofte finner kameraten da plutselig noe penger i jakka, eller så får han en av de andre kameratene til å spandere...

De er en sammensveiset kammeratgjeng som har holdt sammen siden barnehagen omtrent, så vanskelig å kutte kontakt uten å splitte "gjengen".

Men en dag skjer det nok. Min mann er ikke den eneste som begynner å bli lei.. En eller annen gang er det ikke nok positive ting til å veie opp for det negative..

(Personlig har jeg lite gjerrigknark opplevelser heldigvis)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupsgave for mange herrens år siden, fikk eksen og jeg 2 keramikkpotter med plastblomster oppi i bryllupsgave. Jeg så de senere på Plantasjen e.l. til 39,- kr stykket. Yeah!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine nærmeste venninner brukte 150 kroner på bryllupsgave til oss, og sendte med det minste kortet hun kunne finne. Må legge til at hun scrapper egne kort til stadighet, og jeg vet hun har liggende en bunke.... I tillegg var gaven den billigste delen av et sett som vi ikke fikk av noen andre.

Så til bursdagen hennes bestilte jeg strikkebøker og garn til henne for en god slump penger. Håper hun gidder å legge litt mer omtanke i gaven neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en x en gang som var så gjerrig at det var helt jævlig!

En dag han skulle i butikken å handle bestemte han seg for å kjøpe en sjokolade til meg som en oppmerksomhet siden jeg lå syk hjemme.

Det var jo hyggelig det så jeg syntes det var koslig at han tenkte på meg.

Et par timer etterpå når jeg hadde spist opp sjokoladen sa han plutselig : du, jeg angrer litt på at jeg kjøpte den sjokoladen jeg, kunne du ha betalt meg tilbake for den??

Vi snakker forøverig om en sånn liten eventyr melkesjokolade til 4kr.....

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag han skulle i butikken å handle bestemte han seg for å kjøpe en sjokolade til meg som en oppmerksomhet siden jeg lå syk hjemme.

Et par timer etterpå når jeg hadde spist opp sjokoladen sa han plutselig : du, jeg angrer litt på at jeg kjøpte den sjokoladen jeg, kunne du ha betalt meg tilbake for den??

Høres mer ut som personlighetsforstyrrelse enn bare vanlig gjerrighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Jeg antar at han ikke vart så mye lenger etter det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba på kiwi for en stund siden, det kom en gammel dame inn i butikken og handla mat, hun skulle ha en pose med til varene sa hun, ved ett feilgrep trykket jeg inn to poser men merket det ikke, og heller ikke er det veldig pig deal for en pose som koster 60 øre.

Men hun skulle absolutt ha kassalappen og sto der i lange tider og studerer helt til hun bryter ut i vill mani : DU HAR SLÅTT INN EN POSE FOR MYE! JEG SKAL JAMMEN HA DEN I RETUR OG POSEN KAN DU BEHOLDE"

Jeg beklaget meg veldig og sa hun kunne få tilbake 50 øre for den, men den nektet hun, hun skulle ha nøyaktig 60 øre tilbake!!!!Hun krevde til og med å snakke med daglig leder av butikken Og ble dritforbanna på meg for 50 øringen ikke målte med hva hun hadde betalt for den ekstra posen, så jeg gav henne 1 krone, for meg betyr ikke ei krone fra eller til noe særlig. Men alikevell var hun ikke fornøyd "det koster penger å dra kortet for en ekstra pose" sa hun surt før hun tasset ut av butikken..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med pappa til syden med jobben og han ene var sunnmøring (passet jo ekstra bra siden de allerede blir anklaget for å være gjerrige)

Vi var på kinarestaurant og for det første brukte han meg til å bestille barnemeny (var 16) så det ble billigere, for det andre så var det sånn... 3 flak rekechips igjen fra forretten som han tok med seg hjem i lommen og skulle ha til kvelds og for det tredje så spiste han bare halve barnemenyen og det verste var at han ikke bare tok med seg resten i doggybag, men tok det med på restaurant NESTE dag for å få spist restene (han ba kjøkkenet om å varme det). Dessuten så var alle enige om å dele drikken på antall personer (totalsummen); men han hadde jo kjøpt BARNECOLA så han skulle jo ikke betale så mye som de andre! HALLO... Hahaha, litt av en type.

Nå må det også nevnes at dette var et ganske ubefolket sted i Spania utenfor turistsesongen, så prisene var allerede latterlige.

Vi var også på subway. Der spurte han om han kunne få den til halv pris hvis han bare kjøpte en halv av de vanlige halve de selger. De i kassen bare stirret vilt på han.

Endret av otrivin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en haug cd'er og dvd'er til bursdag av en eks. Tydeligvis var de kjøpt på billigsalg, for på den ene var det en lapp han hadde glemt å fjerne "ta 4 betal for 3" og prisene var allerede lave. Når det nærmet seg jul foreslo han at bursdagsgaven kunne være både bursdags- og julegave siden den var litt stor og hadde kostet en del. Det er over et halvt år mellom min bursdag og jul, yeah right. :roll:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Jeg dreiv og smådata en fyr i et par måneders tid, han kjøpte seg etterhvert en shampo som sto i dusjen hos meg siden han ofte sov over. Vi fant ut at vi ikke skulle fortsette, og slutta å møtes..

Etter tre uker fikk jeg en SMS hvor han lurte på om han kunne komme og hente shampoen.

Jeg hadde skjønt det om det var en frisørshampo eller noe slikt, men det var en helt vanlig head&shoulders til 24.90 eller hva de nå koster..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er noe for seg selv økonomisk. Hun har to havarerte ekteskap bak seg og klarte å "vinne" begge skilsmissene. Hun har derfor et stort hus på Oslo vest, et hus i Drammen, ei hytte på Geilo og et nedlagt småbruk. Hun bruker to av disse stedene selv, de andre leier hun ut, i tillegg til at hun leier ut hybler i huset hun bor i. Jeg vet ikke hva slags leieinntekter hun har, men det er rimelig å regne med at hun i alle fall får inn 10-15000 i måneden, skattefritt/svart. I tillegg har hun en grei statspensjon, antagelig på rundt 350000 i året. Skattelistene gjenspeiler dette, ca 300000 i nettoinntekt og nesten fire millioner i formue...

Men hun skal ikke bruke penger! Husene hun har blir svært dårlig vedlikeholdt, i høyden får hun en polakk til å male ett tynt strøk med billigste maling fra Felleskjøpet en gang hvert 10. år. Feil på elektrisk anlegg "fikser" hun selv (har sluttet å dusje hos henne etter å ha fått støt på badet). Så godt som all mat skaffer hun seg på Kiwis datogaranti.

Klær, kjøkkenutstyr og møbler kjøpes utelukkende på loppemarked - der kjøper hun til gjengjeld masse ræl hun ikke selv har bruk for, som hun gir bort til slekt og venner. Hun blir potte sur om man ikke overøser henne med takknemlighet, selv om gavene ikke på noen måte passer til mottakeren. Gutten min fikk en gang porselensdukke med skitne klær og knust hode som eneste julegave... Da vi giftet oss fikk vi et gammelt melkespann hun hadde sprayet med gullmaling og satte en jævlig stygg oppsats av tørkede blomster i.

Bilene hun har hatt er gamle vrak og blir avskiltet når hun ikke tar dem til EU-kontroll. Hun har kræsjet med andre biler på parkeringsplass og stakk av uten å legge igjen lapp fordi den andre bilen "bare" fikk en bulk i døra, og det "gjorde jo ingenting".

Dersom hun kommer på besøk til oss (vi bor 20 mil unna) krever hun at vi skal fylle tanken på bilen hennes før hun drar, evt betale togbillett.

Mannen min har heldigvis ikke arvet noe av dette, han er verdens mest generøse. Han er heldigvis enig med meg at det er greit at moren hans bor et stykke unna... Holder lenge å treffe henne et par ganger i året.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på utestedet jeg jobber er det gratis inngang før kl 23. noen ganger kommer det folk inn før 23, får stempel fordi de har gått inn... også drar de hjem og fortsetter å vorse :P

Da har de stempel og kommer gratis inn etter kl 23 xD

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

på utestedet jeg jobber er det gratis inngang før kl 23. noen ganger kommer det folk inn før 23, får stempel fordi de har gått inn... også drar de hjem og fortsetter å vorse :P

Da har de stempel og kommer gratis inn etter kl 23 xD

Er veldig vanlig for å slippe å stå i kø også. Trenger ikke nødvendigvis å være gjerrig av den grunn, bare litt klok. Er det ikke viktigere for dere at man kjøper noe inne i baren?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig for å slippe å stå i kø også. Trenger ikke nødvendigvis å være gjerrig av den grunn, bare litt klok. Er det ikke viktigere for dere at man kjøper noe inne i baren?

nei, de tjener jo grovt på dette med inngangspriser. i tillegg skal de ha øl for 160kr literen :) å produsere den koster 10kr literen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, de tjener jo grovt på dette med inngangspriser. i tillegg skal de ha øl for 160kr literen :) å produsere den koster 10kr literen :)

Om det koster kun 10kr å produsere pr liter, så kommer andre kostnader i tillegg vettu. I Norge så har vi en fin ting som heter alkoholavgift, så det er ikke slik at utestedene får kjøpt det inn til den prisen. Iflg en jeg kjenner som driver egen pub, så betaler han ca 25kr halvliteren til produsent. Så må man regne inn husleie, ansattekostnader, knuste glass, vedlikehold av lokale osvosv.

Desuten så er utestedene til for å tjene penger, ikke for veldedighet. Såklart de tar så mye folk er villige til å betale.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...