Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja grøss og gru.. På den tiden jeg røykte, og var 10 år yngre, hadde jeg en idiot av en kjæreste, som i tillegg va gnien. Jeg måtte betale 5kr pr røyk fra tobakken hans, mens han kunne rulle ubegrenset av min når han var tom.

Samme typen tok betaling for smaking av øl og røyk også, Bare fordi jeg hadde kastet et par handleposer, skulle han ha 1kr pr pose.

Han krevde også egen håndsåpe siden han ikke likte lukten, og han måtte jo behandlet som en gjest :nei:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg og eksen min dro på butikken for å handle inn til litt kos den siste helgen jeg var hos ham. Vi skulle se filmer, spise god mat, og bare nyte hverandre. At helgen endte opp med at han spilte playstation og dataspill, er en annen.

Når vi kom frem til kassen ble kortet hans avvist, så ok.. jeg betalte, hadde ikke noe i mot det. Jeg betalte med kontanter og han bladde opp noen av sine kontanter, jeg trodde kanskje han ville spytte inn, men det viste seg at han ville kjøpe snus. Ehh... det verste var dog ikke dèt. På kontantene jeg hadde betalt, fikk jeg en 30-40 kr igjen i veksel. Han tok imot de pengene og sa fornøyd "oi, nå har jeg råd til en eske til" og kjøpte enda en snus.

Trenger jeg å forklare hvorfor han er arkivert?

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i klesbutikk, og da vi har salg kommer det mange utlendinger inn. Vi hadde en bukse på salg til 200 kr som opprinnelig hadde kostet 700 kr. Ekte linbukse.

Så kommer det en dame inn og spør hvor mye den koster... 200 kr sier jeg.

'neinei altfor mye' sier hun. 'jeg gir daj 100'

'den er allerede satt ned veldig mye, vi kan desverre ikke sette den ned mer!' sier jeg...

'naj da skal jai ikke ha den' så la hun den tilbake...

haha :P Man får jo knapt billigere bukser, spesielt ikke når det er ordentlige greier :P

mange av disse utlendingene syns også at plagg på salg til 75% er altfor lite :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i klesbutikk, og da vi har salg kommer det mange utlendinger inn. Vi hadde en bukse på salg til 200 kr som opprinnelig hadde kostet 700 kr. Ekte linbukse.

Så kommer det en dame inn og spør hvor mye den koster... 200 kr sier jeg.

'neinei altfor mye' sier hun. 'jeg gir daj 100'

'den er allerede satt ned veldig mye, vi kan desverre ikke sette den ned mer!' sier jeg...

'naj da skal jai ikke ha den' så la hun den tilbake...

haha :P Man får jo knapt billigere bukser, spesielt ikke når det er ordentlige greier :P

mange av disse utlendingene syns også at plagg på salg til 75% er altfor lite :P

Kan nokk være slitsomt om man jobber med det. Men husk de kommer fra en annen kultur der det er veldig vanlig å prute, og at varer blir priset høyt i utgangspunktet for det er forventet at man skal prute på de.

Tror ikke det har så mye med å være gjerrig å gjøre :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nokk være slitsomt om man jobber med det. Men husk de kommer fra en annen kultur der det er veldig vanlig å prute, og at varer blir priset høyt i utgangspunktet for det er forventet at man skal prute på de.

Tror ikke det har så mye med å være gjerrig å gjøre :)

Det trur jeg virkelig at dem er! :P Når dem står der og graver i lommeboka og stønner og sukker høyt når de har fått tre plagg til 150 kr :P

Endret av otilie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde brukte lang tid på å studere en toalettveske før hun begynte å hale, dra, pirke og styre på til hun klarte å få løs en tråd. Da dro hun som fy i tråden for å få den lengre og ba så om rabatt fordi den var ødelagt.

Jeg sto noen meter fra henne og så på at hun ødela den selv, men neeeeida, den var slik. Fikk hun rabatt? Nope. :filer:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha datet noen mannfolk gjennom årene. Jeg er en jente som klarer meg fint selv økonomisk og trenger ikke en ann for å spandere. Jeg har endt opp noen ganger med å date noen fyrer som innsisterer på at de skal betale alt og jeg får rett og slett ikke lov til å kjøpe noe til dem. Greit nok koselg er et jo :)

Men når det da ikke har funket har jeg fått meldinger som " jeg har brukt masse penger på deg igjennom tiden og dette vil jeg ha tilbake!"

Lite tiltrekkende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninder, eller den ene har jeg kuttet ut.

hun andre er vel en av mine nærmeste. Jeg er ikke spesielt glad i å si ifra til folk uansett.

Hver gang vi skal møtes og dra til byen eller på senteret, så er det jeg skal hente henne. Selv om det er enklere for henne å ta banen eller trikken til byen så skal jeg kjøre. Parkering betaler hun aldri. Jeg har sikkert brukt godt over tusen kroner på at vi skal stå i byen. Har jeg fått fordi vi er trege har hun aldri sagt noe. Om vi skal på senteret og det er betaling på parkering er det jeg som betaler for dette. Selv om det er 20-30 kroner. Hun kan gjerne spise her uten å ville spytte noe i maten selv. Greit nok hun bor hjemme, men aldri spm om jeg vile komme bort så kan vi kose oss med noe mat.

Merker jeg er ganske lei dette og gidder heller ikke å ta henne med ut på ting lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

En slektning var alltid så gjerrig når det gjaldt matvarer. Juice ble behandlet som saft, og skulle alltid vannes ut. Smakte ikke spesielt godt! Husker også at jeg kun fikk én pølseskive eller osteskive på brødskiven, og den måtte jeg dra bortover så den varte hele skiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning var alltid så gjerrig når det gjaldt matvarer. Juice ble behandlet som saft, og skulle alltid vannes ut. Smakte ikke spesielt godt! Husker også at jeg kun fikk én pølseskive eller osteskive på brødskiven, og den måtte jeg dra bortover så den varte hele skiven.

Ahh, skyvepølse!! :) Barndomsminner. Hehe.

Har ikke noen ille historier som mange andre her, men jeg kan jo fortelle om noe nå sist helg. Vi var en gjeng som skulle samles i vårt grillhus for å spise reinkjøtt og ta noen øl. Vi spanderte maten, drikke hadde de med selv. En kar hadde med seg en pose potetgull som han gumlet på utover kvelden. Da han skulle dra var han god og full, men husket å ta med seg resten av ølboksene sine. Dagen etter ringte han for å etterlyse potetgullposen. Den hadde vi kastet da vi ryddet opp, den var stort sett tom, og det lå masse reinhår etter reinskinnene oppi den. Da ble han pottesur og sa at vi burde erstatte den posen, for man kan jo ikke bare kaste noe som tilhører andre! Han ble ikke blidere da jeg bare lo og trodde han spøkte. Han får ikke en potetgullpose, og det spørs bare om han blir invitert flere ganger heller. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

Jeg og eksen min dro på butikken for å handle inn til litt kos den siste helgen jeg var hos ham. Vi skulle se filmer, spise god mat, og bare nyte hverandre. At helgen endte opp med at han spilte playstation og dataspill, er en annen.

Når vi kom frem til kassen ble kortet hans avvist, så ok.. jeg betalte, hadde ikke noe i mot det. Jeg betalte med kontanter og han bladde opp noen av sine kontanter, jeg trodde kanskje han ville spytte inn, men det viste seg at han ville kjøpe snus. Ehh... det verste var dog ikke dèt. På kontantene jeg hadde betalt, fikk jeg en 30-40 kr igjen i veksel. Han tok imot de pengene og sa fornøyd "oi, nå har jeg råd til en eske til" og kjøpte enda en snus.

Trenger jeg å forklare hvorfor han er arkivert?

haha, det der hørtes kjent ut :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen ille historier som mange andre her, men jeg kan jo fortelle om noe nå sist helg. Vi var en gjeng som skulle samles i vårt grillhus for å spise reinkjøtt og ta noen øl. Vi spanderte maten, drikke hadde de med selv. En kar hadde med seg en pose potetgull som han gumlet på utover kvelden. Da han skulle dra var han god og full, men husket å ta med seg resten av ølboksene sine. Dagen etter ringte han for å etterlyse potetgullposen. Den hadde vi kastet da vi ryddet opp, den var stort sett tom, og det lå masse reinhår etter reinskinnene oppi den. Da ble han pottesur og sa at vi burde erstatte den posen, for man kan jo ikke bare kaste noe som tilhører andre! Han ble ikke blidere da jeg bare lo og trodde han spøkte. Han får ikke en potetgullpose, og det spørs bare om han blir invitert flere ganger heller. :)

:skratte: Er det mulig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. hvor kommer alle disse menneskene fra egentlig? :fnise:

Virker som om det er om å gjøre å ta med seg alle tomflasker, drikke og snacks fra fest i allefall. Da jeg var student opplevde jeg heldigvis aldri slike mennesker, men om noen la fra seg drikke (litt dyrere varer enn øl altså) som det var mer enn bare skvetter i, så ville jeg antatt at vedkommende ville hatt det tilbake :) Noen spurte etter det, andre ikke. Ser ikke på DET som gjerrig iallefall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse historiene er helt utrolige! Hjelpes så mange gjerrigknarker som finnes...

Min historie er ikke spesielt ille men min far kom på besøk i forrige uke med sin familie. Jeg trodde kanskje vi skulle spise ute, men neida, han insisterte på at jeg skulle lage mat til hele bølingen, stort sett hver kveld. Forsåvidt greit, bortsett fra at jeg jobbet masse og de hadde ferie, men men. Så vi gikk i butikken, hvor jeg hadde en handlekurv og han hadde en, og han sa at vi kunne betale for en kurv hver. Av en eller annen grunn endte min kurv opp med alt av kjøtt, vin (altså ikke i Norge), oster osv. Jeg endte opp med å betale 4-5 ganger så mye som ham. Absolutt ikke i nærheten av mange av historiene her, men jeg synes likevel det var litt trist at min egen far var så lite generøs. Er vant til at familie gjerne er litt mer spandable!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, skyvepølse!! :) Barndomsminner. Hehe.

Hahaha! En ting er å ta med seg resten av ølen, det er noe jeg er vant til at en del studenter o.l gjør, så greit nok, jeg kommer på anledninger hvor jeg har gjort det samme. Men å ringe for å få igjen en nesten tom, gammel potetgullpose, når i tillegg han har blitt påspandert mat..?

Nå for tiden tror jeg faktisk ikke jeg omgås noen som er så gjerrige at jeg kan fortelle morsomme historier om dem :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Titanic gikk på kino, nektet jeg å se den. Min forhenværende bestevenninne ville gjerne se den, og maste og maste på at vi måtte gå på kino. Hun sa at hun kunne spandere filmen på meg, for hun ville så gjerne ha noen å se den sammen med. Det synes jeg var hyggelig, for i alle år har jeg lånt henne penger, kjørt henne, betalt inngang for henne, latt henne reise på mitt busskort osv. uten å få penger igjen for det.

En dag bestemte jeg meg for å prøve å få igjen hundrelappen hun lånte av meg sist. Men det fikk jeg ikke, det var jo den hun hadde spandert på meg kino for! Selv om kinoen da kostet 55 eller 65 kroner eller noe.

Spandert kino på for egne penger, jaja..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vennepar som var studenter med baby og dermed hadde svært dårlig råd. Dette venneparet hadde et annet vennepar som også var studenter og også hadde lange studier. Disse fire gjorde ofte ting sammen. Men fordi sistnevnte par ofte klaget over hvor synd det var i dem som hadde det så vanskelig, ville paret med baby være så solidarisk og hjelpsom som mulig.

Etter studietiden mistet de kontakten, og et år eller så seinere møttes de igjen. Sistnevnte vennepar skrøt av ny villa og div. storslagne greier. Venneparet med baby spurte hvordan de hadde råd til det, med studielån og alt. For selv med jobber var det fortsatt litt vanskelig.

Da kunne det vellykkede venneparet fortelle at de hadde satt inn alt studielån og sånn på høyrentekonto. De hadde levd med så stram livrem at de hadde lagt seg opp masse penger under studietiden at nå hadde de et solid springbrett inn i fremtiden, med gode jobber og alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...