Wonders Skrevet 9. september 2009 #321 Del Skrevet 9. september 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agurkolat Skrevet 8. november 2009 #322 Del Skrevet 8. november 2009 Må nesten dytte opp denne tråden litt sjølv. Synes da er morosam lesning. Kan ikkje sei at eg kjenner meg sånn kjempe godt igjen, men må innrømma at eg er litt gjerrig av og til. Budde på internatskule for to år sidan, og fekk dekka mat osv, og hadde 1500 kr. i lommepengar. Eg røyka, så vel halvparten gjekk til tobakk. Pleide å snylte på mamma og dei når eg var heima, tok meg med shampoo og litt tannkrem og sånn. Var eigentleg ikkje gjerrig eigentleg, var spandabel når da gjaldt å dra på byn osv, kjøpa mat. Men synes da berre var surt og måtte bruka pengar på sånne ting som tannkrem Men.. Har ei jenta i klassen som lurte på når me fekk regninga på utsyret me har kjøpt på skulen, regninga skulle komma på 1900 kr. Me får utstyrsstipend på kr 2700. Eg sa til ho at du har jo fått pengar og meir enn da til å betala da av staten. Dei hadde ho nå brukt opp sa ho. Eg sa at du får nå berre setta av pengar då, du har no eigentleg fått da gratis, tenk på kor heldig du er! "Jammen, det er jo snart jul, og då har eg jo masse utgifter." Da kjem dagar når du ikkje kan sløsa og kanskje må leva litt trangt, då blir du vel kanskje litt meir takknemmleg for stipended, sa eg og då høyrde eg ikkje noko meir. Gah. Detta er ei jenta som kjøpar som bur heima hjå mor si, kjøpar seg dyre kjolar til 3000, og ikkje har råd til å betale for noko ho faktisk har fått pengar for av staten.. Følar at eg overhodet ikkje passer inn i klassen min når eg er ein av dei få som må bu for meg sjølv og berre får 3400 i bortebuar, ein blir plutseleg superopptekjen av økonomi og alt da dar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #323 Del Skrevet 8. november 2009 Min tidlige kjæreste jobbet 70% som nattevakt. Han hadde lite penger (som enslig forsørger for 2 barn - godt i tenårene). Da jeg foreslo at han kunne jobbe 100% ville han ikke det fordi, lønna som 70% nattevakt tilsvarte 100 % dagtid. Han gikk heller opp til foreldrene og tigget penger, sa han ikke hadde panger til mat osv. Mannen er over 40....Må si jeg opplevde det som både flaut og gjerrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 8. november 2009 #324 Del Skrevet 8. november 2009 Dette er en historie jeg har hørt om en venninnes arbeidsgiver. Venninnen min skulle på et viktig møte i regi av jobben. Den eneste utgiften arbeidsgiver hadde ved å sende henne på møtet, var transportutgifter. Møtet ble holdt i nærmeste by som var 1,5 times kjøring unna, og venninnen min valgte å bruke egen bil. Greit nok, da andre transportmuligheter var begrenset. Dagen før hun skal dra, kommer arbeidsgiver inn til henne og spør om hun kjenner noen som bor i området rundt der møtet skal holdes. Kanskje hun kunne parkere der, siden det var så dyrt å parkere ellers.... Du vet, ei krone her og ei krone der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
investor Skrevet 8. november 2009 #325 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har aldri gitt penger til en tigger og kommer aldri til å gjøre det. Selv om jeg hater å ha masse kronestykker, tar jeg dem heller med hjem enn å putte dem på tiggerne, som sitter på alle hjørner i Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 8. november 2009 #326 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg feira bursdagen min og hadde invitert en kompis. Han ga meg en billig flaske vin i gave, men hadde ingenting å drikke med seg. Da jeg spurte hvorfor, sa han at han visste jeg hadde så mye alkohol at han regna med jeg kunne avse litt. Det endte opp med at han drakk opp en halvflaske sprit pluss blandevannet... En annen gang var vi på byen med en annen venn av oss. Vi kjøpte runder, men da det var kompisen min sin tur var han plutselig "ikke tørst" lenger.. Den andre vennen vi hadde med oss bestemte seg deretter for å kjøpe mer øl, og spurte høflig om noen andre også ville ha. Da svarte kompisen min "ja, gjerne det".... Trenger vel ikke å si at vi ikke er særlig nære venner lenger så frekt. hadde jeg vært den andre vennen som kjøpte istedet hadde jeg spurt alle andre bortsett fra han gjerrige om de ville ha mer øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 9. november 2009 #327 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg var på første date ute på en pizzarestaurant med en mann og han skulle betale for meg. Vi finner ut at vi skal dele en pizza og sa til kelneren at jeg gjerne ville ha cola til maten. Da spør han jeg er med om jeg ikke kan bestille vann istedenfor siden det er gratis! Trenger vel ikke si at jeg ikke fikk verdens beste førsteinntrykk da nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Weasley Skrevet 9. november 2009 #328 Del Skrevet 9. november 2009 Hørtes ut som en trivelig første date... Hadde det skjedd meg hadde det nok også blitt den eneste daten! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #329 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg var på første date ute på en pizzarestaurant med en mann og han skulle betale for meg. Vi finner ut at vi skal dele en pizza og sa til kelneren at jeg gjerne ville ha cola til maten. Da spør han jeg er med om jeg ikke kan bestille vann istedenfor siden det er gratis! Trenger vel ikke si at jeg ikke fikk verdens beste førsteinntrykk da nei! Han tilbød seg iallefall å betale pizza for deg. Jeg var på første date en gang, der ikke nok med at jeg betalte for kaffen min selv (en vanlig svart kaffe), men han jeg traff kjøpte seg ingen ting. Ikke en kaffe engang. Ikke en brus. Ingen ting. Riktingnok var vi studenter på den tiden, men likevel. Maken til gjerrighet. Jeg gikk og kjøpte kaffe, og syntes egentlig det var helt greit at han ikke spanderte, men hadde jo virkelig trodd at han skulle kjøpe seg noe selv. Vi traff hverandre ikke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest michel ali Skrevet 9. november 2009 #330 Del Skrevet 9. november 2009 har ei venninne som var lens for siggs... og hun visste jeg hadde en kartong fra taxfree så hun fikk låne 4 esker med paramount (20 sigg x 4) av meg. hva får jeg tilbake? 4 esker smart.... (en smart inneholder 18 sigaretter og er vel den billigste røyken man får kjøpt i norge). så jeg fikk da 8 sigaretter for lite igjen fra hu.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 10. november 2009 #331 Del Skrevet 10. november 2009 Hørtes ut som en trivelig første date... Hadde det skjedd meg hadde det nok også blitt den eneste daten! Vi ble hvertfall aldri sammen for å si det sånn hehe! Men har han heller som en venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Luringen_* Skrevet 17. november 2009 #332 Del Skrevet 17. november 2009 Mens jeg og mannen var borte i to uker så brukte svoger og kona hans huset vårt som gjestehus for familie hennes. Svoger hadde en nødnøkkel, og han skulle ta inn posten for oss. Ikke noe problem, sa han. Dumme som vi var trodde vi han. Vi kom hjem til rot og møkk. Det var en uke med gammel oppvask på kjøkkenet, de hadde vært i skapene våre, badet så ut som det var bomba og med skittentøyskurver fulle av våte brukte håndkler. Alle senger var sovet i og det var rot i så og si hvert eneste rom. De hadde også forsynet seg av både skap, kjøleskap og fryser. Hele plenen foran huset var oppkjørt og ødelagt etter at tre campingvogner hadde stått der. På toppen av det hele var postkassa tjokka full, de hadde ikke tatt inn så mye som et brev. Og unnskyldningen? Nei, det var så dyrt på den lokale campingplassen. ... det kommer vel neppe som et sjokk at vi ikke snakker så mye sammen lenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 18. november 2009 #333 Del Skrevet 18. november 2009 Dytter denne litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitrus Skrevet 18. november 2009 #334 Del Skrevet 18. november 2009 Mens jeg og mannen var borte i to uker så brukte svoger og kona hans huset vårt som gjestehus for familie hennes. Vi kom hjem til rot og møkk. Og unnskyldningen? Nei, det var så dyrt på den lokale campingplassen. DET HER ER DET FREKKESTE JEG NOEN GANG HAR HØRT! At det går an?! 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest XXena Skrevet 20. november 2009 #335 Del Skrevet 20. november 2009 Dette faller vel mer innenfor kategorien "uempatisk" og uten sosialeantenner, men... En barndomsvenninne av meg flyttet til Tromsø da vi var 10 år gamle. I årene som har gått har vi hatt lite kontakt, men vi har hverandre på MSN og snakker sammen nå og da. For fem måneder siden annonserte hun plutselig at hun skulle til Oslo en tur, og lurte på om hun kunne bo hos meg og min kjære. Jeg stusset litt på at hun sprute meg, ettersom kontakten vår var såpass sporadisk (vi har vel møttes tre ganger siden hun flyttet), men jeg tenkte at det kunne bli koselig, og sa at ja, hun måtte bare komme. Jeg og min kjære eier en toroms. Ettersom jeg kjente jenta såpass dårlig, ble vi enige om at hun kunne, og burde, få det største soverommet nærmest badet. Jeg hadde på forhånd spurt når hun kom, laget lasagne fra bunnen av, med rundstykker, salat etc. Det hører til historien at både jeg og min bedre halvdel er studenter, vi har deltidsjobber, men økonomien er ikke den beste. Venninnen min er derimot i fulltidsjobb. Kvelden var hyggelig. Vi spiste sammen, før hun annonserte at hun gjerne ville shoppe i Sandvika dagen etter. Hun hadde dessverre lite penger igjen på konto, kanskje vi kunne ta bilen, eller hun kunne få låne litt penger til tog? Hun fikk visstnok lønning dagen etter, så det kom ikke til å være noe stort problem. Jeg lånte henne penger til toget, og vi dro dit. Da vi kom frem, viste det seg at pengene visstnok hadde kommet noen dager før. Jeg tenkte mitt, men sa ingenting. Regnet med at hun ville gi meg pengene jeg hadde lagt ut for togbillett, men neida... Samme kveld dro jeg, hun og min kjære på butikken for å handle inn matvarer. Hun tilbød seg ikke å betale noe som helst, men kjøpte derimot en halvliter Farris og noe godteri, som hun koset seg med foran TVen. Dagen etter sa min kjære at han måtte handle igjen, det var noen småting han hadde glemt. Hun ble med, fordi hun ville ha frokost. (Rundstykkene og pålegget vi serverte var ikke "bra nok" for henne). Da de kom dit viste det seg at hun plutselig hadde "glemt" (jeg skriver i hermetegn for jeg tviler på at dette stemmer) lommeboka. Kjæresten la ut for henne (alt kom vel på rundt 100 kroner), hun takket, og sa at hun skulle betale tilbake. Det skjedde selvfølgelig ikke. Denne kvelden hadde vi avtalt å dra på kino sammen, men plutselig ville hun ikke, fordi hun hadde møtt en gutt på nettet som hun ville treffe i byen. De møttes, hadde tydeligvis en god tone, og ble enige om å møtes dagen etter også. Hun bodde hos oss i til sammen fem dager, og snakket minimalt med min kjære. Meg var hun sammen med en dag, samt to kvelder. Hun tilbød seg ikke å hjelpe til med noe, og bidro ikke med et eneste rødt øre. Da hun dro var det såvidt hun takket for gjestefriheten. Vi fikk ingen smser eller tilbakemeldinger på at hun satte pris på det i ettertid. Det er vel unødvendig å si at min kjære ikke fikk noe godt inntrykk av henne, og at vi har minimal kontakt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 20. november 2009 #336 Del Skrevet 20. november 2009 hahaha... jeg hadde enhusvert for litt siden som var toppen på gjerrighet! Hun gjore alt for å få dipositumet vårt. hun var en gammel rik dame på over 90 år som gjore alt for å lure penger ut av studenter. Hun prøvde seg blant annet med at en stol fra 60 tallet (som hadde brukket sammen av seg selv) mente hun vi skulle betale 10 000 kr for! du hadde sikkert fått den for en tier på fretex! deretter prøvde hun seg på at det ikke var skikkelig rengjort.... jeg hadde da jobbet som renholder i to år utenom skolen...så jeg kan vaske! det var så grundig vasket med klorin at det var stadiet før malingen gikk av veggene. Etter vi flyttet ut fant vi ut at hun hadde satt strømmen fra vaskekjelleren sin over på vår regning....så vi har da i over et år betalt for at hun vasket klærene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #337 Del Skrevet 21. november 2009 hahaha... jeg hadde enhusvert for litt siden som var toppen på gjerrighet! Hun gjore alt for å få dipositumet vårt. hun var en gammel rik dame på over 90 år som gjore alt for å lure penger ut av studenter. Hun prøvde seg blant annet med at en stol fra 60 tallet (som hadde brukket sammen av seg selv) mente hun vi skulle betale 10 000 kr for! du hadde sikkert fått den for en tier på fretex! deretter prøvde hun seg på at det ikke var skikkelig rengjort.... jeg hadde da jobbet som renholder i to år utenom skolen...så jeg kan vaske! det var så grundig vasket med klorin at det var stadiet før malingen gikk av veggene. Etter vi flyttet ut fant vi ut at hun hadde satt strømmen fra vaskekjelleren sin over på vår regning....så vi har da i over et år betalt for at hun vasket klærene sine! Hvorfor brukte du klorin til rundvasken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 21. november 2009 #338 Del Skrevet 21. november 2009 Mens jeg og mannen var borte i to uker så brukte svoger og kona hans huset vårt som gjestehus for familie hennes. Svoger hadde en nødnøkkel, og han skulle ta inn posten for oss. Ikke noe problem, sa han. Dumme som vi var trodde vi han. Vi kom hjem til rot og møkk. Det var en uke med gammel oppvask på kjøkkenet, de hadde vært i skapene våre, badet så ut som det var bomba og med skittentøyskurver fulle av våte brukte håndkler. Alle senger var sovet i og det var rot i så og si hvert eneste rom. De hadde også forsynet seg av både skap, kjøleskap og fryser. Hele plenen foran huset var oppkjørt og ødelagt etter at tre campingvogner hadde stått der. På toppen av det hele var postkassa tjokka full, de hadde ikke tatt inn så mye som et brev. Og unnskyldningen? Nei, det var så dyrt på den lokale campingplassen. ... det kommer vel neppe som et sjokk at vi ikke snakker så mye sammen lenger. Er det mulig?! Toppen av frekkhet, spør du meg! Jeg husker en episode som skjedde for ganske lenge siden, kommer aldri til å glemme det. To kompiser av meg som er veldig gode venner endte opp i samme by etter endte studier (de er fra hver sin kant av landet). Den ene fikk raskt en flott jobb og tjente masse penger fra dag én. Den andre visste ikke hvor han ville hen med livet sitt, og fikk seg en midlertidig jobb i en kiosk (skikkelig dårlig betalt) mens han tenkte over det. Da den "rike" kompisen dro på utenlandstur, kom han hjem med to kartonger røyk fra tax-free'n (begge kompisene røyker). Den "fattige" spurte pent om han kunne få en, og mente da en pakke. Han fikk én sigarett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #339 Del Skrevet 21. november 2009 Hvorfor brukte du klorin til rundvasken? Kanskje hun mente salmiakk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 22. november 2009 #340 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Jeg skjønner godt de som kvir seg for å spandere runder på byn. Vi pleier å starte med forspill før vi går på byn. Og da holder det lenge med 2 halvlitere resten av kvelden for meg. For det første, så liker jeg øl (klarer ikke søte drinker), for det andre, så tåler jeg ikke så skrekkelig mye alkohol, og for det andre, så hadde jeg ikke rukket å drikke opp ølen min i takt med de andre uansett. Så hvis jeg skal drikke 2 halvlitere på byn til 60-70 kr stykket, hvorfor skal jeg være med å spleise på alle rundene hvor de andre drikker gjerne 5-8 drinker/øl/vinglass/whatever? Da må jeg heller bli hjemme, for da har jeg ikke råd til å gå på byn! Angående gjerrig, så kjenner jeg en som når han (en sjelden gang) har med seg chips o.l. på fest, så sitter han og gomler den for seg selv, og heller resten opp igjen i posen og tar med seg hjem når han går Endret 22. november 2009 av Jade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå