Gjest padawan Skrevet 16. mai 2018 #2681 Del Skrevet 16. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: *snip* Anonymkode: 9ba79...c13 Det er da bare naturlig å stå for maten når man har nær familie på besøk..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2682 Del Skrevet 16. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var som jeg skrev beregnet 1,5 snitte pr person, altså dersom det var 30 per i selskapet var det handlet inn 45 snitter. (Var det virkelig så vanskelig å forstå?) Her også anbefaler cateringselskapet 4 pr pers, men jeg er (og var allerede da jeg serverte i denne dåpen) vant til besteforeldre som bestilte 5-6 pr pers i frykt for at folk ikke skulle bli mett, og så spiste de heller opp dagen etterpå eller folk tok en snitte før de gikk for kvelden. Anonymkode: f4c1a...0bd Det var forsåvidt forståelig, jeg hadde bare vanskelig for å fatte at det er mulig å være så vanvittig kjipe. Det er jo sykt lite mat. Så lite at de burde latt vær å ha mat faktisk. Anonymkode: 7d6af...b16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2683 Del Skrevet 17. mai 2018 13 timer siden, padawan skrev: Det er da bare naturlig å stå for maten når man har nær familie på besøk..? Ja, det er det. Men det var ikke det som var poenget med innlegget. Anonymkode: c6132...2f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2684 Del Skrevet 17. mai 2018 16 timer siden, padawan skrev: Det er da bare naturlig å stå for maten når man har nær familie på besøk..? Dersom noen har veldig mye bedre råd enn andre, så kunne de vel iallefall vært med på å kjøpe inn en del mat. Samt dele regningen hvis de skal ut på restaurant for å spise. Hver gang broren min og hans familie kommer på besøk til foreldrene våre,, så er de jo ofte med til butikkene og handler. Da betaler de også for en del av varene. Selv om tingene de kjøper inn blir spist av alle, og ikke bare dem selv. Og når noen andre har betalt fly-billetter for dem (og kjører dem til og fra flyplassen der de bor, selv om det ligger ganske langt unna) så burde man holde seg for godt til å sutre bare fordi det koster dem noen kroner for buss til flyplassen... Anonymkode: 9ba79...c13 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2685 Del Skrevet 17. mai 2018 Det er diskusjonstråder andre plasser. Hold dere til saken, tusen takk Anonymkode: fba22...8e9 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 17. mai 2018 #2686 Del Skrevet 17. mai 2018 Hadde en kunde innom som skulle reise til USA med hele familien midt i fellesferien! Kjempegøy, og de gledet seg masse. De var på jakt etter en reiseguide, og jeg viste dem det jeg hadde å by på. Dama ble helt himmelfallen da hun så prisen - 200 kr for en REISEGUIDE?! Det syns hun var aaaaltfor mye, så hun kastet (!) bøkene fra seg og nærmest trampet ut av butikken. Ja ja, så reise jordkloden rundt med barna dine gidder du bruke penger på, men 200 kr for en reiseguide..... DET ble for dyrt? (og ikke minst så blir det mye kulere å dra til stedet du skal besøke hvis du vet litt om det på forhånd også. Det syns jeg var ganske gjerrig 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2687 Del Skrevet 17. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom noen har veldig mye bedre råd enn andre, så kunne de vel iallefall vært med på å kjøpe inn en del mat. Samt dele regningen hvis de skal ut på restaurant for å spise. Hver gang broren min og hans familie kommer på besøk til foreldrene våre,, så er de jo ofte med til butikkene og handler. Da betaler de også for en del av varene. Selv om tingene de kjøper inn blir spist av alle, og ikke bare dem selv. Og når noen andre har betalt fly-billetter for dem (og kjører dem til og fra flyplassen der de bor, selv om det ligger ganske langt unna) så burde man holde seg for godt til å sutre bare fordi det koster dem noen kroner for buss til flyplassen... Anonymkode: 9ba79...c13 Veldig gjerrig ja! Jeg kan liksom ikke se logikken i at pga man bor hos noen et par uker så skal de du besøker også ta regningen på restaurant?! Syns faktisk foreldrene kunne tatt hele regningen ute som en liten takk for kost og losji. Hadde vært pinlig berørt om det var mine foreldre . Anonymkode: d8017...9f9 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 Populært innlegg #2688 Del Skrevet 17. mai 2018 På 2.5.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev: Lettere off-topic, men ja. Servitører (og kokker) får gjerne lavere betalt fordi de også får tips. Anonymkode: df96a...542 Total avsporing, men jeg tipset ikke en gang pga elendig servitør. 3 ganger ba jeg om vannpåfyll uten å få det. Da jeg betalte, så hun på kvitteringen og sa ingenting. Tok med terminalen og gikk bare. Da vi skulle gå og kledde på oss jakkene, sto hun nærme utgangen med en annen og snakket helt tydelig om st vi hadde ikke gitt tips, gjerrige jævler. Da ble jeg sååå irritert, hevet stemmen litt og sa «du trenger ikke snakke dritt om gjester før man er ute av døren. Jeg tipset deg ikke fordi jeg ba om påfyll på vann tre ganger uten å få det. Du har vært mer opptatt av skravling enn jobben din og fortjener ikke tips». En sjef eller noe beordret henne inn på bakrommet og beklaget seg såå mye overfor oss. Anonymkode: 4243d...554 87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2689 Del Skrevet 6. juni 2018 bump Anonymkode: 719de...a92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 Populært innlegg #2690 Del Skrevet 7. juni 2018 En slektning skulle være med sin demente mor til begravelsesbyrået for å ordne med seremoni og annet praktisk i forbindelse med at hennes far gikk bort. Siden enken er såpass dement er det datteren hennes som har fått ansvaret for økonomien og hun har dermed fullt innsyn både i det daglige med regninger osv og med sparekontoer og annet. Under samtalen med begravelsesbyrået kommer de til valg av urne. Enken velger en hun synes er pen, og datteren hennes overstyrer valget og går for en annen en. Hun legger seg også opp i valg av bårebukett og ikke bare kritiserer blomst- og fargevalg, men også prisen for å velge akkurat den typen blomster på denne tiden av året. Grunnen til at jeg vet dette er at jeg fikk telefon fra datteren i etterkant av dette, der hun var sint og oppgitt over sin demente mor som hadde blitt sint fordi hun ikke fikk velge urne og blomster slik hun ønsket. Datteren var i harnisk over at det gikk an å velge en urne med gullpynt når den med blå pynt var 900 kr billigere. Hun mente at dette var virkelig et tegn på at nå hadde demensen gått så langt at det var på tide å gjøre noe mer enn å holde oppsyn med betaling av regninger. Enken har virkelig råd til å kjøpe akkurat den urnen hun selv vil, om den så hadde kostet 900 tusen mer enn den den andre. Og det vet datteren godt. Så var det minnesamværet etterpå. På grunn av avdødes tidligere yrke osv kom det veldig mange i minnesamvær, det gikk dermed veldig mange snitter og veldig veldig mange flasker mineralvann og brus i varmen. De som serverer hev seg rundt og fikset både flere stoler og mer mat når de så hvor mange som kom og alle var veldig fornøyde. I etterkant får jeg høre at datteren har prutet på maten. Ikke tipset så mye som ei krone. Og drøyest av alt, ikke villet signere regningen for brus/vann, siden hun mente drikke burde være inkludert "siden vi var så mange". Jeg er bare flau, virkelig virkelig flau over å være i slekt med denne damen. Og jeg håper hennes mor ikke får høre om betalingen for minnesamværsmaten. Og for å gjøre det enda drøyere i mine øyne, uka etter gikk damen og kjøpte seg leilighet til mange mange millioner. "Siden det kommer vel snart litt arv også, heheheh" 🤢 Anonymkode: d85e3...a89 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 7. juni 2018 #2691 Del Skrevet 7. juni 2018 På 25.4.2018 den 23.55, Døgnvill skrev: Har lest alle 131 sidene nå og håper det kommer flere historier Det er ikke bare jeg som går bananas i tråder altså 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Døgnvill Skrevet 7. juni 2018 #2692 Del Skrevet 7. juni 2018 5 minutter siden, Fireball said: Det er ikke bare jeg som går bananas i tråder altså Nope, hehehe!!!! 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2693 Del Skrevet 7. juni 2018 Da farmor gikk bort var det enighet om å ikke ha et minnesamvær som var åpent for alle, vi inviterte kun de nærmeste, totalt ca 25 personer. Noen par dager før bisettelsen fikk pappa en telefon fra noen slektninger vi ikke hadde regnet med at ville ta turen pga at vi har hatt lite kontakt de siste årene om at de ville prøve å komme. Siden de ville komme langveis fra og farmor hadde hatt et nært forhold til dem tidligere inviterte pappa dem i minnesamværet og ringte cateringfirmaet og bestilte noen ekstra kuverter med snitter. Det viste seg å være unødvendig da det var noen andre som ikke kom og vi hadde for mye mat. Søstera til pappa lagde masse leven om disse kuvertene (som utgjorde under 1000 kr) og forlangte at pappa betalte det siden han hadde invitert slektningene og bestilt ekstra mat uten å snakke med henne først. Anonymkode: 7d6af...b16 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2694 Del Skrevet 7. juni 2018 Jeg oppdaget en gang at alle tipsene var borte etter at en kollega hadde gått. Vi jobbet sammen og hadde en skål som vi alltid delte på Har også vært vitne til en som tok med seg drikkeglass, ketchup og krydder fra restauranter 😛 Anonymkode: 18ce7...725 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maizena Skrevet 7. juni 2018 #2695 Del Skrevet 7. juni 2018 Jeg har en i familien som vi treffer noen ganger i året. Typ julaften og bursdag. Hans måte og føre en samtale på er å snakke om alle de fantastiske tilbudene i butikker etc. Flere ganger spør jeg om «hvordan går det med deg?» han: «meg går det kjempe fint med, for jeg var og handlet på tilbud i går. Du skulle sett alt det billige vi fikk med oss. Altså vi hadde aldri i verden kjøpt det om det ikke hadde vært på tilbud» Det går virkelig ikke an å føre en eneste samtale med han. For han snakker ikke om noe annet enn tilbud. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2696 Del Skrevet 8. juni 2018 6 timer siden, Maizena skrev: Jeg har en i familien som vi treffer noen ganger i året. Typ julaften og bursdag. Hans måte og føre en samtale på er å snakke om alle de fantastiske tilbudene i butikker etc. Flere ganger spør jeg om «hvordan går det med deg?» han: «meg går det kjempe fint med, for jeg var og handlet på tilbud i går. Du skulle sett alt det billige vi fikk med oss. Altså vi hadde aldri i verden kjøpt det om det ikke hadde vært på tilbud» Det går virkelig ikke an å føre en eneste samtale med han. For han snakker ikke om noe annet enn tilbud. Haha. Jeg kjenner noen sånne jeg og... min egen mor for eksempel Det er litt slitsomt, faktisk. For hvis hun ikke snakker om de fantaaastiiiske tilbudene, så snakker hun bare om hvor dyrt alt som IKKE er på tilbud er....... Anonymkode: a7b85...5d5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2697 Del Skrevet 8. juni 2018 På minnesamværet etter min bestefars begravelse, kom det en mann ingen av oss hadde sett før. Han satte seg ned på bordet vårt, "de nærmeste" i familien til avdøde. Jeg begynte å snakke med ham, for å finne ut hvordan han kjente bestefar. Jo, han hadde gått på tur i skogen for 20 år siden, og støtt på ham, og så hadde de vekslet noen ord, og det var det. Så så han begravelsesannonsen i avisa og kjente igjen navnet og tenkte at han skulle komme. Han sa også at han kom rett fra en annen begravelse. Jeg tenkte i mitt stille sinn at han sikkert hadde møtt den avdøde der "i skogen for 20 år siden", og fikk seg noen gratis snitter. The funeral crasher. Vet ikke om det sier mest om ham eller om meg og mine fordommer 😛 Anonymkode: 5e89e...534 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. juni 2018 #2698 Del Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: På minnesamværet etter min bestefars begravelse, kom det en mann ingen av oss hadde sett før. Han satte seg ned på bordet vårt, "de nærmeste" i familien til avdøde. Jeg begynte å snakke med ham, for å finne ut hvordan han kjente bestefar. Jo, han hadde gått på tur i skogen for 20 år siden, og støtt på ham, og så hadde de vekslet noen ord, og det var det. Så så han begravelsesannonsen i avisa og kjente igjen navnet og tenkte at han skulle komme. Han sa også at han kom rett fra en annen begravelse. Jeg tenkte i mitt stille sinn at han sikkert hadde møtt den avdøde der "i skogen for 20 år siden", og fikk seg noen gratis snitter. The funeral crasher. Vet ikke om det sier mest om ham eller om meg og mine fordommer 😛 Anonymkode: 5e89e...534 Tipper han var mer ensom enn gjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maizena Skrevet 8. juni 2018 #2699 Del Skrevet 8. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner noen sånne jeg og... min egen mor for eksempel Det er litt slitsomt, faktisk. For hvis hun ikke snakker om de fantaaastiiiske tilbudene, så snakker hun bare om hvor dyrt alt som IKKE er på tilbud er....... Anonymkode: a7b85...5d5 Jeg er faktisk helt enig! Det er ganske slitsomt. Hadde det skjedd inni mellom så greit nok. Men når det ikke fokuseres på noe annet så blir jeg helt ærlig litt sprø på dems vegne eller sprø av å prate med de. Har heldigvis lært meg å ikke prate så mye med han/de. Tror det er best! 😛 Hahah. Er det ikke det ene så er det søren meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 Populært innlegg #2700 Del Skrevet 8. juni 2018 Da søsteren min hadde kjøpt sin første leilighet ville mamma kjøpe servise til henne, så hun hadde noe "skikkelig". Søsteren min ble glad for det, fikk velge og mamma hadde tenkt å kjøpe seks kuverter til henne. La oss si at totalen for dette ble ca 5.000 kr. Noen dager etter at de hadde vært å sett på serviser sammen og søsteren min hadde valgt det hun ønsket ringte hun mamma. Hun hadde nemlig funnet et rimelig servise på Obs som ville komme på ca 1.500 kr og søsteren min ba mamma overføre de 5.000 kronene det andre serviset ville kostet til henne. Mamma sa nei. Hun ønsket å gi henne starten på et skikkelig hverdagsservise hun kunne bygge videre på, ikke gi henne penger. Søsteren min ble grisesur for dette, ringte meg og klaget og bar seg, hun mente mamma var gjerrig og urimelig. Anonymkode: 7d6af...b16 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå