Eneri Skrevet 30. april 2018 #2621 Del Skrevet 30. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det passer helt inn her, men er invitert i et bryllup, og det er arrangert slik at alle gjestene skal ta med seg en matrett. Greit nok. Men så kom de med ønskeliste i tillegg! Altså, jeg trodde "bring-a-dish" var gaven? Er det ikke litt frekt å forvente at gjestene både skal lage maten til festen OG kjøpe gaver til dem? Anonymkode: b85a9...1f8 Hm, tror ikke jeg ville reagert så veldig. Vanlig å bli bedt om å fex bake ei kake. Ville dog tatt det negativt om man var ment å bidra med en dyr rett og ønskelista inneholdt bare rådyre gaveønsker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 30. april 2018 #2622 Del Skrevet 30. april 2018 På 23.3.2018 den 22.36, padawan skrev: Da sover man iallefall ikke hvis det skulle begynne å brenne. Var ironisk men ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2018 #2623 Del Skrevet 1. mai 2018 På 30.4.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det passer helt inn her, men er invitert i et bryllup, og det er arrangert slik at alle gjestene skal ta med seg en matrett. Greit nok. Men så kom de med ønskeliste i tillegg! Altså, jeg trodde "bring-a-dish" var gaven? Er det ikke litt frekt å forvente at gjestene både skal lage maten til festen OG kjøpe gaver til dem? Anonymkode: b85a9...1f8 Jo det er det i aller høyeste grad. Hadde droppet gaven. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misssssnorway Skrevet 1. mai 2018 #2624 Del Skrevet 1. mai 2018 På 30.4.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev: Og hvordan står det til med leseforståelsen? Det handler ikke om å ikke ville dele den dyrebare posen sin, men om at det ikke var plass til alt i en pose, noe han ga blaffen i fordi han var en gjerrigknark og ikke ville betale for pose. Anonymkode: c6132...2f3 Om man da ikke er en gjerrig person og VET at kjæresten alltid unnlater å kjøpe seg pose, så kan man f.eks. kjøpe 2 og overraske! Latterlit å la seg erge over å enten måtte dele, eller alltid være den som må kjøpe pose. Det er ganske gjerrig i mine øyner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rozárka Skrevet 1. mai 2018 Populært innlegg #2625 Del Skrevet 1. mai 2018 En venninne som ville ha betalt for en tepose, når vi satte oss ned på felleskjøkkenet i et studenthjem, en gang. Hun lot meg med all vennlighet kjøpe en av hennes teposer for to kroner, da hun begynte å koke seg vann til te. Har aldri glemt det. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg #2626 Del Skrevet 2. mai 2018 Det med bryllupet minnet meg p... En i min familie nektet å gi oss bryllupsgave fordi hun ikke ble invitert i bryllupet. Hun sendte meg melding for å spesifikt si ifra, at siden hun ikke fikk komme på festen fikk vi heller ikke gave. Vi giftet oss i utlandet med kun forlovere til stede, i en kjempeenkel seremoni (jeg hadde på meg sommerkjole fra H&M), men likevel fikk vi gaver fra hele resten av slekta når vi kom hjem. Vi hadde ikke bedt om det eller satt opp noen ønskeliste noe sted altså, det var små gaver som blomster eller gavekort. Kjempekoselig <3 Denne furtne slektninger drar likevel dette opp HVER gang vi sees. "Ja jeg blir vel ikke invitert på grillfest i sommer heller!" osv. Herregud. Anonymkode: df96a...542 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 2. mai 2018 #2627 Del Skrevet 2. mai 2018 1. Venninne som ikke ville at jeg/andre skulle lade mobilen hos henne. Dette var jo fryktelig dyrt 2. Samme venninne som ovenfor. På tidlig 2000-tallet når vi fikk våre første mobiler så hadde vi kontantkort og det kostet jo litt å ringe. Hun ringte f.eks meg (og andre) og sa raskt: "Du må ringe opp igjen" og la på. Dette for at hun skulle slippe å betale... 3. Kompis som alltid kjøper det billigste av det billigste. Billigste pasta kan smake det samme som dyrere pasta, men det er litt prinsippet. Hvis gjengen spleiser på en god middag, noen kjøper kjøtt, noen skikkelige ingredienser til en god saus, andre ordentlige grønnsaker (ferske og ikke billig amerikansk grønnsaksblanding) også tropper han opp med "falsk" cola til 8kr. 4. Vi i vennegjengen pleier av og til å spleise til f.eks taco (som er lett å ordne siden man kjøper x antall ingredienser hver). Men flere av oss har også invitert til middag uten at vi spleiser. Og om vi spleiser så spør vi på forhånd om det er ok eller gir beskjed om at det blir x antall kroner per person. Men en gang så var jeg invitert på middag hos en venninne og fikk ingen beskjed om at vi skulle spleise. Tenkte det var helt ok siden jeg begge helgene før hadde invitert til taco og biffmiddag uten å spleise. Men så fikk jeg melding dagen etter om at jeg skyldte henne 55kr for middagen. Vi hadde spist mexikansk gryte (toro). Ved siden av hadde vi rømme og ekstra mais i tillegg til kjøttdeigen som måtte tilsettes. Vi var 6stk som skulle spleise - altså 330kr. Toro-gryte koster neppe så mye... 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2628 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg har en venninne som har et ekstremt høyt forbruk av pepsi max. Hun drikker flere liter hver dag. Når hun kommer på besøk er jeg alltid påpasselig med å ha flere flasker klare, for det går som regel hurtig unna. Det som er komisk er at hver eneste gang vi er på besøk hos henne, sier hun "Jeg har ikke noe annet å by på en vann altså". Selv om vi ved flere anledninger har sett at det står brus både her og der rundt i leiligheten. Gjemt bak noen jakker, inne på badet osv. Jeg synes mest det er komisk, men vet noen andre i venninnegjengen er litt oppgitt over dette. Spesielt siden hun alltid drikker minst en flaske alene når hun er på besøk hos en av oss. Det handler ikke om økonomi, hun har god råd. Anonymkode: 853bd...d94 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg HerKommerMummi Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg #2629 Del Skrevet 2. mai 2018 Søsteren min dro på ferie til Syden med en venninne. Kofferten til søsteren min ble forsinket, men hun fikk beskjed om at hun fikk den dagen etter ankomst. Hun kjøpe seg derfor en tannbørste og en truse. Tok det som en selvfølge at hun fikk ta litt tannkrem av venninne. Venninnen reaksjon var at da måtte hun få tilbake tannkremen når kofferten ankom hotellet. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg #2630 Del Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som har et ekstremt høyt forbruk av pepsi max. Hun drikker flere liter hver dag. Når hun kommer på besøk er jeg alltid påpasselig med å ha flere flasker klare, for det går som regel hurtig unna. Det som er komisk er at hver eneste gang vi er på besøk hos henne, sier hun "Jeg har ikke noe annet å by på en vann altså". Selv om vi ved flere anledninger har sett at det står brus både her og der rundt i leiligheten. Gjemt bak noen jakker, inne på badet osv. Jeg synes mest det er komisk, men vet noen andre i venninnegjengen er litt oppgitt over dette. Spesielt siden hun alltid drikker minst en flaske alene når hun er på besøk hos en av oss. Det handler ikke om økonomi, hun har god råd. Anonymkode: 853bd...d94 Hvorfor gidder dere å spandere så mye pepsi max på henne da? Anonymkode: 9ba79...c13 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2631 Del Skrevet 2. mai 2018 På 30.4.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det passer helt inn her, men er invitert i et bryllup, og det er arrangert slik at alle gjestene skal ta med seg en matrett. Greit nok. Men så kom de med ønskeliste i tillegg! Altså, jeg trodde "bring-a-dish" var gaven? Er det ikke litt frekt å forvente at gjestene både skal lage maten til festen OG kjøpe gaver til dem? Anonymkode: b85a9...1f8 Jooooo Anonymkode: 92386...909 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2632 Del Skrevet 2. mai 2018 7 minutter siden, HerKommerMummi skrev: Søsteren min dro på ferie til Syden med en venninne. Kofferten til søsteren min ble forsinket, men hun fikk beskjed om at hun fikk den dagen etter ankomst. Hun kjøpe seg derfor en tannbørste og en truse. Tok det som en selvfølge at hun fikk ta litt tannkrem av venninne. Venninnen reaksjon var at da måtte hun få tilbake tannkremen når kofferten ankom hotellet. 😂😂😂😂😂 Anonymkode: 92386...909 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 2. mai 2018 #2633 Del Skrevet 2. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som har et ekstremt høyt forbruk av pepsi max. Hun drikker flere liter hver dag. Når hun kommer på besøk er jeg alltid påpasselig med å ha flere flasker klare, for det går som regel hurtig unna. Det som er komisk er at hver eneste gang vi er på besøk hos henne, sier hun "Jeg har ikke noe annet å by på en vann altså". Selv om vi ved flere anledninger har sett at det står brus både her og der rundt i leiligheten. Gjemt bak noen jakker, inne på badet osv. Jeg synes mest det er komisk, men vet noen andre i venninnegjengen er litt oppgitt over dette. Spesielt siden hun alltid drikker minst en flaske alene når hun er på besøk hos en av oss. Det handler ikke om økonomi, hun har god råd. Anonymkode: 853bd...d94 Hvorfor gidder du det, egentlig? Det må jo gå an å tilby normal mengde, altså et glass eller to. Når man er på besøk hos folk, er det jo vanlig å få servert noe drikkelig og noe spiselig, men normale gjester vet å vise folkeskikk, og spiser/ drikker ikke vertskapet ut av huset. Dvs., jeg er glad i kake, men jeg spiser ikke opp hele kaken når jeg er på besøk hos folk. Hørtes ut som veldig spesiell oppførsel av venninnen din, men dere legger jo opp til det hvis dere har så store mengder klart til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikken Skrevet 2. mai 2018 #2634 Del Skrevet 2. mai 2018 Eksen min tok vare på kvittering om hun kjøpte noe mat for da skulle hun ha 20-40kr tilbake fra matkassa. Det syns jeg alltid var rart. Men ser at mange skriver folk tar med seg pant osv. Når jeg er på fest tar jeg med meg egen drikke, men tar med meg det som blir igjen om det er mer enn en skvett. Feks en kvart flaske jeger🙊 Kanskje jeg er gnien selv... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 2. mai 2018 #2635 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) På 20.4.2018 den 8.03, AnonymBruker skrev: Samme her, jeg er alltid den som spiser minst/drikker minst og velger de billigste tingene. Ikke fordi jeg er gjerrig, men fordi jeg ikke har så mye penger og i tillegg er jeg liten og spiser ikke så mye og tåler heller ikke så mye alkohol. I tillegg har jeg litt allergier, som spesielt er vanskelig med dessert på restaurant, så når de andre bestiller dessert har jeg aldri noe. Sist jeg var ute å spiste var min regning på 250 kr, og de to andre var på 400 og nærmere 700 kr...dere kan jo tenke hvem som foreslo å dele retningen likt Jeg synes generelt det er vedlig koselig å spandere på folk, og når jeg har besøk kjøper jeg alltid inn litt ting til gjestene, om vi er på butikken og kjøper is kan jeg gjerne kjøpe betale for begge osv. Men jeg liker å spandere på andre fordi jeg har lyst, og da forventer jeg aldri noe tilbake heller. Men jeg må innrømme at en venninne irriterer meg litt, når vi er hos meg betaler jeg alltid, og når vi er hos henne så spør hun meg alltid om penger for det hun har kjøpt, selv når halvparten av det hun har kjøpt er ting jeg ikke tåler en gang... Da er det ikk så koselig å spandere på henne lenger... Anonymkode: 5a2cd...4f3 Samme her! Jeg har også en sånn venninne. Hun får alt når hun er hos meg, men når jeg skal til henne venter hun med å gå på butikken til jeg kommer så vi spleiser 🙄 Endret 2. mai 2018 av Vinky 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2636 Del Skrevet 2. mai 2018 On 4/17/2018 at 5:50 PM, AnonymBruker said: Uff det gjorde jeg engang, tok med uåpnet pose med salat, følte meg litt dum, men følte også det var for dumt å ikke ta den med hjem igjen. Greia var at 10-12 jenter/damer var invitert på grill, vi hadde alle med oss noe kjøtt å hive på grillen og en pose med salat. Vertinnen tok posene med salat oppi en stor bolle, så bollen ble meget full + mer poser uåpnet lå ved siden av på kjøkkenbenken. Så jeg tok ikke opp min saltpose fra handleposen.. å tok handleposen med hjem igjen. Mente ikke å være kjip, jeg hadde foretrukket å hatt min egen salatpose, da jeg hadde kjøpt en som jeg liker godt, mens det jeg forsynte meg av i den store bollen, var den billige salatposen man finner i butikken. Anonymkode: 16178...8c5 Du gjorde dette én gang, og det er ikke så galt, synes jeg. Det blir noe helt annet med de som det fortelles om i tråden, som gjør det hver eneste gang. Enda verre med de som møter opp på spleiselag uten å ha med seg hverken mat eller drikke, og som forsyner seg raust av det andre har tatt med; uten å spørre om det er greit, og enda mindre takke for maten. Jeg vet om vennejulebord som har blitt holdt på restaurant, der noen av de inviterte har tatt med ekstra venner som har spist seg mette, drukket seg godt brisne og gått igjen - uten å legge igjen en eneste krone. Eller de som prøver å lure seg unna sin andel av fellesregninga ute på byen, jeg ser i tråden at det er mange av dem. De bruker gjerne disse taktikkene: - venter på at alle de andre har lagt på hver sin andel pluss tips, før de legger på litt selv slik at det blir eksakt totalbeløp, uten én eneste krone i tips til de ansatte. - samme "vente på de andre"-greia, for så å fortelle at de bare har bankkort med og "tilbyr seg" å betale hele regninga med det. Tar da alle kontantene på bordet og betaler eksakt totalbeløp, uten tips. Hvis noen av de andre påpeker at "du må gi tips du óg", prøver de å vri seg unna med noe sånt som "jammen, jeg syns ikke maten var så god" selv om de har spist godt, eller si at de synes tips er uhørt og unødvendig. "Stjeling er verre", har jeg sagt da. Jeg har sett så mye av dette at jeg har forlengst begynt å si fra til de som holder på slik, og gir meg ikke før de har betalt for sin del, i det minste. De andre er glad for at noen følger litt med, folk liker ikke å bli utnyttet. Slik snylting gjør meg provosert. Det er gjerne noen gjengangere, som absolutt har penger selv - de vil bare slippe å bruke noen. Jeg har hverken lyst eller økonomi til å sponse dem sånn. Anonymkode: 2626f...111 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2637 Del Skrevet 2. mai 2018 Er jeg et dårlig menneske som ikke tipser? Anonymkode: 5e0f1...0bc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2638 Del Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jeg et dårlig menneske som ikke tipser? Anonymkode: 5e0f1...0bc Lettere off-topic, men ja. Servitører (og kokker) får gjerne lavere betalt fordi de også får tips. Anonymkode: df96a...542 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2639 Del Skrevet 2. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lettere off-topic, men ja. Servitører (og kokker) får gjerne lavere betalt fordi de også får tips. Anonymkode: df96a...542 Ikke i Norge, nødvendigvis, det kommer litt an på restauranten man spiser ved. Mange flinke restauranteiere som ikke behandler sine ansatte som slaver I utlandet derimot er man et litt dårlig menneske hvis man ikke tipser Anonymkode: a7b85...5d5 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2640 Del Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jeg et dårlig menneske som ikke tipser? Anonymkode: 5e0f1...0bc Nei, det er du ikke. Kommer selvsagt an på stedet, men de fleste steder i Norge er ikke det nødvendig. Anonymkode: 85359...b80 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå