Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Rakelmaki skrev:

En annen venninne toppet seg derimot da vi skulle i bursdag til vår felles venninne. Siden denne felles venninnen og jeg er veldig gode venner kjøpte jeg en fin gjennomtenkt gave. Som student kunne den ikke være for dyr, men samtidig ville jeg ikke gi noe billig ræl. Så gaven var av høy standard med tanke på at bare én betalte, men hadde to spleiset var gaven for "dårlig". Da jeg og venninnen min møttes for å reise i bursdagen sammen sier hun "Kan ikke du skrive på navnet mitt på gaven fordi jeg glemte å kjøpe". Det endte med at jeg måtte skrive på hennes navn, noe som forresten så utrolig dumt ut i et personlig skrevet bursdagskort. Da jeg ga gaven i bursdagen følte jeg meg gjerrig selv fordi min gode venninne trodde sikkert at vi ikke gadd å gi henne noe ordentlig bursdagsgave :P Endte med at jeg fortale at gaven bare var fra meg og at venninnen min ba meg skrive på hennes navn. 

Hvorfor gikk du egentlig med på å skrive navnet hennes på kortet? :ohmy:

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bomullskluter i steden for wc-papir på wc? (som kokvaskes)

Anonymkode: ea2ae...d2b

:sjokk: 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bomullskluter i steden for wc-papir på wc? (som kokvaskes)

Anonymkode: ea2ae...d2b

Hæhæhæhæ!! 

Det var ikke for å tørke hendene, men personen hadde glemt do-papir?? *håper*

På finere restauranter får man jo kluter for å tørke hendene..... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Happy_Face skrev:

Hvorfor gikk du egentlig med på å skrive navnet hennes på kortet? :ohmy:

haha, fordi jeg var en feig tulling som ikke turte å stå opp for meg selv. I dag hadde jeg turt å si nei. :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en slags "gjerrigknark" som begynte å studere ved høyskole, tidligere i høst. Det er foreldrene som betaler hele husleie, for den plassen han bor på. Samt at de overfører ett par tusen-lapper til ham, minst annenhver måned. I tillegg får han jo noen kroner som stipend og lån.....

Han har lyst til å skaffe seg både motorsykkel og personbil, og så forventer han at foreldrene hans skal betale alt av drivstoff-utgifter, avgifter til staten osv for begge kjøretøyene. Han har ikke interesse av å arbeide litt ved siden av studiene, for å betale for slike ting selv. Men foreldrene hans mener at slike ting egentlig ikke er nødvendig. Han bor jo bare ett par hundre meter fra studie-stedet uansett (med dagligvarebutikker ganske nærme) så foreldrene mener at kjøretøy bare blir en veldig stor (og unødvendig) utgift for dem.

På samme studie-linje som ham, er det fleire studenter som får null økonomisk støtte fra foreldrene sine. Så de må arbeide nærmest hver eneste kveld og helg, for i det heile tatt klare å skrape sammen nok penger til å betale husleie, skole-bøker og alle utgifter. I tillegg lever de stort sett på havregryn, nudler og forsøker å leve billigst mulig. Men dette er ikke den "gjerrigknarken" jeg kjenner, noe interessert i.

Anonymkode: 3ddd7...223

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en vennine som bor i en annen by der hun studerer. Hun var bodd der siden i sommer og jeg besøkte henne en langhelg for ca 1 mnd siden. Hun bor alene og har ganske grei husleie siden hun leier hos et familiemedlem.

Ettersom broren hadde vært på besøk for 2 uker siden hadde hun ikke byttet sengetøy. Jeg sa jeg syntes dette var litt ekkelt og helst ville ha rent sengetøy. Dette var hun sterkt uenig i og sa vaskemaskinen var dyr i drift og bla bla.. Endte med at jeg byttet selv og vasket det for hun. Hun ble ganske furten, men det gikk over utover kvelden.

Dagen etter når vi skulle på butikken kjørte hun. (hun har egen bil). Ettersom hun hadde hentet meg på flyplassen(10 min kjøring) tilbudet jeg meg å betale litt bensinpenger. Hun fylte full tank og jeg måtte betale 400 kr. Syns det var litt i overkant. :P

Også når jeg skulle hjem krevde hun "husleie" av meg for at jeg hadde spart penger på hotell. Jeg sa at jeg var jo her for å besøke deg og det er naturlig at jeg får bo hos deg da siden du har plass? Da fikk jeg en lekse om at det faktisk var dyrt å være student. Endte med at jeg betalte 500 for å bo der den helgen.

Anonymkode: 10bc0...7f6

What?? :frkk:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.3.2016 den 18.19, AnonymBruker skrev:
På 17.3.2016 den 18.23, AnonymBruker skrev:

jeg skulle kjøpe en halv flaske bayles av henne for 300 kr,

hun gav meg kun ett halvt glass og nektet å gi meg mer på den dagen (hadde kun drukket 2 øl, ikke nærheten av å være full) og ved en annen anledning da hun ville spare det til en annen gang og selfølgelig krevde de 300 kr av meg!

jeg gadd ikke lage noe sak av det, og overførte pengene siden jeg hadde sagt jeg skulle betale-men likevel...!!

Anonymkode: 34e14...5fd

Lånte 65 kr av en x -venninne, overførte 60 kr med en forklaring at jeg manglet 5 kr på konto,

hun lagte kjempe stoor sak ut av den 5ern.

Jeg overførte da 5 kr jeg hadde mer penger på konto ett par dager senere

Wow, for en gjerignark, spesielt med ta betalt 300 kr for en bayles også nekte å gi deg mer enn ett halvt glass.. Og apotil ikke vil gi deg flaksen du har kjøpt fra henne fordi hun spare den til enn annen gang!?! 

Det tar kaka det, hva er som feiler folk?

Håper ikke hun er venninne av deg lengre..

Anonymkode: 0d0a4...87b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 27.3.2016 den 0.57, AnonymBruker skrev:

Denne damen  var veldig spesiel, jeg overførte pengene med forklaring om at jeg manglet 5 kr på konto.

hun kjeftet meg nord og ned, påsto at jeg spurte om å låne penger av henne hver gang vi møtes (vi hadde kjent hverandre i 2 år, løpet av de 2 årene hadde jeg lånt små penger 2 ganger og en gang spurte om låne) og det var ikke måte på.

Hun solgte en halv full baylis til 300 kr til meg som jeg betalte siden jeg hadde sagt jeg skulle gjøre det, jeg fikk kun ett halvt glass fra den flasken den kvelden.  Selvom jeg påpekte to ganger senere enn den kvelden, hjemme hos henne at jeg hadde betalt for den flasken nektet hun å gi meg noe som helst fordi hun skulle spare på den til andre anledinger.

Jeg kan nevne flere historier om henne,men nå handlet det om gjerrigknark historier fra virkeligheten ;)

Enden på storyen der,var jo at det ble for mange rare ting med henne at jeg valgte å kutte henne ut.

Det ble rett og slett for slitsomt.

Shit!

Anonymkode: 0d0a4...87b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mange merkelig mennesker det finnes der ute når det kommer til økonomiske takter:fnise: Har flirt meg gjennom 36 sider nå!

Denne historien har jeg laget en egen tråd om her inne før, rett og slett fordi jeg ble så forskrekket når det skjedde, så jeg kjører en copy-paste:

En venninne av meg har vært sammen med kjæresten sin i ca. 3 1/2 år og de har det veldig bra sammen. Han er i full jobb og hun er fulltidsstudent. Seint i fjor overrasket han henne med en helgetur til Paris; to overnattinger på et fint hotell, masse morsomme og romantiske aktiviteter, osv osv. Hun hadde det kjempekoselig og var overlykkelig over at han hadde tenkt på å overraske henne på den måten. Men så, to dager etter at de kom hjem, sa han at nå måtte de betale for turen og ba henne om å overføre sin halvpart av utgiftene til ham (han hadde booket hotell og fly på kredittkort). Hun fikk helt sjokk, for som sagt er hun fulltidsstudent og har ikke jobb ved siden av, mens han er i full jobb som betaler langt over gjennomsnittet.

Hadde det vært en planlagt tur hadde hun selvsagt betalt halvparten av fly og hotell, men siden det var en overraskelsestur som han planla og informerte henne om dagen før avreise, gikk hun ut ifra at han tok seg av de store utgiftene, mens hun kunne betale mesteparten av maten og sånt mens de var der. Som hun sa til meg i en meeeeget lang telefonsamtale etter at de kom hjem, så hadde hun aldri blitt med hvis hun visste at han kom til å forvente at hun betalte halvparten av fly og hotell, for når hun lever på studiestøtte fra Lånekassen og det i tillegg snart var jul, hadde hun mer eller mindre ingenting ekstra å rutte med. 

Hun var ganske irritert fordi a) han ikke sa noe på forhånd om at de skulle dele utgiftene, b) for at han valgte et unødvendig dyrt hotell, c) at han tydeligvis ikke tenkte over at hun ikke kom til å ha økonomi til en spontantur til utlandet (han er fullt klar over den økonomiske situasjonen hennes), og d) at han i det hele tatt booket turen uten å snakke med henne. Det var snakk om rundt 4500,-, altså ikke småpenger for en student. Når han gjorde det på denne måten så ga han henne ikke engang et valg om hun ønsket å bli med eller ikke, så personlig syntes jeg det var skikkelig råttent av ham.

Hun betalte faktisk, fordi hun ikke orket en krangel (veldig konfliktsky jente), men jeg vet at hun fortsatt er rimelig misfornøyd med ham og jeg skulle i grunnen ønske at hun ville ta det opp med ham, både for å unngå lignende hendelser i framtiden og for å få "cleared the air" litt.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, vscare skrev:

Herregud, så mange merkelig mennesker det finnes der ute når det kommer til økonomiske takter:fnise: Har flirt meg gjennom 36 sider nå!

Denne historien har jeg laget en egen tråd om her inne før, rett og slett fordi jeg ble så forskrekket når det skjedde, så jeg kjører en copy-paste:

En venninne av meg har vært sammen med kjæresten sin i ca. 3 1/2 år og de har det veldig bra sammen. Han er i full jobb og hun er fulltidsstudent. Seint i fjor overrasket han henne med en helgetur til Paris; to overnattinger på et fint hotell, masse morsomme og romantiske aktiviteter, osv osv. Hun hadde det kjempekoselig og var overlykkelig over at han hadde tenkt på å overraske henne på den måten. Men så, to dager etter at de kom hjem, sa han at nå måtte de betale for turen og ba henne om å overføre sin halvpart av utgiftene til ham (han hadde booket hotell og fly på kredittkort). Hun fikk helt sjokk, for som sagt er hun fulltidsstudent og har ikke jobb ved siden av, mens han er i full jobb som betaler langt over gjennomsnittet.

Hadde det vært en planlagt tur hadde hun selvsagt betalt halvparten av fly og hotell, men siden det var en overraskelsestur som han planla og informerte henne om dagen før avreise, gikk hun ut ifra at han tok seg av de store utgiftene, mens hun kunne betale mesteparten av maten og sånt mens de var der. Som hun sa til meg i en meeeeget lang telefonsamtale etter at de kom hjem, så hadde hun aldri blitt med hvis hun visste at han kom til å forvente at hun betalte halvparten av fly og hotell, for når hun lever på studiestøtte fra Lånekassen og det i tillegg snart var jul, hadde hun mer eller mindre ingenting ekstra å rutte med. 

Hun var ganske irritert fordi a) han ikke sa noe på forhånd om at de skulle dele utgiftene, b) for at han valgte et unødvendig dyrt hotell, c) at han tydeligvis ikke tenkte over at hun ikke kom til å ha økonomi til en spontantur til utlandet (han er fullt klar over den økonomiske situasjonen hennes), og d) at han i det hele tatt booket turen uten å snakke med henne. Det var snakk om rundt 4500,-, altså ikke småpenger for en student. Når han gjorde det på denne måten så ga han henne ikke engang et valg om hun ønsket å bli med eller ikke, så personlig syntes jeg det var skikkelig råttent av ham.

Hun betalte faktisk, fordi hun ikke orket en krangel (veldig konfliktsky jente), men jeg vet at hun fortsatt er rimelig misfornøyd med ham og jeg skulle i grunnen ønske at hun ville ta det opp med ham, både for å unngå lignende hendelser i framtiden og for å få "cleared the air" litt.

Oi! Det hadde jeg aldri betalt for! 

Anonymkode: f90f4...feb

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Da jeg var student datet jeg en fyr som var i full jobb og hadde barn fra et tidligere forhold. Den første gangen jeg skulle besøke ham der han bodde spurte han om vi kunne handle inn mat sammen og betale halvparten hver. Joda, det var greit sa jeg, selv om jeg syntes det var litt spesielt siden jeg hadde handlet inn og betalt alt de gangene vi hadde vært hos meg, men ok. Da vi kom inn i butikken ringte telefonen min, og det var en samtale jeg måtte ta. Jeg ruslet etter ham mens jeg snakket i telefonen og fulgte ikke så nøye med på hva han tok opp av handlevogna da vi kom fram til kassa, men jeg holdt på å gå i bakken da han smilte og sa at det ble ca 1500,- på hver av oss. Det var jo to tredjedeler av matbudsjettet mitt for en måned på den tida. Tullingen hadde benyttet anledningen til å handle inn deodoranter, sokker, barbersaker og middager til sin lille familie for en god stund framover! Det syntes han altså at jeg som var en fattig student skulle sponse  :grine::ler: :roll:

Jeg sa takk for meg og dro hjem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, antbug skrev:

Da jeg var student datet jeg en fyr som var i full jobb og hadde barn fra et tidligere forhold. Den første gangen jeg skulle besøke ham der han bodde spurte han om vi kunne handle inn mat sammen og betale halvparten hver. Joda, det var greit sa jeg, selv om jeg syntes det var litt spesielt siden jeg hadde handlet inn og betalt alt de gangene vi hadde vært hos meg, men ok. Da vi kom inn i butikken ringte telefonen min, og det var en samtale jeg måtte ta. Jeg ruslet etter ham mens jeg snakket i telefonen og fulgte ikke så nøye med på hva han tok opp av handlevogna da vi kom fram til kassa, men jeg holdt på å gå i bakken da han smilte og sa at det ble ca 1500,- på hver av oss. Det var jo to tredjedeler av matbudsjettet mitt for en måned på den tida. Tullingen hadde benyttet anledningen til å handle inn deodoranter, sokker, barbersaker og middager til sin lille familie for en god stund framover! Det syntes han altså at jeg som var en fattig student skulle sponse  :grine::ler: :roll:

Jeg sa takk for meg og dro hjem.

Ja du betalte ikke?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fnis, som en litt gjerrig person så kjenner jeg meg litt igjen i noen av historiene som har dukket opp på mange sider tilbake :laugh:

Det er mye gjerrige faktisk ikke gjør bevisst, og åpen kommunikasjon og avklaringer ville gjort mye.

Anonymkode: 223b0...cec

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...