AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #601 Del Skrevet 28. mars 2011 Vet ikke om jeg har skrevet dette før, men vi har en skrullete gammel tante i familien til samboeren min. For det første er hun, for å si det rett ut, den mest ufyselige over 80 jeg har møtt. Hun gjør stort sett ikke annet enn å kjefte og klage, og jeg har aldri hørt henne si et pent ord til noen. I tillegg er hun forferdelig gniten. Hun hadde lenge klaget over at det var så kaldt i leiligheten sin, så svigerfar kjøpte en ovn til henne i gave. Ca et år senere hadde denne gamle tanta beordret svigerfar til å tømme leiligheten hennes for diverse som skulle kastes og pusses opp. Han leide container, kastet masse søppel og malte noen vegger for henne. Da kommer denne ovnen frem, og gamla sier: "Den der har jeg tenkt å kaste, men om du vil ha den kan du få kjøpe den for 300 kroner". Denne damen skal visstnok også ha spurt sin mann om pensjonen hans fremdeles kom til å bli utbetalt neste måned, når han lå på dødsleiet - bare en dag eller to før han døde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #602 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvis du er så dum at du gir vekk varer så å si daglig i tre år, så synes jeg ikke synd i deg. Herremin, stått opp med feil fot i dag eller? Det er ingen her som skriver for å få medlidenhet. Dette skal liksom være en morsom tråd. Hvorfor så sur mon tro? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #603 Del Skrevet 28. mars 2011 Har en utrolig gjerrig onkel. Når faren min (hans bror) hadde bursdag sendte min onkel et bursdagskort hvor han hadde brukt tip-ex for å stryke ut det som sto der (kortet var brukt fra før), sendte det i en jobb-konvolutt og det var sendt fra jobben hans, slik at han ikke trengte å betale porto. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 29. mars 2011 #604 Del Skrevet 29. mars 2011 Tanten min resirkulerer konvolutter med ferdigtrykt porto på (type bankbrev osv). Er alltid litt forvirrende å få brev fra en bank eller et firma man aldri har hatt noe med å gjøre, så viser det seg å være bursdagskort e.l. fra tante og onkel. Julebrevene de siste 10 årene har vært på brevpapiret til firmaet hun jobbet i for 20 år siden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. mars 2011 #605 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Hadde ei venninne som var utrolig gniten og gjerrig. Hver gang hun skulle være med vennegjengen tok hun med seg 3-4 røyk, for hun "glemte" resten av røyken hjemme og snyltet på alle andre eller bare tok. Det samme skjedde på fester. Hun tok med seg litt egne drikkevarer, og da venner skulle på toalettet så vi at hun nippet til seg av andres drikke UTEN å spørre. Vi gav jo selvsagt beskjed til hun, men hun nektet alltid for at hun hadde gjort det ellers var hun "for full" til å huske det. Det var en gang da hun ene venninna mi hadde bursdag, så var denne andre gnitne venninnen min med. Hun spurte bursdagsbarnet om hun kunne få en røyk av henne. Så spør bursdagsbarnet om hun ikke har røyk selv. Da svarte hun: "jo, men de skal jeg ha til i morgen!". Det skulle jo bursdagsbarnet også. Husker alle satt og måpte over uttalelsen hennes. Hun skulle også alltid låne en sprut med parfyme fra andre dersom de hadde med seg til tross for at hun ALLTID hadde med seg sin egen parfyme i vesken dersom ingen hadde med parfyme selv. Edit: HAHA! Også må jeg fortelle om min gnitne mor. Vi var på Kiwi i fjor(?) påske og da var det 4-pakning med kvikk-lunsj på tilbud. Husker ikke den eksakte prisen, men den var ganske redusert. Så spurte jeg min mor om hun ikke skulle kjøpe seg noen 4-pakniner med kvikk-lunsj for det er hun så glad i. Hun tok med seg en kvikk-lunsjpakke da hun PLUTSELIG kom på at Rema1000 hadde de til 1 kr billigere og der skulle jo hun seinere i uken så hun gikk tilbake og la fra seg sjokoladen, og handlet den på Rema seinere i uken. Endret 29. mars 2011 av HenLu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #606 Del Skrevet 29. mars 2011 En i familien tok med seg sine nevøer på museum. Da de kom ut igjen ville han ha pengene tilbake for "Ungene hadde ikke giddet å følge med, så de hadde ikke sett noe der inne". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiarra Skrevet 29. mars 2011 #607 Del Skrevet 29. mars 2011 En i familien tok med seg sine nevøer på museum. Da de kom ut igjen ville han ha pengene tilbake for "Ungene hadde ikke giddet å følge med, så de hadde ikke sett noe der inne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. mars 2011 #608 Del Skrevet 29. mars 2011 Kom på en til! Jeg og vennegjengen var ute og spiste med en kompis av hun ene. Etter maten gikk alle ut og røykte utenom meg og denne kompisen. Jeg liker at maten siger og jeg røyker ikke, så vi satt igjen på restauranten i noen minutter. Alle hadde gitt tips inkludert meg. Da jeg og han skulle gå, går jeg først og prater i vilden sky, men får ikke noen svar, så jeg snur meg og ser at han plukker med seg tipsen som ligger på bordet vårt og putter i sin egen lomme Til og med servitøren så det, jeg ble så flau. Jeg fikk sjokk, og spurte hvorfor han gjorde det. Dersom det er noen som har rett på pengene er det enten servitøren eller oss som har punget ut med tips, men han mente at servitøren hadde sett stygt på han hele tiden og gitt han elendig service (noe de andre og jeg overhode ikke la merke til). Jeg fortalte det til vennegjengen da han skulle på do, og de trodde ikke sine egne ører. Vi fikk heller ikke tilbake igjen pengene da vi spurte om det. Det ble med den ene gangen han var med på restaurant. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 29. mars 2011 #609 Del Skrevet 29. mars 2011 Alle hadde gitt tips inkludert meg. Da jeg og han skulle gå, går jeg først og prater i vilden sky, men får ikke noen svar, så jeg snur meg og ser at han plukker med seg tipsen som ligger på bordet vårt og putter i sin egen lomme Det er jo helt utrolig! Skjønner ikke hva som går gjennom hodet på sånne folk... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #610 Del Skrevet 29. mars 2011 En venninne av meg er så gjerrig så hun har tattovert på seg sminke for å slippe å bruke penger på sminke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mars 2011 #611 Del Skrevet 29. mars 2011 En venninne av meg er så gjerrig så hun har tattovert på seg sminke for å slippe å bruke penger på sminke. Så alle som tattoverer på seg sminke er automatisk gjerrige? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #612 Del Skrevet 29. mars 2011 Så alle som tattoverer på seg sminke er automatisk gjerrige? Hvordan trakk du den slutningen? Helautomatisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #613 Del Skrevet 29. mars 2011 Min nærmeste kollega sitter på med meg både til og fra jobb hver eneste dag og har nå- etter snart 4 mnd ikke betalt en eneste krone. Ved å sitte på meg meg sparer hun nesten 50 kroner dagen, og atpåtil er hun såpass "frekk" at hun nesten daglig kommer 2-3minutter etter avtalt tid. (Ant har jeg vel ikke rett til å klage- jeg har enda ikke etterspurt penger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #614 Del Skrevet 29. mars 2011 En venninne av meg er så gjerrig så hun har tattovert på seg sminke for å slippe å bruke penger på sminke. Trodde at det var relativt dyrt å tattovere sminke jeg da. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #615 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg kjenner noen som halvblander brus med kullsyrevann slik at brusen skal bli drøyere i bruk. Kullsyrevannet hentes fra automat på jobben med tomme brusflasker fra hjemme etter at de andre har gått hjem. Det var visst ikke så kjempegodt, men etter en stund ble man vant til det... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 30. mars 2011 #616 Del Skrevet 30. mars 2011 Hadde ei venninne som var utrolig gniten og gjerrig. Hver gang hun skulle være med vennegjengen tok hun med seg 3-4 røyk, for hun "glemte" resten av røyken hjemme og snyltet på alle andre eller bare tok. Det samme skjedde på fester. Hun tok med seg litt egne drikkevarer, og da venner skulle på toalettet så vi at hun nippet til seg av andres drikke UTEN å spørre. Vi gav jo selvsagt beskjed til hun, men hun nektet alltid for at hun hadde gjort det ellers var hun "for full" til å huske det. Jeg ble faktisk vitne til noe lignende forrige helg. En venn som jeg vet er litt gnien var med ut på byen med resten av gjengen. Alltid når noen andre går i baren så takker han ja til en øl på deres regning, men når han går i baren selv så kjøper han kun til seg selv og spør ikke om han skal ta med til andre. Dette vet liksom alle og vi har vent oss til det, men gjerrigheten toppet seg forrige helg. Da gikk alle andre ut for å røyke og jeg ble sittende igjen med denne kompisen. Med en gang resten var gått ut begynte han å drikke av glasset til sidemannen! Når de andre kom inn flyttet han streks hånda over til sitt eget glass igjen. Angrer meg på at jeg ikke sa noe på det, men jeg ble så sjokkert. Hvis jeg ser det igjen skal jeg i alle fall påpeke det! Dette er en voksen person (godt over 30) som ikke tjener dårlig eller noe slikt. Syns det er helt utrolig at det går an.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. april 2011 #617 Del Skrevet 22. april 2011 Det var en gang jeg skyldte en venninne penger. La oss si det var 10 euro. Jeg manglet 30 cent, og spurte om det gikk greit. "Jeg kan få dem en annen gang." Ja, vel. Rett skal være rett. Noen dager senere skulle hun sjekke at hun hadde fått alt alle skyldte henne. Så sa hun til meg, "og du skylder meg fremdeles 30 cent." Husker jeg fant frem en euro, og sa "vær så god, bare behold vekslepengene." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 22. april 2011 #618 Del Skrevet 22. april 2011 Min nærmeste kollega sitter på med meg både til og fra jobb hver eneste dag og har nå- etter snart 4 mnd ikke betalt en eneste krone. Ved å sitte på meg meg sparer hun nesten 50 kroner dagen, og atpåtil er hun såpass "frekk" at hun nesten daglig kommer 2-3minutter etter avtalt tid. (Ant har jeg vel ikke rett til å klage- jeg har enda ikke etterspurt penger) Forsåvidt ikke, men du kan jo hinte litt? Dessuten synes jeg IKKE du skal vente de 2-3 minuttene...Personlig hadde jeg irritert meg såpass etterhvert at jeg hadde sagt fra. Måtepå til frekkhet! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #619 Del Skrevet 22. april 2011 Det var en gang jeg skyldte en venninne penger. La oss si det var 10 euro. Jeg manglet 30 cent, og spurte om det gikk greit. "Jeg kan få dem en annen gang." Ja, vel. Rett skal være rett. Noen dager senere skulle hun sjekke at hun hadde fått alt alle skyldte henne. Så sa hun til meg, "og du skylder meg fremdeles 30 cent." Husker jeg fant frem en euro, og sa "vær så god, bare behold vekslepengene." Det er vel mer gjerrig å gi tilbake for lite, enn å be om å få tilbake alt? Man gir jo ikke tilbake 99 kroner hvis man skylder 100? Jeg hadde nok ikke sagt fra som venninnen din gjorde, men synes det er frekt å gi igjen for lite og regne med at det er OK. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dresden Skrevet 22. april 2011 #620 Del Skrevet 22. april 2011 Det er vel mer gjerrig å gi tilbake for lite, enn å be om å få tilbake alt? Man gir jo ikke tilbake 99 kroner hvis man skylder 100? Jeg hadde nok ikke sagt fra som venninnen din gjorde, men synes det er frekt å gi igjen for lite og regne med at det er OK. Tror du misforsto. Hun ga faktisk 70 cent for mye tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå