Jade Skrevet 9. juli 2010 #501 Del Skrevet 9. juli 2010 hehe...får ta en gjerrigknark-historie jeg, da... Til jul for noen år siden fikk jeg/vi et par håndklær i presang av en eldre, mannlig slektning (ikke tilstede). Der og da tenkte jeg ikke mer på dem. Men etter hvert når de kom i bruk, så slo det meg at disse håndklærne er jo de samme som vi gav han i presang for noen år siden!! Jeg kan til og med huske at jeg kjøpte "mannefarger", blå og grønn. Og hvor de var kjøpt, noe som stemte når jeg så etter...!! Tror nok det blir første og siste gangen jeg får min egen gave i presang tilbake...!!! Haha, hadde det vært min slektning, hadde han fått gaven tilbake til neste jul/bursdag :D *min tur å være gjerrig* Har en gjerrig kompis som tar med seg resten av chipsen han hadde med når det er fest og han skal hjem etterpå. + en gang la han på penger sist når vi var på restaurant. Da la han på resterende beløp slik at han fikk tipsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 9. juli 2010 #502 Del Skrevet 9. juli 2010 Finnes det voksne mennesker som gjør det? Herregud, til og med min 14 år gamle søster synes det er for dumt...noe så frekt! Tydeligvis, i følge denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantegrusom Skrevet 9. juli 2010 #503 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har vært endel i Nederland og Belgia i forbindelse med diverse arrangementer, og på lokale puber (ikke turistfellene) så spør de faktisk om du ikke har noen venner hvis du kommer fra ett bord med en gruppe og bare kjøper en øl/drink.. Helt fantastisk. Dette er faktisk ikke uvanlig, og skyldes MULIGENS at servitørene jobber på provisjon. Mannen i mitt underliv har prestert å bli NEKTA servering på Oktoberfest (sic!) fordi han bare ville bestille 3 øl til kolleger som dukket opp etter de andre. Det GADD ikke servitøren å komme med, og grunnen var klar; hun jobbet kun på provisjon og gadd kun bringe ut hele brett med øl. Superhelten var jo slett ikke vond å be ... han bestilte et helt brett og fikk servering med en gang ;D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantegrusom Skrevet 9. juli 2010 #504 Del Skrevet 9. juli 2010 Men søsteren min, gullklumpen, sa at hun ikke hadde lyst til New York og handle når hun visste at jeg sleit med å kjøpe lørdagsgodter til nevøen hennes og hadde søvproblemer. Da er det mer verdt at du er glad og sover godt om natten. Nå begynte jeg å grine. Seriøst. Gi søsteren din en klem fra meg og si hun er gull verdt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantegrusom Skrevet 9. juli 2010 #505 Del Skrevet 9. juli 2010 *tørker tårene og samler seg om tastaturet* Jeg har en venninne (stakkar) som i mange år var glad i en fyr (dust) som første gangen jeg møtte ham presterte å komme inn i deres felles leilighet med handleposer, uten å registrere at jeg var der brøle ut nøyaktig sum han hadde betalt og - etter å ha håndhilst på meg - strakk frem hånden mot venninnen min og forlangte betaling for de bindene til 23,99 som han hadde kjøpt til henne. Høyt og tydelig minnet han henne på at mensen ikke gikk av felleskontoen. Med meg som gapende og vantro tilhører i sofaen. Uheldigvis lot hun seg besvangre av samme idiot, og det endte som det måtte gå; skilsmisse. Hvorpå vedkommende dukket opp i meglingsmøter med krav om 40% samvær, fordi det tjente han mest på bidragsmessig, utfra et regnestykke om hvor mye tid han da hadde til å jobbe overtid, kontra hva han måtte betale, kontra hva hun tjente og hvor mye skatt han måtte betale. Samme kjiping mente at hun måtte flytte ut av felles bolig fordi han hadde betalt lån og kommunale utgifter (ca. 5000 i måneden) mens hun tjente MINDRE og hadde stått for løpende utgifter (ca. 7000). Heldigvis hadde hun vært smart nok til å insistere på felles regningskonto slik at hennes bidrag kunne dokumenteres - der hogg han i stein, gitt. Felles bolig ble solgt, og han tilta i vinkler når han måtte dele verdistigningen likt med moren til hans barn. Hører også med til historien at han aldri noensinne kjøper et plagg eller en leke til ungene av egen fri vilje. Til og med hans egen mor har ringt min venninne og fortalt hvor flau hun er over sønnen. Moret meg derfor stort med å sabotere samtlige av hans sjekketriks i etterkant av samlivsbruddet med en blanding av fakta om hans.... sparsommelighet og min venninnes beskrivelse av størrelsen på "utstyret". Det ble ikke noe på ham med det første. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #506 Del Skrevet 12. juli 2010 hehe...får ta en gjerrigknark-historie jeg, da... Til jul for noen år siden fikk jeg/vi et par håndklær i presang av en eldre, mannlig slektning (ikke tilstede). Der og da tenkte jeg ikke mer på dem. Men etter hvert når de kom i bruk, så slo det meg at disse håndklærne er jo de samme som vi gav han i presang for noen år siden!! Jeg kan til og med huske at jeg kjøpte "mannefarger", blå og grønn. Og hvor de var kjøpt, noe som stemte når jeg så etter...!! Tror nok det blir første og siste gangen jeg får min egen gave i presang tilbake...!!! Gi håndklær i gave ?? Jeg forstår godt at mannen gir dem tilbake. Noe så upersonlig og kjedelig som et blått og grønnt håndkle skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #507 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg har en venninne C som er det mest gjerrige mennesket jeg vet om. Hun er den eneste jeg kjenner som kommer fra en rik familie og faktisk har formue. Vi er fire venninner inkl C som er på ferie sammen: -Alle betaler hver sin gang for frokost til fellesskapet. Når alle vi andre har betalt to ganger hver, og hun ingen, er det ei som nevner det for henne, og sender henne i butikken med meg som bærehjelp. Når det skal betales, så oooops, hun har visst glemt lommeboken¸ jeg må betale -Det koster fire Euro å ta taxi til stranden, dvs 8 kr per hode. Tbanen koster 0,5 euro, men da må vi gå et ganske langt stykke i 35 grader, så det vil ingen unntatt C. Det ender opp med at vi andre tre betaler taxien hver gang, for hun ikke vil være med på turen (men sitter selvsagt på) -Vi er ute og spiser hver kveld. Før vi skal ut spiser hun brød og pålegg fra kjøleskapet i leiligheten, og når vi kommer på restauranten er hun ikke sulten, og bestiller en kopp te. Vi andre bestiller tapas og vin på deling- og ender opp med å dele alt med henne (som kun betaler for sin kopp te). -Hjemme i Norge igjen: hun blir invitert på ost og vin kveld der alle skal ta med en ost hver, hun tar med en tredjedels phipadelphia hun har i kjøleskapet. Jeg får bursdagsgave- en bok hun allerede har lest først. Kan komme med utallige slike historier. Må nevnes at hun aldri blir invitert på tur med oss igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 13. juli 2010 #508 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Ah, elsker denne tråden og kom på en historie selv.... Var på for mange år siden på shopping med en tidligere venninne. Det var salg, og vi gikk på HM; der det hang endel resteplagg til 19,90 kr. Hun fant en bluse som hang der, og fant en som knappene hang og slang litt på. Gikk i kassen for å betale, og endte opp med å kreve rabatt på den, siden knappene hang og slang... En bluse til 19,90... Og hun hadde ikke dårlig råd for å si det slik. Hun fikk 10% rabatt. Endret 13. juli 2010 av Xtra_lilje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 13. juli 2010 #509 Del Skrevet 13. juli 2010 Må bare prøve å få denne på mine innlegg igjen (den har forsvunnet de andre gangene..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #510 Del Skrevet 13. juli 2010 Men det er vel nettopp derfor disse gjerrigknarkene har masse penger i banken. Hvis jeg skulle snike meg til middag hos noen hver dag, og fått noen til å kjøre meg gratis, så hadde det hjulpet godt på budsjettet, gitt. Er selv singel. Kjenner et ektepar der begge er like gnitne, og samarbeider om å få alt mest mulig gratis. Og som regel på andres bekostning. Gjett hvem som reiser verden rundt og bor halve året i Spania m.m.? Ikke rart de har god råd. Sist jeg snakket med dem, så spurte de om å overnatte hos meg, siden jeg bor ikke så langt ifra flyplassen. Dette har skjedd flere gg. De skulle videre neste dag. Helt greit det, jeg er ikke vanskelig sånn. Selv om vi ikke er SÅ nære venner, så gjør jeg det for å være hyggelig, men føler at jeg blir utnyttet. Vil sette dem i kategorien "fjerne bekjente." Det innebærer da at jeg henter dem, lager middag om kvelden og frokost om morningen. Og sjølsagt kjører jeg dem til flyplassen igjen. Ikke at jeg venter betaling, men sist fikk jeg en flaske sur hjemmelaget vin som takk for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #511 Del Skrevet 13. juli 2010 Kom på en histore om en eks. Han lurte på om vi kunne bli samboere for at det var så dyret å leie der han bodde (1100 kr/måneden) og siden jeg hadde leilighet så var det mitt lån og ikke hans. Vi blir samboere og han blir med på å betale fellesutgiftene som husleie, strøm, til nød telefon og internett. Den gang da var det slik at man MÅTTE ha fasttelefon for å internett, og husker at vi måtte ha spsesifisert regning så han kunne betale akkurat på øret. Tok også og noterte tiden man var på internett så han ikke betale for mye. Den største krisa var den gangen vi hadde handlet og alt var felles untatt et beger med yohurt som var min, og den hadde jeg oversett på kvitteringa. Da det ble oppdaget så ble det litt krise, for jeg kunne ha lurt han i lengre tid. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvitteriengene, og da han gikk igjennom så oppdaget han at han som skylte meg en del penger - så da sluttet han å være så nøye på det. Og for ikke å glemme gaver jeg fikk av han som jeg måtte betale for selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lolita___ Skrevet 17. juli 2010 #512 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg har en venninne C som er det mest gjerrige mennesket jeg vet om. Hun er den eneste jeg kjenner som kommer fra en rik familie og faktisk har formue. Vi er fire venninner inkl C som er på ferie sammen: -Alle betaler hver sin gang for frokost til fellesskapet. Når alle vi andre har betalt to ganger hver, og hun ingen, er det ei som nevner det for henne, og sender henne i butikken med meg som bærehjelp. Når det skal betales, så oooops, hun har visst glemt lommeboken¸ jeg må betale -Det koster fire Euro å ta taxi til stranden, dvs 8 kr per hode. Tbanen koster 0,5 euro, men da må vi gå et ganske langt stykke i 35 grader, så det vil ingen unntatt C. Det ender opp med at vi andre tre betaler taxien hver gang, for hun ikke vil være med på turen (men sitter selvsagt på) -Vi er ute og spiser hver kveld. Før vi skal ut spiser hun brød og pålegg fra kjøleskapet i leiligheten, og når vi kommer på restauranten er hun ikke sulten, og bestiller en kopp te. Vi andre bestiller tapas og vin på deling- og ender opp med å dele alt med henne (som kun betaler for sin kopp te). -Hjemme i Norge igjen: hun blir invitert på ost og vin kveld der alle skal ta med en ost hver, hun tar med en tredjedels phipadelphia hun har i kjøleskapet. Jeg får bursdagsgave- en bok hun allerede har lest først. Kan komme med utallige slike historier. Må nevnes at hun aldri blir invitert på tur med oss igjen. Verste jeg har hørt,synest dere skulle skjellt hun ut rett og slett frekt å henge seg på sånn og få alt gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helene_Mari Skrevet 27. juli 2010 #513 Del Skrevet 27. juli 2010 Oi, jeg er virkelig glad jeg ikke har slike mennesker i min omgangskrets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #514 Del Skrevet 28. juli 2010 Min tidligere samboer var kjempegjerrig. Jeg måtte ta en liten operasjon (poliklinisk) Det var i de tider vi syklet overalt, og vi syklet inn til sykehuset. Fikk streng beskjed av legen at det var uforsvarlig å sykle hjemover etter operasjonen, og at jeg måtte ta taxi. Da operasjonen var overstått og jeg skulle til å ta taxi hjem (det hadde kostet et par hundre kr), satte eksen seg fullstendig på bakbeina, og jeg måtte pent sykle hjemover da taxi var fullstendig unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juli 2010 #515 Del Skrevet 28. juli 2010 Min tidligere samboer var kjempegjerrig. Jeg måtte ta en liten operasjon (poliklinisk) Det var i de tider vi syklet overalt, og vi syklet inn til sykehuset. Fikk streng beskjed av legen at det var uforsvarlig å sykle hjemover etter operasjonen, og at jeg måtte ta taxi. Da operasjonen var overstått og jeg skulle til å ta taxi hjem (det hadde kostet et par hundre kr), satte eksen seg fullstendig på bakbeina, og jeg måtte pent sykle hjemover da taxi var fullstendig unødvendig. Kunne du ikke betalt for drosjen selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 28. juli 2010 #516 Del Skrevet 28. juli 2010 De hadde sikkert felles økonomi som han styrte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeleine Skrevet 28. juli 2010 #517 Del Skrevet 28. juli 2010 :popcorn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #518 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er liksom forskjellige måter å være gjerrig på. Det aller verste typen er folk som gir fullstendig blanke i andre mennesker bare de kan få grafset til seg et eller annet. Jeg har en bekjent av den typen og jeg kunne fortalt utallige historier om henne, men skal nøye meg med en av de verste. Den gjerrige damen og venninnen hennes var begge to gravide og sånn omtrent like langt på vei. Omtrent seks måneder ut i svangerskapet går det galt for venninnen og hun mister den etterlengtede lille jenta si. Uken etter ringer den gjerrige damen henne og spør om ikke hun kan få omstendighetsklærne hennes for: "- Du har jo ikke bruk for dem lenger." Hun fikk klærne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 28. juli 2010 #519 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er liksom forskjellige måter å være gjerrig på. Det aller verste typen er folk som gir fullstendig blanke i andre mennesker bare de kan få grafset til seg et eller annet. Jeg har en bekjent av den typen og jeg kunne fortalt utallige historier om henne, men skal nøye meg med en av de verste. Den gjerrige damen og venninnen hennes var begge to gravide og sånn omtrent like langt på vei. Omtrent seks måneder ut i svangerskapet går det galt for venninnen og hun mister den etterlengtede lille jenta si. Uken etter ringer den gjerrige damen henne og spør om ikke hun kan få omstendighetsklærne hennes for: "- Du har jo ikke bruk for dem lenger." Hun fikk klærne. Det er virkelig noe av det verste jeg noen sinne har hørt!!! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 28. juli 2010 #520 Del Skrevet 28. juli 2010 Slenger meg på denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå