Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

To venner skulle feire 30-års dag sammen. Først fikk vi beskjed om å ta med grillmat. Selvsagt tok vi med fine gaver. Drikke måtte vi holde selv. Vi fikk servert en veldig enkel salat og bittelitt chips. Helt greit alt - helt fram til det kom en boks på rundgang hvor de samlet inn 70 kr. pr. pers. for de utgifter de måtte ha.... :gjeiper:

:hoho: går det virkelig an!?

Tipper de to ble samtaleemne når gjestene skulle gå hjem ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Supermimz
Må bare fortelle en historie om min far. Han er veldig gjerrig når det gjelder diverse, men kommer ting til data etc, så driter han pluteslig penger :)

Men i hvertfall, for noen måneder siden kjøpte han en billig telefon til meg med kontantkort. Sånn at vi kunne ha fri familie og ringe gratis. Funka jo egentlig veldig greit, og han ringte oftere enn han noen sinne har gjort før!

I sommerferien fikk de gjester fra utlandet, og han spurte om ikke de kunne låne telefonen i ett par uker, så de kunne ringe gratis og holde kontakt med hverandre :) Helt greit for meg! I løpet av de 14 dagene de hadde telefonen ringte han ingen ganger! Så når jeg hente telefonen igjen i går sa han :

"Ja, nå kan jeg jo ringe deg som vanlig igjen, for nå er det jo gratis!"

Akkurat som han ikke har råd til å ringe ett par minutter til dattera i løpet av 2 uker :gjeiper: hehe..

Endret av Supermimz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz
Nettopp! Og at de er frekke nok til å klage sin nød til foreldrene mine over at søsteren min ikke gir dem rabatt er jo bare helt utrolig.

Jeg hadde nettopp en av dem på tråden; de ville bare opplyse om at de kom til å oppsøke flere kjøkkenforhandlere for å få flere tilbud siden jeg ikke var så "prisgunstig" som de hadde sett for seg... :fnise: Jaja, tror ikke det er noe stort tap om jeg ikke får det salget. Har hørt fra andre at de er notorisk vanskelige kunder som aldri blir fornøyd med noe.

At det går an!

Endret av Supermimz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden jobbet jeg i en familiebedrift. Den ene sjefen der (junior) var utrolig gjerrig. Han hadde mange fiffige sparetiltak, blant annet fikk vi ikke bestille en hel eske med kulepenner (20 stk), men kun 5 osv.

Det som likevel tok kaka var dette: På den tida hadde vi matriseskrivere, disse som printet på papir med hullremser langs kanten som man dro av etter utskrift. Vel, disse smale remsene med hull brukte han til å kladde brev til sekretæren sin på!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

En gang da jeg jobbet som servitør kom jeg over noen gjester som lurte på volumprosenten alkohol i de forskjellige flaskene med vin vi hadde på menyen. Deretter satt de og regnet ut og diskuterte hvilken vin som ga mest alkohol for pengene.

Ble forresten utsatt for den type gjest som soper til seg all tipsen og betaler med kort opptil flere ganger. Veldig kjedelig når man vet at gjestene haadde lagt igjen tips at pengene havner i lomma på en gjerrigknark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kollega som panter flaskene som står på matrommet, og leverer pantelappen i kassa for å få pengene. Dette er da flasker som vi andre har kjøpt, men som ingen har betalt pant for (vi har en ordning der vi slår av panten, og en gang i uken skal alle flaskene pantes og kvitteringen kastes). Hun putter da pantepengene i lomma, så butikken går i tap. Hun har nok gjort dette lenge, men jeg oppdaget det først i sommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som panter flaskene som står på matrommet, og leverer pantelappen i kassa for å få pengene. Dette er da flasker som vi andre har kjøpt, men som ingen har betalt pant for (vi har en ordning der vi slår av panten, og en gang i uken skal alle flaskene pantes og kvitteringen kastes). Hun putter da pantepengene i lomma, så butikken går i tap. Hun har nok gjort dette lenge, men jeg oppdaget det først i sommer.

Høres ut som noe sjefen burde få beskjed om:-) Det kan da umulig være lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo underslag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående så vår det en fyr som bodde og gikk på skole 6 mil unna, som vi festet med av opg til. Han tok alltid med seg tomflaskene sine etterpå, men en gang glemte han dem. Da ville han at jeg skulle sende med en person jeg ikke kjenner som bodde i nærheten av meg tomflaskene, samt en halvfull colaflaske, til skolen som både han og gjerrigknarken gikk på. Så gjerrigknarken kunne få det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia

Har ei venninne som alltid sender sms fra sider som tilbyr det gratis. Hvis hun ikke er i nærheten av en PC, kan det ta flere timer før en får svar. Hvis vi ringer henne og ikke får svar, ringer hun ALDRI tilbake. Eksen slo faktisk opp med henne fordi hun aldri sendte sms om noe som helst. Ble hun forsinket, gikk hun utifra at han bare ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er skikkelig gjerrig, og det har etterhvert blitt såpass irriterende at jeg har lite kontakt med henne.

Da jeg studerte i utlandet var hun på besøk et par ganger og hun bodde hos meg, noe jeg selvsagt ikke tok betalt for. Vi var begge studenter på den tiden, så ingen av oss hadde spesielt god råd, men hun gikk allikevel ikke av veien for å snylte på meg.

• Den ene gangen hadde hun kjøpt en flaske vodka i tax-free'en på vei til meg. Vi hadde et par vorspiel og da hun skulle dra var den omtrent halvfull. Det skulle hun ha 105 kr for.

• Da hun skulle reise den ene gangen gikk hun gjennom magasinbunken min og tok med seg noen eldre nummer av Elle og Vogue for å ha noe å lese på flyet. Jeg hadde jo sikkert lest dem allerede.

• Flere ganger mens jeg bodde i utlandet sendte hun mail rett før jeg skulle hjem og ba meg kjøpe med forskjellige magasiner, siden de var så mye billigere der jeg bodde. Problemet var bare at hun aldri betalte for disse, lovte å overføre penger og masse styr, men det skjedde jo selvsagt aldri.

• Siste gangen hun besøkte meg kom det flere venner og bekjente fra Norge på grunn av en konsert. Alle andre bodde sammen på hotell inne i byen (jeg bodde i en forstad ca. 1 time utenfor sentrum), og jeg hadde planlagt å spandere på meg et par netter på samme hotell som de andre. Det ville jo være hyggelig å være med ut og veldig greit å slippe en times togtur sent på kvelden etter konsert/bytur. Da venninnen min hørte dette ringte hun og spurte om jeg ikke kunne booke et dobbeltrom, så vi to kunne dele. Joda, det var jo greit nok, jeg booket rommet og gav henne beskjed om prisen. Det var greit for henne. Vi hadde to trivelige dager sammen med venner og da vi skulle sjekke ut fra hotellet betalte jeg og sa til henne at hun fikk gå i en minibank og ta ut kontanter til meg med en gang, sånn at jeg fikk pengene før de reiste. Da ble hun kjempesur, hun skulle jo aldeles ikke betale noe som helst, hun hadde jo regnet med å bo gratis hos meg og det var faktisk ikke hennes problem at jeg hadde bestemt meg for å leve "luksusliv" på hotell. Det hadde ikke hun råd til. Heldigvis overhørte en kamerat av oss som var i ferd med å sjekke ut denne diskusjonen og ga henne klar beskjed om å ta seg sammen og se å få tatt ut penger til meg. Han kom også med en lang lekse om at han var drit lei snyltingen hennes, så det var tydeligvis ikke bare meg hun snyltet på.

• Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe sjefen burde få beskjed om:-) Det kan da umulig være lov...

Ja, men jeg føler at det er litt ekkelt å si fra. Men vurderer å si til kollegaen neste gang at "så merkelig, jeg så ikke at du hadde med deg flasker på jobb i dag", også ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde to trivelige dager sammen med venner og da vi skulle sjekke ut fra hotellet betalte jeg og sa til henne at hun fikk gå i en minibank og ta ut kontanter til meg med en gang, sånn at jeg fikk pengene før de reiste. Da ble hun kjempesur, hun skulle jo aldeles ikke betale noe som helst, hun hadde jo regnet med å bo gratis hos meg og det var faktisk ikke hennes problem at jeg hadde bestemt meg for å leve "luksusliv" på hotell. Det hadde ikke hun råd til.

Å jøss er det virkelig mulig? Du sa jo fra om prisen og allting, og det var vel dyrere med dobbeltrom enn enkeltrom regner jeg med?? Herlighet noen mennesker altså. Betalte hun da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøss er det virkelig mulig? Du sa jo fra om prisen og allting, og det var vel dyrere med dobbeltrom enn enkeltrom regner jeg med?? Herlighet noen mennesker altså. Betalte hun da?

Hun betalte, hun ble vel såpass flau da kameraten vår "klikket", så hun gikk slukøret i minibanken og tok ut penger til meg. Hun ga meg ikke de pengene med glede akkurat :fnise: , hun skulet ganske så olmt på meg.

Har hatt lite kontakt med henne etter denne episoden!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hun betalte, hun ble vel såpass flau da kameraten vår "klikket", så hun gikk slukøret i minibanken og tok ut penger til meg. Hun ga meg ikke de pengene med glede akkurat :fnise: , hun skulet ganske så olmt på meg.

Uff, så trist. Det jeg lurer på er om slik gjerrighet ligger i genene? Noen gjerrigknarker blir jo rike tilslutt, så disse genene har vel livets rett på en måte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig! Av ren nysgjerrighet, hvor mye var det snakk om? Sier det igjen... helt utrolig! :sjokkert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre;

er virkelig den gjengse oppfatning at når to spiser hummer og to spiser pastarett, så skal da de som spiser pasta betale for halve hummeren?

Er jo slik det blir hvis det er tabu å se på regningen? :klø:

Jeg kan gjerne være med ut å spise, men hvis jeg velger meg en rett til 200kr, så er det fordi det er det jeg har lyst på, og kanskje også råd til der og da. Da synes jeg ikke det er riktig at jeg skal betale 300kr, bare fordi en venn av meg har spist hummer til 500kr?

Hvis alle derimot spiser retter til ca samme pris, så er det klart at man kan runde opp, og la overskuddet gå i tips.. :)

Hvis noen bestiller noe som er mye dyrere enn det resten bestiller, så synes jeg det er en selvfølge at vedkommende skal stå for regningen selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...