Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger, samt brudd på norsk lov. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paneera skrev (14 timer siden):

Ser det går igjen i de fleste historiene her at de rikeste er de mest gjerrige. Mye vil ha mer…?

Er jo en  grunn til at folk blir rike, tenker jeg. Så høna eller egget, alltid viktig å se at sammenhengen kan ha motsatt årsak enn man først tenker. 

Anonymkode: 6f37d...9cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 16.30):

Jobbet i butikken og der var det alltid en kunde som glemte å spørre om pose før etter hun hadde betalt for å få gratis pose. En dag hun kom så slo jeg inn poser uten at hun merka det. Det ble litt av et leven da hun fant ut at hun hadde betalt for posene.

Kan du ikke gjøre som i alle andre butikker; spørre om de skal ha pose før du trekker "Enter"?

Anonymkode: 01e8e...450

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke gjøre som i alle andre butikker; spørre om de skal ha pose før du trekker "Enter"?

Anonymkode: 01e8e...450

Har observert folk som takker nei, men deretter sier "du, eh.. hehe,  jeg må visst ha en pose likevel jeg, går det bra?" mens de holder på å slå inn for neste kunde. Sikkert uskyldig i mange tilfeller, men ubehagelig for den i kassa å risikere sure miner ved å be dem om å vente til nærende kunde er ferdig for å betale for posen sin. Så tipper en del spekulerer i det. 

Må også oppfordre dem det gjelder: når du blir spurt om pose og ikke trenger, kan du fint bare svare nei takk. Vi andre trenger ikke høre at, "nei, du i dag har jeg sekk her jeg, så da trenger jeg ingen pose i tillegg nei, og noen handlenett har jeg også i tilfelle, så nei takk du" 😱😱😅😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har observert folk som takker nei, men deretter sier "du, eh.. hehe,  jeg må visst ha en pose likevel jeg, går det bra?" mens de holder på å slå inn for neste kunde. Sikkert uskyldig i mange tilfeller, men ubehagelig for den i kassa å risikere sure miner ved å be dem om å vente til nærende kunde er ferdig for å betale for posen sin. Så tipper en del spekulerer i det. 

Må også oppfordre dem det gjelder: når du blir spurt om pose og ikke trenger, kan du fint bare svare nei takk. Vi andre trenger ikke høre at, "nei, du i dag har jeg sekk her jeg, så da trenger jeg ingen pose i tillegg nei, og noen handlenett har jeg også i tilfelle, så nei takk du" 😱😱😅😅

Hvis de ber om pose må de betale etterpå.  Butikker gir ikke bort poser til 5,50. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjerrigste (og ekleste) jeg vet om er folk som drikker andres bunnslam på byen 🤮 Husker noen drev med dette i studietiden, de drakk ølskvetter og annet som folk hadde gått fra på byen for å spare penger 🤢

Hadde også ei venninne før som var helt sykt opptatt av å få med seg hjem sin egen pant etter fest. Det begynte hun med etter at jeg og en annen venninne hadde arrangert fest (vi var vel 18-20 år eller noe) og dagen derpå så pantet vi så klart flaskene som sto igjen etter å ha ryddet huset (det var temmelig bomba etter festen dagen før). På kvelden fikk vi melding om hvor mye panten kom på, og om ikke vi hadde tenkt å dele pengene likt på alle som var på festen? 

Vi svarte selvfølgelig at vi hadde tenkt å ha disse pengene selv siden vi hadde bryet med å arrangere og rydde OG det er en del styr å skulle dele ut evt pantepenger også. Da ble hun så sur at hun demonstrativt hadde med seg en tom pose til sin egen pant i lange tider etterpå 🤣

Anonymkode: 77971...666

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (36 minutter siden):

Hvis de ber om pose må de betale etterpå.  Butikker gir ikke bort poser til 5,50. 

Jo, når jeg har sett disse tilfellene så får de bare pose levert. Hva som er prinsipielt korrekt, vet jeg da godt. Men deler min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, når jeg har sett disse tilfellene så får de bare pose levert. Hva som er prinsipielt korrekt, vet jeg da godt. Men deler min erfaring. 

Samme her, men butikker bør slutte med det

Anonymkode: f9a5a...dec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (På 18.9.2024 den 21.54):

Noe, ja, men når de bruker så mye energi på å ikke bruke penger, får jeg inntrykk av at de er mer opptatt av å betale minst mulig enn å nyte turen og oppleve nye og spennende ting.

Din mening , jeg opplever masse seøv om jeg bruker minst mulig på mat

Anonymkode: e1b78...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Haha, opplevde lignende så sent som i dag. Og de som må gjennom en lang tankerekke før de tar avgjørelsen for eller mot pose. 

Anonymkode: cd2f8...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (På 20.9.2024 den 20.21):

Ser det går igjen i de fleste historiene her at de rikeste er de mest gjerrige. Mye vil ha mer…?

Har i hvert fall vært folk jeg har kjent som har hatt greit med penger som har vært det, ja. Kjenner folk med langt mindre som IKKE er gjerrige.

Anonymkode: 9fb0b...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 15.42):

Meg selv: Tatt dopapir fra jobb hele arbeidslivet, aldri kjøpt selv. Tabletter til oppvaskmaskinen også...samt andre småting.

Penger spart! :) Jeg bidrar enormt mye for jobben ellers.

Anonymkode: 4745e...e86

Er vel en tråd om gjerrigknarker, ikke om de som er tyver og stolte av det.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har i hvert fall vært folk jeg har kjent som har hatt greit med penger som har vært det, ja. Kjenner folk med langt mindre som IKKE er gjerrige.

Anonymkode: 9fb0b...142

Men hva kom først? De har vel gjerne penger *fordi* de er gjerrige, de med mindre har gjerne mindre *fordi* de ikke er på den måten... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemmer ikke de på extreme cheapskates som stekte lasagne i oppvaskmaskinen for å spare strøm, og serverte dette til gjester. Gjestene bare "det smakte….(trommevirvel), VANN"

:skratte:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 18.03):

Det gjerrigste (og ekleste) jeg vet om er folk som drikker andres bunnslam på byen 🤮 Husker noen drev med dette i studietiden, de drakk ølskvetter og annet som folk hadde gått fra på byen for å spare penger 🤢

Hadde også ei venninne før som var helt sykt opptatt av å få med seg hjem sin egen pant etter fest. Det begynte hun med etter at jeg og en annen venninne hadde arrangert fest (vi var vel 18-20 år eller noe) og dagen derpå så pantet vi så klart flaskene som sto igjen etter å ha ryddet huset (det var temmelig bomba etter festen dagen før). På kvelden fikk vi melding om hvor mye panten kom på, og om ikke vi hadde tenkt å dele pengene likt på alle som var på festen? 

Vi svarte selvfølgelig at vi hadde tenkt å ha disse pengene selv siden vi hadde bryet med å arrangere og rydde OG det er en del styr å skulle dele ut evt pantepenger også. Da ble hun så sur at hun demonstrativt hadde med seg en tom pose til sin egen pant i lange tider etterpå 🤣

Anonymkode: 77971...666

Det var det også en fyr på extreme cheapskates som gjorde. Han skulle ha gjester og servere alkohol, og gikk rundt i hele byen og tømte over skvetter av alkohol av flasker og bokser han fant brukt langs veien og i søppelkasser. 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 time siden):

Det var det også en fyr på extreme cheapskates som gjorde. Han skulle ha gjester og servere alkohol, og gikk rundt i hele byen og tømte over skvetter av alkohol av flasker og bokser han fant brukt langs veien og i søppelkasser. 🤮

🤮🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...