Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. november 2023 #4141 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 17.05): Det gjør foreldrene mine ennå! Tror ikke det er bare for å spare penger, for papiret er ganske billig. Men det fyller opp restavfallet hvis man ikke er flink til å trykke det godt sammen, og noe av det er brukbart å bruke opp igjen. Anonymkode: 0c816...80b Det gjør jeg også. Først og fremst fordi jeg synes det er sløsete og lite miljøvennlig å bruke masse papir på å pakke inn en gave, når noen bare skal rive det av igjen litt seinere. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk! 💛 Til dere to siste: jeg er nå ufør, og sparer til bolig. Jeg har også noen større regninger som kommer til tannlege. Det har gått sport i det, og jeg bruker ting til det er godt slitt før det byttes, og det plager ikke meg. Ingen besøk får filler da 🤣 Det gjør nesten vondt å kaste bort penger på ting jeg kunne planlagt bedre for, men jeg koser meg også 🥰 Å være nøye på en god del gir rom i budsjettet både til å spare, men også til å prioritere det jeg har (mer) lyst å bruke penger på. Det være seg gode sko, eller yoghurten jeg liker best (dog likevel gjerne kjøpt på tilbud, men ikke alltid). Jeg føler meg ikke fattig, heller «rik» som har muligheten til å spare, og rom i budsjettet til å prioritere en del jeg ønsker. Det er en luksus ikke alle har i dag, og det vet jeg å sette pris på. Anonymkode: 9a9b7...bc3 Da er du jo fornuftig. Som jeg har skrevet før i denne tråden, synes jeg det er stor forskjell på gjerrighet på egne vegne (sparsommelighet), slik som AB over er et eksempel på, og gjerrighet som går utover andre (snylting eller smålighet). Det første er greit, og det er også veldig lurt dersom man har dårlig råd eller sparer til noe. Det siste er mer ugreit, spesielt dersom man har OK med penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4142 Del Skrevet 7. november 2023 Jobbet i butikken og der var det alltid en kunde som glemte å spørre om pose før etter hun hadde betalt for å få gratis pose. En dag hun kom så slo jeg inn poser uten at hun merka det. Det ble litt av et leven da hun fant ut at hun hadde betalt for posene. Anonymkode: 86ce0...469 24 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4143 Del Skrevet 7. november 2023 Da jeg bodde i leilighet uten peis hadde jeg fremdeles en forkjærlighet for plantene mine i den lille hageflekken. Så da jeg var på besøk hos mine venner med peis, spurte jeg alltid om å få med asken de hadde fra tidligere oppfyringer. Det er mange gode plante-vitaminer i det, som jeg sa slapp å kjøpe. Samme med eggeskall dersom vi bakte noe sammen hos dem. Tror ikke de ser på meg som altfor rar, men akkurat der er jeg litt snål. De samme næringene koster ca 150 kr å få som væske på plantasjen, og væsken tar mindre plass og er mindre styr 😛 Anonymkode: 86d87...15d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 7. november 2023 #4144 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg bodde i leilighet uten peis hadde jeg fremdeles en forkjærlighet for plantene mine i den lille hageflekken. Så da jeg var på besøk hos mine venner med peis, spurte jeg alltid om å få med asken de hadde fra tidligere oppfyringer. Det er mange gode plante-vitaminer i det, som jeg sa slapp å kjøpe. Samme med eggeskall dersom vi bakte noe sammen hos dem. Tror ikke de ser på meg som altfor rar, men akkurat der er jeg litt snål. De samme næringene koster ca 150 kr å få som væske på plantasjen, og væsken tar mindre plass og er mindre styr 😛 Anonymkode: 86d87...15d Kan du fortelle mer om hvordan man bruker peisaske til planter? Har både peis og plante 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4145 Del Skrevet 8. november 2023 Alice123 skrev (På 7.11.2023 den 21.09): Kan du fortelle mer om hvordan man bruker peisaske til planter? Har både peis og plante Det var ikke jeg som skrev innlegget, men asken strøs rett og slett over jorda til planter som ikke liker det surt. Men pass på at de ikke får det på bladene, og det må kun være fra rent tre (ikke impregnert). https://spiselighage.no/2022/01/06/5-grunner-til-a-ta-vare-pa-treasken-fra-peisen/ For eksempel på plen. Jeg strør asken utover plenen min. Anonymkode: 6f8f1...04f 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 8. november 2023 #4146 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke jeg som skrev innlegget, men asken strøs rett og slett over jorda til planter som ikke liker det surt. Men pass på at de ikke får det på bladene, og det må kun være fra rent tre (ikke impregnert). https://spiselighage.no/2022/01/06/5-grunner-til-a-ta-vare-pa-treasken-fra-peisen/ For eksempel på plen. Jeg strør asken utover plenen min. Anonymkode: 6f8f1...04f Tusen takk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4147 Del Skrevet 9. november 2023 Ikke sånn veldig spennende historie men husker det som veldig kleint. Jeg satt på med en teamleder som bodde rett i nærheten av meg, til jobb. Jeg skulle visst betale 11kr hver vei. Så det ble jo 110kr i uka. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å betale med 100-lapp og en 10-kroning. Men han insisterte på at jeg skulle betale for hver vei umiddelbart med mynt. Noen ganger hadde jeg bare kronestykker og femkroning osv, så hver dag satt jeg der og gav han mynter og han talte nøye hver mynt før jeg slapp ut av bilen og fikk gå på jobb/hjem 😂 Anonymkode: 7bd63...224 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #4148 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 16.53): Jeg tar denne som anonym, men jeg føler jeg til tider kan tippe litt 🤣🙈 Skal jeg ha brus på farten kjøper jeg store flasker på tilbud, og bruker kuponger på å kjøpe små, også etterfyller jeg de små for ` ha med meg rundt omkring. Har flasken i en sånn greie som jeg fryser for å holde den kald. Har med meg vann over alt også, og det er hovedsaklig det jeg drikker, men jeg nekter å kjøpe (lett)brus til full pris. Jeg kjøper ikke mat ute. Jeg planlegger. Jeg har alltid en bar (selvsagt kjøpt på tilbud), og noe tørket frukt i sekken, og kan strekke meg til å kjøpe en banan, det er det. Jeg pakker heller med meg mat som jeg spiser opp hjemme når jeg er usikker. Jeg har gått en del ned i vekt etter jeg sluttet på noen medisiner. Snakker om rundt 40kg. Det er nå blitt en del år siden jeg gikk ned. Jeg ser likevel ikke poenget med å oppgradere f.eks en del yttertøy, så jeg bruker en hårstrikk i livet for å få livet smalere og har jakke/topp utenpå og ingen ser det. Penger spart, og plagene virker. (Det er for mye stoff til å kunne sy pent inn, det er prøvd, og det gjør det lettere å få av og på på en del plagg) Kan jeg kjøpe noe på barneavdelingen så gjør jeg det. Jeg er lav og har korte bein, så her spares det en del på det. Sekken jeg bruker er fra videregående, og er over 20 år gammel. Igjen den virker, tross slitt. Jeg bruker kuponger og medlemskap for det det er verdt. Kan jeg utnytte tilbud sammen med kupong gjør jeg det. Det betales ikke full pris for vaskemidler, protein, tilskudd, fryste grønnsaker, bær osv, og veldig mye annet. Jeg kjøpte havregryn for 6 måneder i januar til 63kr. Det var 6 pakker så ikke mye å lagre. Jeg vet når det er ulike tilbud i løpet av året og det utnyttes fra alt fra gaver til å ha et lager å ta av til neste tilbud. Jeg går fra butikk til butikk (nei jeg kjører ikke), for å få best mulig tilbud. Jeg har egne klær for hjemme, og egne klær for på farten. Jeg har til og med egne nattkjoler for når jeg skal sove borte. Klærne hjemme brukes til det fullt av hull. Ingen skal se dem, så jeg bryr meg ikke. Jeg har også egne håndklær jeg tar frem til gjester, så folk slipper mine gamle filler. Sokker kan selvsagt stoppes, og det gjøres også. Jeg plukker gratis bær hos en nabo og fryser ned for vinteren for å ha på havregrøt og yoghurt. Jeg har vært innlagt på sykehus, og skulle være litt og tatt en tur hjemom pga det var noen tilbud som var for gode til å gå glipp av. (Da følte jeg det tippet for meg, men tilbudet var bare helt fantastisk 🤣🙈) Kommer jeg over ting på tilbud jeg vil trenge om en stund så kjøpes det når tilbudet er der. Når jeg var student ønsket jeg meg ett års forbruk av alt fra sokker, via strømpebukser, til shampoo, balsam og håndsåpe til jul, så jeg hadde til neste jul. Familien er glad i praktiske gaver, så det fungerte utmerket. Får jeg f.eks salt og pepper som jeg ikke bruker når jeg er på sykehus, eller det er rester av noe, så tar jeg det glatt med hjem og bruker det opp hjemme. Tom tatt med meg servietter hjem når jeg har fått ekstra tildelt, samme med teposer 🤣 Jeg har noen flere, som nok er mer ekstreme, samt en del som nok enda flere gjør. Noen av disse gjør nok flere da, mens jeg har hørt flere bli satt ut over noen av disse. Fastlege kommenterte blant annet strikken i livet en gang 🤣🙈 Er mye planlegging hos meg, som jeg elsker 😁 Å være nøye med en del gir meg både muligheten til å spare, men også muligheten til å støtte opp om frivillig arbeid, og legge mer penger i ting som f.eks sko. Jeg er likevel der at de sjeldne gangene jeg sitter på med noen tilbyr jeg meg å betale for bensin/bom, jeg utnytter ikke andre for å spare penger. Det går litt sport i det. Anonymkode: 9a9b7...bc3 Jeg synes ikke du er gjerrig, men fornuftig! Håper mange lar seg inspirere, deriblant meg selv. Anonymkode: f3676...1f5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #4149 Del Skrevet 4. februar Gjerrigknarkens sparetips for «kafe»besøk. Anonymkode: 7e836...83a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #4150 Del Skrevet 4. februar Møtt mange, men tror til dags dato den ene av to idioter som ble tatt i langvarig underslag på jobb er favoritten. Et par uker etter han ble hentet og tatt inn til avhør, kom han innom og ba om flaskepanten han hadde på lageret, hvor han pleide å sitte med cola og sigaretter 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 3f689...2b0 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4151 Del Skrevet 24. februar En jeg kjenner pleier å kjøpe kokesjokolade. Fordi hun mener at dette er billigere enn for eksempel Kvikk Lunsj / Toblerone eller what ever fra Nidar / Freia, og så videre. Dette er jo bare fordi hun kan få litt søtsug innimellom, ikke får å bruke til baking eller andre ting. Men hvis hun kjøper en eller to plater med kokesjokolade hver gang hun er på butikken, så kan det fort bli fire / fem / seks sånne plater i løpet av en enkelt måned. Hun kunne jo like gjerne kjøpt ordentlig sjokolade en eller to ganger hver måned, og det ville jo neppe vært SÅ større kostnad på grunn av dette. Spesielt når hun klager over at kokesjokolade aldri smaker like godt som annen sjokolade. Anonymkode: c0401...e35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4152 Del Skrevet 24. februar Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 24. februar #4153 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Det er jo bare rent tyveri. 35 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4154 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Både gjerrig og en tyv du da…. Anonymkode: 346ee...279 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4155 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 18.41): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Det er underslag, blir du tatt mister du jobben. Og bot og mulig fengsel Anonymkode: 1ac60...f4d 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4156 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 18.41): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Fysj for noen svar under deg. Hadde du jobbet i restaurant og tatt med restematen til uteliggere ville du fått samme svar. Blir jo sett på som den verste kriminelle. Anonymkode: 2eb94...557 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4157 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fysj for noen svar under deg. Hadde du jobbet i restaurant og tatt med restematen til uteliggere ville du fått samme svar. Blir jo sett på som den verste kriminelle. Anonymkode: 2eb94...557 Er nye kilosposer med kaffe og restemat det samme? Stjeler du også fra arbeidsplassen din? Anonymkode: 1ac60...f4d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4158 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 18.41): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Her hadde det fristet å anmelde deg faktisk for tyveri. Anonymkode: 5e402...bc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4159 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 18.41): Jeg tar alltid med meg kaffe fra jobb. En stor pose KAFFE i uka. Jobber på kafé, og ingen merker at en pose forsvinner iblant. Vi får IKKE gratis kaffe på jobb. Halv pris. Og vi setter en strek på et ark under disken hvis vi ordner oss en latte feks selv. Restematen får vi heller ikke lov å ta av. Men hvis jeg stenger, så tar jeg med meg litt. Anonymkode: 7aa45...715 Det er forskjell mellom gjerrigknark og tyv. Anonymkode: 75080...060 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4160 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 11.10): Gjerrigknarkens sparetips for «kafe»besøk. Anonymkode: 7e836...83a Synes ikke dette er innenfor. Ta opp et bord og bruke kopper og strøm/varmt vann i en kafé, uten å legge igjen penger? De fleste kafeer drives også av "vanlige mennesker" som prøver å få ting til å gå rundt. Anonymkode: ba520...305 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå