Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Snurrepurre skrev (3 minutter siden):

Men du betaler jo for de likevel i kassa når de veies? Det er vel ikke stk pris på de posene? Eller? 😄 

Veier de ikke sånn 000, 1 gram eller noe? 😀

Anonymkode: 5e579...88d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snurrepurre skrev (2 timer siden):

Men du betaler jo for de likevel i kassa når de veies? Det er vel ikke stk pris på de posene? Eller? 😄 

Men de posene er jo så lette at de kan umulig gjøre så stort utslag på vekta. Tviler egentlig på at en enkelt pose gir utslag i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veier de ikke sånn 000, 1 gram eller noe? 😀

Anonymkode: 5e579...88d

Sikkert 😆 men man sparer jo ingen penger på å bruke de igjen? Sånn gjerrigknarkmessig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 minutt siden):

Men de posene er jo så lette at de kan umulig gjøre så stort utslag på vekta. Tviler egentlig på at en enkelt pose gir utslag i det hele tatt. 

Som allerede skrevet så var det et tilsvar på om det går i gjerrigknark-kategorien eller ei 😆 koster jo like mye å ta med en ny, eller bruke den gamle. Selvfølgelig bedre for miljøet da! 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (6 minutter siden):

Sikkert 😆 men man sparer jo ingen penger på å bruke de igjen? Sånn gjerrigknarkmessig. 

Jeg bruker de istedenfor å kjøpe f.eks masse brødposer, så klart man kan spare litt på det 👍

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myrmica skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker de istedenfor å kjøpe f.eks masse brødposer, så klart man kan spare litt på det 👍

De er også ypperlige i små søppelbøtter f.eks på toalettet.

Anonymkode: 5bffa...dcd

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er også ypperlige i små søppelbøtter f.eks på toalettet.

Anonymkode: 5bffa...dcd

Jeg bruker de som søppelposer i bilen 😁

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrmica skrev (45 minutter siden):

Jo, det forstår jeg er besparende. Men den jeg siterte brukte de på nytt i butikken, for å plukke nye grønnsaker i. Det sparer man ikke på økonomisk, men miljøet setter jo klart pris på det 😉 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2021 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Så du bruker aldri mer enn 600 kr i uken på mat? 

Det tror jeg faktisk ikke på. Det er 90 kr dagen. 

Anonymkode: 246d4...07f

90 kroner dagen kan man få mye mat for, såfremt man lager det selv.

Anonymkode: 2626f...111

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (45 minutter siden):

Jo, det forstår jeg er besparende. Men den jeg siterte brukte de på nytt i butikken, for å plukke nye grønnsaker i. Det sparer man ikke på økonomisk, men miljøet setter jo klart pris på det 😉 

Vedkommende brukte de på nytt så hen slapp å handle småposer (som jeg tolker som små plastposer man bruker til andre ting), stod ingen ting om at de ble brukt til ny handlerunde. Hvilket heller ikke gir mening, som du sier, så tror du tar feil der. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tenårene var vi en venninnegjeng som ofte dro på hyttetur sammen. Vi spleiset da på mat. 
En av jentene var noe sær på dette med betalingen. En gang laget hun et helsikes spetakkel fordi hun mente hun skulle betale mindre for maten, fordi hun ikke hadde drukket av saften eller brukt smør på brødskiva. 

Anonymkode: edef3...b55

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.6.2019 den 0.06):

Hun trenger altså mobilen for å trekke 32,50 fra et beløp. Har hun støttekontakt fremdeles?

Anonymkode: e8287...c7e

.

Anonymkode: 8f12b...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøstren til min samboer bor her ofte, over flere , og vi betaler stort sett alt av mat og drikke, ikke takeaway eller resturantbesøk.

Hun hadde kjøpt en sushi til 65 kr, hvor vi fikk en bit hver, hun fikk igså biter av oss,

da dro hun fram mobilen å regnet ut slik at hun kun betalte 

32. 50 , og ikke 65 kr :ler: 

Synes det er ganske smålig, når vi lar henne bo gratis opptil flere ganger i året, og spandere alt mat og drikke.

Men som samboer sier, hun er lillesøstren, og bortskjemt :)

Anonymkode: 8f12b...52d

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne anonym for det kan umulig finnes liknende historier.

En blind inngift slektning er utrolig gjerrig når det kommer til det meste. Som gaver gir hun ting hun har liggende og ikke vil ha lenger. Som barn fikk jeg feks en revehale i bursdagsgave, ett annet år en upusset messingsvane - og det er av de bedre gavene jeg har fått . Da de skulle male huset stilte en nevø og kompis opp, da de var ferdig  så varmet hun en grandiosa som betaling for jobben. I bryllupet til samme nevø hvor det var koldtbord hadde hun med seg fler tomme isbokser som hun fylte opp med rester fra mat og kakebord som hun hadde med hjem. Hun forventet også at alle skal stille opp og kjøre henne hit og dit når det passer henne og helt uten noen form for betaling, takk eller tjeneste tilbake. Jeg kuttet tilslutt Kontakten da hun ba meg komme å sortere ved i vedskjulet da hun skulle flytte, for hun ville ha med seg bjørkeveden.skal nevnes jeg bor en time unna, jobber 100% og dette var noe hun mente jeg kunne ta etter jobb en kveld. 

Anonymkode: 98dd2...1f3

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samboer fikk 200 000 kr i gave av sine foreldre. Vi har 3 barn og vært sammen i 15 år. Samme måned som han fikk disse pengene hadde vi ekstreme utgifter på konfirmasjon, rett før denne et par mnd med unormal høy strømregning og jeg hadde også en ganske heftig tannlegeregning. Han visste godt at min bufferkonto var tom. Han satte alle pengene på sin egen bufferkonto og kjøpte seg noen kule ting. Ingenting gikk til noe felles for familien/ hus. Han har ikke brukt en krone på oss, selv om han vet det var kjipe tider. Altså, det er greit det! Det er hans penger, jeg forventer ikke at han skal gi noe til meg eller betale noe ekstra egentlig. Men han kunne gjort noe for ungene eller gitt dem noe de trenger. 

Ikke nok med det, samme mnd han fikk pengene, hadde han handlet utenfor matkortet. Han sendte meg et vipsskrav på 179 kr.. Altså.. Kjempe fint at han er pengebevisst og måteholden, men noen ganger...... 

Anonymkode: c7ceb...9db

Hvorfor skal barn alltid få alt? Voksne har lov til å kjøpe ting til seg selv også. Hadde det liksom vert mer greit at han ikke ga noe til fellesutgifter så lenge barna ble skjemt bort og han ikke fikk noe å glede seg over selv?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (47 minutter siden):

Hvorfor skal barn alltid få alt? Voksne har lov til å kjøpe ting til seg selv også. Hadde det liksom vert mer greit at han ikke ga noe til fellesutgifter så lenge barna ble skjemt bort og han ikke fikk noe å glede seg over selv?

Handler vel ikke om det, men at de hadde en trang økonomi akkurat da! Å oppgradere sykkelen eller kjøpe et nytt brettspill er vel ikke akkurat noe ekstragavant. 

Anonymkode: d8ab7...68f

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...