Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Faren min syr igjen hull i underbuksene sine. Mamma sier at det er jo lettere å kjøpe nye underbukser, men neida det er visst ikke aktuelt.  Lapper også joggeskoene sine 🙄 Han har god råd men bruker aldri penger. Mamma må betale for alle Mat og annen husholdning siden han nekter. 

Anonymkode: 57113...638

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nique skrev (På 19.3.2009 den 9.18):

Hadde en kompis tidligere, som var med og spleisa på pizza (vi var 3 stykker på 1 stor), og når vi skulle spise, gafla han nedpå maten så fort han klarte, og fikk i seg over halve pizzaen på rekordtid, mens jeg og andremann satt igjen litt betenkte. Dette viste seg å være en vane, så vi sluttet å bestille pizza med ham.

(Jeg synes det er ekkelt med mennesker som grafser til seg langt over sin tildelte part uten å tenke på andre)

Derfor deler vi opp pizza først , så kan man kose seg med maten. Hater sånne idioter som bare tar.

Anonymkode: b6dc5...18e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Faren min syr igjen hull i underbuksene sine. Mamma sier at det er jo lettere å kjøpe nye underbukser, men neida det er visst ikke aktuelt.  Lapper også joggeskoene sine 🙄 Han har god råd men bruker aldri penger. Mamma må betale for alle Mat og annen husholdning siden han nekter. 

Om jeg var henne hadde jeg kun kjøpt mat til meg selv. Han spiser vel han også?

Anonymkode: b53e7...ece

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han hadde vel sultestreiket da.

Anonymkode: 22602...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja han spiser, men hun kjøper all maten i huset. Hun burde kjøpt bare til seg selv ja, så kunne han ordnet seg selv

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han hadde vel sultestreiket da.

Anonymkode: 22602...9d6

Skulle ikke forundre meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor er i en egen klasse av spinking og sparing til seg selv, hun henger opp teposene og bruker dem 5-6 ganger når hun er på besøk,selv om jeg tilbyr henne nye poser. Gaver er konsekvent kjøpt på bruktbutikken, men hun har alltid tatt seg god tid til å finne noe som passer for den enkelte så akkurat det er bare koselig. Hun liker ikke sløsing sier hun, og lapper klærne sine til de knapt henger sammen. Hun blir også veldig ja nesten stressa hvis vi kjøper noe litt fint og nytt som jakke eller gode sko til henne i gave, uffer og akker seg hele julekvelden da. Hun ble derimot veldig fornøyd da hun fikk arve min gamle regnjakke da jeg hadde fått meg en ny😃

Anonymkode: 5b910...96c

• Liker 34
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som jeg innimellom deler pizza med. Eller, deler er vel å ta hardt i... Det er intensjonen da, ettersom avtalen er at vi skal se film og dele en pizza. Så vi kjøper en stor restaurantpizza, betaler halvparten hver - men når vi skal spise så spiser han sååå mye raskere enn meg. Så det ender opp med at han spiser 80% av pizzaen. 

Nå er det riktignok slik at jeg blir mett av to store stykker, men jeg syns likevel det er litt frekt når jeg har betalt halvparten. Jeg har en annen venn jeg også pleier å ha pizzakveld med, og han stopper alltid etter "sin halvdel". Pizzaen som blir igjen for meg sparer jeg og pleier å spise til lunsj neste dag eller noe.

Anonymkode: 4dfef...713

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigspisere som gafler i seg mer enn sin halvpart når man har spleiset på noe er altså det verste jeg vet 😡 

Man pleier jo å lære sånt hjemmefra som barn, at man gjør ikke det. Men noen har tydligvis ikke lært det og ikke klart å forstå det av seg selv som voksen heller, eller så gir de faen.. vet ikke hva som er verst jeg. 

Anonymkode: 912fb...84c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hurtigspisere som gafler i seg mer enn sin halvpart når man har spleiset på noe er altså det verste jeg vet 😡 

Man pleier jo å lære sånt hjemmefra som barn, at man gjør ikke det. Men noen har tydligvis ikke lært det og ikke klart å forstå det av seg selv som voksen heller, eller så gir de faen.. vet ikke hva som er verst jeg. 

Anonymkode: 912fb...84c

Tror noen er livredde for å ikke få nok mat og derfor gafler i seg i full fart. 

Husker da jeg gikk på folkehøyskole. Når vi skulle ha pizza så var det noen som løp til bordet når pizzaen ble satt på bordet, og lesset 5-6 store stykker i høyden på tallerkenen sin. Da var det andre som bare fikk 1 stykke. 

Anonymkode: edef3...b55

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinky skrev (3 timer siden):

Apropos pizza. Minnet meg om en hendelse. Var ute å spise pizza med en venninne og typen. Da vi skulle betale splittet de regningen på to. Hva er det med par som tenker at de har blitt en person?🤦‍♀️ 

Har alltid irritert meg og. Husker godt hvor frustrerende det var da jeg var singel. Som singel er man alene om alle utgifter. Par deler utgifter på to. Jeg har uendelig mye bedre råd etter at jeg fikk samboer og er nøye på at hvis vi spleiser på noe med en som er singel, så deler vi alltid på antall personer. Latterlig logikk at par som allerede har den økonomiske fordelen skal telle som en. 

Har hørt folk argumentere med at par må kjøpe dobbelt så mange gaver og det stemmer forsåvidt, men for det første så har man jevnt over bedre råd fordi man deler på boutgifter og for det andre så kjøper man totalt sett like mange. Min single venninne kjøper 10 gaver i året mens jeg og samboer kjøper 20. vi kjøper alle 10 gaver hver…. Så argumentet blir latterlig. 

Det enkleste er å la være å spleise hvis man skal være kjip. En pizza deler man selvsagt på antall personer. Man deler ikke magesekk bare fordi man er i et parforhold

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spørsmål om å sitte hus/hundevakt for søsteren min. Bare hyggelig det, hun har et stort flott hus litt på utsiden av en større by, og jeg er glad i dyr. Siden hun måtte reise tidlig spurte hun om jeg ikke kunne ta tog inn til byen, handle inn mat for uken, og ta taxi opp til huset (jeg har ikke egen bil) så skulle hun betale når hun kom tilbake.

Jeg forventet ikke å bli betalt for maten jeg hadde handlet inn, men ble litt forbauset da hun ikke betalte for reisen tur/retur, ikke ga en symbolsk gave fra turen (typ sjokolade fra tax-free'en) og ikke engang kjørte meg tilbake til stasjonen... Hun tjener et par millioner i året, jeg er student... 

Anonymkode: e0728...bcf

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Fikk spørsmål om å sitte hus/hundevakt for søsteren min. Bare hyggelig det, hun har et stort flott hus litt på utsiden av en større by, og jeg er glad i dyr. Siden hun måtte reise tidlig spurte hun om jeg ikke kunne ta tog inn til byen, handle inn mat for uken, og ta taxi opp til huset (jeg har ikke egen bil) så skulle hun betale når hun kom tilbake.

Jeg forventet ikke å bli betalt for maten jeg hadde handlet inn, men ble litt forbauset da hun ikke betalte for reisen tur/retur, ikke ga en symbolsk gave fra turen (typ sjokolade fra tax-free'en) og ikke engang kjørte meg tilbake til stasjonen... Hun tjener et par millioner i året, jeg er student... 

Kan det hende hun hadde glemt det? Hun sa jo opprinnelig at hun skulle det. 

Anonymkode: d8ab7...68f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det hende hun hadde glemt det? Hun sa jo opprinnelig at hun skulle det. 

Anonymkode: d8ab7...68f

Jeg burde ha sagt det i innlegget, men jeg spurte litt forsiktig en uke senere... Hun mente at siden jeg bodde i kollektiv, så hadde hun jo gjort meg en tjeneste :P er ikke første gang hun gjør noe slikt, så burde jo ikke bli overrasket. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke veldig ekstremt, men.. 

Jeg pleier å kjøpe first price rengjøringsspray, eller en annen billig spray og bruke den opp, og nekter å kjøpe ny flaske og blander oppi egen såpeblanding så lenge jeg kan. Jeg sparer ganske mye på det. 

Vi bruker heller ikke så mye toalettpapir. Vi bruker vann istedet og tørker med hvert vårt minihåndkle. 

Anonymkode: fdaa1...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi bruker heller ikke så mye toalettpapir. Vi bruker vann istedet og tørker med hvert vårt minihåndkle.

Har du vann så nært toalettet at du slipper å reise deg? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vann så nært toalettet at du slipper å reise deg? 

Ikke meg, men jeg har.

Anonymkode: 8e3a2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg pleier å kjøpe first price rengjøringsspray, eller en annen billig spray og bruke den opp, og nekter å kjøpe ny flaske og blander oppi egen såpeblanding så lenge jeg kan. Jeg sparer ganske mye på det. 

Nytt håndkle hver gang eller?

Anonymkode: 7693a...bb9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så da må du istedet vaske 70-80  hånklær i uka.  Lurt nå som strømmen er 4 ganger dyrere enn vanlig. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...