AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3301 Del Skrevet 7. desember 2020 ti10 skrev (På 13.10.2020 den 6.48): Man vet jo aldri, men det der høres nesten mer ut som en med veldig dårlig økonomi. Det kommer jo an på. Anonymkode: b30cf...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3302 Del Skrevet 7. desember 2020 ti10 skrev (På 13.10.2020 den 6.48): Man vet jo aldri, men det der høres nesten mer ut som en med veldig dårlig økonomi. Altså det kommer jo an på individet, men jeg har forhørt meg. Han sparer visst til sekundærbolig samtidig som han har en god del i aksjer. Anonymkode: b30cf...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3303 Del Skrevet 7. desember 2020 Har en slektning som er verdt tosifret antall millioner kroner - hans årlige avkastning på fond ligger i millionklassen, og alt av eiendom osv. er nedbetalt...med andre ord, så har denne personen null økonomiske forpliktelser. Men, han er også en notorisk sparer på absolutt alt du kan tenke deg. Klærne er det billigste han kan finne på salg ved lavprisbutikkene, alt av mat er det billigste han kan finne. Bilen hans er en helt ordinær (veteranbil) fra tidlig 90-tallet. Skal han dra ut på byen, så vil han helst vente til 1-2 timer før stengetid, slik at han slipper å bruke for mye penger ute, og noen ganger tar han med niste, for å slippe å bruke penger på gatekjøkkken osv. Han lever som en veldig sparsommelig student. Dette i seg selv, er ikke noe galt. Men sparsomheten hans er så ekstrem, at han konstant takker nei til sosiale aktiviteter som koster penger. Til og med bowling kan bli for mye. Og har han muligheten til å snike seg unna spleising, så gjør han det - selv om vi alle allerede har gjort det, og regningen står på bordet. Han vokste opp med en far som var ekstremt gjerrig, slik at jeg bare kan anta at han fikk det via oppdragelsen. Minner meg om de "fattige" pensjonistene som spiste kattemat, men som også etterlot seg arv på flere titalls millioner kroner. Anonymkode: a285c...ab8 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 8. desember 2020 #3304 Del Skrevet 8. desember 2020 On 10/5/2020 at 12:30 AM, AnonymBruker said: Pluss at man trenger ikke vaske lengdene. Såp inn hodebunn, dra skummet gjennom lengdene. Trenger ikke ta mer shampo bare på lengden. Jeg hadde hår ned til under rumpa og brukte ikke noe mer shampo da, enn nå som jeg har til litt under skuldrene. Anonymkode: df96a...542 Heh, ja, jeg tror det er veldig mange som bruker for mye shampo når de vasker håret, og på den måten ender med å få mer fett hår. Jeg har en meter langt hår, jeg bruker en liten klatt på størrelse med en tier eller noe sånt, først for å vaske bort fett og støv og forurensning og sånt, og en gang til for å *vaske* håret, da såper jeg inn hodebunnen og bruker skummet til å vaske lengden. Og balsam kun i lengdene, men da samme mengde som én runde shampo, gjerne litt mindre, og jeg gnur det ut i henda først. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 Populært innlegg #3305 Del Skrevet 8. desember 2020 En jeg studerte med hadde blitt dårlig og kjørt til legevakta av en vennine (hennes vennine). Venninen skulle ha penger for både bensin og slitasje 😂 Sikker flere som kanskje synes dette er helt innafor.. jeg synes det er sykt gjerrig og usjarmerende. Nei hu hadde ikke dårlig råd. Anonymkode: 3ca24...b86 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3306 Del Skrevet 9. desember 2020 Har ei venninne som alltid klager over at hun har så uren hud, og må bruke foundation hele tiden. Hudpleien hennes består av first price ansiktsservietter... Hun er også sånn som stresser innmari med å få vippset penger tilbake om hun har lagt ut noe. Være seg 10 kroner eller 100. Ei annen venninne spurte om jeg kunne kjøpe hundefor til henne(hun bor i nabobygden). Jeg kjørte nesten en mil for å kjøpe de, i hui og hast. La ut en viss sum, la oss si 1099. hun vippser meg 1100. Bruker alltid å vippse litt ekstra når noen har gjort en tjeneste for meg, omså 20-50 kr. Men ikke hun nei, selv om hun tjente over millionen i fjor 😛 Anonymkode: 41750...04f 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 9. desember 2020 #3307 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): En jeg studerte med hadde blitt dårlig og kjørt til legevakta av en vennine (hennes vennine). Venninen skulle ha penger for både bensin og slitasje 😂 Sikker flere som kanskje synes dette er helt innafor.. jeg synes det er sykt gjerrig og usjarmerende. Nei hu hadde ikke dårlig råd. Anonymkode: 3ca24...b86 Nesten som tatt rett ut fra en episode fra Solsidan og Ove😂 Elsker Ove! Jeg fatter ikke hvordan folk tør å vise disse ekstremt dårlige sidene ved seg selv. Gjerrighet er den dårligste egenskapen jeg kan tenke meg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F0RUM Skrevet 9. desember 2020 #3308 Del Skrevet 9. desember 2020 Var i begravelse/etterselskap for en del år tilbake, hvor det ble servert mat og drikke. Når etterselskapet var slutt var det en fjern slekning som begynte å samle opp alle panteflaskene, for å ta de med seg hjem. Alle ble så satt ut, at ingen sa noe som helst. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 Populært innlegg #3309 Del Skrevet 25. desember 2020 Jeg har en rik eks, han har mer enn nok penger og kan kjøpe det han vil. Han handlet alltid det billigste av det billige, for det var tull å bruke unødvendig med penger. En gang fikk jeg 100kr som skulle holde til en ukes handling, dette inkluderte også mat til en 3åring. På den andre siden kunne han lett kjøpe segnbil, fikse på huset, shoppe klær og ting han ønsket seg osv. Jeg studerte den gangen, og jobbet ved siden av, men jeg tjente langt mindre enn han. Jeg hadde kanskje 10-15 000 i mnd, mens han hadde årslønn på flere millioner. Han ville til "syden" en gang, jeg sa at jeg ikke kunne ta meg råd til det, men han insisterte og sa han skulle betale reisen min. Han ville ikke ha noen "billig-reise", jeg prøvde å holde igjen og vi fant en tur som kom på ca 30 000 for begge. Men så fant han ut at det kunne bli kjedelig å reise på ferie med bare meg, så han inviterte en kompis også. Og da fant han ut at det var urettferdig å betale for meg, men ikke for kompisen, så da måtte jeg betale min del selv allikevel. Jeg slet med å skrape sammen pengene, jeg skulle jo aldri ha gått med på det, men jeg klarte jo ikke det. (Må legge til at han drev med psykisk mishandling og litt fysisk, og jeg var ganske nedbrutt på den tiden, nå ca 10 år senere, går jeg til traumebehandling pga han). Så jeg skrapte sammen penger slik at jeg kunne betale for meg selv. Da vi skulle dra til flyplassen bestemte han seg for at det ble for dyrt med taxi, og hans dyre bil kunne ikke stå på langtidsparkeringen, så da ble det til at jeg kjørte. Vi skulle spleise på parkeringen, men det ble det ikke noe av, jeg endte opp med å måtte betale den selv. Når vi reiste hadde jeg 3000kr på konto, det var alt jeg hadde og skulle vare en stund. Altså det skulle dekke utgifter når vi kom hjem igjen også. Men igjen, eksen sa han skulle spandere litt middager og den slags siden jeg endte opp med å måtte betale hele turen selv. Plutselig fant han ut at han ikke ønsket å bruke kortene sine der, de kunne jo bli stjelt/hacket/overvåket🤷♀️ siden han hadde så mye penger, og ba meg bruke mitt, det var jo ikke så mye å stjele om jeg skulle være uheldig og bli utsatt for noe sånt. Så jeg endte opp med å bruke opp de pengene jeg hadde på han og felles-ting i ferien.. Jeg har mange historier om han der. I dag kan jeg ikke fatte alt jeg gikk med på, han var meget spesiell og ikke helt frisk. Anonymkode: 7693a...bb9 73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3310 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg studerte den gangen, og jobbet ved siden Jeg har mange historier om han der. I dag kan jeg ikke fatte alt jeg gikk med på, han var meget spesiell og ikke helt frisk. Anonymkode: 7693a...bb9 Eksen har vel ikke et navn som begynner på T? Og flere hus? Kanskje flere av dem 🤑 Anonymkode: bb403...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3311 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eksen har vel ikke et navn som begynner på T? Og flere hus? Kanskje flere av dem 🤑 Anonymkode: bb403...715 Haha, navnet begynner på T, men om han har flere hus nå aner jeg ikke🙈😂 Anonymkode: 7693a...bb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3312 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, navnet begynner på T, men om han har flere hus nå aner jeg ikke🙈😂 Anonymkode: 7693a...bb9 I tilfelle dette er samme fyr, så bodde han på bygda som ung. Der brukte han å kjøpe inn et lager av snacks og drikke, for så å selge det videre med god fortjeneste (til venner) når butikken var stengt. Anonymkode: bb403...715 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3313 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I tilfelle dette er samme fyr, så bodde han på bygda som ung. Der brukte han å kjøpe inn et lager av snacks og drikke, for så å selge det videre med god fortjeneste (til venner) når butikken var stengt. Anonymkode: bb403...715 Hvor gammel er han i dag Anonymkode: 2d9fe...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3314 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.10.2020 den 22.33): Jobbet i butikk, i mine yngre dager. l romjulen så var det halv pris på all julepynt. l mars måned, året etter kom ei dame inn og reklamerte på en liten plast julenisse hun hadde kjøpt. Ca 7 cm høy, som hun kunne trykke på, så lyste den. Den hadde sluttet å virke. Hun hadde fremdeles kvittering for kjøpet, og det var kun den varen på kvitteringen. 5 kr hadde hun betalt. Og den femmeren skulle hun ha tilbake. For all del, reklamasjon var vel innafor, men 5 kroner?! Sikker på hu må ha brukt mer i drivstoff for å komme seg frem og tilbake Anonymkode: ff7fc...c3d Jeg synes det er flott at folk tar seg bryet med å reklamere på billig dritt som ikke produseres for å kunne vare en stund. Bruk - og - kast samfunnet skaper enorme mengder søppel, og om mange nok hadde tatt seg bryet med å klage, ville produsentene heller begynt å produsere varer med litt bedre kvalitet. Tommel opp for prinsippfast dame! Anonymkode: 798ae...fbb 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 26. desember 2020 #3315 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er han i dag Anonymkode: 2d9fe...0b1 Mulig dere har samme historie, men det finnes flere av disse altså. Dessverre... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3316 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I tilfelle dette er samme fyr, så bodde han på bygda som ung. Der brukte han å kjøpe inn et lager av snacks og drikke, for så å selge det videre med god fortjeneste (til venner) når butikken var stengt. Anonymkode: bb403...715 Nei, han her har aldri bodd på bygden, han overtok farens bedrift i ganske ung alder. Men han kunne ikke hjelpe venner feks, da skulle han enten ha penger for det, eller ha tilsvarende tjenste tilbake. En merkelig fyr.. Anonymkode: 7693a...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3317 Del Skrevet 26. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Mulig dere har samme historie, men det finnes flere av disse altså. Dessverre... Er han over 70 Anonymkode: 2d9fe...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3318 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg kom til å tenke på en klassevenninne fra ungdomsskolen da jeg leste i denne tråden. Alle vi jentene hadde lite penger siden vi var fjortiser. Men når vi skulle ha jentekvelder eller møtes et sted & ta en brus, så spleiset vi med det vi hadde alle sammen. Og når vi var hjemme hos hverandre, så delte vi alle det vi hadde av godis. Det vil si - alle foruten ei. Det hun hadde med seg holdt hun for seg selv & hun spleiset aldri på ting, men forsynte seg gjerne. Og hun hadde like mye ukepenger som las andre. Det hendte også at hun lånte noen få kroner av meg som jeg ikke fikk tilbake. Jeg synes det var litt irriterende, men lot det gå. Men en gang spurte jeg om å få 50 øre av henne (ja - det er lenge siden 😉) da vi var i butikken, siden jeg hadde litt for lite. Og med tanke på alt hun hadde fått av meg, så tenkte jeg ikke på å betale tilbake. Men det tenkte hun på...! Og minnet meg på det mange ganger om dagen hver dag - helt til jeg fikk ukelønnen min og ga henne tilbake den høyt savnede 50-øringen... Da var det slutt på min tålmodighet for å «låne» henne penger. Anonymkode: bc9b4...215 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3319 Del Skrevet 26. desember 2020 Hadde en på jobb, som alltid snek seg unna å betale kaffepenger. En gang ble han påminnet, mens han stod og forsynte seg med en kopp. Da slengte han 200 kr i bordet. (Etterpå gikk han inn til sekretæren og prøvde å få dem tilbake). Anonymkode: bb403...715 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3320 Del Skrevet 26. desember 2020 Kjeden jeg jobber i har prismatch. Om en vare er billigere hos en av konkurrentene matcher vi den prisen. Det er imidlertid sjelden noen benytter seg av det hos oss, siden vi ikke akkurat selger kapitalvarer, vi driver med kjøkkenutstyr, glass, serviser etc. Rett før jul hadde jeg imidlertid en kunde som forlangte prismatch på en vare. Noe som er helt greit. Det som gjorde at jeg reagerte var at det var snakk om en pakke dessertskåler vi hadde på tilbud til 175 kr som var på tilbud til 169 kr hos en konkurrent. Det var altså seks kroner som skilte og nærmeste butikk i den andre kjeden er over en mil unna, så det ville kostet kunden mer enn de seks kronene prisdifferansen var på å reise til konkurrenten for å handle. Anonymkode: 7d6af...b16 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå