Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ti10 skrev (På 13.10.2020 den 6.48):

Man vet jo aldri, men det der høres nesten mer ut som en med veldig dårlig økonomi. 

Det kommer jo an på.

Anonymkode: b30cf...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ti10 skrev (På 13.10.2020 den 6.48):

Man vet jo aldri, men det der høres nesten mer ut som en med veldig dårlig økonomi. 

Altså det kommer jo an på individet, men jeg har forhørt meg. Han sparer visst til sekundærbolig samtidig som han har en god del i aksjer.

Anonymkode: b30cf...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slektning som er verdt tosifret antall millioner kroner - hans årlige avkastning på fond ligger i millionklassen, og alt av eiendom osv. er nedbetalt...med andre ord, så har denne personen null økonomiske forpliktelser. 

Men, han er også en notorisk sparer på absolutt alt du kan tenke deg. Klærne er det billigste han kan finne på salg ved lavprisbutikkene, alt av mat er det billigste han kan finne. Bilen hans er en helt ordinær (veteranbil) fra tidlig 90-tallet. Skal han dra ut på byen, så vil han helst vente til 1-2 timer før stengetid, slik at han slipper å bruke for mye penger ute, og noen ganger tar han med niste, for å slippe å bruke penger på gatekjøkkken osv. Han lever som en veldig sparsommelig student. 

Dette i seg selv, er ikke noe galt. Men sparsomheten hans er så ekstrem, at han konstant takker nei til sosiale aktiviteter som koster penger. Til og med bowling kan bli for mye. Og har han muligheten til å snike seg unna spleising, så gjør han det - selv om vi alle allerede har gjort det, og regningen står på bordet. 

Han vokste opp med en far som var ekstremt gjerrig, slik at jeg bare kan anta at han fikk det via oppdragelsen. 

Minner meg om de "fattige" pensjonistene som spiste kattemat, men som også etterlot seg arv på flere titalls millioner kroner. 

Anonymkode: a285c...ab8

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/5/2020 at 12:30 AM, AnonymBruker said:

Pluss at man trenger ikke vaske lengdene. Såp inn hodebunn, dra skummet gjennom lengdene. Trenger ikke ta mer shampo bare på lengden. Jeg hadde hår ned til under rumpa og brukte ikke noe mer shampo da, enn nå som jeg har til litt under skuldrene.

Anonymkode: df96a...542

Heh, ja, jeg tror det er veldig mange som bruker for mye shampo når de vasker håret, og på den måten ender med å få mer fett hår.
Jeg har en meter langt hår, jeg bruker en liten klatt på størrelse med en tier eller noe sånt, først for å vaske bort fett og støv og forurensning og sånt, og en gang til for å *vaske* håret, da såper jeg inn hodebunnen og bruker skummet til å vaske lengden. Og balsam kun i lengdene, men da samme mengde som én runde shampo, gjerne litt mindre, og jeg gnur det ut i henda først.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som alltid klager over at hun har så uren hud, og må bruke foundation hele tiden. Hudpleien hennes består av first price ansiktsservietter... Hun er også sånn som stresser innmari med å få vippset penger tilbake om hun har lagt ut noe. Være seg 10 kroner eller 100.

Ei annen venninne spurte om jeg kunne kjøpe hundefor til henne(hun bor i nabobygden). Jeg kjørte nesten en mil for å kjøpe de, i hui og hast. La ut en viss sum, la oss si 1099.

hun vippser meg 1100. Bruker alltid å vippse litt ekstra når noen har gjort en tjeneste for meg, omså 20-50 kr. Men ikke hun nei, selv om hun tjente over millionen i fjor 😛

Anonymkode: 41750...04f

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En jeg studerte med hadde blitt dårlig og kjørt til legevakta av en vennine (hennes vennine). Venninen skulle ha penger for både bensin og slitasje 😂 Sikker flere som kanskje synes dette er helt innafor.. jeg synes det er sykt gjerrig og usjarmerende. Nei hu hadde ikke dårlig råd.

Anonymkode: 3ca24...b86

Nesten som  tatt rett ut fra en episode fra Solsidan og Ove😂 Elsker Ove! Jeg fatter ikke hvordan folk tør å vise disse ekstremt dårlige sidene ved seg selv. Gjerrighet er den dårligste egenskapen jeg kan tenke meg. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i begravelse/etterselskap for en del år tilbake, hvor det ble servert mat og drikke. Når etterselskapet var slutt var det en fjern slekning som begynte å samle opp alle panteflaskene, for å ta de med seg hjem. Alle ble så satt ut, at ingen sa noe som helst.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg studerte den gangen, og jobbet ved siden 

Jeg har mange historier om han der. I dag kan jeg ikke fatte alt jeg gikk med på, han var meget spesiell og ikke helt frisk.

Anonymkode: 7693a...bb9

Eksen har vel ikke et navn som begynner på T? Og flere hus?

Kanskje flere av dem 🤑

Anonymkode: bb403...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eksen har vel ikke et navn som begynner på T? Og flere hus?

Kanskje flere av dem 🤑

Haha, navnet begynner på T, men om han har flere hus nå aner jeg ikke🙈😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, navnet begynner på T, men om han har flere hus nå aner jeg ikke🙈😂

I tilfelle dette er samme fyr, så bodde han på bygda som ung. Der brukte han å kjøpe inn et lager av snacks og drikke, for så å selge det videre med god fortjeneste (til venner) når butikken var stengt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle dette er samme fyr, så bodde han på bygda som ung. Der brukte han å kjøpe inn et lager av snacks og drikke, for så å selge det videre med god fortjeneste (til venner) når butikken var stengt.

Hvor gammel er han i dag

Anonymkode: 2d9fe...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.10.2020 den 22.33):

Jobbet i butikk, i mine yngre dager.

l romjulen så var det halv pris på all julepynt.

l mars måned, året etter kom ei dame inn og reklamerte på en liten plast julenisse hun hadde kjøpt.
Ca 7 cm høy, som hun kunne trykke på, så lyste den. 
Den hadde sluttet å virke. 
Hun hadde fremdeles kvittering for kjøpet, og det var kun den varen på kvitteringen.

5 kr hadde hun betalt.

Og den femmeren skulle hun ha tilbake.

For all del, reklamasjon var vel innafor, men 5 kroner?! Sikker på hu må ha brukt mer i drivstoff for å komme seg frem og tilbake

Anonymkode: ff7fc...c3d

Jeg synes det er flott at folk tar seg bryet med å reklamere på billig dritt som ikke produseres for å kunne vare en stund.
Bruk - og - kast samfunnet skaper enorme mengder søppel, og om mange nok hadde tatt seg bryet med å klage, ville produsentene heller begynt å produsere varer med litt bedre kvalitet. 
Tommel opp for prinsippfast dame! 

Anonymkode: 798ae...fbb

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er han i dag

Mulig dere har samme historie, men det finnes flere av disse altså. Dessverre...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, han her har aldri bodd på bygden, han overtok farens bedrift i ganske ung alder.

Men han kunne ikke hjelpe venner feks, da skulle han enten ha penger for det, eller ha tilsvarende tjenste tilbake. En merkelig fyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Mulig dere har samme historie, men det finnes flere av disse altså. Dessverre...

Er han over 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en klassevenninne fra ungdomsskolen da jeg leste i denne tråden. 
Alle vi jentene hadde lite penger siden vi var fjortiser. Men når vi skulle ha jentekvelder eller møtes et sted & ta en brus, så spleiset vi med det vi hadde alle sammen. Og når vi var hjemme hos hverandre, så delte vi alle det vi hadde av godis.  Det vil si - alle foruten ei. Det hun hadde med seg holdt hun for seg selv & hun spleiset aldri på ting, men forsynte seg gjerne. Og hun hadde like mye ukepenger som las andre. Det hendte også at hun lånte noen få kroner av meg som jeg ikke fikk tilbake. Jeg synes det var litt irriterende, men lot det gå. Men en gang spurte jeg om å få 50 øre av henne (ja - det er lenge siden 😉) da vi var i butikken, siden jeg hadde litt for lite. Og med tanke på alt hun hadde fått av meg, så tenkte jeg ikke på å betale tilbake. Men det tenkte hun på...! Og minnet meg på det mange ganger om dagen hver dag - helt til jeg fikk ukelønnen min og ga henne tilbake den høyt savnede 50-øringen... Da var det slutt på min tålmodighet for å «låne» henne penger. 

Anonymkode: bc9b4...215

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en på jobb, som alltid snek seg unna å betale kaffepenger. En gang ble han påminnet, mens han stod og forsynte seg med en kopp. Da slengte han 200 kr i bordet.

(Etterpå gikk han inn til sekretæren og prøvde å få dem tilbake).

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeden jeg jobber i har prismatch. Om en vare er billigere hos en av konkurrentene matcher vi den prisen. Det er imidlertid sjelden noen benytter seg av det hos oss, siden vi ikke akkurat selger kapitalvarer, vi driver med kjøkkenutstyr, glass, serviser etc. Rett før jul hadde jeg imidlertid en kunde som forlangte prismatch på en vare. Noe som er helt greit.

Det som gjorde at jeg reagerte var at det var snakk om en pakke dessertskåler vi hadde på tilbud til 175 kr som var på tilbud til 169 kr hos en konkurrent. Det var altså seks kroner som skilte og nærmeste butikk i den andre kjeden er over en mil unna, så det ville kostet kunden mer enn de seks kronene prisdifferansen var på å reise til konkurrenten for å handle.

Anonymkode: 7d6af...b16

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...