Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg sagt at mine tjenester som vakt for huset i to hele uker, koster 1000 kr pr uke, så da blir regnestykket 2000 - 1500, og de kan gjerne vippse meg de overskytende 500 kr.
Noe så frekt. Da vet hun i hvertfall at neste gang de ber henne om å hjelpe dem med noe, så er svaret nei.

Anonymkode: 2f308...4ea

Eller den snille versjonen: "Vakttjenesten min koster 1000 kr per uke, så da er dere skyldige meg 2000kr. Men siden det var såpass hyggelig å bo i byen, trenger dere ikke betale mellomlegget på 500kr".

Anonymkode: 2f308...4ea

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.4.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Eksen til pappa var litt av en dame. Klarte dessverre å sno ham rundt lillefingeren de årene de var sammen (7-8 tilsammen). For det første flyttet hun straks inn til ham etter at de ble kjærester. Men betale noe i huset ville hun ikke. Og pappa som slet fra før av med regninger og utgifter der... jobbet mange timer i døgnet med ekstra vakter for å klare å få dette til å gå rundt. I starten stilte jeg litt spørsmålstegn ved at hun ikke betalte noe for strøm o.l, men pappa sa hele tiden "det er jo mitt hus", og det har han jo forsåvidt rett i... Hun hadde heller ikke lappen, så pappa kjørte rundt på henne til stadighet. Til fritidsaktiviteter, venner osv. Hun betalte aldri en krone til bensin.

Etterhvert fikk jeg høre at de ikke var registrerte samboere, fordi hun mottok enkepensjon. Denne ville hun ikke miste (...), så hun satt jo godt i det med penger selv. I ettertid innser jeg jo at jeg burde ha anmeldt henne for NAV-svindel, men der og da var det vanskelig da pappa er så snill og det var fint å se han lykkelig etter mange år som enslig. 

Men det ble jo bare verre og verre. Hun elsket å farte på dyre ferier, og dra på konserter. Hun bestilte og betalte, og ville ha pappa med. Men ville ha tilbakebetalt for billetten hans. Han slet seg igjennom dette, men måtte en gang si at han dessverre ikke hadde råd til å bli med på konserten. Det var for mange regninger den måneden. Da ble hun gallesur, og dro med en venninne i stedet. Selv om dette var en konsert pappa svært gjerne kunne tenkt seg å vært på.

Jeg fant også ut at hun knapt betalte for noe til dem felles. I flere år trodde jeg hun i det minste bidro til dagligvarehandling, at det var noe som var 50/50 for dem. Men fant ut at hun bare kjøpte mat til seg selv. Unnskyldningen var at hun hadde så spesielt kosthold, lavkarbo eller var på forskjellige type dietter. Så hun hadde gjerne en biff til middag, mens pappa spiste makaroni med en grillpølse til. Som han måtte kjøpe og kokkelere selv. Hun tenkte og ordnet bare til seg selv, seg selv og seg selv.

Til jul kjøpte hun aldri gave til ham. Unnskyldningen var at hun "ikke likte jul" og syns det var så kjøpepress. Men rart med det at hun gjerne tok i mot gaven fra ham, og kjøpte haugevis til barnebarna sine.

De siste par årene presset jeg litt ekstra på for å åpne øynene til pappa. Er ikke lett når man er forelsket da, og virkelig ER helt blind. Men eeendelig innså han hvilken heks hun faktisk var. Men også i bruddet var hun utrolig gnien. Pappa hjalp henne med å finne en leilighet hun kunne leie, lånte henger og flyttet alle hennes ting. Kjørte utallige turer frem og tilbake, løftet og bar. Men alt han fikk i retur var krav for tilbakebetaling av det ene og andre. Vaskemaskinen var blitt dårligere på de 7 årene den hadde stått i pappas hus, så det måtte han betale litt for. Stresslessen han hadde brukt var nedsunket, så der krevde hun erstatning. Teppet likeså, så hun tvang han til å betale rens for det. Så utrolig gnien og frekk etter å ha bodd 7 år gratis. 

Har absolutt null kontakt med denne dama i dag, og det har heldigvis ikke pappa heller.

Anonymkode: 4dfef...713

Høres akkurat ut som pappa sitt forrige forhold også! Hun beholdt leiligheten sin og mottok leie, men betalte ingenting for å bo hos papp! Oppussing (totalrenovering) krevde hun også, uten å bidra med en krone! Pengene gikk til kjøp av interiør, som hun selvsagt tok med seg når bruddet var et faktum. Folk ass!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et vors hos en venninne av en venninne en gang. Da vi kom insisterte hun på at vi måtte slå av lyset på badet når vi hadde vært på do, greit nok det. Vi hadde    vært der kanskje et par timer og da begynte hun å slå av alle lysene i leiligheten. Dette var i nord-Norge i januar, så det var helt mørkt ute. Venninna mi spurte om hvorfor hun slo av alle lysene og fikk til svar at det var så fryktelig dyrt med strøm og hun ble åpenbart irritert, så gikk hun og hentet et telys hun satte på bordet og tente på (ja, bare et telys, ingen telysholder eller noe sånt😂). Så da satt vi der da, i et nesten helt mørkt rom samlet rundt et telys. Denne personen har fast jobb og godt betalt.

Anonymkode: a4db1...57d

Hvis hun er så gnien burde hun visst at lys ikke krever veldig mye strøm og heller spart inn på andre ting som  f.eks oppvarming som er det som drar mest strøm.  Hun sparte kanskje 1,50 på å slå av lysene denne kvelden.  Herregud så mye rare folk det finnes!  😅

• Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Gjerrighet kommer i mange fasonger og farger. Vi er en gjeng som møtes på omgang hos hverandre, serverer litt mat og drikke. Når turen kommer til ett av parene er de alltid raske med å foreslå restaurant, eller hyttetur. Da deler vi selvfølgelig på regninga. Alle sitter godt i det, og bor slik at x antall gjester ikke er noe problem. Ren og skjær gjerrighet. Skjønner ikke at det er mulig å tro at ingen skjønner lunta. Vi gidder bare ikke å si noe, det hadde sikkert blitt at vi misforstår...

Anonymkode: 848f5...d52

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerrighet kommer i mange fasonger og farger. Vi er en gjeng som møtes på omgang hos hverandre, serverer litt mat og drikke. Når turen kommer til ett av parene er de alltid raske med å foreslå restaurant, eller hyttetur. Da deler vi selvfølgelig på regninga. Alle sitter godt i det, og bor slik at x antall gjester ikke er noe problem. Ren og skjær gjerrighet. Skjønner ikke at det er mulig å tro at ingen skjønner lunta. Vi gidder bare ikke å si noe, det hadde sikkert blitt at vi misforstår...

Virker gnient, men kanskje de av en eller annen grunn ikke vil at folk skal komme hjem til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, ti10 skrev:

Virker gnient, men kanskje de av en eller annen grunn ikke vil at folk skal komme hjem til dem?

Spørs - når man er opptatt av å vise hjemmet på SOME er det nok ikke det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har ei venninne som er fryktelig nøye på hver krone. Forsåvidt ingen dårlig egenskap det, men det kan bli litt mye noen ganger. Kom ikke her med 250 kr om hun har lagt ut 251,50. 

Det hender vi går ut og spiser sammen. Hun er av typen som aldri tipser, det gjør jeg om jeg synes det er fortjent. Etter et måltid hvor vi betalte hver vår regning, kaster hun et blikk på min kvittering som ligger på bordet, og utbryter ganske høyt: "har du regna feil her? Du betalte ALT for mye for maten altså!". Litt beskjemmet svarte jeg at nei, jeg hadde bare lagt til litt tips? 

Nylig var vi ute og spiste sammen igjen. På et medium fint sted, med hyggelig service, og skikkelig god mat. Vi hadde delt et par forretter og spist hver vår hovedrett med drikke til. Vi får en samlet regning, og uten å tenke videre over det betaler jeg den, og sier til venninne at hun kan vippse meg sin del. Summen ble 900-og-noe, og for et hyggelig og godt måltid for to personer føltes det helt naturlig å runde opp til 1000. Jeg hadde nok bare vippset 500 om det var meg, men venninne skulle gå over regningen med delte forretter og det hele, og regne ut hvor mye hennes del ble. Greit nok. 

Da hun kom frem til sluttsummen innså jeg at jeg kom til å tape på denne transaksjonen, for hun hadde selvsagt bare tatt med det hun hadde spist. "Sleng på litt ekstra for tips og da", sa jeg litt henslengt (for jeg ville ikke gjøre noen greie ut av det, men hadde jo tross alt tipset for to personer...). Ja, det skulle hun. 

Når overføringen kommer ser jeg at hun har slengt på litt ekstra for tipsen. 10 kr. 

Men det er greit, da husker jeg i hvert fall å be om separate regninger neste gang 🤑 

Endret av Myrmica
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet på et hotell, det eier brukte om igjen restene som kom inn på kjøkkenet. Spiste en gjest 2 kjøttkaker, så ble den uspiste varmet og servert til neste gjest. Vasket også håndklær på natten, for da var strømmen billigere.

Har hatt litt problem med å spise på små hoteller senere. Da denne damen hadde mange ekle vaner.

Anonymkode: bb403...715

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En venninne av meg fortalte i dag om en fyr hun kjenner som er veldig gjerrig. Han kjører fra Sveits til Frankrike for å fylle kanner med bensin. Disse lagrer han i leiligheten sin frem til neste gang han skal fylle bensin. 🙈

Samme fyr har også kjørt 65 mil for å hente et gratis bord. Beina til bordet var ødelagt, så nå venter han noen som gir vekk gratis bordbein. 

Han venter også på seng. Gratis madrass har han. 

Fyren tjener 60 000 euro i måneden.

Anonymkode: 577fe...8cd

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

På 28.4.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Mormor var litt mer generøs, vi kunne bruke 2 flak selv om vi bare hadde tisset :P

Anonymkode: cc679...158

Ser det er flere som skriver om slikt. Altså, talte de opp hvor mange ruter en dorull hadde før de satte den på badet? Hvordan i helsike skal det egentlig sjekkes?

Håper alle som tisser og bæsjer hos meg tar så mye de trenger!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
16 minutter siden, MalloryK skrev:

Ser det er flere som skriver om slikt. Altså, talte de opp hvor mange ruter en dorull hadde før de satte den på badet? Hvordan i helsike skal det egentlig sjekkes?

Håper alle som tisser og bæsjer hos meg tar så mye de trenger!

Skal man først ta den så kan man veie et flak / tørk og veie dorullen før og etter besøk. Har en differansen kan en enkelt finne ut hvor mange flak som er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min tidligere svigerinne var både gjerrig og frekk. En gang jeg var på besøk hos min bror og henne, så handlet vi sammen. Jeg hadde handlevogn og la oppi diverse matvarer til middag, andre dagligvarer, snop, litt til barna deres osv. Da kom ekssvigerinnen min og byttet ut pakken med koteletter med en mye større pakke. Da kunne de ha flere middager på det etter at jeg hadde reist også sa hun. Hun la også flere andre varer opp i vognen min, blant annet shampo og balsam til seg selv. Husker at jeg ble så satt ut at jeg bare betalte for alt.

Anonymkode: edef3...b55

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
29 minutter siden, padawan skrev:

Skal man først ta den så kan man veie et flak / tørk og veie dorullen før og etter besøk. Har en differansen kan en enkelt finne ut hvor mange flak som er brukt.

Fytti... 😂😂 En gjerrigknark ville kanskje også ha brukt kjøkkenvekten🤮Uhygienisk og gjerrig...

Anonymkode: 75192...4e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.7.2020 den 15.48, Myrmica skrev:

Har ei venninne som er fryktelig nøye på hver krone. Forsåvidt ingen dårlig egenskap det, men det kan bli litt mye noen ganger. Kom ikke her med 250 kr om hun har lagt ut 251,50. 

Det hender vi går ut og spiser sammen. Hun er av typen som aldri tipser, det gjør jeg om jeg synes det er fortjent. Etter et måltid hvor vi betalte hver vår regning, kaster hun et blikk på min kvittering som ligger på bordet, og utbryter ganske høyt: "har du regna feil her? Du betalte ALT for mye for maten altså!". Litt beskjemmet svarte jeg at nei, jeg hadde bare lagt til litt tips? 

Nylig var vi ute og spiste sammen igjen. På et medium fint sted, med hyggelig service, og skikkelig god mat. Vi hadde delt et par forretter og spist hver vår hovedrett med drikke til. Vi får en samlet regning, og uten å tenke videre over det betaler jeg den, og sier til venninne at hun kan vippse meg sin del. Summen ble 900-og-noe, og for et hyggelig og godt måltid for to personer føltes det helt naturlig å runde opp til 1000. Jeg hadde nok bare vippset 500 om det var meg, men venninne skulle gå over regningen med delte forretter og det hele, og regne ut hvor mye hennes del ble. Greit nok. 

Da hun kom frem til sluttsummen innså jeg at jeg kom til å tape på denne transaksjonen, for hun hadde selvsagt bare tatt med det hun hadde spist. "Sleng på litt ekstra for tips og da", sa jeg litt henslengt (for jeg ville ikke gjøre noen greie ut av det, men hadde jo tross alt tipset for to personer...). Ja, det skulle hun. 

Når overføringen kommer ser jeg at hun har slengt på litt ekstra for tipsen. 10 kr. 

Men det er greit, da husker jeg i hvert fall å be om separate regninger neste gang 🤑 

Den syns jeg du kan ta på din egen kappe.

Jeg har opplevd det samme bare med taxi. Spleiset på taxi fra hotell til flyplass med en bekjent som skulle dra hjem samtidig som meg. Det var i utlandet, og det var sånn taxi hvor prisen var avtalt på forhånd. Så jeg hadde tatt ut penger til taxien. Da vi var fremme betaler han hele regningen. Jeg gir han pengene jeg hadde tatt ut for min halvpart av regningen da vi hadde kommet inn på flyplassen. Vel hjemme får jeg sms med beskjed om at jeg kan vippse et beløp som visstnok er halvparten av tipsen han tipset taxisjåføren med. Det overså jeg. Gadd ikke svare engang. Det går ikke ann, syns jeg. Vil man tipse kan man ikke ta penger av andre personen etterpå. Det får man betale for selv. Ikke jeg som valgte å betale mer. 

Anonymkode: dc7fb...900

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Jobbet på et hotell, det eier brukte om igjen restene som kom inn på kjøkkenet. Spiste en gjest 2 kjøttkaker, så ble den uspiste varmet og servert til neste gjest. Vasket også håndklær på natten, for da var strømmen billigere.

Har hatt litt problem med å spise på små hoteller senere. Da denne damen hadde mange ekle vaner.

Anonymkode: bb403...715

Det er ikke bare ekkelt og fullstendig uhørt men også farlig!   Du burde tatt ansvar og ringt mattilsynet!

• Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...