Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 Populært innlegg #2661 Del Skrevet 14. mai 2018 https://www.nrk.no/rogaland/kranglet-om-12-kroner-i-bompenger-_-matte-ut-med-nesten-16.000-1.14043092 "Mannen fikk en faktura på 60 kroner. Prisen for å passere bommen uten gyldig autopassavtale er 20 kroner per passering, mot 16 kroner per passering som er den rabatterte prisen når man har en avtale. Sandnes-mannen mente seg dermed snytt for totalt 12 kroner. Mannen ble dømt til å betale bompengeselskapet 60 kroner i ubetalte bompenger, 450 kroner i tilleggsavgift for manglende betaling og 21 kroner i forsinkelsesrenter. Men dette ble småpenger sammenlignet med saksomkostningene for forliksrådet og tingretten hvor Sandnes-mannen måtte ut med 15.423 kroner til selskapet." Jeg dævver! 😂 Anonymkode: f359b...a3a 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2662 Del Skrevet 14. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/rogaland/kranglet-om-12-kroner-i-bompenger-_-matte-ut-med-nesten-16.000-1.14043092 "Mannen fikk en faktura på 60 kroner. Prisen for å passere bommen uten gyldig autopassavtale er 20 kroner per passering, mot 16 kroner per passering som er den rabatterte prisen når man har en avtale. Sandnes-mannen mente seg dermed snytt for totalt 12 kroner. Mannen ble dømt til å betale bompengeselskapet 60 kroner i ubetalte bompenger, 450 kroner i tilleggsavgift for manglende betaling og 21 kroner i forsinkelsesrenter. Men dette ble småpenger sammenlignet med saksomkostningene for forliksrådet og tingretten hvor Sandnes-mannen måtte ut med 15.423 kroner til selskapet." Jeg dævver! 😂 Anonymkode: f359b...a3a Spesielt. Jeg lurer imidlertid på om denne mannen er gjerrig, eller bare ekstremt prinsippfast. Min tidligere sjef har mer enn nok penger, men kan bruke mye tid på å krangle om småbeløp når han mener han har rett. Han står veldig på prinsippene sine, selv når han nok innser at han tar feil innerst inne. Blant annet har han de siste par årene brukt mye tid på å krangle om at kommunen der den ene hytta hans ligger har innført eiendomsskatt for hytteeiere. Det har vært advokater, leserinnlegg i lokalpressen, masse telefonsamtaler og eposter med andre hytteeiere osv. Kranglingen har kostet ham mye tid og penger, så jeg trodde det dreide seg om et større beløp i året. Ble passe oppgitt da han hadde glemt fakturaen for eiendomsskatten i fjor på scanneren og beløpet var på snaue 1000 kr i året. Han har brukt mye mer enn det på advokat...🙄 Anonymkode: 7d6af...b16 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2663 Del Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Spesielt. Jeg lurer imidlertid på om denne mannen er gjerrig, eller bare ekstremt prinsippfast. Min tidligere sjef har mer enn nok penger, men kan bruke mye tid på å krangle om småbeløp når han mener han har rett. Han står veldig på prinsippene sine, selv når han nok innser at han tar feil innerst inne. Blant annet har han de siste par årene brukt mye tid på å krangle om at kommunen der den ene hytta hans ligger har innført eiendomsskatt for hytteeiere. Det har vært advokater, leserinnlegg i lokalpressen, masse telefonsamtaler og eposter med andre hytteeiere osv. Kranglingen har kostet ham mye tid og penger, så jeg trodde det dreide seg om et større beløp i året. Ble passe oppgitt da han hadde glemt fakturaen for eiendomsskatten i fjor på scanneren og beløpet var på snaue 1000 kr i året. Han har brukt mye mer enn det på advokat...🙄 Anonymkode: 7d6af...b16 En ting er å være prinsippfast, men når du lager så mye oppstyr over et så lite beløp, så må du være i overkant gjerrig. 😅 Anonymkode: f359b...a3a 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2664 Del Skrevet 14. mai 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er å være prinsippfast, men når du lager så mye oppstyr over et så lite beløp, så må du være i overkant gjerrig. 😅 Anonymkode: f359b...a3a Eller veldig prinsippfast ettersom beløpet er så lite og du lager så mye oppstyr for det. Anonymkode: 8e3a2...aee 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 14. mai 2018 #2665 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har jobbet for bompengeselskap, og det er ikke gjerrighet som er bakgrunnen for de aller fleste sakene av denne typen. Og det er mange, altså. Det handler ikke om å slippe å betale de 12 kronene, men om å ri kjepphester til det ikke er mer kjepp igjen. I dette tilfellet så har denne karen fått det for seg at siden vilkårene ikke er slik han vil de skal være, så trenger han ikke å betale. God, gammeldags idioti, med andre ord. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2666 Del Skrevet 14. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting er å være prinsippfast, men når du lager så mye oppstyr over et så lite beløp, så må du være i overkant gjerrig. 😅 Anonymkode: f359b...a3a Ikke nødvendigvis, noen får faktisk et aldri så lite kick av å krangle på slike ting. Anonymkode: 85359...b80 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 Populært innlegg #2667 Del Skrevet 15. mai 2018 Vi var en veninnegjeng som skulle på weekendtur til en passe stor by, planlagt lenge og gledet oss veldig. Søstera til ei av veninnene mine endte med å bli med på turen da hun hadde det tøft for tiden, og det var helt greit for alle. Jeg endte med å dele rom med venninen og søsteren hennes. På lørdagskvelden hadde vi avtalt å gå ut, så vi var en kjapp tur i byen på dagen. Da mente søstera til venninna mi at jeg måtte kjøpe sminke til henne! Jeg snorket visst på natten, så hun hadde fått ødelagt skjønnhetssøvnen sin, og måtte derfor ha ny sminke for å se "akseptabel" ut på kvelden..... Anonymkode: b8db5...216 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 15. mai 2018 #2668 Del Skrevet 15. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var en veninnegjeng som skulle på weekendtur til en passe stor by, planlagt lenge og gledet oss veldig. Søstera til ei av veninnene mine endte med å bli med på turen da hun hadde det tøft for tiden, og det var helt greit for alle. Jeg endte med å dele rom med venninen og søsteren hennes. På lørdagskvelden hadde vi avtalt å gå ut, så vi var en kjapp tur i byen på dagen. Da mente søstera til venninna mi at jeg måtte kjøpe sminke til henne! Jeg snorket visst på natten, så hun hadde fått ødelagt skjønnhetssøvnen sin, og måtte derfor ha ny sminke for å se "akseptabel" ut på kvelden..... Anonymkode: b8db5...216 Vet ikke om det er gjerrig eller bare totalt mangel på sosial intelligens. Regner med du lo og ba henne ta seg en bolle? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2669 Del Skrevet 15. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var en veninnegjeng som skulle på weekendtur til en passe stor by, planlagt lenge og gledet oss veldig. Søstera til ei av veninnene mine endte med å bli med på turen da hun hadde det tøft for tiden, og det var helt greit for alle. Jeg endte med å dele rom med venninen og søsteren hennes. På lørdagskvelden hadde vi avtalt å gå ut, så vi var en kjapp tur i byen på dagen. Da mente søstera til venninna mi at jeg måtte kjøpe sminke til henne! Jeg snorket visst på natten, så hun hadde fått ødelagt skjønnhetssøvnen sin, og måtte derfor ha ny sminke for å se "akseptabel" ut på kvelden..... Anonymkode: b8db5...216 De var sikkert bare irritable på grunn av lite søvn. Anonymkode: c436d...fb4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 Populært innlegg #2670 Del Skrevet 15. mai 2018 Kom på en fra langt tilbake. Skulle servere sammen med en venninne i barnedåp, skulle få litt penger og mat etter at gjestene hadde spist ferdig. Grei nok jobb for en fjortenåring et par timer en søndag. Da vi skulle sette utover maten (snitter) lurte vi på hvor de hadde satt resten av maten, men åpning av kjølerom, spisskammers og kjøleskap ga ingen svar. Da vi spurte dåpbarnets mor fikk vi beskjed om at alt stod på kjøkkenbordet. Det viste seg da at de hadde bestilt 1,5 snitte pr pers, altså ikke engang en hel skive pr gjest. Gjestene spurte om ikke vi skulle fylle på, og så var det rett og slett tomt. Syns det var så pinlig! Dette var folk med god råd i diger villa på vestkanten, så det var ikke pengene det stod på. Hver gang jeg har møtt dette paret etterpå tenker jeg på den barnedåpen, og barnet er nå student. Anonymkode: f4c1a...0bd 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2671 Del Skrevet 15. mai 2018 På 30.4.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det passer helt inn her, men er invitert i et bryllup, og det er arrangert slik at alle gjestene skal ta med seg en matrett. Greit nok. Men så kom de med ønskeliste i tillegg! Altså, jeg trodde "bring-a-dish" var gaven? Er det ikke litt frekt å forvente at gjestene både skal lage maten til festen OG kjøpe gaver til dem? Anonymkode: b85a9...1f8 Her må du passe deg, så ikke du blir den gjerrige. Jeg har alltid gitt gave i bursdager, seĺv om festen er spleiselag. Og hadde nok gjort det samme i bryllup. Her på Sunnmøre er folk stort sett rause, og vant til å hjelpe hverandre i alle sammenhenger. Fikk skikkelig kultursjokk då jeg ble sammen med en Oslo gutt... Anonymkode: bb403...715 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mai 2018 #2672 Del Skrevet 15. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kom på en fra langt tilbake. Skulle servere sammen med en venninne i barnedåp, skulle få litt penger og mat etter at gjestene hadde spist ferdig. Grei nok jobb for en fjortenåring et par timer en søndag. Da vi skulle sette utover maten (snitter) lurte vi på hvor de hadde satt resten av maten, men åpning av kjølerom, spisskammers og kjøleskap ga ingen svar. Da vi spurte dåpbarnets mor fikk vi beskjed om at alt stod på kjøkkenbordet. Det viste seg da at de hadde bestilt 1,5 snitte pr pers, altså ikke engang en hel skive pr gjest. Gjestene spurte om ikke vi skulle fylle på, og så var det rett og slett tomt. Syns det var så pinlig! Dette var folk med god råd i diger villa på vestkanten, så det var ikke pengene det stod på. Hver gang jeg har møtt dette paret etterpå tenker jeg på den barnedåpen, og barnet er nå student. Anonymkode: f4c1a...0bd Herregud. Jeg kan fint spise 3-4 alene, og jeg er ikke spesielt storetende. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 15. mai 2018 #2673 Del Skrevet 15. mai 2018 44 minutter siden, Peonjenta skrev: Herregud. Jeg kan fint spise 3-4 alene, og jeg er ikke spesielt storetende. Det der var bare flaut! Lille meg spiser 3-4 snitter som du, da kan man bare tenke på storspiste mannfolk eller bare tenåringer Hvem holder på sånnn?!?! I min familie tror jeg vi beregnet 6-7 snitter per person (i gamle dager da snitter var det beste av det beste) og da pleide det å være noen få til overs. Og så i barnedåp også da! Folk har sittet i kirken lenge og er skrubbsultne. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mai 2018 #2674 Del Skrevet 15. mai 2018 1 time siden, altflyter skrev: Det der var bare flaut! Lille meg spiser 3-4 snitter som du, da kan man bare tenke på storspiste mannfolk eller bare tenåringer Hvem holder på sånnn?!?! I min familie tror jeg vi beregnet 6-7 snitter per person (i gamle dager da snitter var det beste av det beste) og da pleide det å være noen få til overs. Og så i barnedåp også da! Folk har sittet i kirken lenge og er skrubbsultne. Ja, det er jo middagen den dagen. Og er de halve så må man beregne nok. Hadde beregnet 4-5 stykk til hver jeg bare for å være sikker. Rester kan jo spises dagen etter eller sendes med gjester. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2675 Del Skrevet 15. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom på en fra langt tilbake. Skulle servere sammen med en venninne i barnedåp, skulle få litt penger og mat etter at gjestene hadde spist ferdig. Grei nok jobb for en fjortenåring et par timer en søndag. Da vi skulle sette utover maten (snitter) lurte vi på hvor de hadde satt resten av maten, men åpning av kjølerom, spisskammers og kjøleskap ga ingen svar. Da vi spurte dåpbarnets mor fikk vi beskjed om at alt stod på kjøkkenbordet. Det viste seg da at de hadde bestilt 1,5 snitte pr pers, altså ikke engang en hel skive pr gjest. Gjestene spurte om ikke vi skulle fylle på, og så var det rett og slett tomt. Syns det var så pinlig! Dette var folk med god råd i diger villa på vestkanten, så det var ikke pengene det stod på. Hver gang jeg har møtt dette paret etterpå tenker jeg på den barnedåpen, og barnet er nå student. Anonymkode: f4c1a...0bd En snitte er en halv brødskive, skiva som oftest delt diagonalt. Dersom det er en hel brødskive kalles det smørbrød. Kilde: https://www.matprat.no/artikler/gjester/snitter-og-smorbrod-til-alle-anledninger/ Det miste antallet snitter per person hos det lokale cateringselskapet er 4 (en med reker, en med røkelaks og eggerøre, en med roastbeef og en med karbonade). D.v.s. at hver person totalt for to brødskiver, men siden det som oftest er mye pålegg på snitter er det nok omtrent som tre "normale" brødskiver med pålegg. Var det her bestilt 3 snitter per person? Totalt 1,5 skive brød? Det er lite, vi pleier å bestille en variant med 5 forskjellige snitter per person og vi bestiller til 2-3 personer ekstra for å være på den sikre siden. Bedre å ha rester enn å ha for lite mat, det er utrolig pinlig. Anonymkode: 7d6af...b16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2676 Del Skrevet 16. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En snitte er en halv brødskive, skiva som oftest delt diagonalt. Dersom det er en hel brødskive kalles det smørbrød. Kilde: https://www.matprat.no/artikler/gjester/snitter-og-smorbrod-til-alle-anledninger/ Det miste antallet snitter per person hos det lokale cateringselskapet er 4 (en med reker, en med røkelaks og eggerøre, en med roastbeef og en med karbonade). D.v.s. at hver person totalt for to brødskiver, men siden det som oftest er mye pålegg på snitter er det nok omtrent som tre "normale" brødskiver med pålegg. Var det her bestilt 3 snitter per person? Totalt 1,5 skive brød? Det er lite, vi pleier å bestille en variant med 5 forskjellige snitter per person og vi bestiller til 2-3 personer ekstra for å være på den sikre siden. Bedre å ha rester enn å ha for lite mat, det er utrolig pinlig. Anonymkode: 7d6af...b16 Tror hun mente 3/4 av en skive Anonymkode: 8e3a2...aee 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mai 2018 #2677 Del Skrevet 16. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En snitte er en halv brødskive, skiva som oftest delt diagonalt. Dersom det er en hel brødskive kalles det smørbrød. Kilde: https://www.matprat.no/artikler/gjester/snitter-og-smorbrod-til-alle-anledninger/ Det miste antallet snitter per person hos det lokale cateringselskapet er 4 (en med reker, en med røkelaks og eggerøre, en med roastbeef og en med karbonade). D.v.s. at hver person totalt for to brødskiver, men siden det som oftest er mye pålegg på snitter er det nok omtrent som tre "normale" brødskiver med pålegg. Var det her bestilt 3 snitter per person? Totalt 1,5 skive brød? Det er lite, vi pleier å bestille en variant med 5 forskjellige snitter per person og vi bestiller til 2-3 personer ekstra for å være på den sikre siden. Bedre å ha rester enn å ha for lite mat, det er utrolig pinlig. Anonymkode: 7d6af...b16 Nei der var 1,5 snitte, altså 3/4 hel skive per person! Håper ihvertfall at de hadde mye kaker.... Hadde likevel ikke hjulpet for meg, noe av det verste jeg vet er å bli nødt til å spise meg mett på kake. Har blitt invitert i dåp hvor vi bare fikk kake. Altså, man møter opp kl 11, eller litt før da. Sitter i kirken i over en time, selskapet begynner kl 13, og man må helst være der minst et par timer. Og så ingen mat, bare kaker, kaffe og brus?? Merkelig opplegg. Hadde jeg bare visst det på forhånd så kunne jeg vel stoppet innom McDonalds mellom kirken og selskapet... 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2678 Del Skrevet 16. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En snitte er en halv brødskive, skiva som oftest delt diagonalt. Dersom det er en hel brødskive kalles det smørbrød. Kilde: https://www.matprat.no/artikler/gjester/snitter-og-smorbrod-til-alle-anledninger/ Det miste antallet snitter per person hos det lokale cateringselskapet er 4 (en med reker, en med røkelaks og eggerøre, en med roastbeef og en med karbonade). D.v.s. at hver person totalt for to brødskiver, men siden det som oftest er mye pålegg på snitter er det nok omtrent som tre "normale" brødskiver med pålegg. Var det her bestilt 3 snitter per person? Totalt 1,5 skive brød? Det er lite, vi pleier å bestille en variant med 5 forskjellige snitter per person og vi bestiller til 2-3 personer ekstra for å være på den sikre siden. Bedre å ha rester enn å ha for lite mat, det er utrolig pinlig. Anonymkode: 7d6af...b16 Det var som jeg skrev beregnet 1,5 snitte pr person, altså dersom det var 30 per i selskapet var det handlet inn 45 snitter. (Var det virkelig så vanskelig å forstå?) Her også anbefaler cateringselskapet 4 pr pers, men jeg er (og var allerede da jeg serverte i denne dåpen) vant til besteforeldre som bestilte 5-6 pr pers i frykt for at folk ikke skulle bli mett, og så spiste de heller opp dagen etterpå eller folk tok en snitte før de gikk for kvelden. Anonymkode: f4c1a...0bd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 16. mai 2018 #2679 Del Skrevet 16. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var som jeg skrev beregnet 1,5 snitte pr person, altså dersom det var 30 per i selskapet var det handlet inn 45 snitter. (Var det virkelig så vanskelig å forstå?) Her også anbefaler cateringselskapet 4 pr pers, men jeg er (og var allerede da jeg serverte i denne dåpen) vant til besteforeldre som bestilte 5-6 pr pers i frykt for at folk ikke skulle bli mett, og så spiste de heller opp dagen etterpå eller folk tok en snitte før de gikk for kvelden. Anonymkode: f4c1a...0bd Jeg forstår ikke sånne mennesker. Om det var pengene det stod på, hvorfor ikke bare kjøpe noe som var billigere enn snitter? En stor gryte lapskaus koster ikke veldig mye å lage, og da blir i det minste folk mett. Skjønner godt at det var pinlig å være servitør der. Det må jo ha vært mange som ikke fikk mat i det hele tatt. Det er jo ganske vanlig å forsyne seg med 2 snitter om gangen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2680 Del Skrevet 16. mai 2018 Foreldrene mine kan dessverre være temmelig gjerrige av seg! For eksempel: for noen år siden skulle de besøke broren min, kona hans og deres små barn som bodde i en annen by. Så foreldrene våre tok buss til flyplassen. Begge to fikk sånne "senior-billetter" ettersom de var over en viss alder. Men broren min hadde bestilt (og betalt for!) fly-billetter for dem. I tillegg til at de kom og hentet foreldrene våre på flyplassen når de kom frem, selv om flyplassen ligger cirka en time unna der broren min bodde. I tillegg fikk de jo bo gratis hos broren min og hans familie i ett par uker uten å være med på innkjøp av mat, eller ta sin del av regningene hvis de skulle spise ute på restaurant... Foreldrene våre er jo godt voksne, alle barna forlengst flyttet ut av barndomshjemmet, og de hadde NULL gjeld å bekymre seg for. Samtidig som broren min (og kona hans) var cirka tretti år gamle, med både stor studie-gjeld og hus-lån hengende over seg. I tillegg til to små barn som også trengte sitt. Den eneste utgiften de gamle hadde var faktisk buss til og fra flyplassen der de bodde. Alt de andre var det broren min som sørget for. Likevel var det bare foreldrene våre som klagde over hvor svindyrt de mente det var å reise noen steder... Anonymkode: 9ba79...c13 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå