Populært innlegg NumberSix Skrevet 19. februar 2016 Populært innlegg #1981 Del Skrevet 19. februar 2016 Samboer og jeg inviterer ofte venner over på middag, og da står vi for maten. Slik går det litt på rundgang i vennegjengen, og alle har gitt uttrykk for at dette er en fin måte å gjøre det på. En kompis av oss inviterte, omsider, på middag etter å ha snyltet seg gjennom vennegjengen en god stund. Planen var å spise hjemmelaget pizza, og vi gledet oss. Helt til vi fikk melding om at han stilte med pizzabunnen, men at vi måtte ta med alt av tilbehør. Det hadde vært greit nok det, dersom tilbehøret var det "vanlige", for eksempel ost, skinke, kjøttdeig eller pepperoni o.l. Men neida, han ga oss en handleliste, og skulle ha dyr skinke, en spesiell (og dyr) type pepperonipølse, biff, champignon, tre forskjellig typer ost, og ingredienser til pizzasaus. Vi kunne gjerne også ta med øl, for det var vanlig med vertskapsgave, mente han. Vi tok med kjøttdeig, toro-saus, ost og champignon, og har sluttet å invitere ham til middag. 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 19. februar 2016 #1982 Del Skrevet 19. februar 2016 55 minutter siden, ekkoet skrev: Hvorfor heter hun Ronja? Var en tråd for en stund siden som handlet om ei jente som var irritert på venninnen sin Ronja, som ikke delte godtesnopet sitt. Når hun påpekte det, begynte alle venninne å le fordi hun sa godtesnop. Legendarisk tråd, og ser den enda blir bumpa opp i ny og ne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 20. februar 2016 #1983 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg har en til. En venninne fikk en baby, og var litt fortvilet over økonomien, og i den forbindelse fikk hun en del arvet/lånt tøy av venner osv. Da babyen hadde vokst ut av klærne solgte hun alt på finn.no. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 21. februar 2016 #1984 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg hadde en bekjent som aldri fylte bensin for mer enn 200kr pr gang for å "spare" penger. Naturlig nok førte det til flere bensinstasjon-besøk enn nødvendig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. februar 2016 #1985 Del Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, Aule skrev: Jeg hadde en bekjent som aldri fylte bensin for mer enn 200kr pr gang for å "spare" penger. Naturlig nok førte det til flere bensinstasjon-besøk enn nødvendig. Hvordan mente han at det skulle spare penger 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 21. februar 2016 #1986 Del Skrevet 21. februar 2016 Gjerrigknark-logikk. Jeg ga opp å prøve å forklare/overtale vedkommende. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stringfellow1 Skrevet 21. februar 2016 #1987 Del Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, Kara W skrev: Hvordan mente han at det skulle spare penger jeg kjenner også en som velger å gjøre det på denne måten. han har vel en slags "hypotese" om at hvis han fyller bilen helt full, så blir jo bilen tyngre på grunn av dette. Mange flere liter med drivstoff veier jo litt. Dermed bruker jo bilen mer drivstoff også, nettopp fordi bilen hans er tyngre. Så han påstår at det skal lønne seg å kjøpe litt og litt drivstoff av gangen mye oftere - i stedet for å fylle tanken helt opp færre ganger. men drivstoff-prisene kan jo variere da. Dermed kan det fort bli noen kroner dyrere, dersom prisene går oppover. I tillegg kjøper han kanskje en pølse i brød, noen boller, eller noe drikke - når han først er på en bensin-stasjon. Så dette kan fort bli ett tapsprosjekt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Populært innlegg #1988 Del Skrevet 21. februar 2016 Hadde ei venninne som maste på meg fordi jeg skylte hun 10kr. Men den gangen hun skylt meg 1999kr så ville hun runne det ned til 1000kr Anonymkode: 62b4a...6bd 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1989 Del Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, Stringfellow1 skrev: jeg kjenner også en som velger å gjøre det på denne måten. han har vel en slags "hypotese" om at hvis han fyller bilen helt full, så blir jo bilen tyngre på grunn av dette. Mange flere liter med drivstoff veier jo litt. Dermed bruker jo bilen mer drivstoff også, nettopp fordi bilen hans er tyngre. Så han påstår at det skal lønne seg å kjøpe litt og litt drivstoff av gangen mye oftere - i stedet for å fylle tanken helt opp færre ganger. men drivstoff-prisene kan jo variere da. Dermed kan det fort bli noen kroner dyrere, dersom prisene går oppover. I tillegg kjøper han kanskje en pølse i brød, noen boller, eller noe drikke - når han først er på en bensin-stasjon. Så dette kan fort bli ett tapsprosjekt, ja. det er ikke bare en unnskyldning for å stoppe å kjøpe pølse? Anonymkode: 62b4a...6bd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 21. februar 2016 #1990 Del Skrevet 21. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ikke bare en unnskyldning for å stoppe å kjøpe pølse? Jo, det er nok en unnskyldning for å stoppe og kjøpe pølser. Mer fornuftig hadde det nok vært å stoppe å kjøpe pølser! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 21. februar 2016 #1991 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 20.2.2016 at 11.04, Tapet skrev: Jeg har en til. En venninne fikk en baby, og var litt fortvilet over økonomien, og i den forbindelse fikk hun en del arvet/lånt tøy av venner osv. Da babyen hadde vokst ut av klærne solgte hun alt på finn.no. Jeg har også sett klær jeg har gitt bort til salgs. Det er så grådig !! Pay it forward! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 22. februar 2016 #1992 Del Skrevet 22. februar 2016 Den 19.2.2016 at 15.35, NumberSix skrev: Samboer og jeg inviterer ofte venner over på middag, og da står vi for maten. Slik går det litt på rundgang i vennegjengen, og alle har gitt uttrykk for at dette er en fin måte å gjøre det på. En kompis av oss inviterte, omsider, på middag etter å ha snyltet seg gjennom vennegjengen en god stund. Planen var å spise hjemmelaget pizza, og vi gledet oss. Helt til vi fikk melding om at han stilte med pizzabunnen, men at vi måtte ta med alt av tilbehør. Det hadde vært greit nok det, dersom tilbehøret var det "vanlige", for eksempel ost, skinke, kjøttdeig eller pepperoni o.l. Men neida, han ga oss en handleliste, og skulle ha dyr skinke, en spesiell (og dyr) type pepperonipølse, biff, champignon, tre forskjellig typer ost, og ingredienser til pizzasaus. Vi kunne gjerne også ta med øl, for det var vanlig med vertskapsgave, mente han. Vi tok med kjøttdeig, toro-saus, ost og champignon, og har sluttet å invitere ham til middag. Ååh, på neste middag skulle dere i stedet stilt med poteter og bedt han ta med resten av middagen samt en dyr flaske vin 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 22. februar 2016 #1993 Del Skrevet 22. februar 2016 Min kjære mann er veldig generøs. Han hadde en kompis som han ga en del dyrt og sjeldent sportsutstyr til. Kompisen hadde jo tross alt ønsket seg eller trengte dette. men neida! det ligger på finn nå faktisk. Han har lagt ut nesten alt for salg - til HINSIDES høye priser. Nå skal det sies at han også selger steiner, rustne sager og annet skrap til over gjennomsnitlig pris. Hadde mannen min visst at det skulle selges, hadde han jo bare solgt det selv, eller ved flere anledninger brukt det selv! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 22. februar 2016 #1994 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg hadde fått et par brett med øl av min far, men likte den ikke. Jeg lot de bare være og så fikk det bli en ting folk kunne forsyne seg med når jeg hadde fest. Ene venninnen stod det jo dårlig til med og hun tok alltid av den ølen, noe som egentlig var greit. Men det toppet seg da hun ringte på døra og ville ha øl fordi hun skulle på en annen fest 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. februar 2016 #1995 Del Skrevet 24. februar 2016 I de siste månedene har jeg lagt merke til en kvinne på stamcafèen min. Hver gang hun er innom og kjøper seg kaffe, så går hun bort til bordet hvor sukkeret står. Der tar hun opp en saltbøsse fra veska si, fyller bøssa med sukker, og stikker den så tilbake i veska. Noe vel snodig ... stjele sukker? Helt vanlig sukker, koster ikke engang ti kroner på butikken for et kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkjultBruker Skrevet 24. februar 2016 #1996 Del Skrevet 24. februar 2016 Den Saturday, February 20, 2016 at 11.04, Tapet skrev: Jeg har en til. En venninne fikk en baby, og var litt fortvilet over økonomien, og i den forbindelse fikk hun en del arvet/lånt tøy av venner osv. Da babyen hadde vokst ut av klærne solgte hun alt på finn.no. Var det tøy de som lot henne arve det ville ha tilbake? Eller var det andre som ønsket å arve det etter henne? Vi "arver bort" tøy etter vår datter, men om det ikke var noen som ville arve det hadde jeg jo solgt det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1997 Del Skrevet 24. februar 2016 4 minutter siden, SkjultBruker skrev: Var det tøy de som lot henne arve det ville ha tilbake? Eller var det andre som ønsket å arve det etter henne? Vi "arver bort" tøy etter vår datter, men om det ikke var noen som ville arve det hadde jeg jo solgt det. Enig i denne egentlig. Og visst hun faktisk virkelig slet med økonomien kan jo dette ha hjulpet henne. Og da hadde jeg unnet henne det. Anonymkode: aa351...5e2 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1998 Del Skrevet 24. februar 2016 Den 22.2.2016 at 9.13, Dwight skrev: Jeg hadde fått et par brett med øl av min far, men likte den ikke. Jeg lot de bare være og så fikk det bli en ting folk kunne forsyne seg med når jeg hadde fest. Ene venninnen stod det jo dårlig til med og hun tok alltid av den ølen, noe som egentlig var greit. Men det toppet seg da hun ringte på døra og ville ha øl fordi hun skulle på en annen fest Haha, går det an?! Hva svarte du? Anonymkode: aa351...5e2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 24. februar 2016 #1999 Del Skrevet 24. februar 2016 Den 22. februar 2016 at 9.13, Dwight skrev: Jeg hadde fått et par brett med øl av min far, men likte den ikke. Jeg lot de bare være og så fikk det bli en ting folk kunne forsyne seg med når jeg hadde fest. Ene venninnen stod det jo dårlig til med og hun tok alltid av den ølen, noe som egentlig var greit. Men det toppet seg da hun ringte på døra og ville ha øl fordi hun skulle på en annen fest Fikk hun de? Jeg hadde blitt litt paff. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 24. februar 2016 #2000 Del Skrevet 24. februar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i denne egentlig. Og visst hun faktisk virkelig slet med økonomien kan jo dette ha hjulpet henne. Og da hadde jeg unnet henne det. Anonymkode: aa351...5e2 Det var en del av det som var ansett som et lån av tøyet, til folk som ville ha det tilbake. Om hun hadde hatt det så trangt økonomisk måtte hun vel heller bedt om et vennelån enn å drive og selge unna ting folk har lånt henne i god tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå